Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
fastboende Kontra turister
bz
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 09:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

hej Kurt
du skrev i Replikbokssen
citat
jsh71 Nu er jeg så heldig at jeg bo i ThaiJeg vil da være glad hvis flyene fra *DK* til Thaier aflyst Så slippe vi for alle de forbandet turist


jsh71 svarede
nå nå thaikurt så du synes vi er forbandet det var ikke pænt sagt rasende


dit svar til jsh71
Nogen turist se jeg gerne bliver væk de opføre sig meget dårlig Er ikke ligefrem nogen ved ikke



kunne vi få en lille debat i gangnørd hvem er det??????, der gerne må blive væk fra vores paradis
:MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 10:07



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja for min skyld må russerne gerne blive væk, mere arrogante mennesker skal man lede længe efter.

Men ellers er jeg da ligeglad hvem der er turister, hvis jeg ikke kan lide det sted jeg er smutter jeg bare hen til et andet sted.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lillemanden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 10:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 614
Tilmeldt: 15.06.09
 Status: Offline

Ja, det er jo bare et spørgsmål om hvordan man opfører sig. Nogle er ikke klar over , at de er gæster i et fremmed land, det gælder jo også langtids turister. Man har jo ikke lov, at glemme,at selv om man har boet i et land i mange år, er man stadig er gæst.

Uanset hvor i verden man er så er man gæst , hvis det ikke er ens fødeland.

Så kan man debattere om der er nationaliteter der har mere eller mindre pli.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
Ja alle dem som ikke kan opføre sig ordentligt,
kan for min skyld også godt holde sig væk.

Måske BZ følte sig truffet af det Kurt sagde.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 17:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

nej jeg føler mig ikke truffet:MU er bare intreseret i at høre andres mening
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 17:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Så du vil høre min menig spørgmål er så og du kan tåle at høre sandheden.

Vi er godt nok på en dansk webside men derfor er det jo ikke kun danske turister jeg lange ud efter da jeg og også opleve hvordan andre landes turister opføre sig for ikke at tale om danske der bo fast som mange gange er være en turister der kommer på ferie.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-10-2009 17:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

thaikurtt skrev:
Så du vil høre min menig spørgmål er så og du kan tåle at høre sandheden.

Vi er godt nok på en dansk webside men derfor er det jo ikke kun danske turister jeg lange ud efter da jeg og også opleve hvordan andre landes turister opføre sig for ikke at tale om danske der bo fast som mange gange er være en turister der kommer på ferie.


jeg er da klar til at høre din sandhed om jeg kan tåle det må tiden jo vise hvis ikke ja så springer jeg da bare over skaal

det er jo ikke sikkert vi er enige men bare vi holder en rimelig tone så går det nokThumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2009 04:03

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Der er slet ikke nogen fastboende farangs i Thailand, citat en vis Bent Jensen. Har selv ikke været udenfor Thailand bare eet minut, siden 2005, men er altså ikke fastboende.skaal
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-10-2009 05:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs
ja der er mange, som ikke har været ude af Thailand i en del år.
De bor der bare som langtidsturister skaal
nørd

Så gud ved hvornår man må kalde sig fastboende ???

men det kan i bun og grund være lige meget hvad man er,
hvis bare man kan li at bo derude og indordner sig,
og opfører sig ordentligt.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2009 14:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

bz skrev:
thaikurtt skrev:
Så du vil høre min menig spørgmål er så og du kan tåle at høre sandheden.

Vi er godt nok på en dansk webside men derfor er det jo ikke kun danske turister jeg lange ud efter da jeg og også opleve hvordan andre landes turister opføre sig for ikke at tale om danske der bo fast som mange gange er være en turister der kommer på ferie.


jeg er da klar til at høre din sandhed om jeg kan tåle det må tiden jo vise hvis ikke ja så springer jeg da bare over skaal

det er jo ikke sikkert vi er enige men bare vi holder en rimelig tone så går det nokThumb



hej Thaikurt

hvor blev sandheden af
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thaikurt
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-10-2009 16:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 357
Tilmeldt: 15.08.09
 Status: Offline

Jeg har se hvordan turist kommer til byen og tro at de er fanden karl med stor armbevægelse og de påstå de er millionær.

barejer der var fuld og så tog sin bil hjem påkøre en madvogn med i sted for at stoppe tog hjem sat så næste dag i sin bar med andre dansker og synes det var sjovt..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 05:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

thaikurt skrev:
Jeg har se hvordan turist kommer til byen og tro at de er fanden karl med stor armbevægelse og de påstå de er millionær.

barejer der var fuld og så tog sin bil hjem påkøre en madvogn med i sted for at stoppe tog hjem sat så næste dag i sin bar med andre dansker og synes det var sjovt..


