Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Dagbogen
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dagbogen 03.12.2010 nonthaburi Bangkok
pensionisten
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2010 04:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

03.12.2010 Nonthaburi Bangkok

Godmorgen Dagbog

www.thai-dk.dk/uploads/011.jpg

Hold op her er meget vand music

Det er lidt ærgeligt at Internettet er så dyrt her for jeg går i baglås når prisen er så høj som her, for jeg savner min daglige rutine om morgenen med at læse nyheder og skrive Dagbogen. Så jeg har ikke kunne læse nyheder eller andet på nettet, men Jannik har i dag fortalt om en pakke fra DTAC hvor man ringer 1678 hvor man bliver guidet gennem en proces der ender med at man får 20 timers forbrug for 99 Bht.

Så det gør jeg i morgen tidlig inden jeg igen sætter kursen mod oplevelser som dem jeg havde i dag Thumb

Vi tog båden tidligt mod Chinatown og ankom omkring klokken 9, og det er en god tid at ankomme på. Ikke så forfærdelig mange mennesker og ikke så varmt, men vi lagde alligevel ud med at sætte os ned efter en lille time på floden og drak en kølig (vand).

Turen derind var igen godt og beroligende for mig, kameraet blev afprøvet for første gang mens vi gled op ad floden mod stop nummer 6 som er Chinatown. Og igen var her et liv uden lige, de små slæbebåde der næsten som en vittighed sled afsted med bordfyldte pramme fyldte godt i synsfeltet sammen med alle de flodtaxier der drønede frem og tilbage og på kryds og tværs, så jeg havde det pragtfuldt music

www.thai-dk.dk/uploads/014.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/041.jpg

www.thai-dk.dk/uploads/054.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/069.jpg

Og så gik det ellers derud af på en tur der skulle vise sig at være både fantastisk spændende og oplevelsesrig, for med vores primitive kendskab til området som er på begynderstadiet, havnede vi tæt på Svalbard efter små 4 stive timer gennem nogle af de mindste gader og stræder jeg kan huske jeg har besøgt....

Men det var super hyggeligt, ingen stress der gjorde at vi ikke kunne kigge på alt det vi havde lyst til. Vi gik til højre og til venstre. Vi gik baglæns og op, ja vi blev rent ud sagt væk griner

Men for hulen det var godt, vi vandrede gennem de lange gange med hårspænder, trillebøre, briller og guld samt alt det andet. Presset ind mellem de her forretninger lå der forretninger der solgte krydderier som duftede utroligt godt blandet med duften fra de millioner af små og mange steder primitive madboder der falbød tænderløbende lækkert udseende mad af enhver art.

www.thai-dk.dk/uploads/111.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/112.jpg

Nu vi var startet så tidligt ud på vores ekspedition var det nemt at komme frem hvor vi gik, og på et tidspunkt blev vi enige om at gå til venstre, og tak skal du ha en anden verden der viste sig !!

Det tyndede ud i forretningerne og endte med at vi gik i et beboelseskvarter hvor vi godt nok blev kigget på, det er åbenbart ikke så normalt at turister går der. Så vi fik en speciel oplevelse da en gut i en madbod pludselig stak et par fiskeboller i hovedet på os og smilede over hele femøren, det kunne vi selvfølgelig ikke stå for og satte os ned og bestilte en skål nudelsuppe med fiskeboller til deling.

Men nu er det jo Thailand, så vi fik selvfølgelig 2 portioner ved ikke

Men de var sgu så søde de mennesker, vi havde svært ved at snakke med dem med de par ord vi kan på deres sprog, men alt blev klaret med et smil og vi var lykkelige for at sidde der i det der efter danske forhold helt sikkert var blevet lukket af myndighederne !!!

Fluerne summede lystigt mens vi sad og ventede på maden, og bordet vi satte os ved helt ud til den lille kanal der nærmest var invaderet af de der varaner i det lortebrune vand var en kæmpe oplevelse. Kineserne der hurtigt spottede at vi var interesserede i at se og fotografere varanerne (ikke svigermor vel griner ) flyttede borde, hev os i ærmet og stole og borde så jeg kunne komme tættere på med kameraet Grin

www.thai-dk.dk/uploads/124.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/134.jpg

En virkelig dejlig oplevelse som vi kun kan anbefale at prøve, gå væk fra de vante gader og vær ikke bange for at blive væk, for det bliver i griner

Og for pokker en oplevelse, livet i den lortebrune kanal optog os i en lille time tror jeg mens vi spiste den utrolig velsmagende suppe. Fisk af en eller anden slags smuttede i overfladen og lavede ringe over det hele mens varanerne svømmede majestætsetisk rundt og ledte efter et sted at kravle op for at blive varmet op at solen. Og omgivelserne som bar præg af misligholdelse og lignede noget der var løgn satte prikken over I'et.

