Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Yet another crazy Phuket traffic crash
farang
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 13:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 457
Tilmeldt: 28.05.11
 Status: Offline

velkommen til Shock

When a rider that causes a motorcycle crash is then, himself, run down by a flatbed truck driver, would that be an accurate definition of "Som Nam Na"?

This double-trouble debacle took place in broad daylight on a mostly deserted and fairly straight section of Thepkrassatri Road in Thalang. The first crash victim received minor scrapes and scratches, while the gentleman plowed down by the truck suffered a broken arm and hip.


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-12-2015 14:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvorfor er jeg ikke forbavset.

Det er nok fordi jeg har set det før, manden bliver påkørt med vilje, idioten i bilen forsøger ikke en gang at bremse, eller svinge for at undgå at ramme ham.

Og hvorfor?
Jo det er fordi han ikke har en skid at gøre midt på vejen, det er for biler!!

De er simpelthen syge oppe i roen, og selv om de kun måtte køre 20 km/timen, så ville de stadig køre på hinanden, så dumme er de.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2015 02:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Hvorfor er jeg ikke forbavset.

Det er nok fordi jeg har set det før, manden bliver påkørt med vilje, idioten i bilen forsøger ikke en gang at bremse, eller svinge for at undgå at ramme ham.

Og hvorfor?
Jo det er fordi han ikke har en skid at gøre midt på vejen, det er for biler!!

De er simpelthen syge oppe i roen, og selv om de kun måtte køre 20 km/timen, så ville de stadig køre på hinanden, så dumme er de.


Rolig nu Skipper godag

den hvide bil bruger overhalings lyset Shock før han påkører den forulykkede, ellers må jeg give dig nogenlunde ret de kører tit og ofte som en brækket arm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2015 02:35

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

M55 skrev:
skipper skrev:
Hvorfor er jeg ikke forbavset.

Det er nok fordi jeg har set det før, manden bliver påkørt med vilje, idioten i bilen forsøger ikke en gang at bremse, eller svinge for at undgå at ramme ham.

Og hvorfor?
Jo det er fordi han ikke har en skid at gøre midt på vejen, det er for biler!!

De er simpelthen syge oppe i roen, og selv om de kun måtte køre 20 km/timen, så ville de stadig køre på hinanden, så dumme er de.


Rolig nu Skipper godag

den hvide bil bruger overhalings lyset Shock før han påkører den forulykkede, ellers må jeg give dig nogenlunde ret de kører tit og ofte som en brækket arm


Jeg må give dig ret Skipper. Nogle af dem er simpelthen syge i hovedet og derfor er det umådelig svært at gardere sig i trafikken.
Han kører på vejen som er for biler. Han gør sig endda den ulejlighed at blinke med lyset. Han har ret til at køre. Sygt i den grad.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-12-2015 16:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu kender jeg ikke den thailandske færdselslov, hvis de altså har en.
Men mon det ikke er forbudt at køre folk ned med vilje, noget må de da for helvede have lært sig på køreskolen, hvis de altså har gået på sådan en.

En anden vigtig ting er selvfølgelig respekten for andres liv og førlighed, som ikke lader til at tynge dem alt for meget.
Nu er jeg som tidligere skrevet, ikke forbavset over deres kynisme overfor andres liv, de fleste er ikke belastet med empati for andre.

En ting jeg ikke forstår, er at der er nogen der vil bytte deres liv i et af verdens mest demokratiske lande, med livet i et militær-diktatur hvor de ikke har nogle rettigheder overhovedet.

Den eneste mulighed må være at er det er for at spare på varmeregningen, og at fisse er billigt.

Jeg har aldrig set en statistik over hvem det er der gerne vil bo i Thailand, men mon ikke det er ældre mænd i panikalderen.

Os gamle sailors vi har fået så meget i vores tid, at vi næsten vil betale for at være fri, men også kun næstenmusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-12-2015 02:42

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

skipper skrev:
Nu kender jeg ikke den thailandske færdselslov, hvis de altså har en.
Men mon det ikke er forbudt at køre folk ned med vilje, noget må de da for helvede have lært sig på køreskolen, hvis de altså har gået på sådan en.

Nogen køreskole hår de jo ikke på. Jeg har set hvordan det foregår pålandsvind Transport Department. Man ankommer i egen bil og foretager en simpel køreprøve på en meget lille lukket bane.

En anden vigtig ting er selvfølgelig respekten for andres liv og førlighed, som ikke lader til at tynge dem alt for meget.
Nu er jeg som tidligere skrevet, ikke forbavset over deres kynisme overfor andres liv, de fleste er ikke belastet med empati for andre.

Det er netop sagen. De har ikke respekt for andre og heller ikke for liv.

En ting jeg ikke forstår, er at der er nogen der vil bytte deres liv i et af verdens mest demokratiske lande, med livet i et militær-diktatur hvor de ikke har nogle rettigheder overhovedet.

Må tildelt give dig ret selvom jeg selv bor her i vinterhalvåret. Man får øjnene mere og mere op for elendigheden i dette ellers pragtfuld land. Jeg nyder mine somre i DK under ordnede forhold, men også vintrene her pga det dejlige vejr, men er nødt til at lukke øjnene for elendigheden.

Den eneste mulighed må være at er det er for at spare på varmeregningen, og at fisse er billigt.

Jeg har aldrig set en statistik over hvem det er der gerne vil bo i Thailand, men mon ikke det er ældre mænd i panikalderen.

Os gamle sailors vi har fået så meget i vores tid, at vi næsten vil betale for at være fri, men også kun næstenmusic
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PHUKET XTRA / The Thaiger Nyheder fra Phuket 2208 26-04-2024 14:54
PHUKET BIKE WEEK 2024 Nyheder fra Phuket 4 23-04-2024 11:27
Phuket in 180 seconds Foto/videoer: Fra Phuket 3 09-04-2024 16:45
13 Danish passengers injured in van crash, driver killed Nord Thailand 10 12-02-2024 15:01
Siamese Stone Unveils Exclusive "Island Collection" in Phuket Fri debat: Pattaya 1 24-01-2024 12:35

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,601,829 Unikke besøg | jQ Blog