Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nattevagt sover på jobbet...Og hva så?
aaby
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2009 19:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Torsdag i denne uge oplevede jeg en fortørnet dansk turist i Pattaya, som var kommet ned fra sit værelse, til en sovende sikkerhedvagt.

Hvad ville have været det rigtige at gøre i den situation,?

Ligge sig ned og gøre ham selskab :-D ?

Ryste på hovedet og gå videre?

Gøre en sag ud af d e t? Og klage højtlydt?

Eller holde mund, og skifte gæstehus hurtigst muligt?

Eller?
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2009 20:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Jeg havde nok ladet som ingenting, eller rømmet mig højt mens jeg gik forbi ham. Alt efter omstændighederne. Men var det et sikkert sted, med flere mennesker omkring mig, ville jeg bare være gået videre.( og det mest sandsynlige er jo nok, et roligt sted, hvordan skulle han ellers kunne sove)

Jeg ville aldrig gå til chefen, med en klage, manden ville måske miste sit eksistensgrundlag, herreste gud, vi har vel alle prøvet at have en dårlig dag på jobbet.

Idet hele taget klager jeg aldrig,har jeg nogle klagepunkter går jeg til den, jeg er utilfreds med, så løser problemerne sig altid. Smil er dog den korteste vej mellem folk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-09-2009 20:52

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

det er jo thailand :) har aldrig oplevet et folkefærd der er bedre til at sove når der ikke er noget bedre at lave. misunder dem lidt

og ja, et smil hjælper altid på tingene :)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 12:57



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja jeg ville også bare lade ham sove,han trænger nok til søvnen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 14:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser

ja det er da helt iorden at en sikkerhedsvagt/nattevagt sover på jobbet, så skide være med gæsternes sikkerhed.
så jeg håber da at jer der syntes det er iorde, at i ikke kommer til sådan et sted, hvor han sover, og der sker noget fordi sådan et fjols sover på jobbet.
alle kan tage nøglerne og lave numre, eller sætte ild på stedet.eller lave andet, men skidt med det han er jo en thaier. så man skal da ikke sige noget. sikke noget pis at lukke ud, han burde smide på porten med det samme, at sætte folks sikkerhed over styr.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 15:12



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jamen bamse det har du nok ret i, og man kan jo bare finde et andet sted og bo og så er den skid slået.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 16:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Bamse nu er verden og ens egen sikkerhed skruet sådan sammen at det en selv der skal klare det.Det er ikke som i dk. hvor man ikke behøver at tænke selv,det klarer alle andre for en.
I de 40 år jeg har sejlet w.w. har jeg aldrig været udsat for overgreb ,det eneste er nogle dårlige pik.. men det er selvforskyldt.
Som regel spørger folk selv om deres problemer
Man kan ikke overføre vores kultur til andre lande,de lande jeg har været i har jeg stukket fingrenen i jorden og rettet ind der efter og har aldrig haft problemer.

Du må forsat go tur i varmen....

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 17:07

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

aaby skrev:
Torsdag i denne uge oplevede jeg en fortørnet dansk turist i Pattaya, som var kommet ned fra sit værelse, til en sovende sikkerhedvagt.

Vægtere i Thailand og navnlig i Bangkok er som regel indere. Man ser dem oft sidde og sove om natten uden for indgangen til banker og lignende steder med store værdier.

Når den humoristisk engelske journalist Roger Crutchley i sin column i Bangkok Post omtalte vagtere, var det altid som ''the sleeping Indian watchman' '.

I ejendommn i Bangkok, hvor jeg boede, gik tjansen som nattevagt på skift blandt receptionspersonalet, som var thailandsk. De sov også altid under vagterne, og jeg kunne ikke klage til ejendommns thai-kinesiske ejer, da han for det meste opholdt sig i Tyskland eller U.S.A.

Imidlertid skull man have et nøglekort for at kunne åbne smækdøren til opgangen med elevatorerne. Men nattevagten bandt døren åben, så han ikk blev vækket, når døren smækkede.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 17:14

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

lindyras skrev:
Man kan ikke overføre vores kultur til andre lande,

Rigtigt. Men der gøres ellers store anstrengelser på at bruge danske normer på prostitutionsområdet på Thailand. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg ville nødigt se Pattaya omdannet til noget i retning af Istedgade med narkoludere, osv. Vorherre bvares.

Mvh
Bnt Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 19:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Lindyras
lige nu syntes jeg det er noget sludder du kommer med.Hvordan vil du holde øje med om der er brand i huset når du snorker.?? hvad nu hvis der var en som fik fat i nøgler og kommer ind til sovende folk,men den ville du sikkert klare ,uden problemer.
en vagt skal da holde øje med at folk ikke går ind uden at ha lov.hvem skal ringe til evt brandvæsen hvis der er brand og gæsterne ligger og sover.og lignende.
Det har intet at gøre med at overføre noget til thailand fra dk.
ja selv på skibe skal en vagt ikke sove.eller har jeg misforstået det.

bamsen
bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 22:43

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

bamsen skrev:
ja selv på skibe skal en vagt ikke sove.eller har jeg misforstået det.