Kontrasterne var fantastiske, misligholdelse, fattigdom !! Kald det hvad du vil, øjnene stod i hvert fald på stilke med alle de kontraster der var her. Samtidig var vi et åbenbart mål for de passerende kinesere der i følge den smule jeg forstår Thai muntert bemærkede at vi falanger vist var gået galt hej

www.thai-dk.dk/uploads/132.jpg

Men det var vi ikke der !!

Vi betalte overprisen for 2 gange suppe og 2 vand, 80 Bht !! og gik videre på en ikke fastlagt rute med et wai og et stort smil. Og nu jeg kan lide at tage billeder gav jeg hurtigt førertrøjen videre så jeg kunne stoppe op når det passede mig og tage billeder, men det var nu ikke noget problem da førertrøjen sad på Per Stres

Og vi kom til et Pakistansk eller Indisk område på den anden side af den kanal vi havde siddet ved, mænd med turban og med et mistroisk blik var dog ikke så hyggeligt, så vi var glade da vi kom ud på en større vej igen. De skulende blikke og tilbuddet om sex fra en mand ødelagde lidt stemningen for mig og mindede mig om Koh Samui, ærgeligt, men sådan er det !!

Og så blev vi væk griner

Vi gik og vi gik, vi så stof i alverdens farver og mønstre. Rulle efter rulle stod i de tusindvis af forretninger, nips til damer og smykker glimtede i montrene, og opmærksomhed var påkrævet så vi ikke trådte på de mindste madboder jeg nogensinde har set. Folk sad på hug og tilberedte mad mellem stativerne i de smalle gange mellem tøj og alt det andet skrammel man kan købe her, små 40 centimeter tror jeg nogle af dem sad på, men det holdt dem ikke tilbage med at frembringe en herlig duftende ukendt ret.

Så vi nød virkelig vores tur gennem det her virvar af udfordrende tilbud, duften af maden, krydderierne og røgelsespinde var fantastisk og sidder stadig i næsen og i hukommelsen...

www.thai-dk.dk/uploads/145.jpgwww.thai-dk.dk/uploads/148.jpg

Men alting har en ende, så da vi endda havde besøgt et varehus af en eller anden slags med så godt som kun Indiske varer blev vi enige om at finde båden hjem. Vi har jo et par skavanker og var sgu brugte på det tidspunkt med alle de udfordringer der er når man går her på de såkaldte fortove !!

Så nu må jeg nok indrømme at batterierne i min indbildte indbyggede GPS må have været flade eller have en fejl fra fabrikken, for vi havnede langt langt væk fra båden Grin

Men gudskelov havde vi det herligt samtidigt, alle de forretninger med de fremmedartede varer og forretningerne med pistoler og pumpgun hvor der stod en kødrand af Thaier med næsen trykket ind mod ruden var en var en speciel oplevelse samtidig med at det var en herlig oplevelse. Vi cruisede ind og ud mellem et hav af boder i vores forsøg på at finde båden. Men jo mere vi gik, jo længere kom vi væk fra der vi gerne ville hen...

Desperate efterhånden og i erkendelse af at vi var blevet væk, spurgte vi til sidst en tuk tuk om prisen for at redde os. Men den forbandede forbryder forlangte sgu overpris, 200 Bht for at køre os hen til båden !!!

Og det selvom der kun var 500 meter derhen, så vi gad slet ikke forhandle med ham og gik videre. Og endelig mødte vi en engelsk talende Thai der fortalte os at der kun var 5 minutters gang hen til båden gudskelov, men nu vi er lidt stædige valgte vi selvfølgelig at gå en anden vej vi mente var bedre !!

Så endnu en times gang i det her virvar ventede os inden vi endda efter at have mødt et par turister der også var på vildspor, endelig fandt båden. Det blev fejret med en kold vand for at få duggen på køleren til at dæmpe sig lidt, for det var rigtigt varmt derinde. Sveden piskede ud af os og var sgu irriterende, men vi kunne åbenbart ikke finde ud af at sætte tempoet ned for at se lidt bedre ud. Nej vi ville hellere ligne et par storsvedende turister med våde T-shirt ved ikke

www.thai-dk.dk/uploads/150.jpg


Sikke en befrielse da båden lagde fra kaj, vinden fik os ned i den rette temperatur mens vi sejlede hjem igen og var en god afslutning på ekspeditionen. Vel hjemme igen mente vi at vi havde fortjent en kølig, denne gang øl på Pers stam nu klokken var blevet 15, og sad og simulerede lidt over dagens oplevelser samtidig med at Pers måske kommende veninde sludrede løs med et kæmpe smil på læberne.

Det er nogle søde mennesker der i bunden af det højhus hvor Per har tænkt sig at flytte ind i når han kommer herned, der driver en lille restaurant. Billig og velsmagende mad til Thai priser i et dejligt køligt miljø, alle kender selvfølgelig hinanden og der bliver snakket til højre og venstre med gud og hver mand driller

Jeg havde dagen i forvejen spurgt om de kunne lave Massaman curry så Per kunne smage det, og selvfølgelig kunne de det. Og de havde forberedt sig og troede at vi ville spise allerede, men vi skyndte os at sige at det var alt for tidligt og lovede at komme tilbage ved 5 tiden så vi kunne nå at skifte tøj og få os et tiltrængt bad, lugten af gammel ged skulle væk inden maden.

