Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Chikane...
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 09:01



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg har lige været ude for den værste af alle slemme chikaner...

Det starter jo egentligt ganske fredeligt med at jeg går rundt og kigger på ting jeg ikke har brug for, men sikkert ikke kan undvære - i Tops supermarked - og ved køledisken falder mit årvågne blik på en drikke yougurt med jordbær, sådan een kan "man" jo altid drikke, så ned i kurven med den...

De er ved at bygge om i min Tops - så en hel del af de sædvanlige kølevarer er der ikke, så jeg får ingen smør (som jeg altså er gået i Tops efter) - men jeg får dog brødet, en uundværlig fugtighedscreme til fruen, en ny instantcoffee og forskelligt totalt uundværligt...

Henne ved kassen der spørger den søde ekspedient om jeg har et medlemsnummer, og det har jeg så hun får mit telefonnummer, og begynder at slå varene ind... bip - og brødet er registreret, bip - en creme (den skal i en anden pose) og bip en drikkeyougurt... <pause> kikke på yougurt, kigge på kasseapparat - kigge på yougurt... RÅBE på nong nuu - om at STRAKS finde en tilsvarende yougurt...

Jeg ser da nok lidt forvirret ud... tænker om der er hul i flasken - en repræsentant for butikken kommer over, lidt sabaay sabaay - kassedamen forklarer at der er køb 2 få en fri på drikkeyougurt, repræsentanten natta...noget, forklarer mig på et tilfredsstillende engelsk at de lige er ved at finde en anden, da jeg får en gratis...

Nu VED jeg tilfældigvis at det var den sidste jeg tog, så jeg siger blot mai bpen rai... men den går bare ikke granberg... stakkels nong nuu - hun kommer småløbende med en anden, hvor hun har den fra ved jeg ikke, men ved Buddha - hun UNDSKYLDER at hun var så længe om det, jeg ser nok en anelse fåret ud, siger tak tak 1000 tak (enhver theilandsfarer ved at man ikke siger 1000 tak til personalet noget sted, men jeg var overrasket og lettere forvirret over at de ikke bare lod som ingenting)

På vejen hjem kunne jeg jo ikke lade være med at tænke... de gør det sgu for at chikanere farangs - for det stemmer bare ikke med historierne om thaier der snyder så vandet tapløber fra een...

Endnu en dag hvor jeg ikke kunne gribe dem på fersk gerning - men stol på at jeg fortsætter mit utrættelige arbejde for at kunne bekræfte alle historierne fra internettet...




(Hvis du læser humor ind i dette indlæg, så tak for det skaal )
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja jeg har også været ude for sådan en chikane
næsten det samme,bare i en big C
Jeg havde købt mælk til kaffen.
Og da den blev scannet ind på kassen.
Kaldte hun på en som fik travlt med at komme med
en flaske mælk,den jeg havde taget var dato udløbet.
Så jeg fik en frisk mælk,det var nu meget rart.
Men sikke de dog blander sig i ens indkøb.:D

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 09:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg tror vi skal ha' fat i Mr. Stickman.5555555555555555
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 09:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

bamsen skrev:

Så jeg fik en frisk mælk,det var nu meget rart.
Men sikke de dog blander sig i ens indkøb.:D

bamsen


Det er skisme da det - de laver markedsundersøgelser - OK det her køber farang, så kan vi sætte prisen op - de er snedige er de :D :D





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 09:34



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja de thaiere er godt nok grove og uærlige må man sige Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 09:34



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Suk Rak Ning skrev:
Jeg tror vi skal ha' fat i Mr. Stickman.5555555555555555


Ja jeg overvejer at nedsætte mig som skribent på stickmanbangkok :D





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 12:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

i hvor er jeg glad for er det er konen der handler ind så er jeg fri for at kommer i kontakt med de grove og u ærlige Thaier


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-04-2009 12:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
i hvor er jeg glad for er det er konen der handler ind så er jeg fri for at kommer i kontakt med de grove og u ærlige Thaier
..


Hmmmm - vi ville sikkert sidde på en trækasse og spise instant noodles fra 7-11 hvis min kone stod for indkøbene, hun arbejder ofte til efter lukketid i supermarkedet :LOL



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-04-2009 10:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

I Villa Supermarkedet på Second Road i Pattaya er det svært at slippe for at hilse på personalet. Og komme til at smile. Det er næsten lige så umuligt at fastholde et eventuelt dårligt hum¨r.

Alle de der gaver, dem husker de også altid, de må have glemt at finde ud af, at Pattaya er en meget dårlig by. Med dårlige mennesker og meget andet skidt.

Bvadr.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-04-2009 12:17

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg kan ikke huske om jeg har fortalt denne her før, men den sætter ligesom det hele i relief. Jeg var i BigC og ville bare have til en god dansk Bøf med brun sovs og dampede kartofler. Så jeg kikkede på dette hakkede bøf kød, men mente sgu der var for meget fedt i, så ham Manse tog 2 stk. dejlige tenderloin steaks til 78 bath stykket, og bad ham slagteren om at hakke det. Han gjorde som jeg forlangte, men havde så pludselig problemer, for nu var det jo ikke tenderloin steak mere, men hakket oksekød. Efter en meget kort tænke pause fik jeg pakken med prisen 28 bath påklistret. Jeg sagde mange tak, men kunne da ikke dy mig for at spørge den flinke slagter, hvorfor prisen nu var ændret. Han sagde at nu var kødet hakket oksekød og vægten sagde den pris. haha, så kom ikke her og sige at faranger altid bliver snydt...:MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-04-2009 15:39



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

aaby skrev:
de må have glemt at finde ud af, at Pattaya er en meget dårlig by. Med dårlige mennesker og meget andet skidt.


Tror blot de også har undladt at læse Stickman og derfor ved at thaier - incl. de der bor og arbejder i Pattaya er gode mennesker, men som skrevet det er bare noget jeg tror - jeg har aldrig spurgt...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 10:28

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

aaby skrev:
I Villa Supermarkedet på Second Road i Pattaya er det svært at slippe for at hilse på personalet. Og komme til at smile. Det er næsten lige så umuligt at fastholde et eventuelt dårligt hum¨r.

Alle de der gaver, dem husker de også altid, de må have glemt at finde ud af, at Pattaya er en meget dårlig by. Med dårlige mennesker og meget andet skidt.

Bvadr.


For mig er det førsteklasses underholdning, når en dansk faminazi flipper ud over, at jeg regelmæssigt har holdt ferie i Pattaya.:D

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-06-2009 18:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bent skrev:
For mig er det førsteklasses underholdning, når en dansk faminazi flipper ud over, at jeg regelmæssigt har holdt ferie i Pattaya.:D

Mvh
Bent


Som jeg har forstået konceptet, så er netop Pattaya det største turistrejsemål, så der skulle jo så være rigeligt af turister (sikkert millioner hvert år) man kan blive forarget over...

Jeg har nu ikke stødt på familienazier endnu - det har jeg til gode og jeg har da ellers været i Pattaya - det er ikke noget jeg bryder mig om, men alle har jo ret til at vælge deres opholdssted selv... De jeg har stødt på synes jeg da også overvejden har været enig med mig i at sexindustrien er meget iøjenfaldende i Pattaya, og det er jo alt andet lige ikke specielt kønt (smag og behag det ved jeg godt, og der findes mange der mener at Pattaya er paradis på jord)...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Chikane og mobning på danske skibe Diverse 5 12-10-2023 21:46
Turister melder om stigende chikane fra thailandsk politi Nyheder på dansk 8 08-02-2015 09:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 2.54 sekunder | 99,086,893 Unikke besøg | jQ Blog