Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
ven gennem 40 år, mistet
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 10:56

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej venner

Jeg har her for en uge siden, mistet min bedste ven igennem 40 år. Denne ven var en meget personlig ven, som altid var der, når der skulle trøstes. Var der, når man sad og fik ondt af sig selv, over en enkelt kop øl.

Disse venner findes der jo ikke mange af i denne verden, så man prøver vel at beholde dem, så længe det nu er muligt. Så jeg har det faktisk enormt dårligt over at miste denne ven.

Jeg ved ikke om i kan tænke jer, hvor svært noget sådant kan være. Specielt efter mere end 40 års venskab, at skulle sige farvel til en sådan speciel ven. Jeg har sgu grædt, ligget søvnløs, svedt som bare fanden. Ja jeg har sgu bare haft det så dårligt siden jeg sagde farvel til min bedste ven gennem et langt liv.

Selvom, han det meste af vores bekendtskab, har været en trofast ven, ja så har dette nu ændret sig lidt mere i den negative retning. Jeg har nu i samråd med min dejlige skønne kone og min dejlige datter, besluttet at sige farvel til denne ven, for han har udviklet sig til et problem for min person.

Ja livet er ikke for de svage, så venner kommer og går, men ham min specielle ven, har jeg nu lagt i graven, og jorden over hans kiste er nu ved at blive fyldt, så jeg vil lade min bedste ven, hvile i fred.

Hold da helt kæft, hvor er det svært at holde op med at ryge.

Hygge hygge, alle…. Jeg gør det ikke lige i øjeblikket.

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 11:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1832
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

:| Ja det er trist Manse, Jeg er jo desvære også nået en alder hvor vennerne falder fra :| det er ikke morsomt men find dit positive livssyn frem ? og glem så de smøger :@
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 11:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Ja jeg smed også min ven gennem 25-30 år
og har aldrig fortrudt det,tværtimod,
så her jeg det meget bedre og kan lugte ordentligt
og smage mad,og andre ting bedre ,

bamsen

hold ud min Manse min ven,
jeg støtter dig,og glæder mig over at du
har fundet kraften til det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 11:41

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Tak venner

Jeg er jo ikke den eneste fortabte søn. I har virkelig været gode. Jeg mener det faktisk 100%. Jeg havde lige brug for denne back-up.

Tak og mange tak

Manse

Han holder ud med tak til jer..............Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 11:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Kære Manse
Først, handler dit indlæg ikke om dine cigaretter så læs ikke mit indlæg, da det iså fald vil være helt malplaceret.

Var det nu også en så god ven du der havde dig??
Normalt gør venner jo ikke alt hvad de kan for at ødelægge dig vel?
Denne ven du har mistet er en dræber, der med skjulte bagtanker har trøstet dig. Dejlig, trøstende, altid lige ved hånden når du mest trængte til det, ja kort sagt en rigtig ven i nøden.
Vennen forstod at være der på de rigtige tidspunkter, men kun med det ene formål, at skabe et afhængigshedsforhold på ulige vilkår. Alting her i livet har en pris, det vidste din ven godt da i startede venskabet, og på et eller andet tidspunkt ville den kræve at du betalte, måske med den højeste pris nemlig dit liv.

SÅ NEJ DET ER IKKE EN VEN DU SKAL BEGRÆDE AT HAVE MISTET.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 12:46



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hold op hvor er det godt skrevet Freja, Det er bare noget tobaksindustrien vil have en ryger til og tro så de kan stjæle ens penge

Men Manse i stedet for og gå at have ondt af dig selv så prøv og tænk positivt.

Første gode råd er tænd aldrig den første cigaret. Du må gerne ryge 50 cigaretter, du må bare ikke tage den første

Tænk på en ryger er misundelig over du har karakter til og stoppe, du har absolut ingenting at miste ved at stoppe.

Tænk også på alt hvad du spiser nu kan du smage, og nu kan du begynde at dufte de forskellige dufte der er.

Tænk også på hvergang din datter eller kone kysser dig tænker de føj hvor han smager.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 12:56

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej

Tak skal i have. Jeg elsker også jer, men svært er det sgu. Freja lad nu være med dine dejlige jokes. De er sgu ikke lige nu i mit hjørne. De kommer der snart. Jeg elsker jer alle.alle

Tak for hjælpen. Jeg tror jeg vinder i sidste ende.

Tak alle

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 13:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Manse det var sendelig ikke ment som en joke, men skrevet i ramme alvor.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 13:37



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej igen Manse hvis du havde muglighed for at komme til og læse bogen endelig ikke ryger, skrevet af en englænder ved navn Allen Carr skulle du gøre det.Den er selvfølgelig også på engelsk, men ved ikke om du kan få den udgave i thailand men den hedder easy way to stop smoke tror jeg nok.


