Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Cha Am er en hyggelig by
eneber
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-09-2009 16:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Cha Am er en hyggelig by og her er alting lidt billiger end Hua Hin eller Bangkok jeg er nu ikke enig i denne påstand
Her er en lang strand som er næsten tom bliver fyldt lørdag og søndag af en masse Thaier
Her er da også en del barer og spisesteder, jeg har brugt en masse tid på at køre rundt i byen og oplandet der er da en masse templer at kigge på, ellers er det ikke meget at sige om byen
Jeg syntes personlig Cha Am er jævn kedelig
Jeg har kun boet her i ca.1 mdr. flytter til Chiang Mai i næste uge


Her er hvad MY Travel skriver om Cha Am

Cha-Am ligger ca 25 km nord for Hua Hin, og stedet er mest af alt kendt for sine lange, hvide sandstrande. Stedet blev opdaget efter Hua Hins store ”boom”, da rige thailændere begyndte at lede efter et ferieparadis langs med stranden.

Cha-Am er roligere og betydeligt mindre end Hua Hin. Derimod er stedet ikke lige så ”samlet”, men det strækker sig over flere kilometer langs med stranden. Som turist lærer man sig hurtigt at adskille ”Selve Cha-Am” og ”Cha-Am Beach”, der strækker sig langt ud fra centrum.

Selve Cha-Am har en meget lokal karakter. Langs med stranden findes masser af sælgere, cykeludlejere, serveringer og tilbud om at leje bananbåde, vandski, jetski m.v. Men det meste er rettet mod thailandske turister. Her kan godt ligge affald, og i weekenderne og på helligdage er her pakket med bangkokboere.

Cha-Am beach strækker sig cirka 20 kilometer sydpå, næsten halvvejs til Hua Hin. Her ligger de fleste store hoteller (blandt andet Regent Cha-Am), og stranden er betydeligt smukkere end inde i Cha-Am. Her er en lille by vokset frem, de lokale kalder den Bang Kwai. Her findes et relativt godt udbud af små restauranter, cafeer og butikker. Hvis du vil have et lidt større udbud, kan du tage bussen ind til Cha-Am og ikke mindst Hua Hin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-09-2009 07:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Cha- Am er stedet hvis du vil have en rolig ferie i en smuk natur



....

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
12sal
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-09-2009 11:21

Bruger

Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 17.09.09
 Status: Offline

haha yiendee

Pigerne er sødere der, for de er ikke ødelagt af alle disse hungrende mænd haha.

Nå 12sal vil stoppe for vi er ved at få tåge her i byen, måske er det min whiskey.......Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-09-2009 04:43

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

En dag modtog jeg et telefonopkald fra en thailandsk dame, som oplyste, at hun var lærerinde ved en kommuneskole i Cha-am. Hun ville gerne have, at jeg kom derned og underviste hende i engelsk. Hun kunne ikke betale mig for det, men jeg ville kunne bo og spise gratis i hendes hus, når jeg var dernede.

Jeg spurgte hende, om hun havde en computer, jeg kunne bruge, his der kom bestillinger på oversættelsesarbejde. Det havde hun. Så besluttede jeg mig til at acceptere tilbuddet.

Jeg købte nogle lærebøger og ordbøger, jeg skønnede måtte være egnede for hende og tog til การขนส่งใต้ (Southern Bus Station). Derfra tog jeg den airkonditionerede bus til Hua Hin, men stod af undervejs i Cha-am. Undervjs havde jeg adviseret hende om min ankomst via mobiltelefonen, så hun stod og ventede på mig i vejsiden.

Det viste sig at være en smuk og charmerende ung dame. Hun boede i et pænt hus, som hendes far, der var politimand, havde købt til hende, og var nyuddannet fra seminariet.

Om formiddagen underviste hun i skolen, mens jeg dasede på stranden. Om eftermiddagen sad vi på terrassen, hvor jeg underviste hende i engelsk. Om aftenen gik vi tur i byen og spiste på restaurant.

I tiden derefter kom jeg ofte til Cha-am. Jeg var der gerne en uges tid ad gangen. Efterhånden blev hun ganske dygtig til engelsk.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2009 17:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak for svaret eneber, jeg syntes Cha Am lyder hyggeligt, men måske lidt for stille for mit temperament.

På den anden side så kunne vi tage turen gennem Cha Am på vej til Krabi, der har vi heller ikke været.

Chiang mai, du skal til, er godt, der har jeg boet i 4 år, men jeg savnede havet, og trafikken er ikke at spøge med.

Vi havde et hus oppe i bjergene, og det var behageligt nedad, men lidt træls når vi sent om aftenen skulle hjemskaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2009 18:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

hej skipper
Krabi vil falde i din smag tæt ved havet rolig men alligevel med et godt natteliv, her er lidt at kigge på


AonangEn af fastlandets mest farverige badebyer. Med folkeliv, shopping, restauranter, forlystelsesliv og en mængde badebåde, som kan sejle dig til de paradisiske strande lidt længere ude i den omgivende skærgård.
http://www.starto...er-2009-10


KhanomEt fredeligt naturparadis med lange uberørte strande og et afslappet tempo, beliggende på østkysten. Tager du med på en bådtur kan du opleve de rosa delfiner.
http://www.starto...er-2009-10


LæKlong MuangRejsemålet for dig, som ønsker det bedste af to verdener. Fredelige omgivelser og samtidig tæt på Aonangs varierede ferieudbud
http://www.starto...er-2009-10

.
RailayEn lille, paradisisk halvø i Krabiområdet, som man kun kan komme til med båd. Her får du en fredfyldt barfodsferie, omgivet af pragtfulde strande og storslået regnskov.
http://www.starto...er-2009-10
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-09-2009 19:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Tak eneber, egentlig har jeg planeret Krabi næste gang,jeg skal rejse med min datter og svigersøn, var bare lidt urolig for om der var lidt for den gamle også.

Vi har rejst til Phuket, Bangkok og Chiang Mai sammen, og når jeg har lagt dem i seng så skal det sjove gerne starte*DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2009 08:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

skipper skrev Vi har rejst til Phuket, Bangkok og Chiang Mai sammen, og når jeg har lagt dem i seng så skal det sjove gerne starte


pas nu på *DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2009 09:42

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Eneber

Jeg har været inde og se på de sider du henviser til. Kan kun sige det ser dejligt ud. Jeg kan se der er mange golfbaner, så stedet er jo en oase.

Et enkelt spørgsmål, er dykkermuligheder i top dernede og har du selv prøvet dette.

Skipper pas nu på haha. Det sjove findes alle steder i Thailand selv i vores lille flække i nord.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2009 16:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

eneber.
Jeg plejer at passe på, det er bare ikke altid det hjælper:P

Jo manse jeg kender da lidt til Nakhon Sawan, ikke fordi jeg har været der, men fordi jeg mødte en sød dame derfra under min sidste ferie i Thailand, hun havde en forretning og en Coffeeshop der, og jeg blev skam også inviteret til at bo der fast, men mine børn er ikke rigtigt flyvefærdige endnu, så det må nok vente.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-09-2009 17:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

manse skrev
Et enkelt spørgsmål, er dykkermuligheder i top dernede og har du selv prøvet dette.


vand er noget man til nød kan vaske sig i kunne ikke drømme om at dykke i sådan noget
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Den her side kan være hyggelig at kigge i Diverse 3 29-12-2009 15:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.22 sekunder | 99,416,135 Unikke besøg | jQ Blog