Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
"Cigaret politiet" Bangkok
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-08-2010 12:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hvor er det dejligt at bangkok post og THAILAND NØGLEN tager fat i den historie så det kan blive stoppet

Bangkok's 'cigarette police'
Littering is against the law and offenders should be punished, but some say the capital city's inspectors are perhaps a little too vigilant


www.thai-dk.dk/uploads/c1_1934.jpg
CAUGHT SMOKING: A French couple line up at a BMA booth to pay a fine for littering


læs mere i bangkok post http://www.bangko...tte-police

Bangkoks pengemaskine "cigaret politiet" går kun efter turister
søndag den 29. august 2010

Mange udenlandske turister i Bangkok har klaget over, at de følte at de blev udsat for negativ særbehandling, da de blev idømt bøder for at smide cigaretskod på fortove eller veje.

De uniformerede politifolk, som er kendt under kælenavnet "cigaret politiet", synes at ignorere de fleste af byens affaldskurve.

læs mere her på THAILAND NØGLEN http://dk-thailan...itiet.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-08-2010 12:28



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Kunne de ikke også lave sådan et politi herhjemme, hold kæft der ville komme mange penge ind på kontoen. Men det skulle selvfølgelig ramme alle rygere og folk der smider deres affald gå gader og stræder.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-08-2010 12:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Gad vide hvad der sker hvis de en dag opretter et "Pussy Police"((2((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Fluen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2010 00:22

Bruger

Antal indlæg: 54
Tilmeldt: 16.08.10
 Status: Offline

Jeg har ikke set een eneste pussy smidt på gaden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AsienNoglen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2010 02:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 377
Tilmeldt: 19.01.10
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Kunne de ikke også lave sådan et politi herhjemme, hold kæft der ville komme mange penge ind på kontoen. Men det skulle selvfølgelig ramme alle rygere og folk der smider deres affald gå gader og stræder.


ThailandNøglens udsendte har lige været ude at køre i thai tog.

En meget energisk rengøringsassistent fejede en masse skidt sammen, fejede det så gennem hele kupeen, og vups, et par muskuløse sving med kosten, og ude i naturen var al lortet.

Der kunne "pengemaskinen" fra Bangkok virkelighave scoret kassen Grin.
Hvis et link en sjælden gang ikke fungerer, må du meget gerne sende en PB til redaktionen. Det er den hurtigste måde at få fikset problemet. Du kan også, i krisesituationer, bruge følgende link direkte til bloggen: http://dk-thailan...gspot.com/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2010 09:15



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det er sgu så typisk thai, det bliver bare smidt ud hvor der er plads.

Men hvad kan man forlange når de lære det fra barns ben af, en dag smed jauv wav en lille pige på 9 år sit affald ud af vinduet selv om der er en affaldsspand oppe ved vejen. Hold kæft hun blev sur på mig da jeg pegede op til den og forklarede hende hun skulle smide det derop i, men hun gjorde det da modvilligt og jeg vandt for engangs skyld hæ hæ.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2010 15:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja det er sgu så typisk thai, det bliver bare smidt ud hvor der er plads.

Men hvad kan man forlange når de lære det fra barns ben af, en dag smed jauv wav en lille pige på 9 år sit affald ud af vinduet selv om der er en affaldsspand oppe ved vejen. Hold kæft hun blev sur på mig da jeg pegede op til den og forklarede hende hun skulle smide det derop i, men hun gjorde det da modvilligt og jeg vandt for engangs skyld hæ hæ.


I et helt tredje asiatisk land fik min daværende samlever et stakit, huset havde hun selv skaffet sig ved normalt arbejde.

Hun havde bygget huset på familiens jord.

Det samme havde hendes bror.

Muren/ hegnet indtil broderen var åbent, stakit af metal. Mindre end een meter fra det meget flotte stakit, på den anden side, havde broderen sin affaldsbunke.

Den bror- familie følte sig majet .-D krænket, når jeg bøjede mig ned med min stive krop, og samlede deres affald, som var blæst ind gennem stakittet, op for derefter at smide det i affaldsspanden.

Vi er os, de er dem.

Sådan er det bare. Vi er forskellige, når det gælder basisværdier. Hvad man gør ved affald, hvad man byder sine medmennesker og sig selv.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2010 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

aaby skrev:
jsh71 skrev:
Ja det er sgu så typisk thai, det bliver bare smidt ud hvor der er plads.

Men hvad kan man forlange når de lære det fra barns ben af, en dag smed jauv wav en lille pige på 9 år sit affald ud af vinduet selv om der er en affaldsspand oppe ved vejen. Hold kæft hun blev sur på mig da jeg pegede op til den og forklarede hende hun skulle smide det derop i, men hun gjorde det da modvilligt og jeg vandt for engangs skyld hæ hæ.


I et helt tredje asiatisk land fik min daværende samlever et stakit, huset havde hun selv skaffet sig ved normalt arbejde.

Hun havde bygget huset på familiens jord.

Det samme havde hendes bror.

Muren/ hegnet indtil broderen var åbent, stakit af metal. Mindre end een meter fra det meget flotte stakit, på den anden side, havde broderen sin affaldsbunke.

Den bror- familie følte sig majet .-D krænket, når jeg bøjede mig ned med min stive krop, og samlede deres affald, som var blæst ind gennem stakittet, op for derefter at smide det i affaldsspanden.

Vi er os, de er dem.

Sådan er det bare. Vi er forskellige, når det gælder basisværdier. Hvad man gør ved affald, hvad man byder sine medmennesker og sig selv.



hvordan er det nu eller danmark for 100 år siden dengang blev affaldet smidt ud af køkken vinduet i dag bliver det efterladt på dirv. rastepladser

Affald flyder i Danmarks natur.
Os menesker er nu heller ikke for gode til at passe på naturen selv. Vi smider affald over alt i naturen, uden at tænke på de konsekvenser der kan følge.
Naturen er IKKE en losseplads. http://www.gylleb...net/10038/


Dumper affald på rastepladser
08. aug. 2009 07.19 Aabenraa

Dæk, køleskabe og byggematerialer.

Der bliver i stigende grad dumpet masser af stort affald på rastepladser og parkeringsområder i det syd- og sønderjyske område.

- Der kommer mere affald, siger Michael Erbs til dr.dk/syd. Han er ingeniør i Vej og Park i Aabenraa Kommune.

Også i Esbjerg kommune oplever man det stigende problem.

- Nogle er jo fuldstændig ligeglade med, hvordan områderne ser ud. Og dermed lader de problemet ligge til kommunen, siger sektionsingeniør Niels Mortensen fra Vej og Park i Esbjerg Kommune.

http://www.dr.dk/...m?rss=true
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok Central Thailand 306 17-04-2024 15:06
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,534,354 Unikke besøg | jQ Blog