Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fly fra phuket nødlandet
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2009 13:21



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

http://jp.dk/udla...630472.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2009 15:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det virker somom flyflåden internationalt ( i det mindste hos lavprisselskaberne) er ved at have nået grænsen for hvor meget man kan slække på eftersynene...

Nej jeg ved ikke om det er en fejl opstået som følge af manglende eftersyn, men det er tankevækkende at de fleste nødsituationer (incl. styrt) forekommer med lavprisselskabernes flåde...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2009 15:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Ja, det virker efterhånden påfaldende.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2009 15:54



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Der skal lidt mere end gode overtagelsesevner til at få mig op i en Dash 8 - det er helt sikkert :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2009 17:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

eller også så har man exporteret dash 8 problemerne fra dk til dubai ved ikke

måske sas har solgt alle sine dash 8 fly til dubai ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2009 20:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Der skal lidt mere end gode overtagelsesevner til at få mig op i en Dash 8 - det er helt sikkert :LOL




.

Og det er jo ikke fordi, at du er en kryster.

Jeg har hørt, at du er gift med en thai:|
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2009 04:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

helge skrev:
Jos_38 skrev:
Der skal lidt mere end gode overtagelsesevner til at få mig op i en Dash 8 - det er helt sikkert :LOL




.

Og det er jo ikke fordi, at du er en kryster.

Jeg har hørt, at du er gift med en thai:|


DET er jeg, men dem er der tilsyneladende også forskel på skaal

Iøvrigt - til mit bryllup - der deltog langt flest thaier, men 80% fra vest og sydthailand... og det var faktisk interessant at se de Isaan venner vi har, der deltog - de mente at vi gjorde det hele fuldstændigt forkert, hvorimod ingen fra vest og syd kunne se det forkerte (udover de meget åbentlyse fejl i den buddhistiske ceremoni (man waier x antal gange og I K K E med åbne hænder))...

Der er ganske enkelt store kulturelleforskelle inden for Thailand også...

Et udadvendt temperament er tilsyneladende accepteret (og normalt ??) i Isaan (hos kvinder) - jeg kender en der er istand til at splitte sit hjem ad, i raseri over chefen eller lignende - hun er single (guess why) og skal altså selv rydde op og restaurerer hjemmet bagefter, jeg kender en som råber med skinger stemme når noget går hende imod, jeg hører historier om disse furier fra øst... Og oplever at de kvinder jeg kender fra vest og syd er MEGET stille, meget lidt temperamentsfulde - meget sabaay sabaay, og virkelig vil gå gennem ild og vand for at bevarer den gode stemning...

Jeg mener at det må være kulturelt, samme gælder den evindelige snak om penge - jeg kender nogen Isaan piger (kvinder) der går umådeligt op i pengesager - de er veluddannede og velartikulerede, men pengene - er ligesom det der styrer deres liv og hverdag, den familie og de venner vi har fra vest og syd, de er MEGET mere afslappede - een sagde direkte til en af vores Isaan venner "Du tænker og taler som miia noi !!!" (hvilket igen straks blev fulgt op med at resten af selskabet fik travlt med at hælde olie i vandet, glatte ud og skifte emne)...

Og iøvrigt som min signatur indikerer, så mener jeg netop at Stickman kun omhandler kvinder fra Isaan, og overvejende kvinder fra Isaan der har været involveret i prostitutionsmiljøet - derfor - når jeg læser Stickman så KAN jeg ikke genkende min kone i noget af det...

I starten tænkte jeg "Jeg har fundet den eneste kvinde i Thailand der er OK" - men det virker alligevel lidt mindre sandsynligt, når nu jeg aldrig iøvrigt har vundet i lotto, jo flere venner og bekendte vi har og får - viser det sig da også at hun ikke er ganske unik :) speciel... ja... men der er flere der tænker og gør som hun, jeg mener derfor at meget er baseret på fuldstændigt forskellige kulturelle opfattelser i Isaan og det øvrige Thailand...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2009 04:47



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

<host> lidt langt fra flystyrt måske :LOL




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2009 06:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
<host> lidt langt fra flystyrt måske :LOL




.

Nå, det ved jeg såmænd ikke.
Jeg har været i en sikkerhedslanding, som i dramatik, var meget sammenlignlig med mit forhold.

Sikkerhedslandingen havde bare flere branbiler:|
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2009 06:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
helge skrev:
Jos_38 skrev:
Der skal lidt mere end gode overtagelsesevner til at få mig op i en Dash 8 - det er helt sikkert :LOL




.

