Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
bæstet fra østrig.
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 19:36



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Overraskende har Josef Fritzl i dag i retten erkendt sig skyldig i samtlige anklager mod ham i den omfattende sag om indespærring og incest i Amstetten i Østrig.

Det betyder, at han også har erkendt sig skyldig i uagtsomt manddrab, fordi et af de børn, hans datter fødte som følge af voldtægerne, døde i kælderen.

Den anklage har Josef Fritzl hidtil nægtet som den eneste, og indrømmelsen kan få afgørende indflydelse på strafudmålingen.

De øvrige anklager ville formentligt give ham en straf på 10 til 15 års fængsel, mens han med den seneste indrømmelse risikerer livstids straf.

Mulighed for forvaring på ubestemt tid
En anden mulighed er dog, at han idømmes forvaring på ubestemt tid. Det afhænger i høj grad af den mentalerklæring, som en retspsykiater i dag skal fremlægge i retten.

Barnet, der døde som lille, behøvede lægehjælp, men det nægtede Josef Fritzl - angiveligt fordi han var bange for, at nogen skulle opdage, at han havde sin datter fanget i kælderen sammen med de børn, de fik sammen.

Fødselslæges rapport kan være grunden
En mulig grund til, at Josef Fritzl har valgt at erkende, kan være, at en fødselslæge i går aflagde rapport i retten.

Her sagde han, at hvis et barn har problemer efter fødslen og ikke får hjælp og så dør efter tre dage, så er der ingen tvivl om, at der er tale om uagtsomt manddrab.

Josef Fritzl har hidtil sagt, at barnet var død ved fødslen, og dermed var det hans ord mod Elisabeths.

i2-images.tv2.dk/s/46/12648846-5100e550f06fa1bfd51cfcebb683d59c.jpeg

svinet burde lide en langsom død, evt. i et lufttæt kammer og dø en langsom kvælende død uden mulighed for luft
for så kan han sgu selv mærke hvordan han mishandlet andre.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2009 10:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

han slipper desværre nok med 6 på i fængsel for senere at sælge historien om hans gerninger for et stort beløb

nej lukkes inde resten af hans usle liv uden tv uden udgang og på vand og brød skulle han



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2009 13:43



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg forstår godt de følelser af armod og "hævn" man kan få over et menneske som Fritzl - men antag at han langsomt kvæles i en kælder, uden lufttilførelse - det kan tage et døgn eller 10 - det er ligegyldigt, han indser lige inden han udånder at det er noget skidt det her...

Han lider for han mærker at ilten slipper op... men hvordan skal han forventes at kunne koncentrerer sig om andet end at overleve, hvordan kan man tro han skulle kunne koble tingene sammen og få dårlig samvittighed overfor sin datter, som jo alt andet lige overlevede indespærringen, og hvordan skal det hjælpe hans datter, at han får denne indsigt i at dø langsomt ??

Fritzl er en syg stodder, psykopat, og derfor er det jo fint at een eller anden har overbevist ham om at indrømme alt, så han kan spærres inde for altid - sikkert een eller anden "handel" der er indgået - for at sikre ham beskyttelse af en art, og muligvis een eller anden form for psykologisk/medicinsk støttebehandling...

Men jeg tror ikke at Fritzl selv synes at han er et problem, eller har været det, for nogen - han har indset at han er på skideren, og nu forhandler han den bedste aftale i land - nogen kan have fortalt ham konsekvensen af at leve ubeskyttet i et fængsel, når man er pædofil og børnemishandler, de skal ikke bukke sig alt for dybt efter sæben har jeg hørt...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2009 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Josef Fritzl idømt livsvarigt fængsel
19. mar. 2009 13.40 Opdat.: 19. mar. 2009 14.31
Østrigeren Josef Fritzl er idømt livsvarigt fængsel og internering på en psykiatrisk institution for overgreb på sin datter og drab på en søn.

Den 73-årige mand, der i 24 år holdt sin egen datter indespærret i kælderen i sit hus i den østrigske by Amstetten, havde erklæret sig skyldig i alle anklager.

Datter håbede på livstid
Han var tiltalt for slavehandel, frihedsberøvelse, voldtægt, incest, grov tvang og uagtsomt mandrab, da han undlod at skaffe lægehjælp til et et af de syv børn, han fik med sin datter Elisabeth. Barnet døde i kælderen.

På den baggrund krævede anklageren i sagen, at Josef Fritzl får den "maksimale" straf, og eftersom mord er et af anklagepunkterne, betyder det livsvarigt fængsel.

Inden domsafsigelsen udtalte Fritzls datter gennem sin advokat, at hun ønsker, at faren bliver idømt livsvarigt fængsel.

Fritzl: Jeg fortryder
Inden nævningene trak sig tilbage for at votere om straffen, fik Fritzl en sidste mulighed for at blive hørt:

- Jeg fortryder af hele mit hjerte, hvad jeg har gjort mod min familie. Jeg kan desværre ikke gøre det godt igen. Jeg kan kun forsøge at begrænse skaderne, sagde Josef Fritzl ifølge den østrigske avis kurier.at.

Efter at have fået denne sidste chance for at adressere nævninge blev den 73-årige Josef Fritzl ført fra retssalen til en celle, hvor han måtte afvente sin dom.

Ændrede skyldsspørgsmålet
Sagen tog en uventet drejning onsdag, da Fritzl i retssalen i den østrigske by St. Pölten erklærede sig skyldig i samtlige anklagepunkter.

Han har ellers tidligere nægtet at stå bag både slaveri og mordet på en lille dreng, som datteren Elisabeth fødte ham, mens hun sad fanget i hans kælder.

Da dommeren spurgte ham, hvorfor han ændrede forklaring, lød svaret:

- Min datters udsagn på video.

kilde http://www.dr.dk/...111341.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2009 16:36



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Jeg ved ikke hvad livstid i Østrig er. I Danmark er livstid 16 år og de sidder i 12 år. Jeg glemmer aldrig Jønke da han blev spurgt hvorfor han skød Makrellen, til dette svarede han, jeg kan se lyset for enden af gangen.
Lige meget hvilken straf man får er det for billigt.
Bare min mening
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2009 17:52



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hvis Fritzl var dansker og blev dømt ville han formentlig komme til at sidde med de psykopatiske pædofile mordere der sidder i Nykøbing Sj. og de bliver IKKE lukket ud - da der i Danmark kan idømmes tidsubestemt forvaring...

OM det er muligt i Danmark at idømme tidsubestemt forvaring i tilfælde som her med en ren tilståelsessag - det er jeg i tvivl om, men jeg vil nu alligevel mene at man nok ville kunne få en mentalundersøgelse til at vise at han skulle bag lås og slå for ever - Palle Sørensen fik lige en lille smule længere end 12 år skaal



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 99,472,117 Unikke besøg | jQ Blog