Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Das wirkliche Bangkok Hilton
pirat
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 03:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

en lang video næsten 1 time alle skal næsten se den se den før kommer til thailand , er rystet nærmest chokeret over hvilke forhold de lever under (hvis man kan kalde det at leve)
har ikke ondt af dem de har jo selv lavet en masse skidt ellers blev de ikke indsat det sted



google oversat

15 timer om dagen, de bare sidde og bare gøre ingenting. De indsatte i Bang Kwang maksimal sikkerhed fængsel i Bangkok, Thailand har alle - næsten alle - for at sidde på juridisk straf. Men man spørger sig selv, om beboeren - havde ikke fortjent humane forhold - der er mange udlændinge blandt dem. For første gang portene dette fængsel blev åbnet for et kamerahold.

Denne dokumentarfilm viser livet, rutine, død i "Bangkok Hilton", som de indsatte kalder det selv. Thais kalder "hende" fængsel af de "store tiger". Generelt er Bang Kwang maksimal sikkerhed fængsel i Bangkok som "Bangkok Hilton" kendt. Men luksus eksisterer ikke her. Tværtimod. Fængslet er designet til 3.500 indsatte. Men i dag sidder en 7.000 mand i Bangkok Hilton.

Overfyldt, mændene hug i store celler - 15 timer om dagen, i lyse neon lys, mens blæseren jævnt fordelt indelukket luft i rummet. Og må ikke være fra de mænd ud i den friske luft, skal koge noget at spise eller læse i fængslet biblioteket. Den ensformige liv kører mange til selvmord. Andre ikke engang har energi til at vaske. Kolonisere lopper, derfor cellerne.

På grund af den manglende hygiejne, er sygdomme spredt. Tuberkulose er ikke ualmindeligt. Der er også nogle tilfælde af aids i Bangkok Hilton. Men hospitalet kan ikke fangerne. Hvad der mangler er den medicinske bugten Bang Kwang, men det kan tilbyde i alvorlige tilfælde, ikke tilstrækkelig omhu, således at den langsomme og pinefulde død betyder ofte den eneste vej ud. På død 20-årige Michael vil ikke tænke ud af Manchester, England.

Han sidder i seks måneder i Bangkok Hilton, fordi han i lufthavnen
blevet fanget i Bangkok med 3.400 ecstasy-tabletter. Han ønskede at gøre på en ferie i Thailand. Nu skal han afsone sin straf - 99 år i fængsel. Han undslap dødsstraf, fordi han indrømmede sin skyld. En lille trøst. Alligevel er Michael håber at hjælpe England. Tilsvarende de indfødte i London 47-årige Andrew. Han blev også anholdt for narkotikasmugling i lufthavnen og idømt 50 år fængsel. For narkotikakriminalitet, sidde mest i Bang Kwang.

Mange af dem blev idømt livsvarigt fængsel, men også mange til døden for handel med narkotika er en af de alvorligste forbrydelser i Thailand. Mens op til 2003 blev skudt til døde række med maskingeværer, er dødsdommen afsluttet i dag ved dødelig indsprøjtning. Liget af en død indsatte vil i sidste ende enten blive afhentet af familien eller gives til munken, der bor ved siden af fængsel i 17 år.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 07:46



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Dem der kommer i det fængsel er sgu selv skyld i det, der kunne vi lære noget herhjemme hvis vi bare fik sådan et fængsel. Med de ferie paradis fængsler vi har herhjemme forstår man næsten godt de er overfyldte.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 14:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja sådan et fængsel og de lange straffe viser vel klart, at med en overbelægning på 100%, at en slags ikke hjælper en pind på andet end vores hævntørst.

Så nej den slags straf er er ingen der har fortjent.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 15:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

hjælper ??? hjælper ikke??? det holder dem væk fra gadenThumb
væk fra dine og mine børnThumb

der er en grund til at de er der de er ikke guds bedste børn

får de en hård straf ja det er der ingen tvivl om

de har fortjent den

sorry men blødsøgenhed hjælper ikke på de hårde kriminelle
slip dem ud og de fortsætter med deres forbandene svinerier
mord narko


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-12-2010 16:03



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det selvfølgelig også bedre de får lov at færdes ude i samfundet, og blive ved at lave deres lort.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 02:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Hvornår er umeneskelige gerninger blevet noget nogen har fortjent?