Og det er jo ikke fordi, at du er en kryster.

Jeg har hørt, at du er gift med en thai:|


DET er jeg, men dem er der tilsyneladende også forskel på skaal

Iøvrigt - til mit bryllup - der deltog langt flest thaier, men 80% fra vest og sydthailand... og det var faktisk interessant at se de Isaan venner vi har, der deltog - de mente at vi gjorde det hele fuldstændigt forkert, hvorimod ingen fra vest og syd kunne se det forkerte (udover de meget åbentlyse fejl i den buddhistiske ceremoni (man waier x antal gange og I K K E med åbne hænder))...

Der er ganske enkelt store kulturelleforskelle inden for Thailand også...

Et udadvendt temperament er tilsyneladende accepteret (og normalt ??) i Isaan (hos kvinder) - jeg kender en der er istand til at splitte sit hjem ad, i raseri over chefen eller lignende - hun er single (guess why) og skal altså selv rydde op og restaurerer hjemmet bagefter, jeg kender en som råber med skinger stemme når noget går hende imod, jeg hører historier om disse furier fra øst... Og oplever at de kvinder jeg kender fra vest og syd er MEGET stille, meget lidt temperamentsfulde - meget sabaay sabaay, og virkelig vil gå gennem ild og vand for at bevarer den gode stemning...

Jeg mener at det må være kulturelt, samme gælder den evindelige snak om penge - jeg kender nogen Isaan piger (kvinder) der går umådeligt op i pengesager - de er veluddannede og velartikulerede, men pengene - er ligesom det der styrer deres liv og hverdag, den familie og de venner vi har fra vest og syd, de er MEGET mere afslappede - een sagde direkte til en af vores Isaan venner "Du tænker og taler som miia noi !!!" (hvilket igen straks blev fulgt op med at resten af selskabet fik travlt med at hælde olie i vandet, glatte ud og skifte emne)...

Og iøvrigt som min signatur indikerer, så mener jeg netop at Stickman kun omhandler kvinder fra Isaan, og overvejende kvinder fra Isaan der har været involveret i prostitutionsmiljøet - derfor - når jeg læser Stickman så KAN jeg ikke genkende min kone i noget af det...

I starten tænkte jeg "Jeg har fundet den eneste kvinde i Thailand der er OK" - men det virker alligevel lidt mindre sandsynligt, når nu jeg aldrig iøvrigt har vundet i lotto, jo flere venner og bekendte vi har og får - viser det sig da også at hun ikke er ganske unik :) speciel... ja... men der er flere der tænker og gør som hun, jeg mener derfor at meget er baseret på fuldstændigt forskellige kulturelle opfattelser i Isaan og det øvrige Thailand...




.

Det var et godt indlæg fra fløjen.
Uha da; jeg genkender meget, men der findes også 'bly violer' i Isaan.

:D Måske er du alligevel en kryster.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2009 06:24



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

helge skrev:
Jos_38 skrev:
<host> lidt langt fra flystyrt måske :LOL




.

Nå, det ved jeg såmænd ikke.
Jeg har været i en sikkerhedslanding, som i dramatik, var meget sammenlignlig med mit forhold.

Sikkerhedslandingen havde bare flere branbiler:|


:LOL :LOL :LOL :LOL :LOL det bliver først for alvor problematisk når brandvæsnet møder op uanmeldt INDEN scenen er startet :LOL


.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2009 06:30



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

helge skrev:
Det var et godt indlæg fra fløjen.
Uha da; jeg genkender meget, men der findes også 'bly violer' i Isaan.

:D Måske er du alligevel en kryster.


Jeps - når det kommer til kvinder så ser de mine fodsåler længe inden jeg deltager i dramatik og skænderier - jeg gider det ikke :D

Jeg har en rigtig god ven (som er gift med en dansk mand og flytter til Danmark om nogen måneder hun har lige fået ordnet de sidste dokumenter) - hun er fra Isaan - hun er det mest blide væsen man kan forestille sig, det er næsten så man kan se Disneyfigurene samles om hende når hun sætter sig ned... Så ja der findes bky og blide violer i Isaan også - men kulturelt virker det somom at den temperamentsfyldte kvinde er "accepteret" mere i Isaan - man hæver ikke stemmen i Si's hometown det er helt sikkert - så er man i problemer f.eks.

