Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
thaikone
Anonym
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 09:49

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

freja skrev:


Hej Dk det du der beskriver kaldes kort og godt ludomani, rigtigt det er en sygdom.


Halløjsa', man er nok skarp i dag hva...???

Pointen lå i, at lysten eller sygdommen om du vil, ikke er betinget af nød, fattigdom eller asiatisk oprindelse. Men optræder
hos disse arme individer, når chancen opstår.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 10:21

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej Freja

Hvad kalder du så det, som dette indlæg startede medrasende

Det kan da godt være, at man kan se det morsomme i dette indlæg, men jeg har desværre set mange forelskede mænd ,miste hus og andet fordi deres IQ blev flyttet et vist sted hen, så de hele tiden betalte for den noget så kønne og søde Thailandske kones trang til at spille med veninderne.

Jeg giver Abekatten ret. Smid dem ud og glem dem, for de glemmer aldrig deres spil.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen thailandsk kvinde, der har gjort dette, men måske kommer jeg i de forkerte kredse, og andre ved mere om dette end jeg gør, ja hvad ved jeg.

Kan i alle have en god weekendThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 10:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

DK skrev:
freja skrev:


Hej Dk det du der beskriver kaldes kort og godt ludomani, rigtigt det er en sygdom.


Halløjsa', man er nok skarp i dag hva...???

Pointen lå i, at lysten eller sygdommen om du vil, ikke er betinget af nød, fattigdom eller asiatisk oprindelse. Men optræder
hos disse arme individer, når chancen opstår.


Skarp idag..næh ikke engang morgensur, men jeg blev afbrudt, af noget der krævede min fulde opmærksomhed:)
Selvfølgelig mener jeg ikke lysten eller sygdommen rammer særlige sociale eller etniske grupper. Din historie fortæller jo også noget andet.
Men det har jo længe været kendt at man i Thailand har en forkærlighed for spil, jeg spørger så bare om nogen ved hvorfor, da spillelysten i danmark også har været høj, ser dog nu pt. ud til at være faldende, nedgangen er vist nu til at spore, hvis man skal tro dansk tipstjeneste, dette skyldes nok den økonomiske krise, man kigger lige en ekstra gang, inden man puster støvet af tegnedrengen og beder om at få langet nogle skrabelod over disken.
Jeg spørger så hvorfor man spiller så meget " er det fodi man mener ens lykke er gjort ved at man vinder den store gevinst, eller er det fordi man mener/tror alle ens problemer, herunder også de økonomiske forsvinder eller bliver løst når den store gevinst er i hus. Er penge lig med lykke?
Hvis man læser dit indlæg, nej så var det, jo ikke, men hvad er det så der får folk til at spille, hvis ikke det er fordi de er syge?
Jeg spørger så igen, er man lykkeligere fordi man vinder, er lykken kun penge?

Jeg syntes et godt samliv er mere værd. Nu vil nogen nok sige, ja ja hun har jo også sit på det tørre, så er det jo let nok at have sådan en høj r.... indstilling, men til dem kan jeg kun sige, jeg er ikke født med en guldklump i r...., jeg har sandelig arbejdet hårdt for at nå hertil, hvor jeg med god samvittighed kan sige, jeg er lykkelig, og dette uden at spille mig fra hus og hjem.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

freja skrev:
Har tænkt lidt over tråden her, hm hvorfor spiller de i Thailand, hvorfor spiller vi i Danmark?

Er det et udtryk for, eller en adspredelse der skal tjene det formål, at fjerne tankerne fra andre problemer?
Er det affødt af f.eks. Et ødelagt parforhold, en social amputation, måske som fremmed i et andet land, en begyndende depression eller er det blot for at dulme en skjult smerte, der ikke kan deles med andre?
Eller er det slet og ret, blot en ukontrolleret spillelyst, fordi det er sjovt og underholdende?

Personligt syntes jeg det er trist når/hvis ens spillelidenskab findes mere tilfredsstillende end det spille fri liv, altså når drømmen om lykken er mere end selve lykken.

Hvad er lykke for jer, kærester/ægtefæller, har I opnået/fået det ud af livet som I drømte om da I var unge?
Sidder I med nogle bristede illusioner og skuffelser?.

Jeg tænker bare hvad hjælper det at man er succesfuld, og måske har en Ph.d i cellebiologi, hvis du så nu, syntes den vej du har valgt er forudsigelig og eventyrforladt, og det eneste din krop skriger på, er at tage et sabbatår eller ny uddannelse. Eller hvis det eneste man drømte om som ung var at åbne en isbar eller skobiks. Kan man så forfalde til spil, for spændingens skyld, eller for at skjule skuffelsen.?

Et lykkeligt liv er for mig, når man er så lykkelig, glad og smilende, at det simpelthen ikke kan beskrives med ord.
Lykke er for mig når min allerkæreste ligger ved siden af mig, og jeg så vågner ved hans ømme kærtegn på min kind, mens han hvisker ”du betyder alt for mig, du er mit et og alt.”
Det er så dejligt at han giver mig hvad jeg har brug for uden at jeg behøver bede om det. Han sørger for at himlen altid er blå, han puster skyerne væk og forsikre mig om, at jeg ikke behøver bekymre mig om, hvad den onde verden omkring mig foretager sig, han vil altid beskytte mig.
Se det er lykke, bare at ligge i ske, sådan en dejlig morgen.:MU

Har livet også indfriet jeres og jeres kærsters/koners ønsker, så I også er nået til den erkendelse at den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt, at være elsket trods en selv.

