Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Internet
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Ganske interessant
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-03-2009 16:37

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hvad er det dog der sker herude. Nu har man startet en ny side, hvor man kan rapportere f.eks. ThaiDK, og så få den lukket. Verden er da ved at gå i den forkerte retning, men ganske interessant alligevel.

Jeg ville med en sådan trussel hængende over hovedet, ikke være glad for at være webmaster på en webside omhandlende Thailandske spørgsmål, for det kan da godt nok få konsekvenser, hvis ens navn skulle blive kendt og man skulle en tur til Thailand.

Hvad er det dog for noget. Det er simpelthen for vildt:@:@ eller hvad mener man her på siden.

http://news.bbc.c...928159.stm

nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-03-2009 17:00



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja de forskellige webmostere skal nok ikke tage til thailand mere *DR*
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-03-2009 18:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Vi skal tænke os om inden vi skriver om visse emner.
Af hensyn til sidens ejer.

Vær dog opmærksom på, at det heller ikke er tilladt, at læse blokerede sider i Thailand.
Eks. via proxy.

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det, men vil lede efter det.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-03-2009 18:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Her er et eksempel på arrestation af en internet-bruger.
Vedkommende er anklaget for L"M, og man har matched IP
[url] http://www.unhcr....html[/url]
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-03-2009 18:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Her er noget. Webmaster kan slette, hvis han føler for det. (Engelsk)

censorship rules, anti-censorship group Freedom Against Censorship Thailand (FACT) released information yesterday that it describes as "easy, legal tools for circumventing Internet censorship."

The government of Thailand has repeatedly come to blows with Web sites both domestic and foreign over free speech issues. YouTube, for example, was banned for four months in 2007 for hosting content deemed offensive to Thais, and a reported 4,800 sites were blocked by the Information and Communication Technology Ministry (ICT) in March 2008.


Since the institution of the Computer Crime Act of 2007, censorship has become an issue of paramount importance to Thailand.

From the unofficial translation of the law:


Section 14. If any person commits any offence of the following acts shall be subject to imprisonment for not more than five years or a fine of not more than one hundred thousand baht or both:
(1) that involves import to a computer system of forged computer data, either in whole or in part, or false computer data, in a manner that is likely to cause damage to that third party or the public; (2) that involves import to a computer system of false computer data in a manner that is likely to damage the country's security or cause a public panic;
(3) that involves import to a computer system of any computer data related with an offence against the Kingdom's security under the Criminal Code;

While no official blacklist has been published by the government, FACT proclaimed yesterday that the number of sites blocked by the ICT and Royal Thai Police now exceeds 50,000.

Since the Royal Thai Army's coup d'etat in 2006, there has been ongoing political turmoil in the country, which has lately manifested itself in the conflict between the People's Alliance for Democracy (PAD) and the People's Power Party (PPP). Thai message boards have gone ablaze with political discourse, but police censorship continues to threaten seditious sites.

The Bangkok Post spoke to ICT Minister Ranongruk Suwunchwee last week who said she has single-handedly ordered sites to be blocked without court authority to bypass the red tape of doing it legally. :|

Thailand's constitutional courts certainly have had a lot on their hands, with the Prime Minister and his six-party coalition representing the PPP on trial for election fraud. The court on Tuesday dissolved the PPP, the Machima Thipatai party and the Chart Thai party, forcing the Prime Minister -- who ceded power in early December -- along dozens of party execs into a five-year political exile.

Meanwhile, FACT yesterday issued its "easy, legal tools for circumventing Internet censorship," to protect the rights of Internet users in this tumultuous period. The group's solutions involve using VPNs to create a secure exchange of data.

"Your own private network is located overseas beyond the reach of Thai censors using an encrypted tunnel so that governments and ISPs won't even be able to see where you're surfing," said the group's statement yesterday, "Unlike anonymous Internet proxies, criminal under the cybercrime law, using VPN makes streaming video and audio freely available."
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-03-2009 01:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

vi er jo i Thailand
og så er det vel naturligt at overholde den lov der gælder i landet ,enten man kan li den eller ej.med lov skal land bygges


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-03-2009 05:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja yindee det er rigtig men at nogle så syntes den lov/regl er mærkelig eller hvad skal jeg kalde den er noget andet, Thailand kan åbenbart ikke tåle at få lidt kritik af den ene eller anden art.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-03-2009 09:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

http://translate....rrest.html

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-03-2009 09:45



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det er godt nok sørgeligt, men alligevel kan man ikke lade være og holde af landet og dets mennesker.

Men herhjemme må vi snart heller ikke sige noget uden det skal være politisk korrekt, ok nu må vi gerne sige perle, men hvornår bliver det ikke også forbudt?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2009 04:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

ja fandt lige denne historie http://www.dr.dk/...130721.htm

lidt uden for tråd men også om internet og censur¨

20 år til afghansk journalist
09. mar. 2009 13.22 Udland
Afghanistans Højesteret har stadfæstet en 20-års fængselsdom til en ung afghansk journaliststuderende og det endda uden overhovedet at informere den dømte eller hans familie, fortæller den dømte journalists bror til Radioavisen.

Den 24-årige journalist er idømt den lange fængselsdom for at have printet en artikel om islams syn på kvinder ud fra internettet og efterfølgende givet den videre til medstuderende.

