Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Chikane og mobning på danske skibe
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2023 04:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Intet nyt under solen, det har forekommet så længe jeg har stået til søs.
Hvis man som jeg har sejlet i langfart på skibe hvor besætningen har været mænd, og de eneste kvinder var 2 stewardesser, så kunne det være lidt rodet til de havde fundet ud af at vælge hvem der skulle bolle dem.

Chikane og trusler forekom på de fleste skibe, det drejede sig mest om hvad man ville finde sig i, inden man pandede til dem.
Jeg kan huske en stor bådsmand på en Mærskbåd der havde set sig sur på mig og havde truet mig gennem længere tid, han var sgu for stor, men kommer tid så kommer råd.

En aften var han blevet fuld og stak mig en så jeg røg bagover med stol og det hele, mens jeg prøvede at komme op at stå så stod han og slog mig i nakken.
Vores svenske donkeymand greb ind og forsøgte at berolige ham, med det resultat at bådsen angreb ham i stedet.

I mellemtiden var jeg kommet på benene igen, og så at bådsen sad oven på ham og slog ham i ansigtet.

Nu eller aldrig tænkte jeg, og sparkede ham i ansigtet så næsen brækkede, og så var det lissom overstået.
Bådsen blev sygeafmønstret, og roen genoprettetmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-10-2023 06:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 306
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

jes Skipper det har altid været lidt af en opgave at begå sig på en Mærsk skib

som du selv skriver er der kun var 2 stewardesser på skibet og det er jo alt for lidt, i særdeleshed når folk blev lidt fulde af hår sprit eller hvad de kunne finde ,for to øl om dagen kunne man jo ikke blive fuld af,med mindre man sparede dem ølkrus i en 14 dages tid
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-10-2023 07:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 306
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Hej Skipper mon nogle af de gamle søfolk er flyttet over til forsvaret music

Hver femte kvinde på Forsvarsministeriets område har oplevet uønsket seksuel opmærksomhed og chikane

læs selv med her
https://www.dr.dk...et-seksuel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2023 21:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Svært at sige, men mobning findes på alle arbejdspladser, og har altid været der.
Det der med gode arbejdskammerater kan man godt glemme, de er kun dine kammerater så længe der findes arbejde til alle.
Så snart der skal fyres folk, så får du en kniv i ryggen af røvslikkerne der lusker ind til værkføreren og sutter den af, og bagtaler dig, for at beholde deres eget job.

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2023 21:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

De arbejdskammerater jeg har haft gennem livet begrænser sig nok til rundt 5, altså dem der aldrig faldt mig i ryggen, eller snakkede lort om mig bag min ryg.
Beklemmende nok er de alle svenskegodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Den danske gård i Thailand Hele Thailand 6 07-02-2024 16:03
film og dokumentare danske.. Film, bøger etc 79 20-01-2024 13:12
Nytårstalerne fra den danske dronning og den thailandske konge er nu klar. Den Royale blog 2 01-01-2024 08:04
Kropskameraer til det danske politi. Alt det andet 2 27-09-2023 15:50

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,646,710 Unikke besøg | jQ Blog