Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pølse-Bo sender drikkepenge til Thailand
eneber
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2016 04:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

www.thai-dk.dk/uploads/pboqas1.JPG
Har du givet drikkepenge i pølsevognen foran ComputerCity, så er pengene ikke røget i lommen på Pølse-Bo, de er gået til en ny legeplads på en skole i den fattigste del af Thailand


For omkring ni år siden var Bo Larsen, indehaver af Bo’s Pølsemand og også kendt som Pølse-Bo, på en tur i Nord-thailand. Her besøgte han en skole, der var bygget op efter tsunamien, men det er et fattigt område, og de havde ikke meget på skolen.

– De havde virkelig ingenting på den skole. Alle i gruppen gav lidt penge til skolen, så de kunne få det lidt bedre. Det var noget jeg tog til mig, siger han.

Han er selv siden blevet gift med en thai, og har besøgt området flere gange.
For et par år siden gjorde han det til en fast tradition, at de penge, han har modtaget som drikkepenge, er gået til skolen. For nylig var han igen i Thailand for at se, hvad de havde brugt pengene til. Det var gået til tre store legestativer.

– Det var mere end jeg havde regnet med, de kunne få. Jeg troede, at de ville forsøge at få mig til at betale noget mere for legestativerne, men de havde fået et godt tilbud fra en lokal håndværker. Børnene var pisse glade for de legestativer, husker Pølse-Bo.

Siden da har han haft billeder af legepladsen i vinduet i pølsevognen og et lille skilt, hvor der står, at drikkepenge går til skolen.
– Jeg har samlet 6.000 kroner sammen fra september sidste år til juni i år, siger han stolt.

http://folkeblade...-thailand/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-11-2016 04:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Glostrups sidste pølsevogn lukker
GLOSTRUP. På fredag er det slut med at få en ristet på restaurant fodkold i Glostrup. Den sidste pølsevogn i byen, Bo’s Pølsemand, lukker nemlig på fredag


I nærmest præcis 19 år har Bo Larsen, blandt venner kaldet Pølse-Bo, haft pølsevognen Bo’s Pølsevogn foran ComputerCity i Glostrup. Men på fredag er det slut. På grund af ombygning af ComputerCity kan han ikke blive liggende, og selvom han har forsøgt at finde en anden plads, så er det ikke lykkedes.
– Jeg fik tilbudt et sted i Brøndby Kommune, men de kunne ikke garantere mere end seks måneders leje, og så ville jeg ikke bruge pengene på at flytte, siger han.
Han har nu sat et skilt op i pølsevognen, der fortæller, at han lukker, og det er ved at være lidt vemodigt at være pølsemand.
– Nu er det ved at være lidt vemodigt. Folk er begyndt at sige farvel, hvis de ikke når at komme forbi igen, inden jeg lukker, sagde han fredag middag, da Folkebladet var forbi.

Mange besøg i 19 år
I løbet af de 19 år Pølse-Bo har haft åbent, har der været flere bemærkelsesværdige besøg. For eksempel ved valget i 2005, da daværende statsminister Anders Fogh Rasmussen var forbi pølsevognen.
– Han sagde i tv, at han hellere ville have en pølse end en hummer, så jeg ringede til Venstre og sagde, at jeg gerne ville give en pølse og have en snak med ham, fortæller Pølse-Bo.
Og tilbuddet om en gratis pølse sagde statsministeren selvfølgelig ja til, så han var forbi med et stort presseopbud og PET til at holde styr på sikkerheden.
Radiostationen The Voice betalte ham også en gang for at dele gratis flæskestegssandwich ud, og Pia Kjærsgaard har været forbi og give gratis pølser.

Skal være vagtmand
Men fredag er det slut. På mandag starter Bo Larsen, der vel til den tid ikke længere kan kalde sig Pølse-Bo, på et fire ugers vagtkursus. Han var glad, da han fik at vide, at han var optaget på kurset, og i øvrigt var sikret et job efterfølgende.
– Da hun ringede og sagde, at jeg var optaget på kurset, var det som om, der var et eller andet, der løsnede sig. Som om en tung sten jeg havde haft om halsen, der blev løsnet. Når man er et gammelt røvhul som mig, så er det som at inde i lotteriet at få et arbejde, siger den 59-årige mand.
Han vil savne det fællesskab, han efterhånden havde opbygget med kunderne.
– Det har været et af de fedeste jobs i mit arbejdsliv. Man har støttet hinanden gennem kriser. Jeg var aldrig kommet så hurtigt tilbage efter min kones død, hvis det ikke var for den støtte, jeg fik fra mine kunder, siger han.
http://folkeblade...gn-lukker/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Smag på Thailand Hele Thailand 90 24-03-2024 12:54
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23
Se dokumentar om Black Mountain i Thailand Golf baner 4 15-03-2024 12:39
Thailand: 10 million people suffer pollution-related illnesses in 2023 | BBC News Hele Thailand 1 10-03-2024 09:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.19 sekunder | 97,910,554 Unikke besøg | jQ Blog