Hvis man så gerne vil have en slags straffemetoder er ligger mit menneskesyn langt fjernt, ja så skulle man måske overveje at flytte til Somalia, hvor sharia er meget udbredt.

Og jsh, hvem har snakket om at de skal have frit spil til deres lort?

Jeg snakker om straffe der hører til i middelalderen ellers kunne de måske bruge gaskamre til udrydelsen, det er jo set før, og som nogle mener fult fortjent.


Så er spørgsmålet bare, hvornår er en forbryelse til håndsafhuggelse, og stening af kvinder der er utro er vel også helt OK.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 05:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Helt ærligt dkth sådan noget som narko, mord, terror og pedofeli er efter min mening noget der skulle straffes mega hårdt alt det andet du kommer frem med er jo ikke noget man kan sammenligne med. Du får det bare til at lyde som om det er i orden og de ikke skal straffes eller de skal have en luxus straf som de får herhjemme.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 06:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Helt ærligt dkth sådan noget som narko, mord, terror og pedofeli er efter min mening noget der skulle straffes mega hårdt alt det andet du kommer frem med er jo ikke noget man kan sammenligne med. Du får det bare til at lyde som om det er i orden og de ikke skal straffes eller de skal have en luxus straf som de får herhjemme.


jsh, nu har jeg ikke taget stilling til hvilken straf nogen skal have og for hvad, men ene og alene taget stilling til om
det efter min mening er for umenneskeligt, med straf og opbevaring under disse forhold.

Og hvad luxus føler du der er ved at blive frihedsberøvet?
Og hvad er det er ved en straf på 16 års fængsel du lige kan se noget blødsødent ved.

Narko = hash, hvilken straf mener du man skal have for at ryge det?

Og jo jeg mener sagtens man kan sammenligne med sharia love, når man ønsker det værste og hårdeste straf for forbrydelser.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 07:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

pirat skrev:
Mange af dem blev idømt livsvarigt fængsel, men også mange til døden for handel med narkotika er en af de alvorligste forbrydelser i Thailand. Mens op til 2003 blev skudt til døde række med maskingeværer, er dødsdommen afsluttet i dag ved dødelig indsprøjtning. Liget af en død indsatte vil i sidste ende enten blive afhentet af familien eller gives til munken, der bor ved siden af fængsel i 17 år.


Jeg besøgte Thomas Daboe i Bang Kwang i 1992. På det tidspunkt havde Thomas siddet inde i et par år eller tre.

Han havde fået dødsstraf for forsøg på at smugle heroin fra Bangkok til Kbh. Dødsstraffen blev ændret til snesevis af år bag tremmer, og han kom siden tilbage til Danmark. Den del af hans historie, med overførsel, osv kender jeg ikke noget til. Men...

Thomas var en ganske ung fyr, som havde oparbejdet en gæld på omkring 100.000 kr. i Danmark

Han mødte en dansker i KBH, som havde kontakt med en dansker i Pattaya. På det tidspunkt var der sandsynligvis 3, måske 4, danske mænd, som var bagmænd til heroinsmugling fra Pattaya til KBH.

2 af dem driver stadige "lovlige" forretninger i Pattaya. De to andre var Røde Rene og Guld Bjarne. Jeg mødte selv Guld Bjarne for et par år siden i Soi 7 i Jomtien, da boede han i Pattaya. Han så "heldigvis" ikke ret godt ud.

Det var med meget stor sandsynlighed, én af de fire, som stod bag Thomas Darboes forsøg på at udradere sin gæld i DK, med at få plastret nogle kg heroin omkring sin mave.

Hvor meget han havde tænkt over risikoen for det han gjorde, ved jeg ikke.

Men jeg ved, at bagmændene kendte alt til, hvad de arbejdede med, og hvilke risikøer der var inde i billedet.

Man kan sige, at hvis man er voksen nok til at få en gæld på 100.000, hvis man er voksen nok til at komme steder i KBHs natteliv hvor man får tilbud om at blive narkomulddyr/ smugler, ja så er man også voksen nok til at forstå, hvad det er man gør.

Thomas fik besøg af mig, fordi jeg havde en faglig interesse i at snakke med ham. Jeg besøgte ham tre gange i alt.

