Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailandsk topklub snupper 21-årig dansker
anti
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-08-2018 15:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/fodbold332.JPG

21-årige Sammy Slot har skrevet tre og et halvt år med Port FC fra Thailand, og han er ved at vænne sig til de ekstreme forhold og de ivrige fans.

Den tidligere OB- og Brøndby-keeper Michael Falkesgaard drog i januar fra FC Midtjylland til Bangkok United i Thailand, og han har nu fået selskab af endnu en dansker.

Port FC, der ligger treer i Thai League, har således skrevet tre og et halvt år med den 21-årige offensivspiller Sammy Slot, der senest repræsenterede Herfølge Boldklub.

- Min mor er fra Thailand, så jeg har fået dobbelt statsborgerskab, så jeg ikke tæller med som udlænding, siger Slot til bold.dk og fortsætter om sit skifte:

- Det seneste år tid har jeg hørt fra nok syv-ti agenter, der alle ville hjælpe mig til Thailand, og det var ærligt talt lidt overvældende.

- Jeg vidste jo ingenting om fodbold i Thailand eller om agenterne, så det var lidt svært at finde ud af, hvem jeg kunne stole på, og hvad der var bedst for mig.

- Til slut valgte jeg en agent, der netop havde hjulpet en af ligaens største stjerner til Thailand fra Schweiz. Men han var meget langsom til at svare, når jeg henvendte mig, og transfervinduet var ved at lukke, så det hele var lidt nervepirrende.

- I stedet valgte jeg en anden agent, der blev ved med at presse på, og et par dage senere havde jeg en billet i hånden og skulle af sted.

Kunne ikke trække vejret
Slot, der tidligere har været i spanske Levante som ungdomsspiller, har været i Port FC i halvanden måned og fik debut med et indhop i en ligakamp for halvanden uge siden.

Han er dog endnu ikke helt afklimatiseret.

- Det er jo et helt, helt andet klima herovre, og det skal man som europæer lige vænne sig til. Der er nogle andre faktorer, der spiller ind. Man er nødt til at være meget fit, hvis man skal klare sig.

- Efter min første træning var jeg helt død. Jeg kunne næsten ikke trække vejret og løb efter vand hele tiden. Det er blevet bedre, men det er stadig ret vildt, når solen står lige på banen, siger Slot.

Vilde fans
Slot var forleden med i truppen, da Port FC gæstede Bangkok United med Michael Falkesgaard mellem stængerne.

- Min agent er rigtig god og hjælper mig med alt. Derudover er der masser mennesker i klubben, der træder til, når jeg har behov for noget. Og Michael har jo masser af erfaring og har været herovre noget længere end mig, så han kan hjælpe mig.

Slot er trods den indtil videre begrænsede spilletid allerede blevet populær.

- Jeg har ikke set alle hold i ligaen endnu, men som jeg har fået fortalt, har vi de bedste fans overhovedet i ligaen. Stadion ligger lokalt, og vi har mange lokale fans.

- Der er ok fyldt, når vi spiller, og fansene er ret vilde. Jeg har ikke spillet så meget endnu, men der er alligevel kommet fangrupper med mig.

- De er rigtigt søde og giver mig gaver efter kampene. De venter også gerne en time, hvis jeg for eksempel skal have massage, inden jeg kommer ud. Det er ret vildt og noget, jeg lige skal vænne mig til.

Port FC har et tilskuersnit på 4300 i denne sæson. Topholdet Buriram spiller for snitligt 12.200 tilskuere og helt op til 30.000 til de største kampe.


kilde https://www.bold....g-dansker/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Dræbt thailandsk kvinde lukkede 26-årig ind Nyheder på dansk 2 08-02-2024 15:41
Domstol frikender thailandsk oppositionsleder Nyheder på dansk 2 25-01-2024 12:15
Adisak kom til Danmark som 14-årig Alt det andet 1 10-12-2023 12:44
Thailandsk kvinde anholdt Nyheder på dansk 1 03-11-2023 17:24
Dansk-thailandsk skuespiller vinder sag Nyheder på dansk 1 26-10-2023 03:13

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.30 sekunder | 97,908,438 Unikke besøg | jQ Blog