Du har fuldstændig ret. Det er noget ævl, lindyras kommer med. Men hvad kan man forvnt af en sømsand, der ikke kan finde ud af at bruge kondom?

Der skal hele tidn være nogn på vagt på t skib, også når dn ligger for anker. J

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 22:54

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

bent dette skal du ikke tage så alvorligt, men er dit syn nedsat? enten det eller et nyt keyboard, for du staver altså virkeligt underligt :) igen, det er ingen kritik, bare et spørgsmål
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2009 02:23

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

ezal skrev:
bent dette skal du ikke tage så alvorligt, men er dit syn nedsat? enten det eller et nyt keyboard, for du staver altså virkeligt underligt :) igen, det er ingen kritik, bare et spørgsmål

Ja, mit syn er nedsat. Der er også et problem med bogstaverne a og e på mit keyboard. Men når jg oversætter, går det, fordi jeg bruger word, som har stavekontrol.

Mvh
Bent
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-09-2009 13:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Hej selvfølgelig skal man ikke sove på sin vagt, men som sagt kan man have en dårlig dag/nat. Men kan det tænkes man lige har lukket, sit øje i det sekund en turist gik forbi, skal man så straffes hårdt for det.?
Jeg er som nævnt et venligt, og tolerant menneske, og tror der må være en god grund til at vedkommende sover/blunder. Tages man gentagne gange i samme forseelse, ja så må vedkomne jo stå til ansvar, og måske finde sig et andet arbejde.
Selv tager jeg min vagt meget alvorlig, men vil da ikke nægte at jeg selv har taget en power napping ind i mellem, under en vagt.
I den forbindelse skylder, jeg tillige også at oplyse at jeg jo har back up, af sygeplejersker og andet personale. Vi hjælper hinanden, fremfor at bekrige hinanden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2009 07:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

jeg ville klage og hvis det ikke hjalp findet et andet hotel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2009 08:01

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

måske er det mig som bor for billige steder, men jeg syntes altid de ligger på sofaen og sover :)

vækker dem bare lige hurtigt når jeg tager en vand eller øl i køleskabet og siger det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2009 11:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davser ezal

ja og så er du lige glad med din egen sikkerhed ,når du ved at ham der skal holde øje med at alt er iorden sover.
puha
Ja jeg vil gerne ha en der er vågen,og evt kan ringe til brandvæsen. eller sørge for at ingen kan tage evt.master nøgle og komme ind på folk rum.
Så den thai skal bare fyres på gråt papir,så op i røven med at en taber ansigt.

bamsen


uhhhh tænk hvis der kommer en bøhmand ind. Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2009 11:54

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

buddha og god karma skal nok passe på mig :) og låsen på døren, man kan jo låse døren så den ikke kan åbnes med en nøgle.

brand, ja det er faktisk noget jeg tænker på. det hotel vi normalt benytter har ikke engang en brandtrappe. men vi har været der så mange gange at de kender os, og vi får en god rabat.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-09-2009 12:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Jeg har været på farten, derfor har jeg passet "min" tråd meget dårligt. Undskyld.

Generelt skal man efter min beskedne erfaring, 18 år i Asien, bopæl, ikke ferieture, lært at man ikke skal lave konflikter, og hvis man endelig gør det, skal man klare dem lige nu og her. Man skal ikke forlade en konflikt, før end den er klaret. Hvis man gør det, fiser det hele ud af kontrol.

Og som i så mange andre tilfælde, skal man tale med den, konflikten handler om. Ingen andre. Hjælper det ikke, skal man bare flytte videre til et sted hvor vagten ikke sover.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-09-2009 06:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

aaby skrev:
Jeg har været på farten, derfor har jeg passet "min" tråd meget dårligt. Undskyld.

Generelt skal man efter min beskedne erfaring, 18 år i Asien, bopæl, ikke ferieture, lært at man ikke skal lave konflikter, og hvis man endelig gør det, skal man klare dem lige nu og her. Man skal ikke forlade en konflikt, før end den er klaret. Hvis man gør det, fiser det hele ud af kontrol.

Og som i så mange andre tilfælde, skal man tale med den, konflikten handler om. Ingen andre. Hjælper det ikke, skal man bare flytte videre til et sted hvor vagten ikke sover.


godt skrevet aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Gaden, der aldrig sover ( Dansk Dokumentar ) Reportageholdet 1992 Film, bøger etc 1 02-09-2022 15:03
Ja så fandt man sgu jobbet til bamse Alt det andet 6 31-03-2009 14:37

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.26 sekunder | 97,836,959 Unikke besøg | jQ Blog