Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Internet er fantastisk.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2009 11:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3843
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg kan huske da jeg gik på Maskinmesterskole i Göteborg,

Vi havde en edder ond gammel maskinmester som lærer, næsten umulig at gøre tilfreds, kun glad når man stak snuden lidt for langt frem, så han kunne give den et dask.
Meget lærerigt iøvrigt, så lærer man at holde kæft, til man ved hvad man taler om.

Det var på den tid hvor Internet var i sine fødselsveer.
Hver morgen fik vi et personligt spørgsmål på computeren, og det første vi fandt ud af var at slette det, hvis det var for svært, og det var det som regel.
Det første vi så så næste morgen var en opfordring til at svare på gårsdagens spørgsmål, inden vi svarede på dagens nye.

Han var en byld i røven, syntes vi dengang, men senere indså jeg hvad han forsøgte at fortælle os, nemlig at ikke hoppe over det der er svært, bare fordi det er lettest.

En af de ting der fik ham op at køre var Internet, han så uanede muligheder i den strøm af information vi fik adgang til.

Vi sad og nikkede lidt, for husfredens skyld, men den gamle knark havde selvfølgelig ret.
Internet er fantastisk, og på en måde er det kun lige begyndt

I blandt tænker jeg tilbage på den tid hvor man skulle skrive et læserbrev til en avis, frimærke, konvolut, og så ned til postkassen, dernæst en uges nervøs venten inden ens brev, måske, blev vist i avisen.

Nu er det meste blevet lettere, nu skal vi KUN sortere mellem hvilke oplysninger der er troværdige, og dem der ikke er det, men det har vi sådan set altid skullet, her går det bare meget hurtigere.

Men uanset alt, så elsker jeg Internet, og anser det for et af verdens vidundere.

Og hav så en god weekend allesammen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-10-2009 11:56



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja internettet er en god opfindelse, men man er bare blevet alt for afhængig af det, også de små sidder jo næsten konstant over en computer eller hvis ikke det er computeren så er det deres mobil.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2009 02:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline


internettet er nok den bedste opfindelse du kan jo finde alt her
men pas på , der er mange som bliver slave af nettet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2009 04:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Ja jeg er slave af internettet.
Men så ryger jeg ikke ,og er ikke slave af det.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-10-2009 05:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
Davser

Ja jeg er slave af internettet.
Men så ryger jeg ikke ,og er ikke slave af det.

bamsen


Men ikke et dyr man kan undvære, Havde jeg ikke en pc på kontoret, ja så skulle jeg nok have et større skrivebord, alt kan findes frem i løbet af et øjeblik. Mangler man svaret på en undersøgelse, henter man det ned i løbet af få sekunder, er ikke afhængig af at dilichancen først kører om eftermiddagen.
Men samfundet er efterhånden også opbygget således, at har du ikke en computer, er du afskåret fra at deltage i mange ting. Vi går en papirløs tid imøde, kan vel være både godt og skidt.
Hvem har ikke prøvet at ringe til banken,skat, forsikring osv. og fået svaret, "Nej desværre nettet er nede".
Men jeg bryder mig ikke om at nogle bliver frataget deres ret til feks. rabat blot fordi de ikke er i besiddelse af en pc, det kan være en rejse med internet rabat, og der er mange andre eksempler.
Det må ikke altid være lige let for den ældre generation at følge med.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Vi kan alle blive enige om, at Team Thailand spillede en fantastisk VNL 2022 Discover Thainess 1 05-08-2022 13:40
Til Thailand i november, fly prisen er helt fantastisk Flybilletter 1 05-05-2017 18:28
German kills wife to be with young Pattaya internet loews Nyheder fra Pattaya 1 28-10-2016 03:04
Reklamer stjæler dit internet Internet 9 19-05-2016 20:08
Internet-trolde Nyheder på dansk 6 26-09-2014 11:26

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 100,492,472 Unikke besøg | jQ Blog