Hans advokat hørte om dommen fra andre kilder, og fik den derefter bekræftet af Højesteret, siger broderen, Yaqub Ibrahimi. Han kalder dommen uretfærdig og fuldstændig chokerende.

Blev først idømt dødsstraf
Den unge journalist blev først idømt dødsstraf for artiklen, som domstolen kaldte blasfemisk. Senere sænkede en appelret dommen til 20 år, og den dom har Højesteret altså ifølge broderen holdt fast i.

Yaqub Ibrahimi har kontakt til sin bror, der nu har været fængslet i halvandet år.

- Han er meget bekymret og chokeret. Han havde ventet at Højesteret ville løslade ham. Han havde ventet, at der var retfærdighed i Afghanistan, siger broderen til Radioavisen.

Danmark skal hjælpe
Yaqub Ibrahimi har netop været i Danmark for at tale sin brors sag. Han beder de danske politikere om hjælp.

- Det er op til lande som Danmark at lægge pres på præsident Karzai, så han kan benåde min bror. Den retslige proces er nu slut, så det eneste håb er, at præsidenten benåder ham, siger Yaqub Ibrahimi.



..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2009 05:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

ET land som danmark kan hjælp ham ok, ja så bag efter kommer han her op og nas på samfundet, som om vi ikke har nok at slås med her i dk.:@
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2009 05:54



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
ET land som danmark kan hjælp ham ok, ja så bag efter kommer han her op og nas på samfundet, som om vi ikke har nok at slås med her i dk.:@


Det ER vel også den mulighed at han derefter kommer til Danmark, lærer at tale dansk, arbejder som journalist med mellemøsten som speciale, tjener kassen og betaler en masse penge tilbage til statskassen, mange mange flere end de nogensinde giver ud ???



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
ubon lynge
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2009 19:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 184
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja da Jos_38 det er da rigtig at nogle gør det på den måde, men sådan er det ikke lige her hvor jeg bor, her går de alle hjemme på kontant hjælp og hygger sig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-03-2009 19:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Havde der været samme system i thailand som i DK havde der ikke været mange danskere i DK ,så kunne muslimer overtage det hele,man kan se på algier hvor de forsynede hele sydeuropa med frugt og grønt og hele den afrikas udvikling efter de hvide blev smidt ud,men lad dem overtage europa så flytter vi andre sydpå og nyder livet:D
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2009 03:18



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

ubon lynge skrev:
Ja da Jos_38 det er da rigtig at nogle gør det på den måde, men sådan er det ikke lige her hvor jeg bor, her går de alle hjemme på kontant hjælp og hygger sig.


Ikke så forfærdeligt langt fra hvor jeg havde bopæl i Danmark - bor en masse kriminelle, de har stålgardiner og kun ganske få kvm at bevæge sig på... med din logik - er det så sådan at hvis man flytter til Valby så er man automatisk kriminel ???

Jeg er ked af det ubon lynge - men det ER altså et meget snævert syn på verden, at have en forudindtaget holdning til et menneske der end ikke har ytret ønske om at komme til landet, specielt når denne forudfattethed er så gennem negativ... Jeg har i mit virke i Europa arbejdet sammen med flere "fremmede" end europæere - og har ikke mødt mange der hellere ville gå hjemme og hygge sig, så jeg deler ikke dit negative syn på medmennesker... Danmarks statistik siger følgende :

Folketal 1. januar efter område, tid, herkomst og statsborgerskab

------------------------------------------- Dansk ----- Udenlandsk
Hele landet
2009
Personer med dansk oprindelse ....... 4.978.399 ------ 7 016
Indvandrere.......................................127 242 ------ 274 529
Efterkommere..................................... 85 622 ------ 38 643


Og :

Personer uden ordinær beskæftigelse efter område, tid og ydelsestype

----------------------------- Ledige kontanthjælpsmodtagere ----- Kontanthjælp
Hele landet
2008K3................................................ 10 302 ------------------- 55 836


Det er muligt at det blot er mig... men det forekommer mig at minimum 250.000 mennesker af udenlandsk herkomst nødvendigvis MÅ tjene deres udkomme med andet end lige kontanthjælp... og det vil endda betyde at INGEN danskere er på kontanthjælp, hvilket jeg dog ved at mindst een dansker er...

Det er desværre så uendeligt let at stole på hvad Pia fortæller, specielt hvis man ikke lige prøver at undersøge sagen selv, og bor man i et socialt belastet kvarter - er det muligt at man totalt overser skoven, for bare træer... Jeg er ked af at fratage nogen en illusion, men Pia HAR ikke ret, hun lyder bare sådan...


(prikker og streger er ikke en avanceret morsekode, men siden fjerner formatteringen bestående af tabuleringer)

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
»Hvis jeg var fra Thailand, ville jeg være ganske sur over at blive slået i hartkorn med profetens d Nyheder på dansk 3 12-06-2018 03:06
Skammerdatter Dina er ganske enkelt et fund Film, bøger etc 5 27-03-2015 02:41
interessant artikel i pattaya people Diverse 2 09-12-2009 13:48
yderst interessant læsning for nogle Manse's Klumme 17 02-06-2009 09:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,127,781 Unikke besøg | jQ Blog