En anden fordom er shoppegenet - jeg har en god ven der er gift med en thai - de bor i Ubun - hun kan godt lide at shoppe, vældigt godt - så han ringede til mig - sagde - vi må mødes - så kan konerne gå ud og shoppe imens vi taler forretninger, det sagde jeg til Si - der svarede - jeg bryder mig ikke om at shoppe det er kedeligt :LOL



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-04-2009 10:59



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

http://www.dr.dk/...m?rss=true
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-04-2009 19:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Josh, jeg vil her tillade mig at være uenig mht. din generalisering af den Isan`ske befolkning.

Demografien bestemmer ikke folks opførsel, men derimod uddannelse, klasse og baggrund i det hele taget.

Ude på landet - baan nork - er folk generelt lidt mere bramfri og taler phaasaa baan og ingen tager anstød heraf. Det er ikke et Isan fænomen, det ser man over hele landet.

Og - håber ikke at du tager det ilde op - men du omgåes som jeg forstår det fortrinsvis thailændere i den højere echelon, og de har ofte ikke meget godt at sige om de mindre priviligerede landsmænd. Ikke fordi jeg tror din kone ligger under for denne forudopfattelse, det virker hun altfor oplyst til.

Og lad mig afslutningsvis sige, at i de år jeg er kommet i Thailand har jeg aldrig oplevet mere og ægte hjertevarme, uegennyttig hjælpsomhed og gavmildhed på trods af vanskelige økonomiske forhold end netop i Isan.

mvh
rinpoche





Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-04-2009 20:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Den fik jeg aldrig nogen kommentarer på Josh? :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 06:46



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

rinpoche skrev:
Den fik jeg aldrig nogen kommentarer på Josh? :)


heheheh - sorry - vi tog på bryllupsrejse :D

rinpoche skrev:
Og - håber ikke at du tager det ilde op - men du omgåes som jeg forstår det fortrinsvis thailændere i den højere echelon, og de har ofte ikke meget godt at sige om de mindre priviligerede landsmænd. Ikke fordi jeg tror din kone ligger under for denne forudopfattelse, det virker hun altfor oplyst til.

Og lad mig afslutningsvis sige, at i de år jeg er kommet i Thailand har jeg aldrig oplevet mere og ægte hjertevarme, uegennyttig hjælpsomhed og gavmildhed på trods af vanskelige økonomiske forhold end netop i Isan.


Nu er hun så både højtuddannet, men oprindeligt fra en lille bitte landsbygd bag ved dæmningen vest for Petchaburi - så hendes forudfattethed går mere på Laoter, cambodianere og især burmesere - men altså lavt uddannede thaier der taler primært lao - dem ser hun da bestemt ned på - det er et gentagent debatemne herhjemme :LOL

Jeg har aldrig været i Isaan andet end i Khorat nogen få timer samt i Phimai for at se på ruiner :D Så min viden (og deraf også min generalisering) begrænser sig til det læste (både Stickman og Money #1 handler om kvinder fra Isaan) på nettet, de historier jeg læser på DTW primært, samt de historier jeg er blevet tudet ørene fulde af - de seneste 3 år af familie og venner der har hørt og læst (ikke selv oplevet) - min mor fortalte mig "der findes intet folkefærd som thaier der er voldsomt jealoux" - jeg kiggede på Si og sagde - hvis det der er voldsomt jealoux - så kender jeg en del danskere der er værre, meget værre...

Som sagt så tænker jeg når jeg læser, hører historierne - at det er "tilladt" eller accepteret at kvinder er hysteriske - dette gælder i vesten hvor vi kalder dem bitches, og så gælder det her i Thailand - og det jeg oplever er så at i syd der er det ganske enkelt ikke accepteret, og i hvert fald ikke tilladt at udvise et voldsomt temperament... Der gør man ALT for at bevare overfladerne totalt nystrøgne - som med så meget andet så ønsker jeg ind imellem den gyldne middelvej...

Igår var der en ven der spurgte til thailandsk politik (de fleste ved at det er et ret svært emne, for det er umuligt at følge med i det der sker, endnu mere umuligt at finde ud af det der er skjult men som sker) jeg havde brug for navnet på den første statsminister efter militærkuppet - den oprindelige marionet så at sige...

På samme tid buzzede mine børn mig for at lege via msn, en kunde sendte en skypemeddelelse og en ven i Danmark sendte et testskema jeg skulle udfylde :D der var gang i den... TV kørte med noget høj thaimusik fra et af de nærmest uendelige talentshows, Si tørrede hår 2 vifter og aircon kørte også...

