Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Internet
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Facebook godt jeg ikke er medlem
pirat
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2010 04:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

Facebook stjæler dine penge

Fansider for Michael Jackson eller grupper for ofrene i Haiti er ikke så uskyldige, som de ser ud. De er fyldt med vira, der kan infiltrere din computer og mobiltelefon, og i sidste ende finde frem til dine bankoplysninger.
Facebook er særlig interessant for tyvene, fordi netværket er opbygget på tillid til dine venner.

- Hvis man får en mail fra folk, man ikke kender, ved man jo ofte godt, det er spam, men når det kommer fra en, man kender, er man ikke lige så forsigtig med at klikke på links, siger sikkerhedskonsulent i it-sikkerhedsfirmaet CSIS Dennis Rand.

læs resten her http://www.bt.dk/...dine-penge


en farlig side jeg holder mig væk fra den Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pirat
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2010 04:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 713
Tilmeldt: 13.01.10
 Status: Offline

flere gode ting fra samme side


Antivirusfirmaer slår alarm

Ny farlig Facebook-virus - kan lænse din netbank


Den populære internettjeneste med over 400 mio. brugere er blevet udsat for et massivt angreb, som potentielt kan betyde økonomisk kaos for ofrene. Alene i Danmark er 2 mio. på Facebook.

De første rapporterer om danskere, der er udsat for virussen, er allerede begyndt at tikke ind.

Det storstilede hacker-angreb viser sig i form af en falsk Facebook-email, som har følgende ordlyd i emnefeltet:

'Facebook password reset confirmation customer support'

Teksten kan dog også optræde på andre sprog end engelsk.

Den falske mail informerer om, at ens Facebook-kodeord er blevet nulstillet, og at man genererer sit nye kodeord ved at klikke på en vedhæftet fil, der er tilknyttet mailen. I virkeligheden er filen et særdeles effektivt virusprogram, der lænser computeren for følsomme oplysninger.

læs resten her http://www.bt.dk/...in-netbank
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-07-2010 08:36



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja pirat jeg kan love dig for du går heller ikke glip af noget som helst. Er godt nok medlem, men bruger det ikke så meget som jeg ved andre de gør.

Men det da meget sjov til at lave sjov med sine venner, men rigtigt man skal sgu passe på hvad man åbner derinde, derfor jeg heller aldrig åbner de invitationer man noglegange får.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud **Baren** 2 31-12-2023 20:35
For fræk til Youtube/Facebook **Baren** 4 24-12-2023 14:44
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 97,901,139 Unikke besøg | jQ Blog