Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Dit password er elendigt: Her får du hjælp til at lave et nyt
XP
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2019 09:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

Center for Cybersikkerhed advarer mod dansk password-sjusk.

»Center for Se her, hvordan du laver et stærkt kodeord.


Cybercenter: Vi bruger for svage og dårlige kodeord
Arbejdspladser bør overveje at droppe tvungen skift af passwords, lyder det fra Center for Cybersikkerhed´


Danskerne kæmper fortsat med at vælge de gode kodeord, og stadigt oftere sker det, at passwords lækkes og ender i forkerte hænder.

Center for Cybersikkerhed har derfor opdateret sin vejledning for passwords.

Det handler blandt andet om at prioritere længde over kompleksitet i passwords samt at begrænse brugen af tvungne skift af koder.

- Vi kan se, at folk bruger stadigvæk for svage og dårlige passwords, siger Thomas Lund-Sørensen, chef for Center for Cybersikkerhed.

På mange arbejdspladser kræves det, at medarbejdere skifter password ofte, men den politik må genovervejes, lyder det.

- Når man tvinger folk til at huske passwords - især komplekse passwords, som skal have alle mulige tegn - så bliver sikkerheden faktisk ikke bedre, men dårligere.

- For man ender med at bruge passwords, som er for simple og for meget ligner de passwords, man har brugt tidligere, siger Thomas Lund-Sørensen.

Samtidig er det vigtigere at have en adgangskode, som har mange tegn, end det er at have en adgangskode, som er vildt kompleks.

- Vi vil meget hellere have, at man bruger længere passwords - en sætning eller strofer fra en sang - frem for de her komplekse passwords med specialtegn, for det er rigtig svært at huske, siger Thomas Lund-Sørensen.

Der kan være mange koder at holde styr på. Center for Cybersikkerhed opfordrer derfor til, at man kan bruge en passwordmanager. Det er et program, der husker koder.

- Jeg har selv 105 passwords. Jeg har ingen jordisk chance for at huske dem, men min passwordmanager husker dem for mig - også selv om de er lange og komplekse.

- Til gengæld skal jeg huske fire-fem passwords, som jeg ikke skriver ned nogen steder. Det ene er selvfølgelig det til passwordmanageren, siger Thomas Lund-Sørensen.

kilde:https://ekstrabla...rd/7837605
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Hjælp! - til papir arbejdet ved visa ansøgning. Hele Thailand 6 09-11-2021 12:51
Ungt par arresteret for at lave online sexshow Nyheder på dansk 1 27-09-2021 16:53
Hjælp til Thaier bosiddende i Danmark vedr. skilsmisse Alt det andet 3 11-10-2020 00:57
Netix vil lave serie med drengene fra Tham Luang-grotten Film, bøger etc 1 09-03-2019 05:41
Man skal snart lave alting selv Lufthavne 4 14-06-2016 14:40

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.34 sekunder | 99,063,321 Unikke besøg | jQ Blog