Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pas på ikke at miste jeres pas
bamsen
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 13:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

,Davser

Ja jeg har desværre mistet mit pas,
og sikke dog en ballade for at få mit visum igen.

Jeg fik lavet et nødpas på under 1 time,
sikken en god behandling af Lisbeth på ambassaden.

Men jeg opdagede at mit pas var væk, ved et tilfælde,
finde den rigtige polistation, heldigvis et par gode thai venner
kørte mig til politiet, og der blev jeg henvist til 4 forskellige,betjente
som tog sig af den slags.
alle afviste at det var dem,
men da nr.2 fik set sin serie færdigt i tv,
så kunne han skrive en rapport, man skulle ikke tro han anede hvad han lavede sikke et fjols
mine thai venner forklarede at jeg havde mistet mit pas.men dem ville han slet ikke høre på.
,
Men han ville ha jeg skulle kunne fortælle lige på sekundet hvornår det blev væk, og hvordan.
Men det kunne jeg selvfølgelig ikke, fortælle ham

Men jeg fik lavet den rapport, , næste morgen,
tog på ambassaden og fik det nødpas,d.5-4-201
Så ind til imigration.
Ja de er snotdumme derinde, men ok de er thaier, det siger det hele.
På imigration, ville de vide hvordan jeg ankom til thailand, da jeg fortalte hende at jeg var
fløjet ind med thai air, spurgte hun hvor jeg var andkommet,,, ja jeg svarde hende i sumpem
hvor de fleste fly lander.Så påstod hun jeg ikke var fløget til bangkok,og spurgte hvordan jeg var komme ,og hvorfra.
Selv om hun så på min flybillet, ja hun var edder dum den kælling.
Så skulle hun se flybillet, og ville vide mit gamle pasnummer, ja det havde jeg heldigvis,Fordi jeg fik
det hotel jeg boede på til at skrive mit pas of visum nummer ned til mig.
men hun fortalte mig så at jeg ikke havde et 2 mdr.visum som jeg fortalte hende.
Så blev jeg lidt gnaven,fordi jeg løj jo ikke, men så ville hun vide mit visum nummer
det fik hun også, men det duede ikke sagde hun uden at checke det.

Så blev jeg henvist til et andet kontor, som ligger henne ved udenrigsministeriet
som skulle undersøge mit visum forhold og i mit nødpas havde hun stemplet at jeg var ankommet d.23 februar,
og have 30 dages visum,
så jeg havde nu allerede mange dages overstay.
Der ventede jeg så hele dagen, og de sagde bare at de ventede på et svar fra den thailandske ambassade i kbh
og mit såkaldte visum,fordi de troede ikke jeg havde noget.
D.20-4- fik jeg et svar at jeg havde ret i mit visum var et 2 mdr.
og fik det så stemplet ind i mit pas.
d, ja det tog kun 15 dage,
det var da godt at jeg havde tid til at vente, jeg kunne lige se at jeg skulle ha fløjet hjem
,inden jeg fik det svar.
Så fortalte de mig at jeg bare skulle betale 20.000 baht i overstay.
Hvis jeg ikke havde hagft tid til at vente,på det svar.

Ja den er der sikkert mange som, får lov til for agt få lov til at flyve hjem.

Men til gengæld gik det hurtigt at få extension i visum,jeg søgte om 10 dage og fik så 30 dage
til 1900 baht


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 14:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
,Davser

Ja jeg har desværre mistet mit pas,
og sikke dog en ballade for at få mit visum igen.

Jeg fik lavet et nødpas på under 1 time,
sikken en god behandling af Lisbeth på ambassaden.

Men jeg opdagede at mit pas var væk, ved et tilfælde,
finde den rigtige polistation, heldigvis et par gode thai venner
kørte mig til politiet, og der blev jeg henvist til 4 forskellige,betjente
som tog sig af den slags.
alle afviste at det var dem,
men da nr.2 fik set sin serie færdigt i tv,
så kunne han skrive en rapport, man skulle ikke tro han anede hvad han lavede sikke et fjols
mine thai venner forklarede at jeg havde mistet mit pas.men dem ville han slet ikke høre på.
,
Men han ville ha jeg skulle kunne fortælle lige på sekundet hvornår det blev væk, og hvordan.
Men det kunne jeg selvfølgelig ikke, fortælle ham

