Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
skal loven også gælde for turister
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 17:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hvad er det galt med mange danskerer her i Thailand, de er utilfredse med alt ting

nu læser jeg på en anden side(dtw) at en person er blevet taget i at overtræde færdselsloven tre gange,vedkommende er meget utilfreds med at politiet stopper turister da han åbenbart mener, at barer man er turist så er det ok at overtræde loven ja han overvejer faktisk at forlade thailand grundet politiet hetz mod ham her fra mig skal bare lyde farvel og bliv væk

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 17:10



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

hehehehhe - nu blev man jo nysgerrig skaal ja det er da en fin moral :D

Som jeg ser det er han nu fortørnet over at det kun er farangs - ikke at det gør fortørnelsen så meget mere "retfærdig" - men jeg tror han har udtrykt sig lidt forkert...

Men ja - overtræder du landets love - Thailand eller Danmark - så må du jo betale ved kasse #1 - og jeg forstår at han i første afsnit betaler 300 for at undgå tiden på stationen, men senere skriver at han blev bedt om at betale 300 Baht - såvidt jeg er orienteret så er det altid muligt at nægte at betale direkte - så den er lidt tynd...

Og interessant at kæde turistindtægter sammen med både lovovertrædelser og korruption... Jeg vil tro at også det thailandske politi hellere end gerne så farang der ikke bryder sig om lovgivningen blive væk...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 18:48



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

jamen, bryder man et lands love, ja så er der kun en udvej
og det at tage strafen for det, om det så bare gælder en åndsvag p-bøde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-03-2009 19:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

I har alle 3 ret, men det er vel ikke ukendt, at man kan få sig en bøde på sit lyserøde ansigt.
Som jeg husker det:

Den bedste forklaring jeg har fået på en bøde var: Jeg kørte i yderbanen på en vej som var statsstøttet, i en bil uden nummerplader.
Det var hvad jeg fik oversat og det var betjentens anden eller tredje søforklaring.
Både han og jeg fik næsten latterkrampe:D

Dette var i skarp kontrast til fruens ansigtsudtryk, da jeg spurgte om hun var stolt af Thailand.:D
"De er vel sultne" sagde hun

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2009 15:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Ja synes sku osse det er en mærkelig indstilling at have,bryder man loven,må man da kalkulere med der er en chance for at blive knaldet.....og så man jo bare til lommerne.....
Det med at de går efter farang hernede kan jeg heller ikke nikke genkendende til......Hvis man kører med sele på i bil eller hvis man er på mc hjelm på,ja så synes jeg nu ikke man bliver stoppet mere end andre hernede.....tværtimod vil jeg næsten sige
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
rinpoche
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-03-2009 15:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

De gange jeg er blevet stoppet og fået en bøde, har det været selvforskyldt.

Jeg fik dog et bødeforlæg på Phuket da jeg kom i bil. På dette stod der at jeg bilen ikke var forsikret, at jeg ikke havde kørekort samt at jeg ikke havde sele på. (jeg havde ikke sele på, de andre ting var i orden)
Betjenten gloede noget, da jeg kommenterede hans notat om at bilen ikke var forsikret og at jeg ikke havde kørekort.
Det er ligemeget sagde han, bøden er alligevel den samme.

Tror de har kvoter de skal opfylde, eller også ville han bare se godt ud ved at finde så mange forseelser som muligt.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2009 12:53

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Det er egentlig sjovt med dette såkaldte politi. Da jeg var til fest som den eneste farang med 12 politifyre og deres koner, snakkede vi bl.a. om dette med disse altid 400.- bath's bøder, for jeg mente de havde et problem med dette, da jeg jo på flere websites har læst om dette emne.

Det blev sagt til mig, at farangs ikke blev bedømt anderledes end andre haha sagde jeg bare, for jeg havde selv været ude for et par tilfælde, hvor jeg blev pålagt et bødeforlæg, uden at jeg havde overtrådt hvad der blev skrevet, men som de sagde de ringede jo til os, så du har jo ikke betalt noget..

For at gøre denne replik kort, så blev det mig forklaret, at alle her for et par måneder siden havde fået ordre på, at man skulle være søde over for farangs, og ikke bare give dem bøde fordi de havde et solrødt ansigt.

Men nu er Nakhon Sawan jo heller ikke Pattaya eller Phuket hvor de kan tjene 40% af det indskrabede:MU. Det kan de forresten også tjene her, men de har jo ikke de samme udgifter som deres kollegaer på nævnte steder.:@
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Advarsel: Du skal koge dine ris på en ny måde Thaimad 2 23-02-2024 08:49
Pigen, der ændrede loven Nyheder på dansk 2 24-10-2023 07:00
Ordblind dumpede sprogprøve - nu skal konen udvises Nyheder på dansk 6 16-05-2023 17:04
Thailand ser stor vækst i udenlandske turister Nyheder på dansk 1 12-05-2023 07:56
Det her sted er så billigt, Er det nu også det Amazing Pattaya 1 07-04-2023 14:15

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,478,867 Unikke besøg | jQ Blog