Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nogle tips til at fordrive tiden ??
Badedyr
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2010 15:06

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

Hej alle sammen...

Her den 15 sept (jubii) tager jeg til thailand for først gang, start i Jomtien de først 2-3 uger for at være oven på efter den lange rejse, som jeg er sikker på min dårlige krop, sige ohhhhhhhh til griner

Bag efter skal jeg besøge en ven i Chiang Mai i 2-3 uger har vi aftalt, og selv om han har sagt, han nok skal være der 24/7 for mig, vil jeg gerne høre lidt fra i andre om, hvad jeg måske skulle tager ud og se og opleve, da jeg ikke er en person, der bare vil "udnyttet" min ven gæstfrihed..

Så alle tips om hvad der er at se på, hvad jeg bare "må" se i Chiang Mai, vil jeg tage imod med kyshånd.. ølkrus

Bag efter har jeg planer om besøge ham den gammel Pensionisten hvis han er hjemme, og åben for et besøg... music

Rigtige go´dag til jer alle sammen..

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
pensionisten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2010 16:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1147
Tilmeldt: 24.10.09
 Status: Offline

Hej Per.

Du skal være velkommen her på øen, Samui kan jeg fortælle meget om, og meget længe ((2(( Men dit besøg nordpå aner jeg ikke en dyt om, men jeg er sikker på at de er mange der er velbevandret i de for os ukendte egne!!

Men ellers kan jeg kun råde dig til at leje en bike og køre ud i det blå hvor jeg er sikker på det mest fantastiske eventyr venter dig, gør det for guds skyld og vær ikke bange for alt det der venter på dine øjne !!!

Skal jeg købe et større køleskab griner

Pen
Hav en god dag.

Med Venlig Hilsen.

Pen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-08-2010 22:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

((12(( Chiang Mai har skam meget at byde på ? du skal op og se Doi Suthep på bjergtoppen helst i klart vejr og du skal rundt i Gammelbyen og Nat og Thai markedet ((12(( men hele byen er anderledes god en andre steder ? kan ikke forklare hvorfor ? men det kan være Hugo kommer på banen. Om Pensionisten har tid til at vise dig rundt ? han er jo næsten bleven ansat som Pige passer hos Patt griner men du kan godt glæde dig ? særligt med god tid. MVH
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 06:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

Danmarkhej Sank hr fuldstændig ret. Alene det at vælge et par templer eller fire( ud af ca 300) kræver lidt forarbejde.Mine personlige favoritter e Doi Suthep , Wat Suan Dok og Wat Mongkol men kom tidligt, sidst nævnte ligger ved Ping River, hvorfra flodturene starter, Thailands højeste bjerg ligger kun et par timer fra C.M. Night Bazaar er sjovt. Men Sunday Market ved bymuren er bedre og billigere - et godt og hyggeligt spisested er The Galleri ved Ping River. Hvis du har muligheden for at vælge tidspunktet , så besøg C.M. omkring 19. november og oplev Loi Krathong. music
Mhv
islanderThaiThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 07:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
Ja eller lej enbil med chauffør,som kanlidt engelsk
og så komme lidt rundt i de forskellige fabrikker og se hvad de laver,Af måske hpnd malede paraplyer,og meget andet,
Det har jeg gjort en gang,en hel dag med spisning det var for fedt,han fik 1000 baht for rigtig god behandling.
Han forlangte ellers kun 500 baht,Men jeg kom med ham hjem til familien,til 2 gange mad.
Og et par dage efter kom familien til mit hotel,med picnic kurv ,så vi rå hyggede ved swimming poolen.
Desværre fik jeg smidt hans navn og telefon nummer ud.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 08:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

music Ja du har helt ret bamse ? sådan en ældre hygge Chauffør have vi i flere år ? men han er desvære gået på pension kat mener også det er i Februar der er Blomster festival utroligt flot. Og det jeg kalder Thai markedet er lidt længre nord på langs Floden fra Nat markedet ? mener det heder Wararot Market ? der er tingene meget billigere Thumb Men der nord på kan man få lang tid til at gå Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
islander
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 11:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 141
Tilmeldt: 21.12.09
 Status: Offline

sarcasm Wararot market/chinese market/ det lokale China Town kært barn har mange navne åbner kl 6 og har alt mellem himmel og jord. Ideen med at leje taxa kan kun anbefales ( men en rigtig taxa ) Men du kan kontakte 0897017588 Ben Sao Consulting. han er dansk taler flydende thai, ved utrolig meget, en reel mand med holding og ikke går på kompromis. Skal forøvrigt selv bruge ham igen i nov.sarcasm
hilsen
islanderThaiThumbDanmark
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-08-2010 20:29

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Tidsfordriv i CM.

Sidste gang vi var der, kørte vi med en meget flink taximsnd, der kørte os på besøg hos 3 forskellige hillpeoplestammer, det var ret så interessant.

Ligeledes en tur til det store tempel,natmarked o.m.a, som andre også har nævnt.

En tur til CR og den gyldne trekant, Kongens mors sommerhus er også et besøg værd.

Vi brugte næsten en hel eftermiddag på at besøge paraplyfabrik, sølv/guldfabrik, silkevæveri m.v.

En tur på besøg hos Hugo kunne også godt være et godt sted at se en ægte thailands skole, der bl.a. drives v.h.a. donationer fra mange gavmilde danskere.

Se mere på www.aidsboern.dk, send en mail til Hugo og aftal et besøg (hans mail står på forsiden).

CM er efter min mening en hyggelig by at besøg og man kan flyve derfra direkte til Phuket.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Badedyr
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2010 09:46

Bruger

Antal indlæg: 151
Tilmeldt: 25.01.10
 Status: Offline

1000 tak for alle de gode ide, dem vil jeg lige printe ud, så har jeg da noget at give mig til, hvis jeg skal ud på egen hånd og se mig lidt om....

Forsat go´dag til jer alle sammen...

Mvh Per
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-08-2010 10:11



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

sam skrev:
Tidsfordriv i CM.

Sidste gang vi var der, kørte vi med en meget flink taximsnd, der kørte os på besøg hos 3 forskellige hillpeoplestammer, det var ret så interessant.

Ligeledes en tur til det store tempel,natmarked o.m.a, som andre også har nævnt.

En tur til CR og den gyldne trekant, Kongens mors sommerhus er også et besøg værd.

Vi brugte næsten en hel eftermiddag på at besøge paraplyfabrik, sølv/guldfabrik, silkevæveri m.v.

En tur på besøg hos Hugo kunne også godt være et godt sted at se en ægte thailands skole, der bl.a. drives v.h.a. donationer fra mange gavmilde danskere.

Se mere på www.aidsboern.dk, send en mail til Hugo og aftal et besøg (hans mail står på forsiden).

CM er efter min mening en hyggelig by at besøg og man kan flyve derfra direkte til Phuket.


Hejsa sam gjorde lige dit link aktivt

http://www.aidsbo...orside.php
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Du kan få brug for nogle lommetørklæder til denne videoer Fra Pattaya 4 13-01-2022 15:04
Danske mænd kan være nogle slemme nogle Nyheder på dansk 3 23-07-2018 04:52
15 tips: Sådan opfører du dig i Thailand Hele Thailand 2 25-03-2018 12:42
Sikker rejse tips .... Kun i Thailand Skik og brug 1 17-10-2017 04:54
Nogle mennesker burde bare være blevet i deres hjemland... Diverse 1 17-08-2017 01:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,862,186 Unikke besøg | jQ Blog