ok at turister praler lidt med deres penge de får jo lov til at blive snydt:LOL ja de b'er faktisk om det , så har de jo også noget at fortælle om der hjemme i DK på den lokale bæverding ølkrus

flere af de såkaldte danske barejer- er som de ynder at kalde sig burde lære at opføre sig nogenlunde , de er på deres bar eller er

det konens bar????? drikker og tigger øl fra deres gæster og er verdens mester kan alt ved alt , i deres store brandert

ok bare giv mig tæsk for dette indlæg men det er sandheden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 12:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

eneber skrev:
thaikurt skrev:
Jeg har se hvordan turist kommer til byen og tro at de er fanden karl med stor armbevægelse og de påstå de er millionær.

barejer der var fuld og så tog sin bil hjem påkøre en madvogn med i sted for at stoppe tog hjem sat så næste dag i sin bar med andre dansker og synes det var sjovt..


ok at turister praler lidt med deres penge de får jo lov til at blive snydt:LOL ja de b'er faktisk om det , så har de jo også noget at fortælle om der hjemme i DK på den lokale bæverding ølkrus

flere af de såkaldte danske barejer- er som de ynder at kalde sig burde lære at opføre sig nogenlunde , de er på deres bar eller er

det konens bar????? drikker og tigger øl fra deres gæster og er verdens mester kan alt ved alt , i deres store brandert

ok bare giv mig tæsk for dette indlæg men det er sandheden


Det er ikke alle danske bar og restaurationsejere, som opfører sig som beskrevet her over. Heldigvis. Man kan endda opleve, at partnere i den selv samme restaurant, opfører sig meget forskelligt.

Fordelen ved det alt sammen er vel, at vi hver især bestemmer, hvor vi vil bruge vores tid og vores penge.

Når jeg er i Pattaya eller i Jomtien, har jeg ingen problemer med at finde ud af, hvor jeg vil komme.

Tag et sted som "købmandsbutikken" FREM, på torvepladsen i Pattaya, den drives af Jens og hans "kone", og der er ingen fra den ledelse, som presser folk til at give drinks, eller til at købe mere end de har lyst til. Og de er ikke de eneste.

Men der er jo bar ejere, som stort set er uudholdelige. Hvis jeg bliver mødt med en bemærkning som "Ja men velkommen, sær dig ned og køb nogle venner", så ved jeg godt, at jeg aldrig kommer det sted igen.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 12:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

øv aaby du må ikke sige sådan noget nu kommer jeg til og savne thailand endnu mere nu du skriver om den bar jeg desværre ikke har været i endnu. Havde glædet mig til og skulle ind og se den den her gang, men må desværre vente til marts næste år.

Men ja har også kun hørt godt om FREM men det er jo også danmarks bedste fodboldklub den er opkaldt efter :MUThai
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 13:10

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Kære aaby

Min store respekt for dine skrevne ord, for du har ret.

Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 14:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

ølkrus Nej jeg har nu heller aldrig følt mig presset til at dele ud hverken hos Jens Flemming Søren eller Freddy eller nogen af de andre skaal men jsh71 jeg skal undersøge om det stadig gælder ? når jeg ank i November *DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 15:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

først skaal
jeg har oplevet det samme som enebær et par steder
men der er andre steder hvor man får en fin behandling
vil prøve "købmandsbutikken" FREM, på torve-pladsen i Pattaya, næste gang
ølkrus

-
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-10-2009 23:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

Der er hyggeligt hos jens i FREM
især hvis man kommer om formiddagen,
der kommer folk fra mange lande, englændere
og danskere og svenskere, og andre.
Fordi der er billigt og hyggeligt.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 17:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

:) Ja det er rigtigt bamsen og jeg komme kun om formiddagen ? mest Tirsdag Fredag så kan fruen ose lidt ? og næsten ikke finde Frem de dage :LOL og efter mørkedes frembrud må jeg ikke rende rundt ? fruen siger jeg bliver væk B)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-10-2009 18:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser
ja og i bor sgu tæt på,
men det er hyggeligt,og jens er kanon rar
ar snakke med.
Ja tirsdage og fredage der kommer jeg helst ikke
de dage kommer der for mange syntes jegskaal

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand ser stor vækst i udenlandske turister Nyheder på dansk 1 12-05-2023 07:56
Danske turister strandet i Bangkok Flyselskaber 1 28-02-2023 06:03
Færre turister tager til Thailand end ventet Nyheder på dansk 2 15-08-2022 16:08
Thailand vil igen stramme restriktionerne for turister Visa til Thailand 5 22-12-2021 14:30
Cambodja åbner for turister Udenfor Thailand 1 16-11-2021 09:32

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.55 sekunder | 99,556,526 Unikke besøg | jQ Blog