Ja det var bare nogle tanker fra kvinde hjørnet.(hilsel





ja det er da et svært spørgsmål..

lykke for mig må væere,at vågne op en dag,
og ikke kun tænke på mad, og hvad jeg skal spise hele tiden.
og ha et godt helbred,og et godt liv.
Penge er jo ikke alt,selv om de er rare at ha.:MU


bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 10:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Ja Bamse det er jo det jeg mener, lykken kan ikke købes for penge. Tror man det tager man fejl, hvad hjælper det du har en million stående i banken, hvis dit helbred og privatliv er af h...... til.

Manse jeg giver dig ret, som jeg skrev til abekatten
"Ave atque vale"
hvilket frit oversat betyder Hej.. og farvel.
Kan hun/han ikke være lykkelig sammen med mig som person og det liv vi nu sammen skal leve så, med eller uden penge så adjø du skønne.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sol
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 12:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 248
Tilmeldt: 09.11.09
 Status: Offline

tak til alle

lykke for mig er at finde en der bare vil holde lidt af mig og hjælpe mig lidt i hverdagen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 12:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser Sol

der er skam en som venter på dig et sted derude.
Så du skal nok finde din kærlighed ,
måske ikke i danmark så et andet sted.
Jeg har selv haft det sådan at jeg ikke, troede at kærligheden var nogen steder for mig, men en dag så skinnede solen på mig.
Det var bare på en ferie i thailand, selv om jeg afviste det.
Held og lykke SOL. :MU
Men bare du har gode venner, det betyder meget,i den situation Thumb

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 14:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

sol skrev:
tak til alle

lykke for mig er at finde en der bare vil holde lidt af mig og hjælpe mig lidt i hverdagen


Du skal såmænd nok finde en sød og reel pige, hvor du ikke skal gå på kompromis,- betal min spillegæld eller jeg går, nej det skal du ikke lade dig presse til.
Alle muligheder står nu åbne for dig, og du ved aldrig hvem der venter lige rundt om hjørnet, måske den eneste ene, der uden at tage sig betalt for det gengælder din kærligfhed.
Men selvfølgelig gør det ondt lige nu, alt andet ville være mærkeligt.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 15:20

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

freja skrev:
DK skrev:
freja skrev:


Hej Dk det du der beskriver kaldes kort og godt ludomani, rigtigt det er en sygdom.


Halløjsa', man er nok skarp i dag hva...???

Pointen lå i, at lysten eller sygdommen om du vil, ikke er betinget af nød, fattigdom eller asiatisk oprindelse. Men optræder
hos disse arme individer, når chancen opstår.


Skarp idag..næh ikke engang morgensur, men jeg blev afbrudt, af noget der krævede min fulde opmærksomhed:)
Selvfølgelig mener jeg ikke lysten eller sygdommen rammer særlige sociale eller etniske grupper. Din historie fortæller jo også noget andet.
Men det har jo længe været kendt at man i Thailand har en forkærlighed for spil, jeg spørger så bare om nogen ved hvorfor, [b]
[google]

[/google]da spillelysten i danmark også har været høj, ser dog nu pt. ud til at være faldende, nedgangen er vist nu til at spore, hvis man skal tro dansk tipstjeneste, dette skyldes nok den økonomiske krise, man kigger lige en ekstra gang, inden man puster støvet af tegnedrengen og beder om at få langet nogle skrabelod over disken.
[/b]


Der tror jeg at du ta'r fejl. Spillelysten er enorm!

Grunden til at Danske Spil (det som i gamle dage hed tips tjenesten) har registreret nedgang i danskernes spillelyst er........
rigitigt gættet....internettet.


Der bliver spillet som aldrig før og for rigtigt store summer af danskere, som ikke er tilfredse med de odds, chancer som Danske Spil tilbyder.
Hvorfor tror du ellers, at det for disse udenlandske udbydere (bookmakere), kan betale sig at annoncere for hundrede tusinder af kroner i de danske medier?

Beklager, lidt uden for emnet ludomani, men en orientering og understregning af, at spillelysten i Dk ikke er forsvundet.
Slet ikke
.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 15:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Du har sikkert ret, syntes bare jeg hørte det var gået lidt tilbage. Jeg kender ikke til spil på nettet, aner slet ikke hvad der findes, men jeg egner mig heller ikke til spil, kan ikke engang spille sorteper med min lille niece uden at afsløre mig selv, pokerfjæs næh ikke mig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 17:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det der med spil kan da være meget sjovt, jeg spiller lidt Lotto hver uge, 40-50 kr.plejer jeg at spille for.

Min thailandske kone spiller slet ikke, men flere af hendes veninder gør, men hun nægter at låne dem penge hvis de har spillet lønnen op.

Ibland har jeg fået opringninger fra nogen af dem der vil låne penge af mig istedet, men jeg har fået strenge instrukser om ikke at gøre det, hvad jeg iøvrigt ikke havde til hensigt.

Jeg husker èn af dem, hun arbejdede i min kones restaurant, og arbejdede så mange timer at hun tjente mere end stakkels gamle skipper, men hun havde hang til kortspil, så hvad var det værd?

Hendes kørekort havde de også taget, da hun og hendes mand, også thai, havde dulmet sorgen over tabene med lidt vel rigelig indtagelse af alkoholiske drikke.

Om det har hjulpet på forståelsen ved jeg ikke, men èn ting ved jeg.

Jeg spiller sjældent for mere end jeg kan tåle at tabe, og det er ikke meget, for det skal være sjovt at spille.

Og så er det forresten også styrt-umuligt at få dækket tabet af min ellers udemærkede kone:D

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.48 sekunder | 99,721,853 Unikke besøg | jQ Blog