Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Adisak kom til Danmark som 14-årig
ana
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-12-2023 12:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 83
Tilmeldt: 21.02.19
 Status: Offline

Adisak kom til Danmark som 14-årig

Vi kender alle en god underdog-historie, hvor en outsider kommer på banen og får styr på tingene - du ved, en rigtig god Hollywood-fortælling!

Og kigger vi på Adisaks historie, rammer den ret rent igennem på den front. Han var for alvor en ægte outsider, da han i en alder af 14 år flyttede fra Thailand til Danmark sammen med sin mor og sin søster.

“Vores hus lå midt i ingenting. Jeg kan huske, at vi landede i Københavns Lufthavn, og jeg tænkte, at det var en ret fed by, vi var kommet til. Så kørte bilen bare videre og videre og så landede vi midt ude på landet.”

Med et så Adisaks hverdag helt anderledes ud og nu skulle han pludselig forholde sig til en hverdag i Nørre Nissum og en skolegang på en dansk skole i Lemvig - uden sine venner og vante omgivelser. Selv beskriver han sin fødeby som ‘Thailands midtjylland’, men det var alligevel en overvældende oplevelse at få en ny hverdag stablet på benene i det vestjyske.

Adisak havde det svært, da han kom til Danmark - efter et halvt år ville han gerne tilbage. Men alligevel har han fra en tidlig alder været udrustet med et mindset, som gør, at han vil kæmpe for tingene. Trods hjemveen trak ham tilbage til det thailandske, kunne han mærke, at der var potentiale for ham, hvis han bed tænderne sammen.

“Alle mine venner boede i Thailand, og så fik jeg ret hurtigt hjemve. Men da jeg kom på efterskole, fik jeg gode bekendtskaber, lærte den danske kultur og fandt fodfæste.”

Adisak har altid set sig selv som værende givet en god chance for et godt liv efter at være kommet fra fattige vilkår i Thailand til det danske - hans ankomst til Danmark tager han ikke for givet og udnytter muligheden for at etablere sig og få noget ud af sit liv.

Connery.dk»Læs nærmere her:
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vores gamle Danmark - film fra fortiden Film, bøger etc 4 04-03-2024 16:51
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
AirAsia på vej til Danmark? Flyselskaber 1 24-02-2024 11:42
All Hells Angels Danmark 4 Wars - Compilation Film, bøger etc 1 18-02-2024 10:28
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 99,629,137 Unikke besøg | jQ Blog