Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Manse's Klumme
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
DEN MEGET MEGET SYGE CARSTEN
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-05-2010 04:32

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Efterfølgende er ikke skrevet fordi jeg vil forsvare eller blaime nogen, så ligegyldige bemærkninger vil jeg gerne have mig frabedt, men alene af den grund, at vi mange gange går uden om sagens kerne. Den meget meget syge Carsten.. Tæsk gerne mig, men ikke på folk der allerede ligger ned. Den drejning forskellige websider og indlæg har taget, er bare usmageligt........

Har vi ikke som samfund råd til at hjælpe de svage, så må man vel konstatere at det eksisterende samfund er brudt sammen. Jeg ved ikke hvad der er gået galt med alle de beskyldninger frem og tilbage på en hjælpeside for en meget meget syg mand, Carsten I Chiang Mai.

Da jeg havde det meget dårligt med alle disse postulater om denne Brians Marinuses hjælp til denne meget syge mand, besluttede jeg mig for, at køre de 700 km., for at finde ud af det faktuelle.

Konklusionen må være, at denne mand Brian gør et enormt stort arbejde, for at gøre det så godt som det overhovedet er muligt for den meget syge Carsten.

Der er blevet sat spørgsmålstegn ved Brians ærlighed, og det skyldes jo nok de manglende svar på mange af de spørgsmål der bliver stillet ham. Jeg har nu fundet ud af, at der er en grund til dette, fordi:

Brian er et rodehoved.

Brian er en mand som verbalt altid vil komme til kort over for stærke kræfter, som nu deltager i debatten.

Brian, jeg ligge hovedet på blokken, vil aldrig snyde nogen.

Brian er en mand med et meget blødt hjerte, hvorfor han bruger egne og nogle af de indkomne midler til betaling af regninger omhandlende Carsten.

Sådan kunne jeg blive ved, men nu er det jo desværre den meget, meget syge Carsten det omhandler, og ikke ligegyldig retorik mellem ligegyldige mennesker. Jeg har nu ved selvsyn konstateret at alt desværre var sandt. Carsten har det bestemt ikke godt. Der er nu kun koglerne tilbage på ham. Han ligger som en nyfødt baby med ble og ikke andet. Jeg har set lidt af hvert, men dette her gav mig godt nok et chok, og det fik den stærke mand til at bryde i gråd.

Jeg ved ikke om alle i trygge mennesker kan forstille jer hvordan det er at ligge på en stue, nej vil vel nok kalde det en etage med mere end 50 andre dødssyge kræftpatienter, hvor familien mere eller mindre sover omkring den dødende. Lugten sådant et sted er ubeskrivelig, ikke bare ubehagelig men ubeskrivelig.

Jeg vil ikke judge i, om det er rigtigt eller forkert med hensyn til et med forsikringer, men jeg vil judge i, at denne meget meget syge mand Carsten ikke havde nogen. Jeg ville heller ikke tro han kunne få nogen, så syg som han har været inden han tog til Thailand. Jeg mangler svar på, hvorfor han så tog af sted, og jeg vil nok komme til at mangle dette svar, for jeg nænner ikke at spørge ham nu, hvor skaden er sket.

Jeg tænker på, hvad kan et samfund, som vores, gøre for, at noget sådant ikke kommer til at ske igen. Mit forslag er, at man på rejser uden for EU indfletter en tvungen forsikring for den enkelte.

Dette hjælper jo ikke i denne her situation, og jeg må med skam erfare, at jeg som en af tvivlerne over for Brians indsamling, nu har måtte ændre mening.

Jeg har set på websider, at Brian er blevet beskyldt for at han måske tager pengene i egen lomme. Dette kan jeg afkræfte. Tværtimod har Brian brugt mange af de meget få midler han selv får i pension lidt mere end 30.000.- baht per måned, til betaling af Carstens fornødenheder.
Der er flere der påpeger, at Carsten jo også får pension, ganske rigtigt men hvor meget. Det er jo ikke alle førtidspensionister der er så heldige, at de blev syge efter 2003. Det er jo heller ikke alle pensionister der er uærlige, så de får hele pensionen udbetalt med alle de danske tillæg herude.

