Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det tager blot 5 minutter
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2016 02:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nu spredes denne japanske metode mod rygsmerter over hele verden

Tricket giver dig også bedre kropsholdning og reducerer fedtet rundt om din talje.

Ondt i ryggen er efterhånden blev den helt store folkesygdom. Og gode råd er dyre, når først ryggen driller. Skal man holde sig i ro, træne, tage smertestillende piller, få massage eller noget femte?

Den japanske læge Toshiki Fukutsudzi har i 10 år forsøgt at knække koden til, hvordan man undgår at få problemer med ryggen.



I den mandlige læges nyeste bog, som er meget populær i Asien, fortæller han om en metode, han har udviklet, der skal forhindre dårlige arbejdsstillinger, imødegå rygproblemer og styrke mavemusklerne. Det skriver Positivemed.com.

Og metoden skulle ikke bare gøre underværker for ryggen, men også få taljefedtet, som fordufter og efterlader dig med en smallere talje.

Hvis du har dårlig ryg, skal du se en læge, inden du kaster dig ud i den japanske teknik.

Det forlyder, at tricket skulle være yderst effektivt, hvis man dagligt bruger nogle minutter på at udføre metoden.

Sådan gør du:
1. Rul et håndklæde sammen til en tyk pølse. Put en bånd rundt om pølsen, for at det holder sin form. Læg dig på et fladt og hårdt underlag – fx på gulvet eller en hård briks (ikke senge og sofaer). Placer håndklædet, der hvor rygsøjlen er krum lige ved lænden. Det er vigtigt at håndklædet ligger korrekt.

2. Placer dine fødder i skulderbredde fra hinanden med tæerne pegende indad. Stræk armene over hovedet, håndfladerne nedad og lillefingrene skal røre ved hinanden. Du skal blive liggende I denne stilling i fem minutter. I starten kan det gøre ret ondt, men resultatet er bedst, hvis man kan holde ud i alle fem minutter. Det bliver nemmere og nemmere for hver gang, du prøver.

http://www.dagens...ele-verden
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2016 09:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
nu spredes denne japanske metode mod rygsmerter over hele verden

Tricket giver dig også bedre kropsholdning og reducerer fedtet rundt om din talje.

Ondt i ryggen er efterhånden blev den helt store folkesygdom. Og gode råd er dyre, når først ryggen driller. Skal man holde sig i ro, træne, tage smertestillende piller, få massage eller noget femte?

Den japanske læge Toshiki Fukutsudzi har i 10 år forsøgt at knække koden til, hvordan man undgår at få problemer med ryggen.



I den mandlige læges nyeste bog, som er meget populær i Asien, fortæller han om en metode, han har udviklet, der skal forhindre dårlige arbejdsstillinger, imødegå rygproblemer og styrke mavemusklerne. Det skriver Positivemed.com.

Og metoden skulle ikke bare gøre underværker for ryggen, men også få taljefedtet, som fordufter og efterlader dig med en smallere talje.

Hvis du har dårlig ryg, skal du se en læge, inden du kaster dig ud i den japanske teknik.

Det forlyder, at tricket skulle være yderst effektivt, hvis man dagligt bruger nogle minutter på at udføre metoden.

Sådan gør du:
1. Rul et håndklæde sammen til en tyk pølse. Put en bånd rundt om pølsen, for at det holder sin form. Læg dig på et fladt og hårdt underlag – fx på gulvet eller en hård briks (ikke senge og sofaer). Placer håndklædet, der hvor rygsøjlen er krum lige ved lænden. Det er vigtigt at håndklædet ligger korrekt.

2. Placer dine fødder i skulderbredde fra hinanden med tæerne pegende indad. Stræk armene over hovedet, håndfladerne nedad og lillefingrene skal røre ved hinanden. Du skal blive liggende I denne stilling i fem minutter. I starten kan det gøre ret ondt, men resultatet er bedst, hvis man kan holde ud i alle fem minutter. Det bliver nemmere og nemmere for hver gang, du prøver.

http://www.dagens...ele-verden


Thumbmusic

Jeg kan kun 100% gå ind for dette.
Men det undrer mig, at det først er fremme nu, og at lægen har brugt 10 på at "kække koden".

Han kunne bare have spurgt mig griner, -jeg brugte det for ca. 30 år siden og har siden brugt det hver gang når det blev nødvendigt. De fandens rygmuskler har det jo med at blive slappe (lige som en elastik) ved forkert brug, eller intet brug (stillesiddende arbejde).
Dengang, for 30 år siden, arbejdede jeg som bådebygger. Svejsede stålbåde (motorsejlere op til 42 fod). De blev bygget på hovedet, dvs. med kølen opad, og med "knækspant". Pladerne (vægt ca. 200kg.) blev håndteret med håndkraft samt en kædetalje. Mange gange ene mand. Det gik jo hårdt ud over ryggen, fordi de skulle op fra gulvhøjde.
Efter fyraften var man godt "brugt", men når så week-end´en kom, så kom rygsmerterne også. Fordi så blev musklerne ikke "varmet igennem",-de hvilede simpelthen for længe.
For at slippe for de værste smerter sad man så og svajede rigtig meget bagover i ryggen, samtidig med at man spændte i musklerne. -Det tog det værste.
- Så var det at jeg fandt på at købe en "rullepølse", - en pølseformet fender til småskibe (lystsejlere osv.) med en diam. på ca. 25-30 cm.. Den blev så pumpet op med trykluft til rimeligt tryk.
Den blev så lagt på stuegulvet (hårdt underlag), og jeg lagde mig selv med lænden hvilende på den.
Efter ca. 15 min. hvor jeg så lå og studerede loftet, var mine smerter for den dag borte.
Jeg begyndte at bruge den hver dag efter fyraften, og havde derefter aldrig "dårlig ryg" mere.

Det med dårlig ryg er en udbredt "chaufførsygdom", især efter de luftaffjedrede sæder er kommet (nogle, -især ved bybusser er direkte skadelige for ryggen ved bestemte situationer). Og jeg havde en kammerat/kollega, som også døjede en del. Ham viste jeg hvordan med "fenderen". Han slap også af med sin "dårligdom".

Så alle jer med dårlig ryg, -bare kom i gang. Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
eneber
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-07-2016 01:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1018
Tilmeldt: 07.06.09
 Status: Offline

Tak der virker men gør ligt nej meget ondt i starten Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Færre turister tager til Thailand end ventet Nyheder på dansk 2 15-08-2022 16:08
11milliarder for 5 minutter Udenfor Thailand 2 02-02-2018 00:58
Ambasadøren tager en tur til Udon Thani. for at møde danskere De fastboende 1 13-05-2016 14:44
Ikea-reklamen der får hele verden til at grine: Her tager de tykt pis på Apple Det sjove. 1 05-09-2014 09:49
Turister tager til Thailand trods uro Nyheder på dansk 1 16-12-2013 01:30

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,075,501 Unikke besøg | jQ Blog