Og sådan sluttede dagen, dejlig velsmagende mad som Per straks kaldte for det bedste mad han indtil nu havde fået i Thailand sammen med en kølig, var en god afslutning på dagen. Allerede klokken 7 var jeg hjemme igen og begyndte at kigge på de billeder jeg havde taget, men jeg blev skuffet over resultatet og må læse lidt mere i brugsforvirringen. Så der var ikke så mange billeder der kunne bruges i dag som jeg ellers havde håbet, så mine tanker om mine evner fik en over nakken og mindede mig om at al begyndelse er svær !!

Men jeg prøver igen i dag så jeg er klar til kongens fødselsdag i morgen hvor der skulle være en kæmpe festivitas på floden med udsmykkede både på floden næsten hele dagen, og det vil jeg selvfølgelig ikke gå glip af hej

Så jeg vender frygtelig tilbage med 1 million billeder en af dagene når jeg er blevet bedre og mere bekendt med det nye kamera, vi har planer om at sejle ind til det første stoppested i dag for at se hvad der er der i dag efter endnu et forsøg på at finde en shop der forhåbentlig kan reparere mit 'gamle' kamera.

Turen på floden kan jeg godt blive afhængig af, motiverne og oplevelserne er aldrig de samme, og alt ændrer sig konstant med det liv der er på floden og er herligt. Gutterne der sidder og fisker er også et herligt syn og får mig til at tænke !!

Men inden jeg tænker alt for meget må jeg hellere blive færdig med Dagbogen og vise de par billeder fra turen som kan bruges, de er ikke super gode men viser lidt af det vi oplevede !!

Selvom jeg er ked af resultatet er jeg meget taknemmelig for de oplevelser jeg har, ikke mindst gensynet med Per er utroligt positivt og rart. Faktisk så rart at jeg prøver at finde et billigere hotel så jeg kan være sammen med ham de sidste dage inden han skal hjem....

Buddha skal have et stort tak for det han viser og fortæller mig, han skal have tak for at lade mig møde de venlige mennesker jeg møder som gør turen til en super oplevelse, og han skal have tak for den optimisme der langsomt med sikkert spirer i mig !!
Tak Buddha...... godag

www.thai-dk.dk/uploads/082.jpg
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2010 10:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Foto Ja vi har altid ( næsten ) sørget for at bo ved Floden det er en oplevelse og mere luftigt. Vi har også boet midt i Chinatown og næsten bleven væk når vi gik ud af døren griner og det er dejligt der inde. Og hvert Færgested har et nyt og spændene område ? går du op ved 13 er du midt i Khaosan bak pakker området. Her kan du få alt god mad billig seng Eksamens bevis på at du er Overlæge og Lastbil Kørekort driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2010 12:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Ja det er en herlig oplevelse, faktisk så herlig at vi tager derind igen inden Per tager hjem for lige at finde noget plastik han ikke kan finde derhjemme griner

Og jeg tror jeg lærte en masse om kameraet idag, så meget at jeg har lyst til at tage nogle nye billeder af dyrene Foto

Og vi har snakket om at tage til Backpacker Street en af dagene, er der noget med at det er bedst om aftenen ??

Men vi er osse nødt til at tage den lidt med ro, vi er jo ikke helt nye mere og mærker vores ture på den lede måde. Så i morgen står den 'kun' på det der sker på floden, men mere om det senere nørd
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2010 12:16

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Ja , sikke en dag, det var super godt og kanon sjovt at blive "væk" der inde, og prøve at gå den vej, vi bare synes så bedst ud, og det med Gps var altså sjovt, hver gang vi tro vi så noget vi kendte , og gik efter, gik der kun 3-5 min, hvor efter en af os sagde, ja nu er vi væk igen...Krokodille



Det med stop 13 kender jeg godt, og har planer om at viser ham det også, det er nu sjovt at se alle de ting olk solgt for at få lidt ekstra bath til hjem turen / maden, sko, soveposer, rygsæk osv osv...

Forsat rigtige god dag til jer alle sammen....

Mvh Per


ps: kun 8 dage tilbage i dette dejlige land...Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-12-2010 13:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Farvel Ja det er synd Per ? hjem til de Snedriver uha. Og Backpakker gaderne er såmænd en oplevelse hele døgnet ? og områderne omkring Floden er der meget at opleve Thumb når du rejser hjem kan du jo jage ham over og se Kongens Både ? de minder ham sikkert om han egne griner mener det er stop 12 og der kan han også blive væk ? før han finder ind til dem ? men et ok område at blive væk Grin Klatre op på Wat Aron kan også give ham lidt sved på panden Ikke SE husk vand. MVH
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 308 03-05-2024 11:08
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.86 sekunder | 99,899,350 Unikke besøg | jQ Blog