Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
de syv dødssyndere
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2009 13:26



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Den første kan jeg kun være enig i, selvom det er svært og sige nej til sådan nogle søde børn med deres bedende øjne.

http://ekstrablad...265104.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2009 14:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja Grensen Thailand Cambodja er det svært med alle de tikkende unger rasende Det med at blive stresset af at rejse rundt længe ? den vil jeg nu heller ikke skrive under på ? det kommer nok and på under hvilken forhold og alder. Vi har da rejst rundt alene mellem 3 og 5 md. i hele Thailand uden store problemer ? men vi have også masser af tid. ((12((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2009 15:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

citat fra ekstrabladet
.At give penge til børnetiggere
Jeg har selv lige oplevet det under en rejse til Thailand. Jeg sidder på en restaurant og spiser aftensmad og pludselig bliver jeg rykket i ærmet af en lille pige med store øjne, der beder om penge. Senere på aftenen møder jeg hende igen på en bar - og det er altså på en hverdag, hvor hun burde skulle op og i skole dagen efter.

Selv om man har lyst til at hjælpe pigen, så bør man ikke støtte de forældre, der har sendt hende ud i natten.



hej jsh71

de søde børn bliver kørt rundt i store biler og der er voksne det afhenter pengene

jeg har set at nogle af børnene kan tigge sig frem til 1200 til 1500 baht på en 3-4 timer

der er store penge i tigger branchen så giv aldrig til tiggere på turist stederne

en lille sød historie

jeg er på vagt i civil tøj , det eneste jeg skal er at observerer , må under ingen omstændigheder give mig tilkende eller gribe ind

to dansktalende turister går forbi en tigger manden smider 20 baht i kassen , konen skælder ham ud siger kan du da ikke se at manden kun har et ben han kan da ikke arbejde , nej du skal giver 100 ja gerne 200 baht det betyder jo så lidt for os og meget for ham

manden finder sin pung frem i det samme ringer tiggeren,s mobil telefon som han hiver op og besvare opkaldet

konen udbryder hans telefon det er sådan en jeg ønsker mig men den har vi ikke råd til tiggeren fik ikke de 100 eller 200 baht


PS tiggeren magler ikke et ben det er bundet op når han er på arbejde


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2009 15:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja jeg kunne aldrig drømme om at give nogle penge på turiststederne. Hold op hvor har jeg set hvor mange gange de har svindlet folk, forstår ikke folk de ikke selv kan se det. Men ok hvis folk sidder i en ordenlig brandert så er det måske svært.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-12-2009 18:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Det er kun folk som ikke kan lide børn,
som giver penge til de børn som tigger
eller sælger blomster på gaderne/barerne

Hvis dem som kunne lide børn stoppede med det,
så var de der sgu ikke.

Forældrene de sidder bare og grinergriner hele dagen
af de dumme mennesker som giver dem penge

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 100,201,973 Unikke besøg | jQ Blog