Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Internet
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
The final countdown ??
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 12:05



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Computergiganten IBM er i samtaler om at opkøbe den mindre it-virksomhed Sun Microsystems. Det fortæller unavngivne kilder 'tæt på sagen' til Wall Street Journal.

Sun har en aktuel markedsværdi på 3,7 mia. dollar, men vil ifølge avisens kilder koste IBM mindst det dobbelte. Sun er blandt andet kendt for softwaresystemerne Solaris og Java, og vurderes at kunne styrke IBM's position på internettet.

Kilderne påpeger dog, at handelen er langt fra sikker, og hverken IBM eller Suns talsmænd ønsker at give en kommentar.

http://borsen.dk/...feeds_rss/

Det er godt nok en interessant fusion hvis den bliver til noget - IBM er i forvejen stærkt representeret i linux og Open Source, hvis de også overtager Java - så sidder de rent faktisk på servermarkedet, og det ser jeg ikke at MicroSoft kan gøre noget ved inden for en overskuelig fremtid...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 12:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Der er også lidt på engelsk her :
http://online.wsj...od=testMod



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 14:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det er godt nok en interessant fusion hvis den bliver til noget - IBM er i forvejen stærkt repræsenteret i Linux og Open Source, hvis de også overtager Java - så sidder de rent faktisk på servermarkedet, og det ser jeg ikke at Microsoft kan gøre noget ved inden for en overskuelig fremtid...



og hvad betyder dette for mig og andre i hverdagen


,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 16:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
og hvad betyder dette for mig og andre i hverdagen


Det betyder flere, eller mere sikre resourcer til Open Source og det er jo rart - specielt for os der bor i Thailand og gerne VIL være lovlydige, det betyder at Java ikke dør alligevel, som der ellers var tale om, fordi Sun skulle/skal spare et eller andet sted...

Jeg vil tro at det betyder at Solaris går en noget krank skæbne i møde som styresystem, mon ikke det er en historie om få år, som OS/2 - som CPM og hvad der ellers har været gennem tiden af styresystemer der bare ikke klarede den, jeg kan ikke forestille mig at IBM skrotter AIX til fordel for Solaris...

Om maden kommer til at smage bedre end ellers ved jeg ikke, eller om vejret bliver bedre - så på din hverdag vil du nok ikke mærke den store forandring - andet end at det tager lidt længere tid inden MicroSoft har verdensherredømme <muhahahaha>




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 19:24



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

det betyder vel også at de kommer til at side på flæsket af open source market, samt ene herskende på dette område.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-03-2009 13:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

quickmouse skrev:
det betyder vel også at de kommer til at side på flæsket af open source market, samt ene herskende på dette område.


Hmmm - der er jo nogen ret stærke alliancer i Open Source verden, så med denne dannes der vel blot endnu en stærk alliance, og Java sikres at overleve så vi ikke om føje år kun har ASP, Perl eller PHP at vælge mellem...

Apache er stadig den absolut stærkeste webserver - det ser jeg ikke ændret, jeg tvivler på at Lotus har noget der er konkurrancedygtigt - så her er "truslen" MicroSofts IIS eller sharepoint Serveren der kommer...

På Linux er Ubunto vel stadig den største komet, og den har (og får) IBM ikke fingrene i - såvidt jeg ved er det "kun" Red Hat og Suse som IBM er direkte involveret i, begge er Open Source men jo ikke freeware (der fås en Open Source GNU version af Red Hat - den hedder Fedora)...

Jeg ser det primært som en styrkelse af Java platformen... Men fusionen skaber da en stærk alliance som modvægt (specielt på servermarkedet) til MicroSoft, hvilket iøvrigt nok også er nødvendigt da det ser ud til at MicroSoft eftehånden har næste "rigtige" version af sit server styresystem klar, efter Windows Server 2000 (i min ringe optik har det været fusere lige siden (behagelig undtagelse er exchangeserver 2003 - den er dælme go))




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Pattaya New Year's Countdown Coming Soon Amazing Pattaya 5 31-12-2023 20:56
Countdown to change at train maintenance depot Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 17-11-2019 13:27
Final destination Den Royale blog 1 21-09-2017 10:59
Chinese New Year 2015 countdown Billeder/Videoer fra livet i Thailand 2 19-02-2015 01:45
AFF Suzuki Cup final/Photo Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 18-12-2014 06:09

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.73 sekunder | 99,567,800 Unikke besøg | jQ Blog