Men jeg fik lavet den rapport, , næste morgen,
tog på ambassaden og fik det nødpas,d.5-4-201
Så ind til imigration.
Ja de er snotdumme derinde, men ok de er thaier, det siger det hele.
På imigration, ville de vide hvordan jeg ankom til thailand, da jeg fortalte hende at jeg var
fløjet ind med thai air, spurgte hun hvor jeg var andkommet,,, ja jeg svarde hende i sumpem
hvor de fleste fly lander.Så påstod hun jeg ikke var fløget til bangkok,og spurgte hvordan jeg var komme ,og hvorfra.
Selv om hun så på min flybillet, ja hun var edder dum den kælling.
Så skulle hun se flybillet, og ville vide mit gamle pasnummer, ja det havde jeg heldigvis,Fordi jeg fik
det hotel jeg boede på til at skrive mit pas of visum nummer ned til mig.
men hun fortalte mig så at jeg ikke havde et 2 mdr.visum som jeg fortalte hende.
Så blev jeg lidt gnaven,fordi jeg løj jo ikke, men så ville hun vide mit visum nummer
det fik hun også, men det duede ikke sagde hun uden at checke det.

Så blev jeg henvist til et andet kontor, som ligger henne ved udenrigsministeriet
som skulle undersøge mit visum forhold og i mit nødpas havde hun stemplet at jeg var ankommet d.23 februar,
og have 30 dages visum,
så jeg havde nu allerede mange dages overstay.
Der ventede jeg så hele dagen, og de sagde bare at de ventede på et svar fra den thailandske ambassade i kbh
og mit såkaldte visum,fordi de troede ikke jeg havde noget.
D.20-4- fik jeg et svar at jeg havde ret i mit visum var et 2 mdr.
og fik det så stemplet ind i mit pas.
d, ja det tog kun 15 dage,
det var da godt at jeg havde tid til at vente, jeg kunne lige se at jeg skulle ha fløjet hjem
,inden jeg fik det svar.
Så fortalte de mig at jeg bare skulle betale 20.000 baht i overstay.
Hvis jeg ikke havde hagft tid til at vente,på det svar.

Ja den er der sikkert mange som, får lov til for agt få lov til at flyve hjem.

Men til gengæld gik det hurtigt at få extension i visum,jeg søgte om 10 dage og fik så 30 dage
til 1900 baht
bamsen


Hvad mon der var sket hvis du havde taget kopier af dit pas, din flybillet, dit boardingpas osv. Passet kopieret hjemmefra, og så ellers opbevaret det langt fra dit pas? Ja hvad var der sket ved det, Bamsen. Og hva kan vi andre lære af Bamsens historie.

Jeg har også mistet et pas. Mit gaet var at du var inde på det kontor lidt oppe i bygningen, som lå i et hak/ et hjørne af korridoren. Har jeg ret?

Jeg pjattede og knipsede med fingre, nynnede deres nationalmelodi osv, og jeg fik hjælp uden problemer.

Et Hjertesuk Bamsen! Du kan være ophidset, men thaiere er ikke snot dumme, eller noget der ligner.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 14:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

tag kopi af alle papirer pas visa visakort flybillet og send det som en mail til dig selv

den dag det går galt frem med kopierne og alt går som en leg

der er mange der melder pas foresvundet får et nyt sælger det gamle

derfor er de ikke glade for at tro på hvad folk siger til dem
deres erfaring siger den der svindles for meget

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 18:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser ja jeg tager også en kopi af alle ting næste gang,
men de er sgu dumme,de stoler nok heller ikke på en kopi.
De stolede heller ikke på de numre jeg gav dem, på mit pas. og visum. selvom de,
hvis de havde evner nok til at bruge deres computer kunne så det op.
Men de evner har de thaier åbenbart ikke
Og skal bruge 15 dage på at finde ud af det,,,,,,hmmm det siger en del om thaierne.



bamsen

Åby hvorfor tror du jeg er ophidset.
det er jeg ikke.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 18:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser ja jeg tager også en kopi af alle ting næste gang,
men de er sgu dumme,de stoler nok heller ikke på en kopi.
De stolede heller ikke på de numre jeg gav dem, på mit pas. og visum. selvom de,
hvis de havde evner nok til at bruge deres computer kunne så det op.
Men de evner har de thaier åbenbart ikke
Og skal bruge 15 dage på at finde ud af det,,,,,,hmmm det siger en del om thaierne.

bamsen

Åby hvorfor tror du jeg er ophidset.
det er jeg ikke.


Jeg troede at du var ophidset p gr a dit ordvalg om folk i et land hvor du kommer gang på gang. Du er rimeligt ferm til at bruge søgemaskiner osv, så det skulle vel nok være muligt at finde destinationer hvor folk var knap så... dit ordvalg... snot dumme.

Var det hende den lidt kraftige som sidder lige indenfor til venstre, i kontoret i hakket/ hjørnet?

