Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Hvad koster et liv
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2009 08:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jeg blev glad da jeg læste denne historie fra det virkelige liv godt at der findes nogle mennesker der vil hjælpe andre

Hør dokumentaren her http://www.dr.dk/...570&tab=fs


En mand i København har købt en kvinde fri for prostitution for 28.000 kr. Og så fik han i øvrigt lige en søn med i købet. At ”Christian” hjælper handlede kvinder er lidt af en tilfældighed. Men i dag er det blevet hans liv - og det har foreløbig 15 afrikanske kvinder nydt godt af.

Fra et liv med voldtægt, tæv og indespærring hjælper Christian kvinderne tilbage i livet. Han startede i en lejlighed men i takt med at kvinderne strømmede til Christians fristed blev der brug for mere plads. I dag driver Christian og hans venner et ”Safe House” for handlede kvinder. Et hus, hvor kvinderne kan skjule sig for bagmændene, hvor de får mad og et sted at sove - og hvor eneste krav er, at de skal være ærlige.

Den ene kvinde har en mere forfærdelig historie end den anden. Men alle har de fundet et håb i Christian, der i dag kæmper en daglig kamp for at skaffe asyl til kvinderne, eller som det mindste skaffe dem i sikkerhed i hjemlandet – en opgave, som de danske myndigheder ikke formår at løfte.

I Danmark opholder der sig flere tusinde udenlandske kvinder, der ernærer sig ved prostitution. Nogle er kommet hertil frivilligt - andre under tvang. Disse kvinders situation er ofte håbløs og uden udsigt til bedring. Mange af dem opholder sig ulovligt i Danmark og har ingen kontakt til de danske myndigheder. Disse kvinder udgør det laveste lag i samfundet. Deres krop er til salg, og de har ingen indflydelse på det liv, de fører.

I dokumentaren ”Hvad koster et liv” følger vi Christian i hans daglige kamp for kvinderne. Og vi hører kvindernes ubegribelige historier: om da de blev kidnappet i deres landsbyer, om deres tur gennem ørkenen, om voldtægter og om deres håb for fremtiden - et håb om et liv i frihed.



kilde http://www.dr.dk/...132656.htm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-10-2009 09:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Ok
det er godt nok et hårdt job
at skulle hjælpe så mange.
men jeg håber at han har venner som støtter ham.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27
Hvad sagde jeg! Udenfor Thailand 2 07-01-2020 16:10

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,110,124 Unikke besøg | jQ Blog