Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bør man blande sig?
Bent
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 07:37

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

For adskillige år siden var jeg inde i en fotoforretning i Kao Sarn Road, den velkendte backpackergade i Bangkok. Jeg havde brug for at få taget nogle fotokopier.

I forretningen var der en måske seks år gammel thailandsk dreng. Så kom der en thailandsk kvinde på måske 25 år og talte vredt til drengen. Jeg blev ikke klar over årsagen, og om damen var hans mor. Drengen så ret bange ud. Så tog hun en klædebøjle og slog ham kraftigt med den flere gange. Drengen skreg i vilden sky. Jeg var chokeret. Men jeg undlod at blande mig.

I Danmark er det forbudt forældre at slå deres børn. Det er det vist ikke i Thailand.

Jeg har spekuleret over, om jeg burde have blandet mig. Hvad mener I?

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kiml
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 08:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 23.05.09
 Status: Offline

Bent. Troede at du kendte Thailand, måske keder du dig lidt, og laver dette indlæg for at du ved at det kan sætte gang i den skaal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.kimlundberg.dk
Thjaa
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 12:58

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 09.05.09
 Status: Offline

Bent et godt spestmaal fra din sige wow

I danmark bestemt ja I thailand som udlaning vil jeg nok sige nej

grund at det hele kunne meget hurti vende om til at det er dig som hade banket dette barn pg mange thai vil hurti staa sammen og haabe paa at en skilling vil falde af til ders lomme

safoelti vil jeg helst have skravet ja du skulle men da Thailand er som thailand er og du kunne have kommet ud i meget store problemer maa jeg desvere sige nej til sordan et spoestmaal

nu vil jeg saa godt have kommet med en grov komotar nu naar det er dig men jeg undlager i dag :LOL
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 13:32

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

det er ikke engang nemt når det er her i europa, for hvornår hjælper man, og hvornår blander mig sig i andre folks privat liv...

jeg så det da jeg boede i sverige, min kollegas kone var, ikke direkte voldelig, men kunne godt lide at f.eks hive hendes 3 årige hårdt i armen hvis han ikke lige gjorde som hun ville have. Det er jo absolut også et overgreb i min bog!

Eller give hendes 6 årige en flad hvis han var uartig, som børn jo i den alder er i ny og næ. Ikke sådan jeg nogensinde ville behandle mine børn!

hvad gør man, ringer og melder dem til politiet.. en arbejdskollega..

Jeg valgte dog bare ikke at komme der mere da jeg ikke kunne holde ud og se det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
aaby
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 16:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 426
Tilmeldt: 16.04.09
 Status: Offline

Selopselai var et af de første ord som jeg lærte at genkende, der gik dog noget tid inden jeg forstod hvad det betød. Jeg mener at det er en trussel om at hvis "du" ikke opfører dig ordentlig, så slår jeg dig.

Har jeg ret.

I hele Asien slår man børnene meget, tit er det mest på armene eller på benene.
Tropiske hilsner
Aaby
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Bent
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 22:11

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 25.05.09
 Status: Offline

aaby skrev:
Selopselai var et af de første ord som jeg lærte at genkende, der gik dog noget tid inden jeg forstod hvad det betød. Jeg mener at det er en trussel om at hvis "du" ikke opfører dig ordentlig, så slår jeg dig.
Har jeg ret.

ตบสลบไสล (topsalopsalay) = slå med flad hånd bevidstløs)
aaby skrev:
I hele Asien slår man børnene meget, tit er det mest på armene eller på benene.

Det har i flere år i Thailand været skolelærerne forbudt at slå børnene i skolen.

Mvh
Bent Jensen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
2
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-09-2009 22:37

Bruger

Antal indlæg: 67
Tilmeldt: 06.04.09
 Status: Offline

Det har i flere år i Thailand været skolelærerne forbudt at slå børnene i skolen.


i følge min kone når hun snakker med sin søster har de enten glemt, eller ikke opdaget det i kanchanaburi
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-09-2009 13:36



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja det var et godt ? men der er nok ikke andet at gøre end at vende den anden kind til. Det er jo i thailand, der har de det med at bruge den slags metoder.

Og hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg da godt forældrerne herhjemme skulle have lov at give en lille endefuld. Selvfølgelig ikke brutalt men bare sådan så de mærke det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-09-2009 02:32
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1017
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

ja i danmark må man intet og her i TH formeget

om man skal blande sig meget svært spørgsmål
jeg kigger nok den anden vej men ser nu ikke meget vold mod børn herude
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 97,856,345 Unikke besøg | jQ Blog