De første to gange, var det ude i besøgsafdelingen, og han vidste fra den første samtales start, hvad jeg kom for. Jeg havde bøger, vand og friske frugter med til ham, på et godt råd fra den daværende konsul på ambassaden i Bangkok.

Tredje gang, blev jeg lukket ind bag muren, som går op til besøgsområdet.

Den mandlige konsul som havde "ansvar" for Thomas, formulerede en skrivelse, på opfordring fra Thomas, så jeg kunne komme indenfor på en besøgsdag, beregnet for familie.

Thomas havde det hårdt, ingen tvivl om det.

Hvor hårdt, ved jeg reelt ikke, men jeg tror, at han var god til at komme omkring, i det specielle miljø.

Mens vi under det tredje besøg sad og snakkede på en lille veranda med små palmer, blomster osv, med koldt vand at drikke til, kom vagter styrtende med en kærre, eller en slags trækvogn. På den lå en meget såret fyr. Blod sprøjtede ud alle vegne.

Han var ikke så god til at overleve, som jeg tror Thomas var. Hvad der skete med den fyr, om han døde, eller hvad der skete med ham, fandt jeg aldrig ud af.

Tilbage til Thomas. Om han havde fortjent sin tid i bang Kwang? Ja. det tror jeg.

Men hvad så med hans bagmænd?

Rigtigt.

Det er der jeg vil hen. De er virkelig en flok skånselsløse forbrydere. De kan i princippet ikke rammes hårdt nok.

Gentager lige: Kan ikke rammes hårdt nok.

God weekend.

OBS! Thomas fortalte mig en lille detalje... Da han ankom til den "finger" hvor han skulle ombord i sit fly, sagde en af sikkerhedfolkene, at "Nu er han kommet" til en anden officer. Thomas havde en teori, som gik på, at vore landsmønd, de danske narkobagmænd, solgte en af deres hyrede smuglere, ved at slå en handel af med lufthavnspolitiet. Lad ... eksempelvis 7 smutte igennem, så får i den 8ttende som i så kan vise frem til alle der gider at se på ham.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 09:01



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen nu spørger du direkte dkth hvad jeg syntes om hash, det er ikke mere farligt en cigaretter tvært imod, men efter min mening er hash ikke narko, hvis det bliver brugt rigtigt er det et læge middel, det blev det i hvert fald brugt som for mange år tilbage.

16 år for at slå et andet menneske i hjel det er da alt alt for lidt det skulle være livstid, ja for min skyld gerne dødsstraf, så var der også mere plads i fængslerne i stedet for vi skulle forsørge dem og bruge penge på dem. Men det kan jeg forstå på dig vi aldrig bliver enig om så skal vi ikke bare lade den blive der.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 11:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Hash (cannabis) er det mest udbredte illegale rusmiddel i Danmark.

Altså er det bare OK, når man mener noget andet en lovgiverne?

Ja så er det godt du ikke skal være dommer når du mener ulovlige rusmidler er helt fint.

Hvad der er en retfærdig straf i forskellige forbrydelser tror jeg der er lige så mange bud på som der er mennesker.

Men jeg kan aldrig lære at forstå, at man er så vil efter døsstraf ved mord, for

hvad er dødsstraf andet end mord? måske med statens vensignelse.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 11:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen hvorfor er cigaretter ikke ulovlige så? De er meget farligere end hash, men måske de snart får øjnene op for det efterhånden. Men selvfølgelig er man først afhængig af noget er det aldrig sundt, ligesom en alkoholiker det må du da heller ikke fortælle mig er sundt. Jeg vil vove den påstand at gjorde de hash lovlig ville der ikke komme så mange narkomaner, fordi de bliver mange gange solgt de samme steder og er der ikke til at få noget hash en dag prøver folk måske noget der er stærkere så som heroin.

Men du syntes åbenbart 16 år er godt i straf for at slå et andet menneske i hjel, så kan jeg jo kun sige du kunne blive en god dommer herhjemme for herhjemme får folk jo ingen straf, hvis du kalder det en straf at komme ind i et ferieparadis fængsel som vi har herhjemme så må du sgu kalde mig mads.

