Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
skal skal ikke
elmer
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2010 12:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 145
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

nogle sige tag bare til Thailand andre siger bliv væk det er ikke nemt hvem skal man lytte til

her er lidt fra begge sider

Myndighederne i Thailand siger, at militæret "så hurtigt som muligt" vil rykke ind i og rydde Bangkoks centrale forretningsdistrikt, hvor de rødklædte, regeringsfjendtlige demonstranter i flere uger har forskanset sig.

- Aktionen vil blive gennemført så hurtigt som muligt, siger Satit Wonghnongtaey fra premierministerens kontor.

Ifølge politiet nægter 5000 mennesker imidlertid fortsat at forlade lejren i den centrale del af hovedstaden.

http://www.berlin...oedes-lejr


Vietnam-veteran i Bangkok: Spændende på uhyggelig måde

»Dette er en slags klassekrig, men det er altid nemt at fiske tilhængere med penge. De tjener mere ved at kæmpe her end ved at blive ude i landdistrikterne. Det er en god investering for Thaksin, for får han magten igen, kan han bare stjæle nogle flere«, siger George.

Han er vietnamveteran og ligner en sådan – tætklippet grånende hår over et markeret alvorligt ansigt og en veltrænet overkrop iført en svedig grå bluse. Der lyder to høje eksplosioner, og igen bliver de to drenge hentet ind langs væggen.

»Mine drenge skal opleve verden, som den er«
Han mener, at det er o.k. at tage drengene med ind i bykrigen, men kan godt forstå, hvis andre børneopdragere er uenige.

»Mine drenge skal opleve verden, som den er«, siger George og bliver for anden gang anmodet om at gå et andet sted hen af en tungt bevæbnet politibetjent.

http://politiken....973037.ece
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2010 15:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3627
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej elmer
jeg vil ikke råde nogen til at rejse til thailand lige nu
medmindre det er meget vigtigt

dette er min mening jeg er ikke ekspert
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 10:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Jeg har lige været på en tre dages arbejdstur til Bangkok m.m. og jeg var kun i kontakt med "uroen" de to gange jeg selv valgte det.

Der er selvfølgelig usikkerhed om hvad det hele vil udvikle sig til, men generelt er Thailand stadig et af de mere fredelige steder på kloden.

Jeg er stadig mere tryg ved Thailand sådan generelt, end jeg er ved at gå ned gennem gågaden i Århus en lørdag aften.

Hold jer væk fra selve kernen af ballade, og så vil der nok ikke ske jer noget.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 11:48



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja kunne jeg komme afsted, så var jeg smuttet, men er heldigvis heller aldrig i bkk mere end højst nødvendigt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 11:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3627
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nu er der blevet givet advarsel mod at rejse til Chiang Mai, Chiang Rai, Khon Kaen, Udon Thani ubon thani politiet kan ikke garanterer for folk,s sikkerhed

det er også blevet forbudt at sælge benzin på flasker i nogle områder

hørt og ser på thai tv kl 1645
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 12:43

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Aaby du er sgu da ærlig og kontant og ikke en oppisker. Du har så sandelig ret.

Hvad fanden betyder benzin på flasker, for vil du lave en sådan flaske bombe, så er det jo let..

Der er sgu aldrig blevet stillet garantier fra politiets side, så hvorfor skal det pludselig være et problemShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 12:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja jeg mener nu, at når man har en masse problemer der til forveksling ligner en borgerkrig, så burde man tage det alvorlig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 12:57

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Du skal ikke misforstå, at os der lever i smørhullet, vi tager det alvorligt, men vi behøver ikke andres opslag fra tilfældige sider, for at gøre os interessante.

Jeg har givet min kone et brev, som vil blive sat på denne side, når jeg nu, og ikke frivilligt, kommer til at blande mig i noget ligegyldigt.

Hold nu op siger jeg bare.

Hvad har I professorer gang i. Der sker i øjeblikket ikke en skid uden for Bangkok. Måske vil det ændre sig hurtigt, men så vil os med fingeren på pulsen informere om det faktuelle, og ikke tilfældige avisartikler fra folk som befinder sig langt fra det aktuelle.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 13:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse sover du eller følger du bare ikke med?

når et land laver udgangsforbud i flere provinser er det som regel ikke for sjov.

Så uanset hvad, skal borgerkrigen tages alvorligt.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:15

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Nu er det pokkermed nok.

Hvor sidder du. Jeg sidder hvor jeg er med udgangsforbud sammen med politi, miltærfolk og os andre uduelige indiv.... som ved alt om alle..

Skål siger jeg bare.... for det er hvad vi gør, men du ved åbenbart mere om Thailand og omliggende øer end jeg gør.

Skål til min side mand, som nu kun er oberst... Han vil snart skyde mig , for vi Farangs er kun til besvær, siger han lige nu.

Hvad har du og andre det i ud over TV og aviser....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Hvad er nok?

At du er total ligeglad med Thailand og landets fremtid er da ikke min skyld.

Men som du skrev andet sted, bedrevidende folk er der nok af.

Og du er sku godt nok bedrevidende når du total overhøre at landet nærmest har udgangsforbud overalt.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 14:47

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Undskyld mig lige..

Er du her, eller er det bare noget du har læst....

Jeg spørger bare....

Jeg er ikke ligeglad med Thailand, for jeg kender nu Thailand lidt......

Jeg kan bare ikke se problemet ud over, at du mener, jeg er et fjols, fordi jeg ikke tager situationen alvorligt.

Jeg tager det alvorligt, men mit liv kan altså ikke ændres, og det er uanset om den ene eller anden skyder med skarpt på den korpulente herre...

Jeg håber med dine udtalelser, at du er herude, for de lyder som ekspert viden....

Vi andre hygger som altid, og hvis dette ikke ændres, hvorfor skulle vi så bruge tid og kræfter på noget ligegyldigt i Bangkok...

De kan da bare skyde løs, hvad havde du tænkt, at en halvfed dansker skulle gøre.

Gå på gaden og sige...

I er bare hjernedøde, så hold nu op med dette pjat.... altså at skyde på hinanden...

Jeg græmmes.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2010 17:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 414
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Ja gu er du et fjols, og endog en af de store når du ikke kan tage så mange døde alvorligt, men ikke snakke om andet en din lille sørgelige familie og dit golfspil.

Og når du mener du er en halvfed dansker, så skulle du da tage din familie og køre dem ind til brændpunktet så de både kan høre og se at Thailand er et fredeligt sted.

At man som halvfed dansker i den grad spiller klog på Thaiernes fremtid, hvor de kan få det som Burma er fandeme sørgelig.


Og man behøver for h... da ikke at have fået en bombe i hovedet for at se der er krig.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-05-2010 00:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 201
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

tager man ikke det der sker i thailand alvorlig er man ja gæt selv
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Det starter ikke altid med kærlighed Skik og brug 4 11-05-2024 13:24
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 100,739,217 Unikke besøg | jQ Blog