Jeg siger dig bare bogen er skide godt skrevet, og man bliver bare hjernevasket til ikke og ryge. Han har bare en rigtig god måde til og få en til at indse hvor dumt det er at ryge, og jeg lover dig for der er ingen skræk kampagner i det han skriver. Det han skriver om det er bare så indlysende så man ikke fatter hvordan man selv engang har været så dum at ryge.

Ps Men ellers var bogen da noget for dig freja, så skal du bare have den der hedder endelig ikke ryger for kvinder. I skal selvfølgelig have det skåret mere ud i pap end os mænd hæ hæ.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 13:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Lige lidt mere motivation til at stoppe.
Til venstre ser I en ikke ryger lunge og til Højre en rygerlunge, lækkert ikke?

www.misbrug.org/wp-content/uploads/rygerlunger.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
hassel
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 14:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

http://www.theoni...videoembed
husk at leve livet mens du kan, om lidt er kaffen klar Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 16:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja ja, al den selvmelidenhed kan du ikke bruge til noget, manse. Efter 50 år på smøjer er jeg stoppet for 7 år siden og har ikke savnet det 1 eneste sekund.

Tænk på noget andet, læs, gæt krydord, går tur med hunden, ja flet pedirør, bare du foretager dig noget andet.
Du vil blive glad for det, ingen tvivl om det, og tænk du kan bag efter ikke holde ud at sidde ved siden af en ryger. ha ha ha ( de lugter ) ja en morsom oplevelse.

Lofterne skal ikke males hvert år fordi de er gule.
Tøjet lugter ikke af røg.
Hjemmet lugter ikke af røg.
Du behøver ikke rende rundt for , at finde et sted hvor man må ryge, for at få din middag.
Stop kaffedrikningen hvis du ikke kan undvære smøgen.

Manse for fa.... du skal rette den rygrad ud , selvfølgelig kan du også klare det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Mr positiv
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 17:48

Bruger

Antal indlæg: 86
Tilmeldt: 29.03.09
 Status: Offline

Min mor har rygerlunger og det er kun et spørgsmål om tid før hun skal have iltapparat.
Hun siger hun ikke kan stoppe.
Jeg siger at man kan stoppe hvis man vil, og drop alt det med nikotin erstatning det er bare at trække det i lang drag.
Bare jeg selv fandt lysten til at stoppe, men desværre er den der ikke endnu.Det kan irreterre mig af hå til hvorfor fan jeg gider at ryge.Men det er som Manse siger det er den bedste ven i verden.

Hvis Manse læser dette kan du ikke beskrive hvordan det er at stoppe med en koldtyrker.Dag 1 Dag 2 osv.Har hørt at den første uge skulle være den værste.
Mine tanker er hos dig Manse STAY POSITIV
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 18:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hejsa mr positiv

Du har fuldstændig ret i det med nikotin erstatninger, men hvis det er den eneste udvej for at stoppe er det en god løsning, men som du skriver det er kun at udsætte det i langdrag.

Jeg tog selv en kold tyrker for over 4 ½ år siden, men hold da op det var hårdt i sær det første ½ år, men da det så var overstået gik det sådan set fint.

Man skal 'bare' have noget at gøre i stedet for, jeg gjorde det at hvergang jeg fik lyst til og ryge gik jeg en tur.

Stærkt lakrids og almindelig tyggegummi hjalp mig også en hel del og det skal helst være sukkerfrit for man skal jo også passe på ikke og begynde og spise sig en tyk mave på.

Ja det er underligt at selv folk der er dødsyge de kan ikke holde op sådan uden videre, men det er psykisk man skal tænke på. Håber det bedste for din mor og du selv får taget dig sammen til og stoppe, tro mig du vil aldrig fortryde det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 18:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja det er sjovt at se voksne med trøste pind i munden
også når de sidder i flyet på vej til thailand.
Nej det eneste rigtige er en kod tyrker,
og så ikke gå på værtshus,og ikke drikke øl de første dage som man plejer at gøre når man ryger.
lakrids er godt,det brugte jeg selv,og tygge gummi slev om jeg ikke plejer at bruge det.
Men ikke alle de åndsvage ting som folk prøver at bruge for at hiolde op,.de er man ligeså afhængig af.
en af mine bekendte,han er nu aghængig af det dumme nikotin tygge gummi,og han bruger det og ryger også igen.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2009 08:25



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hæ hæ bamse ja det er sgu dejligt at tænke på man ikke er afhængig af det forbandet nikotin. Tænk bare på hvor mange penge man har brugt på det lort igennem ca 40 år for mit vedkommende, det helt grotesk så man forstår godt det går så godt for tobaksindustrien.