Carstens gammel gæld bliver også fratrukket, så jeg må jo nok konstatere, at der ikke er så meget at rutte med Chiang Mai.

Jeg forklarede Carsten, at jeg havde læst, at han ikke mere ville have kemo. Carsten sagde, at dette havde han faktisk også besluttet for et stykke siden, men i dag havde han det bare bedre og han følte han fik det bedre af kemo, så Cartsen besluttede, at tage en tur mere med kemo.

Sådan en tur koster 15,000.- baht per gang, så indsamlede penge og private penge. De får hurtige ben at gå på. For en god ordens skyld vil jeg lige sige, at Brian viste mig et statement fra hospitalet omhandlende Carsten. Beløbet på dette statement var lidt mere end 65.000.- baht for 14. dage siden. Brian havde indtil nu betalt godt 40.000.-, så der restere stadig ubetalte beløb. Dette er gjort med vilje, for hospitalet vil ved en fuld betaling udskrive ham. Det lyder hårdt men til tider kan Thailand være hårdt…

Der er kommet ca. 8.000.- danske kroner ind ved indsamling, så det er ca. 48.000.- baht. Det kommer jo ikke til at række langt, hvis ikke Carsten snart beslutter at dø. Det er hårdt med det faktuelle, så andet er der ikke i dette…

Jeg tror aldrig i mit liv, jeg har oplevet en person som ham Carsten. Jeg ved af erfaring fra mig selv, at jeg ville være negativ over for fortidens ikke så venlige mennesker, nej sådan er Carsten ikke. Han taler ikke andet en positivt om alle, børnene, tidligere kone og alle de andre. Han er speciel ham Carsten, men for pokker hvor ser han dog syg ud…

Jeg havde jo læst på ThaiVisa, at han savnede det danske fuldkornsrugbrød, så da jeg havde været i Pattaya for nylig, og der købt nævnte hos den danske bager pakkede jeg 3. af disse i frysetasken sammen med flere dåser kippers, Eigilds hjemmelavede rullepølse, hjemmelavede medister og den gode danske ulækre spegepølse, samt remouladen.

Sjældent har jeg da set så glad en mand, da jeg fortalte ham om dette. Han kunne næsten ikke vente til i dag kl. 11.00 hvor Brian og jeg med konerne laver en dansk frokost på det overfyldte hospital. Jeg kan næsten heller ikke vente til klokken bliver 11.00, ikke for frokosten, men med alle de spørgsmål der render rundt i hovedet på en, efter en søvnløs nat i Chiang Rai.

Jeg håber Carsten har overlevet natten, men det vil jeg jo ved selvsyn se, når jeg medbringer omtalte frokost kl. 11.00.

Jeg vil medbringe mit kamera, men får nok ikke lov til at tage billeder, men forsøger….

Fortsættelse følger…
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-05-2010 09:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Manse

ja du har et godt hjerte
men nu skal du passe på med at fortælle for meget deroppe fra,
der er jo negative folk, som ikke kan li sådan noget.
men det er sgu flot af dig at tage god mad med op til ham.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailands coronadødstal slår rekord, men tallet er meget lavere end Danmarks Nyheder på dansk 1 26-04-2021 14:17
very-superstitious/meget-overtroisk Hele Thailand 5 23-03-2019 06:43
Jeg håber meget på, at i kan hjælpe mig! Nyt fra Administrationen 1 28-12-2016 05:34
Så (vildt) meget ved Google om dig Computer 3 07-07-2016 03:55
en meget syg verden ....hvis du er sart så lad vør`med at læse den Alt mellem himmel og jord 1 13-01-2013 12:34

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,899,039 Unikke besøg | jQ Blog