Jeg spørger (i højt toneleje) Si - hvad hed han... ham TVkokken der overtog efter militæret <buzzz barn ønsker at spille UNO> - hvad ??? lyder det tilbage <buuzzzzz faaaaaa aaar er du der ????> ham der TVkokken - ham der blev statsminister efter kuppet ??? <buzzzz barn ønsker at spille UNO> <ding kunde svarer jamen det HAR jeg gjort allerede> Jeg ved ikke hvad du mener ??? <buzzz faaaa aar det er **** er du der ???> Ham TV kokken - sidste år (nu lettere irriteret) der var statsminister - da de gule startede balladen - hvad hed han ??? det var noget med S (nu på engelsk og lettere aggiteret) <buuzzzz barn ønsker at spille UNO> <ding besked til ven - jeg sender en fil til dig nu> <ding kunde - er du der endnu - TDC svarer at....> Jeg forstår ikke hvad du spørger om - fan kører lige ind i øret på Si der tørre hår, på TV synger en thai wannabe-singer uendeligt falsk <buzzzzz - ok - så siger vi om 10 minutter> <buzzzz øøøøøøv far menok så laver jeg lige lektier først> mig - nu RET irriteret, råbende for at overdøve msn, skype, TV, fans og aircon "IDIOTEN DER TIDLIGERE VAR TVKOK - SOM BLEV SAT IND AF THAKSIN SOM STATSMINISTER EFTER VALGET I 2007 - H V A D H E D H A N ? ? ?" <ding er du der - TDC har ringet - de siger at problemet er deres - er du der ???>

Samak... han hed Samak... siger hun med lav stemme - og tydeligt store øjne...

<buzzz barn inviterer til at spille UNO> - jeg kalder Si hen, giver hende et kram og siger undskyld... det var ikke min mening at råbe... undskyld...

Temperament modtages forskelligt - så min betragtning er udfra det uendeligt lille kendskab jeg har - til 25.000.000 Isaan borgere - jeg kender og kender til max 100... det er bare de 100 der fylder i landskabet af historier...

Vestlige mænd fylder i historierne hernede, med druk, hor og generel dårlig stil - eller ringe indsigt - jeg er som jeg er, og passer ikke på det stereotype billede - desværre ændre det ikke meget, for det er jo netop de synlige der får pladsen i bevidstheden og spalterne - således også med de temperamentsfyldte kvinder...

Så at du er uenig i mine synspunkter kan kun glæde mig, nu er du så en hel del mere hjemmevant på de kanter end jeg er - så dit billede er nok farvet af en bredere berøringsflade skaal





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
rinpoche
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-04-2009 14:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 245
Tilmeldt: 24.02.09
 Status: Offline

Bryllupsrejse? Wow. Så tror da pokker at du ikke har følt dig motiveret til at checke thaidk.dk :)
Håber i havde en rigtig god tur.

Du tilføjer nye dimensioner til begrebet multitasking, jeg ville have fået en total hjernenedsmeltning af så megen samtidig input :LOL

Som du siger, er vores holdninger hver især farvet af de personlige erfaringer vi som individder har indhøstet.
At der på denne basis kan komme til at opstå divergerende meninger kan ikke være overraskende.

Mit indlæg var blot ment som en lille modvægt til dit hvad den Isan`ske befolkning angår.

Og lad os bare blive enige om, at på dette punkt er vi nok lidt uenige skaal Og det er der jo ikke noget galt i.

Takker for svaret.

mvh




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-04-2009 01:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

rinpoche skrev

Og lad mig afslutningsvis sige, at i de år jeg er kommet i Thailand har jeg aldrig oplevet mere og ægte hjertevarme, uegennyttig hjælpsomhed og gavmildhed på trods af vanskelige økonomiske forhold end netop i Isan.


blandt mennesker med lave indkomster møder du som regel den største hjertevarme

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PHUKET XTRA / The Thaiger Nyheder fra Phuket 2208 26-04-2024 14:54
PHUKET BIKE WEEK 2024 Nyheder fra Phuket 4 23-04-2024 11:27
Phuket in 180 seconds Foto/videoer: Fra Phuket 3 09-04-2024 16:45
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35
DISCOVER PHUKET NIGHT RUN 2024 Nyheder fra Phuket 1 14-01-2024 13:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,617,573 Unikke besøg | jQ Blog