Har ellers lavet et lille experiment, siden midten af februar har jeg lagt det som en pakke til side hverdag koster, og på det har jeg sparet ca 9000 kr op. Penge jeg kan bruge til hvad jeg selv ønsker, ja der er sørme til en flyvebillet til thailand og lidt til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2009 08:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg ved godt bamse det er langt det bedste med en kold tyrker og man skal holde sig laaaaaaangt væk fra de der forskellige nikotin produkter som de laver. Men altså de første 14 dage eller måske 3 uger kan det være en god ide at bruge det, for det er der det er værst. Der er nogle de kan ikke stoppe uden hjælp og så er det en god ting at bruge, men man skal heller ikke bruge det ret meget længere efter min mening for så er det nemlig man bare bliver afhængig af det i stedet for og så er man lige vidt. Det er også hammer dyrt, så her i tv var det 300 kr. sådan en pakke kostede, så er det lige før jeg hellere ville ryge for det smager afskyeligt det nikotintyggegummi.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2009 08:56

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej positive

Nu er der som sagt, snart gået de 14 dage. Det var nu ikke så svært de første dage, for der var jeg så syg med lungerne, astma og denne influenza, så jeg kunne slet ikke få en smøg i munden.

Da jeg var ved at komme en smule til hægterne igen, forklarede min dejlige læge mig, at hvis jeg ikke stoppede det rygning nu, ja så ville han da lige vise mig, hvordan det vil udvikle sig om få år.

Han tog mig til en 6. mands stue, hvor der var 4 mennesker med disse rygelunger. De sad med iltapparater og andet godt, bare for at trække vejret. Han demonstrerede så, hvad der sker, når man slukker for dette iltapparat. Dette var ikke en sjov oplevelse.

Jeg tror denne oplevelse, positive, var den oplevelse jeg gerne vil være foruden.

JEG BESLUTTEDE HER. IKKE FLERE SMØGER TIL MIG MERE, OG DETTE UANSET HVOR DÅRLIGT DEN FØRSTE TID MÅSKE BLIVER…….

Sjovt nok har jeg ikke haft det ekstremt dårligt endnu (så nu får jeg det heller ikke), og det selvom jeg var kommet op på 40 cigaretter om dagen.

Jeg tror forskrækkelsen ved oplevelsen af disse mennesker med rygelunger, var nok den motivering der skulle til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2009 09:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

manse skrev:
Hej

Tak skal i have. Jeg elsker også jer, men svært er det sgu. Freja lad nu være med dine dejlige jokes. De er sgu ikke lige nu i mit hjørne. De kommer der snart. Jeg elsker jer alle.alle

Tak for hjælpen. Jeg tror jeg vinder i sidste ende.

Tak alle

Manse


Jeg har aldrig røget, bortset fra at jeg prøvede at begynde at ryge, da jeg var messedreng, og "fik" cigaretter "foræret". At det kun blev ved nogle få test sug, gennem alle mine teen og voksne år, ja det er jeg enormt glad for.

Jeg har gang på gang undret mig over, at folk overhovedet ryger, men på den anden side er det jo meget tydeligt, at tobak er en slags "Narko". Men igen, at rygere ikke kan se hvad der sker med dem selv når de ryger, ja... igen, jeg fatter det ikke.

Til Manse, tillykke med at at du nu tager dit eget liv alvorligt nok til at droppe smøgerne.

Lov nu at fortælle os om eventuelle tilbagefald, så vi kan støtte dig.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-10-2009 09:11



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hejsa Manse

Vil bare lige sige på et tidspunkt så kan du godt få det som om du er ved og blive syg, sådan en influenza symtomer, men bare rolig det er helt normalt og du kan måske også få udslæt ligesom du får bumser det er også normalt.

På et tidspunkt da jeg stoppede gik jeg og kastede op og havde det noget så elendig, men som aaby skriver man har jo haft det ligesom en narkoman så det er bare kroppen der skal af med noget l...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand har mistet rekorden Alt det andet 1 23-06-2022 15:05
En 51-årig dansker har mistet livet i en trafikulykke på den thailandske ø Phuket. Nyheder fra Phuket 1 19-01-2019 10:37
Thai produkter fremvist på Central Festival gennem April 7 Nyheder fra Pattaya 3 29-03-2013 16:38
Pak sydfrugterne: Tog suser gennem marked Central Thailand 2 18-03-2013 15:07
VM-FINALER GENNEM TIDERNE Fri Debat 4 29-01-2013 03:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 100,549,319 Unikke besøg | jQ Blog