Du undrer dig over hendes manglende tillid til de folk som mister deres pas. Bamsen dog, hvad tror du dog ikke at de har været ude for i tidens løb????

Godt at du har lært lektien, at emigrationsmyndigheder simpelthen rent professionelt ikke m å tro på folk. Der skal beviser til, resten kan bare ikke bruges.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 19:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

jeg aner ikke hvilket hakket hjørne du snakker om.

Da jeghavde både pas nummer og visum nummer, så troede jeg at de kunne finde ud af at checke det på deres computere,men de har ikke de evner her i thailand.
Men skulle bruge 15 dage på det.

Hvad har det med at jeg er god til at bruge søgemaskiner,med mit pas at gøre.??

Og hvorfor skulle jeg dog lede efter et andet sted at bruge min ferie,når det er thailand jeg ville til.

underligt,jeg køber sgu heller ikke en is,hvis det er en cola jeg vil ha.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-04-2010 19:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Shock Ja uha det er en drøj omgang ? vi har altid lamineret pas og visa og det har du jo naturligvis også næste gang ? men man er jo altid bagklog Angry
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2010 07:50



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Men til gengæld gik det hurtigt at få extension i visum,jeg søgte om 10 dage og fik så 30 dage
til 1900 baht


bamsen


Puha bamsedreng det maa da have gjort ondt i pengepungen hvaagriner Sikke mange colaer du kunne have faaet for de pengeskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2010 15:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Shock Det er vist på høje tid at jsh og bamsen kommer hjem til det iskolde Nord ? før det går helt galt med de to griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thjaa
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2010 06:57

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 09.05.09
 Status: Offline

naar man har naade med det thai oflig system at goere og det er lige meget vilket kontor en ragti god ide start med at hils paa dem paa thai maade og med en memik der viser at du ved at de er hoejer en dig

under hele samtalen hold din stemme og tal til dem som det var din boss som du viste at vis dusage et ord forkert vil du blive fyret og LAV ikke arme fakler det ser thai som en trusel

Trog mig dette er jeg kommet mega lang paa og har faade mine ting lavet paa rakort tid fle gang med at opfoere mig sordan over for dem

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2010 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Nu har jeg altid bare været mig selv.

Godt nok er Thailand speciel, men ikke så meget at jeg skal bukke og skrabe for at få et stykke papir.

Men jeg anser heller ikke Thaier for at være snot dumme, særlig ikke fordi jeg selv har giftet mig med en, men jeg vil aldrig være andet end normal høflig som alle andre steder, også på et offentlig kontor i Danmark.

Jeg kunne aldrig lave om på mig selv bare fordi jeg skal have fornyet mit visum eller lignende.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-04-2010 18:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser

jeg aner ikke hvilket hakket hjørne du snakker om.

Da jeghavde både pas nummer og visum nummer, så troede jeg at de kunne finde ud af at checke det på deres computere,men de har ikke de evner her i thailand.
Men skulle bruge 15 dage på det.

Hvad har det med at jeg er god til at bruge søgemaskiner,med mit pas at gøre.??

Og hvorfor skulle jeg dog lede efter et andet sted at bruge min ferie,når det er thailand jeg ville til.

underligt,jeg køber sgu heller ikke en is,hvis det er en cola jeg vil ha.

bamsen


Internettet kommer ind i problematiken hvis du mener at snotdumme mennesker, din betegnelse, ikke min, er under dit niveau, du kunne så finde et land med klogere mennesker at besøg.

Jeg fik mit problem løst på fire timer. Jeg havde også mistet mit pas.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 06:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

sank skrev:
Shock Det er vist på høje tid at jsh og bamsen kommer hjem til det iskolde Nord ? før det går helt galt med de to griner



Ja hvad bliver det næste.

Nej bamse de thaiEr har deres måde at arbejde på. og den kan vi bare ikke lave om på jeg hade også selv nogle ture med dem denne gang, men det var med min motorcykel, det er en anden og lang historie.
Men godt der blev lavet en løsning.

Bamse kan du ikke tage jsh i hånden, ellers kommer han jo også bare galt afsted, men hold godt fast i hamgriner
ThaiDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-04-2010 15:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

aaby skrev:
bamsen skrev:
Davser

jeg aner ikke hvilket hakket hjørne du snakker om.

Da jeghavde både pas nummer og visum nummer, så troede jeg at de kunne finde ud af at checke det på deres computere,men de har ikke de evner her i thailand.
Men skulle bruge 15 dage på det.

Hvad har det med at jeg er god til at bruge søgemaskiner,med mit pas at gøre.??