Herhjemme er det jo nærmest den der er blevet slået i hjel der bliver straffet med de sølle straf udmålinnger vi har.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 12:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

16 år i ferie paradiset for mord er alt for lidt ,næ du lige for lige når venskab skal holdes
har lige set videoen ja de får en hård straf, godt syntes jeg danmark kan lære lidt af thailand send de dømte til afsoning herude




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Jamen hvorfor er cigaretter ikke ulovlige så? De er meget farligere end hash, men måske de snart får øjnene op for det efterhånden. Men selvfølgelig er man først afhængig af noget er det aldrig sundt, ligesom en alkoholiker det må du da heller ikke fortælle mig er sundt. Jeg vil vove den påstand at gjorde de hash lovlig ville der ikke komme så mange narkomaner, fordi de bliver mange gange solgt de samme steder og er der ikke til at få noget hash en dag prøver folk måske noget der er stærkere så som heroin.

Men du syntes åbenbart 16 år er godt i straf for at slå et andet menneske i hjel, så kan jeg jo kun sige du kunne blive en god dommer herhjemme for herhjemme får folk jo ingen straf, hvis du kalder det en straf at komme ind i et ferieparadis fængsel som vi har herhjemme så må du sgu kalde mig mads.

Herhjemme er det jo nærmest den der er blevet slået i hjel der bliver straffet med de sølle straf udmålinnger vi har.




Hvorfor cigaretter ikke er ulovlige har vel intet med rusmidlet hash at gøre,

Om de er farligere end hash er godt nok en påstand som ikke helt holder vand, for der er trods alt flere der har været på afvending for misbrug af hash.

Og Holland har da stadig mange narkomaner selv om hash er frigivet.

Så nej det er bare en undskyldning for noget ulovligt, men her er man så uenig med lovgiverne,

Og hvem har så ret?

Og hvor ser du at jeg mener 16 år for mord er den rigtige straf?

Og hvis frihedsberøvelse er en ferieparadis, ja så vil jeg tillade mig at kalde dig Mads.

Nu er det vel så både lovgivningen og hele retssystemet i Danmark du mener der er noget galt med, fordi e efter min mening straffer med hjernen og ikke hjertet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 14:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

yindee skrev:
16 år i ferie paradiset for mord er alt for lidt ,næ du lige for lige når venskab skal holdes
har lige set videoen ja de får en hård straf, godt syntes jeg danmark kan lære lidt af thailand send de dømte til afsoning herude






Måske har Danmark et meget blødt strafsystem, men hellere det end noget så umeneskeligt som Hilton.

Og hvis du med lige for lige mener øje for øje tand for tand, så var et sådan man tænkte og levede i middelalderen.

Nu er 16 år i ferieparadiset da fint, hvis du tænker på, at du ville have dem som nabo, men hvis det foregår i Vestre eller Herstedvester er det da ikke lige hvad jeg forstår ved en god lang ferie.

Om straffen for mord skal være 6 - 10 -16 -20 eller 25 år er en helt anden sag, men jeg kan sagtens se forskel på

Peter Lundin og så ægtemanden der i frustration myrder konen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 14:32



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nu var det jo dig selv der begyndte med hash, jeg svarede dig bare og kom med et exempel.

Men tror jeg slutter herfra du vil jo alligevel kun ordkløve og det gider jeg bare ikke.

Bare se det her exempel her bliver løsladt og kommer ud igen og laver vold mod sin dame

http://ekstrablad...473003.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-12-2010 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Nu var det jo dig selv der begyndte med hash, jeg svarede dig bare og kom med et exempel.

Men tror jeg slutter herfra du vil jo alligevel kun ordkløve og det gider jeg bare ikke.

Bare se det her exempel her bliver løsladt og kommer ud igen og laver vold mod sin dame

http://ekstrablad...473003.ece


Nu kaler jeg det debat, men hvis du mener det er ordkløveri, ja så er det OK,

Hvem er egentlig ordkløver?

Og historien fra EB lyder ikke for mig som om manden skulle have dødsstraf.

Men disse familieopgør er meget svært, at behandle retfærdigt, så skal der mere til end sensationspressen EB
før jeg vil tage stilling.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 1 28-03-2024 10:59
Bangkok Central Thailand 299 28-03-2024 10:01
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.57 sekunder | 97,912,862 Unikke besøg | jQ Blog