Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
lidt godt til søens folk
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2009 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

www.yindee.dk/foto 2/mal.jpg

www.yindee.dk/foto 2/mal1.jpg

www.yindee.dk/foto 2/mal2.jpg

www.yindee.dk/foto 2/mal3.jpg

I august røg verdens dyreste sejlbåd til en ukendt køber. Nu er det afsløret, hvem der smed 600 mio. for "Maltese Falcon".

www.yindee.dk/foto 2/2ele.jpg

Efter at have stået til salg i mere end et år lykkedes det i begyndelsen af august endelig for den amerikanske mangemillionær Tom Perkins at sælge sit maritime mesterværk af en sejlbåd.

"Maltese Falcon", som båden hedder, blev overtaget af en hidtil ukendt køber. Men nu er der kommet navn på den formodet lykkelige ejer af verdens dyreste og mest luksuriøse sejlskib.

Det er den græskfødte kvindelige britiske hedgefond-ejer Elena Ambrosiadou, som har haft den store tegnebog fremme.

I første omgang forlød det, at salgsprisen var i omegnen af 90-100 mio. dollars, men ifølge blandt andet Wall Street Journal og Times Online har skibsmægleren på salget bekræftet, at Elena Ambrosiadou betalte hele 120 mio. dollars (godt 600 mio. kr.).
Storbritanniens rigeste forretningskvinde

Elena Ambrosiadou stiftede i 1992 den siden så succesrige hedgefond Ikos og var sidste år ifølge flere britiske medier Storbritanniens rigeste forretningskvinde med en estimeret formue på mere end 200 mio. britiske pund (ca. 1,65 mia. kr.).

I 2006 flyttede hun sin virksomhed til Cypern - angiveligt for at undslippe den britiske skattefar. Det meste af tiden bor hun dog fortsat i verdens to største finansielle metropoler, London og New York.
Luksus-sejlbåd

Med købet af "Maltese Falcon" er finansdronningen blevet ejer af verdens vel nok mest avancerede og luksuriøse sejlskib.

Det tog Tom Perkins og hans team af bådbyggere fem år at bygge det, og rigmanden havde efter sigende postet knap 800 mio. kr. i projektet, da "Maltese Falcon" endelig stod færdig i 2006.

Det er således med et betydeligt tab, at Tom Perkins har afhændet "falken".

Maltese Falcon har sin egen hjemmeside med komplet beskrivelse og masser af flotte billeder. http://www.symalt...index2.asp


http://epn.dk/pri...874320.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-11-2009 09:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skulle Fruen få brug for en ny ven er jeg klar til at overtage posten

skaal ølkrus


.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2009 09:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

en flot skude men prisen er lige i overkanten

her er en til 17 milioner kr. http://epn.dk/pri...873051.ece

-
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2009 13:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Øv Øv jeg syntes ikke den er flot, og man kan ikke sejle en tur bare 2 , så er den for bred kan ikke ligge på vores plads i havnen osse for mange sejl.

Jeg håber ikke man kan høre misundelsen skinne igennem

Ja ja men sejlsport er en herlig drik.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2009 16:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

jamen lillemand,i har jo også en rigtig dejlig skude,
jeg er da misundeligThumb, på den gode måde

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-11-2009 23:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skuden kan sejles af en person da alt er computerstyret

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-11-2009 07:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Det er muligt måske at sejle den alene, men! men! men! den skal jo fortøjes når den kommer i havn og der er jo langt fra for til agter, samtidig er det nu lidt trist at sejle alene !!.

Næ nej voes lille potte er bare så dejlig at sejle og
" parkere " men ok jeg gi´r mig den er imponerende.

Ha´en god dag allesammen !!!:MU:MU:HI
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 07:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Farvel gamle maritime damer
Et vemodigt afsked er på vej med et kapitel i nordisk, maritim historie

www.yindee.dk/foto 2/Kun.jpg

www.yindee.dk/foto 2/Sag.jpg

Hvor mange danskere har ikke i tidernes morgen stået ved Langelinie-kajen i København og vinket farvel eller sagt velkommen hjem til nære pårørende, der sejlede ’over dammen’ med stolte gamle damer som Sagafjord og Kungsholm.

Vi bliver alle ældre, også Norske Amerika Linje og Svenske Amerika Linjes tidligere stolte flagskibe - Sagafjord og Kungsholm. I dag navngivet henholdsvis Saga Rose og Mona Lisa.

Søfartens opgradering af sikkerhedsnormerne på krydstogtskibe betyder med stor sandsynlighed et farvel til de to elegante damer, som mange danskere stiftede bekendtskab med i flyselskabernes barndom.

Immigrant-skibe
Dengang det var stort at sejle til Amerika som enten immigrant eller blot for at opleve USA.

De to damer har i fineste stil overlevet adskillige ægteskaber med varierende redere. Et ukendt antal skønhedsoperationer er det også blevet til. Nu er en epoke formentlig slut.

- Det er jo altid trist at skulle sige farvel til gode veninder. Omvendt er det vigtigt, at sikkerhed og sund fornuft vinder over følelserne, siger Jesper Boas Smith fra Bella Vista Travel, hvis interesse for krydstogtskibe startede omkring 1965.

En anden elegant gammel dame, Queen Elizabeth 2, er også lagt op og solgt af Cunard Line som en af mange attraktioner i Dubai.

Men også her har finanskrisen ændret planer.

Nu skal den gamle dronning være hotelskib ved VM i fodbold næste år i Sydafrika.

kilde http://ekstrablad...251780.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

Thumb Ja Flotte skuder :MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2009 10:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs

Ja jeg kunne da godt tænke mig ,
at prøve sådan et krydstogt.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
*Værnepligtige* som er lidt anderledes Skik og brug 5 08-04-2024 17:28
Thailandske myndigheder beder folk arbejde hjemmefra på grund af forurening Nyheder på dansk 1 15-02-2024 17:11
Lidt nostalgisk til gamle søfolk se med Alt mellem himmel og jord 1 25-01-2024 11:32
Hermed ønsker jeg alle et rigtig godt nytår, og tak for året der snart rinder ud **Baren** 2 31-12-2023 20:35
Jeg begynder at blive lidt nysgerrig. Alt det andet 1 13-10-2023 11:54

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,687,718 Unikke besøg | jQ Blog