Og hvorfor skulle jeg dog lede efter et andet sted at bruge min ferie,når det er thailand jeg ville til.

underligt,jeg køber sgu heller ikke en is,hvis det er en cola jeg vil ha.

bamsen


Internettet kommer ind i problematiken hvis du mener at snotdumme mennesker, din betegnelse, ikke min, er under dit niveau, du kunne så finde et land med klogere mennesker at besøg.

Jeg fik mit problem løst på fire timer. Jeg havde også mistet mit pas.




Davser AAby

ja du maa meget undskylde men jeg tror ikke en mater paa det du nu siger,
at du skulle kunne faa det paa 4 timer.

saa kender du en eller anden,for alle dem som jeg snakkede med de dage jeg sad og ventede sammen med
de havde ogsaa ventet flere dage.
Saa jeg tror du proever at bilde os noget ind.
Og hvorfor skulle jeg dog rejse til et andet land,fordi du vil ha det,
Jeg har proevet at forklare dig at jeg koeber ikke en is hvis jeg vil ha en cola,
oversat for dn skyld jeg rejser ikke til et andet land,naar det er thailand jeg vil til,kan du nu fatte det.
ellers ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare dig det.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-04-2010 05:38



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
sank skrev:
Shock Det er vist på høje tid at jsh og bamsen kommer hjem til det iskolde Nord ? før det går helt galt med de to griner



Ja hvad bliver det næste.

Nej bamse de thaiEr har deres måde at arbejde på. og den kan vi bare ikke lave om på jeg hade også selv nogle ture med dem denne gang, men det var med min motorcykel, det er en anden og lang historie.
Men godt der blev lavet en løsning.

Bamse kan du ikke tage jsh i hånden, ellers kommer han jo også bare galt afsted, men hold godt fast i hamgriner



Hov hov ubon jeg har ingen problemmer ligesom dig og bamsen vel, jeg kommer hjem som planlagt, bare fordi man forstaar at tage det rigtige selskab ikmusic

Har ikke mistet mit pas, saa det maa da vaere mig der skulle passe paa bamse. Saa jeg kan sagtens passe paa mig selv her.

Men hold op nogle gange syntes jeg ogsaa de er skoere de thaiere, men hvad det er jo det der er saa sjovt. Bare surt naar man sidder i suppedassen, bagefter griner man bare af det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-04-2010 04:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
aaby skrev:
bamsen skrev:
Davser

jeg aner ikke hvilket hakket hjørne du snakker om.

Da jeghavde både pas nummer og visum nummer, så troede jeg at de kunne finde ud af at checke det på deres computere,men de har ikke de evner her i thailand.
Men skulle bruge 15 dage på det.

Hvad har det med at jeg er god til at bruge søgemaskiner,med mit pas at gøre.??

Og hvorfor skulle jeg dog lede efter et andet sted at bruge min ferie,når det er thailand jeg ville til.

underligt,jeg køber sgu heller ikke en is,hvis det er en cola jeg vil ha.

bamsen


Internettet kommer ind i problematiken hvis du mener at snotdumme mennesker, din betegnelse, ikke min, er under dit niveau, du kunne så finde et land med klogere mennesker at besøg.

Jeg fik mit problem løst på fire timer. Jeg havde også mistet mit pas.




Davser AAby

ja du maa meget undskylde men jeg tror ikke en mater paa det du nu siger,
at du skulle kunne faa det paa 4 timer.

saa kender du en eller anden,for alle dem som jeg snakkede med de dage jeg sad og ventede sammen med
de havde ogsaa ventet flere dage.
Saa jeg tror du proever at bilde os noget ind.
Og hvorfor skulle jeg dog rejse til et andet land,fordi du vil ha det,
Jeg har proevet at forklare dig at jeg koeber ikke en is hvis jeg vil ha en cola,
oversat for dn skyld jeg rejser ikke til et andet land,naar det er thailand jeg vil til,kan du nu fatte det.
ellers ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare dig det.

bamsen


Godt Bamsen. Ser først dit svar til mig nu. Se fø li skal du blive ved med at komme til Thailand, måske er det selve det at du kan brokke dig og kalde folk for snotdumme som er noget af det gode ved det thailandske kongerige. For dig. :-(
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Det starter ikke altid med kærlighed Skik og brug 4 11-05-2024 13:24
Mandens faldskærm foldede sig ikke ordentligt ud Nyheder på dansk 1 29-01-2024 10:40
Er livet ikke bare en herlig ting Manse's Klumme 6 29-10-2023 03:14
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Jeg ved sgu snart ikke. Alt det andet 8 13-10-2023 20:58

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 100,381,423 Unikke besøg | jQ Blog