Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Den hjælpsomme herre.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-01-2018 07:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

For et par dage siden ringede det på døren.

Udenfor stod en velfriseret gentleman med sin iPad, om halsen havde han et ID-kort hængende.
Han sagde han kom fra det der i Danmark svarer til Lejernes Landsorganisation, og han forklarede at de nu skulle gå væk fra at sende papirfaktura, og i stedet skulle vi betale pr autogiro, så kunne de selv trække pengene hver 3 måned.
Og det ville han gerne hjælpe mig med, men han behøvede mit kontonummer i banken, så skulle han nok ordne det hele for mig.

Nå sagde jeg, det er da noget jeg selv kan gøre via netbanken.
Jo sagde han, men det var nemmere for mig, hvis han gjorde det for mig, så var jeg fri for det besvær.

Jeg udleverer ikke sådanne oplysninger til fremmede mennesker, sagde jeg.
Hvorpå han viste sit ID-kort og sagde, "jeg kan faktisk legitimere mig", ID-kortet lignede noget han selv havde lavet, hvilket han nok også havde.

Jo sagde jeg, men jeg tror nu det er bedst hvis jeg selv gør det her.
Og så vandrede han slukøret bort.

Det er bedrøveligt så meget svindel der bliver lavet, hver dag kan man læse om hvordan visse mennesker, helt skamløst forsøger sig med de mest fantasifulde trick, for at stjæle andres penge.
Hvad er der galt med dem, de virker ikke altid fattige, er de bare grådige og kyniske og ligeglade med alle andre end sig selv?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Je suis Charlie
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2018 12:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 916
Tilmeldt: 14.01.15
 Status: Offline

skipper skrev:
Det er bedrøveligt så meget svindel der bliver lavet, hver dag kan man læse om hvordan visse mennesker, helt skamløst forsøger sig med de mest fantasifulde trick, for at stjæle andres penge.
Hvad er der galt med dem, de virker ikke altid fattige, er de bare grådige og kyniske og ligeglade med alle andre end sig selv?


He He, Skipper du rammer PletThumb her kommer den sidste nye svindel nummer


Politiet advarer mod helt ny type svindel: Mange af
ofrene er præget af skam bagefter


En ny type forbrydelser, der kombinerer onlinedating og svindel med dankort, bliver mere og
mere udbredt, advarer politiet.

Hvis du dater en fyr, du har mødt på nettet, så efterlad aldrig din taske og pung hos ham,
hvis du går på toilettet. Eller sørg for, at han betaler regningen.

Sådan kunne et godt råd lyde til kvinder, der forsøger at finde kærligheden på nettet. En
række kedelige eksempler viser nemlig, at de risikerer at bliver udsat for svindel, bedst som
de tror, der er genstand for kurtisering.

Politiet har fået flere anmeldelser fra kvinder, der har fået misbrugt deres dankort efter at
have været på første date med mænd, de har fået kontakt til på nettet.

Mændene aflurer kvindernes dankortoplysninger, og efter daten går de i gang med at
misbruge dem



https://www.bt.dk...et-af-skam
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2018 16:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Sikke da nogle labaner, her går damerne og glæder sig til lidt kølle, og så vil tyrene hellere have deres pengehej

Den seneste jeg har hørt er fra Thailand, hvor luderne snyder hinanden så det driver.
De ringer og siger de er fra toldmyndigheden, og at der er kommet en værdipakke fra udlandet, da den indeholder guld må hun indbetale et beløb på en konto, inden hun kan få pakken udleveret.
Lidt senere ringer de og siger de er fra postkontoret, og at hun kan hente pakken, så snart afgiften er betalt.
Svimmel af lykke betaler hun pengene, og drøner ned på posten for at hente gaven fra Sugardaddy, men ak der var kun en bar røv at trutte iGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-01-2018 20:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og lad nu være med at svare på underlige telefonopkald på mobilen, fra numre I ikke kender.
Jeg lover jer, I går ikke glip af andet end ingenting.
Hvis de er seriøse, så sender de et brev til jer.

Just nu har jeg 5 forskellige sælgere der ringer til mig hver dag, jeg afviser dem hver gang de ringer, men de fortsætter, og det gør jeg også, så må vi jo se hvem der først overgiver sigThumb

Her er der et skrækeksempel på hvad man kan komme ud for:

http://www.lokala.../180129696
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Tulle
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-01-2018 07:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 175
Tilmeldt: 10.01.12
 Status: Offline

Ak ja i gamle dage, var det kun Skat og den lokale bums, der var ude efter dine penge, nu er det hele verden der banker på, som vil snuppe dine hårdt samme sparede små skillinger

livet er ikke for svage Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.30 sekunder | 97,906,196 Unikke besøg | jQ Blog