Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Når tiden nærmer sig....
lillemanden
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 10:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja nu nærmer tiden sig, hvor vi skal pakke og drage hjem til Danmark, vi nyder at være i Thailand og Pattaya især, men også at komme hjem til danmark , det er jo der vi er født.

Hjem til bøgen der springer ud, og alt bliver lysegrønt, hjem for at sejle, og fange en frisk fisk, og så lige lufte kufferten, så den er klar til vi tager til Thailand i nov, ud til vores "sommerhus ".

Vi nyder at være i Pattaya, hvor venner kommer forbi, nogen bliver lige 2 md. andre som jsh og goldwin kommer lige forbi og hilser på , herligt.

Vi nyder også når bamsen " farer forbi" med en skrubbe under armen.... hov hov det var en gulvskrubbe !!!!

Vi holder af at møde vennerne på copenhagen.

Vi nyder vores rejser ud i østen til forskellige steder, i år gik turen til New zealand, et meget flot land, bestemt et besøg vær.

Nå men ikke mere drømmeri der skal pakkes og ryddes af før vi skal hjem.

Ha´en god dag.

music ølkrus hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 12:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

livet kan være en dejlig oplevelse dejligt at se i får det bedste ud af danmark og thailand

at opleve foråret i danmark er noget af det jeg godt kan savne

at sejle er at leve god tur hjem

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2010 18:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Vi rejste hjem, da ældste søn skulle til at gå i skole.
Uden den ringeste fortrydelse.
Men en god oplevelse rigere.

mvh
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2010 23:30

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lillemanden skrev:
Vi holder af at møde vennerne på copenhagen.

Pattaya er mit favoritsted på grund af de mange charmerende damer, det livlige forlystelsesliv og de mange udmærkede og billige udenlandske restauranter.

Imidlertid har jeg i Thailand kun i yderst begrænset omfang været sammen med andre danskere. I første omgang var det vigtigt, at jeg gennem omgang med theilænderne blev fortrolig med deres sprog og samfundsforhold. Senere kom jeg til at arbejde for thailandske virksomheder og blev statiioneret steder i landet, hvor der ingen udlændinge kom. I Tha Bo ved Mekong-floden i Nong Khai så jeg f.eks. færre end seks ikke-thailændere i løbet af tre og et halvt år.

Jeg kan ikke rigtigt se fidusen ved at rejse til udlandet for at være sammen med andre danskere på danske restauranter, (bortset fra at maden kan være udmærket.)

De udlandsture, f.eks. UNG REJS arrangerer, er for mig at se totalt værdiløse, idet de unge mennesker overhoved ikke kommer i kontakt med den lokale befolkning, men kun drikker sig fulde sammen og falder ned fra altaner.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 03:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja vi går nu ikke på Cobenhagen for at spise eller drikke os stive ? de sælger vand og Cola også ? men lidt sladder med gode Venner er skam ok når man er her længe. syntes vi ? og vi føler os skam stadig som turister i Landet selv om vi har da været næsten overalt. Og nu er vi jo ikke alle Sprog Genier men kan godt klare os både blandt Thair og andre ? og vi skal ikke blære os over for nogen med sproglig viden ? har ikke behovet. Men vil da gerne lære mere ((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2010 03:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Hej Bent

Ja du har ret, vi tager heller ikke til Thailand for at møde danskere. Men vi har da venner der kommer og besøger os. Men de fleste vi dagligt omgås er Thaier, et herligt folkefærd.

Nu er vi af en ældre årgang, og go go intresserer os ikke, dansk mad, ja jeg laver skiftevis dansk og Thaimad selv, vi går da også ud og spiser, som regel på Thai restauranter.

Hvorfor går du ud fra at alle andre end dig kun omgås danskere ??

Vi har faktisk været hele Thailand rundt og i mange tilfælde kun befundet os med Thaier, og nydt det.

Der findes ikke så mange steder i Thailand bortset fra øerne, som vi ikke har været, rejst rundt med lokalbus uden at vide hvor vi endte.

Det kan godt være du ved en masse om Thailand, men det er vi altså mange der gør.

Vi deler ud af vores viden hvis ogn spørger, men ellers er de fleste i dette forum , folk der ved det samme som os.

Copenhagen ja det er en privat ven af min mand så der kikker vi ind når vi kommer forbi. Det er ikke som du mener at vide, et sted som vi opholder os fra vi kommer til vi rejser hjem. Men forøvrigt udtaler du dig tit om ting du mener at vide.
Ha´en god dag.

ked

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Embassy of Denmark in Thailand ferien nærmer sig. Central Thailand 1 04-04-2023 18:34
3-årige Anton og hans mor fanget i lufthavn: Han græder hele tiden Nyheder på dansk 2 03-08-2015 11:54
Nogle tips til at fordrive tiden ?? Nord Thailand 10 11-08-2010 10:11
tiden går øllet består Alt mellem himmel og jord 2 16-11-2009 01:31

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,346,773 Unikke besøg | jQ Blog