Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
2½ måned uden visa.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2015 10:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Hej, -er der nogen af jer der evt. selv har prøvet dette, eller muligvis kender fremgangsmåden så man ikke kommer i klemme i "systemet".

Historien er: Jeg har en god kammerat, der påtænker at rejse en tur til Thailand i ca. 2½ måned. Han skal til Chong Mek (grænsebyen til Laos) i Ubon Ratchatani for at besøge andre danske venner.
Han har før været dernede i flere måneder. Dengang på turistvisum.
Men nu ønsker han, uvist af hvilke årsager, at tage derned igen uden visum. (Han har jo hørt noget om de nye regler for indrejsestempler,-og vil så slutte af med et enkelt visa-run over grænsen (14 dage)).

Men så kommer alle spørgsmålene:
Bestiller man kun enkeltbillet derned, eller retur? - Hvad med dato på returbilletten?
Hvad skriver man som hjemrejsedato på den sticker, man får udleveret i flyet på vej derned?
Hvor og hvornår skal man have forlænget udrejsestemplet (det man betaler 1900 baht for)? Der må jo være immigration der hvor han opholder sig (grænseby).
Kan han overhovedet få de sidste 14 dage med (alm. visa-run over grænsen), når han én gang har fået forlænget på immigration?

Jeg håber der er en eller anden, som er godt inde i disse ting. -Hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2015 11:21

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det er da for fjollet så usikre som visa reglerne er nu. Hvorfor ikke bare skaffe sig er 3 mdr turist visa hjemmefra.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-12-2015 11:44

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Han skal have en returbillet.

Søg visa hjemmefra.

Der kan være risiko for at blive afvist ved check in i Kastrup, hvis visa ikke stemmer med hjemrejsedatoen, jeg er bange for at man ikke kommer med flyet uden visa. ( har set på en anden site, hvor der står at en er blevet afvist)

Har forespurgt både hos Thai Airways og på Ambassaden og svaret var at visa skulle være i orden.

En efterfølgende tur til et Naboland kan blive betragtet som visa run, og så har man et problem.

Jeg har tidligere brugt samme metode og så søgt ekstra 30 dage, men denne gang tør jeg ikke og har derfor søgt det nødvendige visa hjemmefra inden afrejse.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 02:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

@AL48

som verden er skruet sammen i dag er det ikke smart at rejse 2 1/2 måned til Thailand uden visa

han kan godt forlænge de 30 dage han får ved indrejsen med yderlige 30 dage, han kan også få 14 dage ved et stk visa run

men møder han bare en der ikke kender loven 100 prosendt er han på røven
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 10:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
@AL48

som verden er skruet sammen i dag er det ikke smart at rejse 2 1/2 måned til Thailand uden visa

han kan godt forlænge de 30 dage han får ved indrejsen med yderlige 30 dage, han kan også få 14 dage ved et stk visa run

men møder han bare en der ikke kender loven 100 prosendt er han på røven


Helt enig. Jeg har også forsøgt at overbevise ham, men indtil videre uden held.
Derfor søger jeg (han) oplysninger om fremgangsmåden.

Dengang Ib (konsulatet) var der kørte vi jo bare en tur til Hvide Sande, og 10 min. efter havde vi visa.
Nu er der kommet helt andre boller på suppen. Ambassadens forklaring på skriftlig ansøgning med post, er selvfølgelig skrevet på engelsk, som han ikke er en ørn til (jeg er heller ikke).
Dernæst er deres pris for 3 eller flere indrejser temmelig høj (1.200 DK kr.) -Også for turistvisum med flere indrejser.


soi8: Hvor skaffer du sådan et?
Det er da for fjollet så usikre som visa reglerne er nu. Hvorfor ikke bare skaffe sig er 3 mdr turist visa hjemmefra.


sam: Hvad så med alle turister? -Du har vist misforstået noget.
Der kan være risiko for at blive afvist ved check in i Kastrup, hvis visa ikke stemmer med hjemrejsedatoen, jeg er bange for at man ikke kommer med flyet uden visa. ( har set på en anden site, hvor der står at en er blevet afvist)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 12:47

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Det "skaffer" man på den thailandske ambassade i København. Eller en hvilken som helst thai ambassade i andre lande. Eller et non immigrant type O.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 12:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
Det "skaffer" man på den thailandske ambassade i København. Eller en hvilken som helst thai ambassade i andre lande. Eller et non immigrant type O.


@soi 8 3 mdr turist visa er udgået
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 13:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

@al48

han kan søge et turist visa med en indrejse(Single Entry Tourist visa (60 days stay permit)
det giver ret til 60 dages ophold, prisen er 250 k. plus ca 200 kr i porto
visaet kan forlænget med 30 dage på et immigration kontor pris 1900 baht

har du/i problemer med oversætning fra eng til DK kan jeg hjælpe dig via E-mail


Single Entry Tourist visa (60 days stay permit)
When applying for a tourist visa, applicants are requested to bring the following documents along with the application form duly completed;

– Actual passport (valid at least six months and in good condition)
– Copy of the passport
– Copy of the round-trip tickets or reservation
– Copy of the residence permit AND copy of the yellow CPR card if you are a non-Danish national residing in Denmark
– An additional copy of hotel reservation if you are a citizen of the special countries, please see section List of Special Countries with Additional Requirements.
– One colored passport picture taken within six months
– Appropriate fee in cash or bank check only
– Each application must contain all the required documents. One copy of the document, e.g. flight ticket, cannot be shared with other applicants. Each applicant must have their own copy.

* ALL COPIES MUST BE IN A4 SIZE

kilde: http://thaiembass...-thailand/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 13:29

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

yindee skrev:
soi8 skrev:
Det "skaffer" man på den thailandske ambassade i København. Eller en hvilken som helst thai ambassade i andre lande. Eller et non immigrant type O.


@soi 8 3 mdr turist visa er udgået


OK. Det var jeg så ikke klar over. Men man kan da få 3 mdr non immigrant type O, ikke?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-12-2015 19:52

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

AL48, hvad har jeg misforstået?

sam: Hvad så med alle turister? -Du har vist misforstået noget.

Der kan være risiko for at blive afvist ved check in i Kastrup, hvis visa ikke stemmer med hjemrejsedatoen, jeg er bange for at man ikke kommer med flyet uden visa. ( har set på en anden site, hvor der står at en er blevet afvist)
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2015 12:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
yindee skrev:
soi8 skrev:
Det "skaffer" man på den thailandske ambassade i København. Eller en hvilken som helst thai ambassade i andre lande. Eller et non immigrant type O.


@soi 8 3 mdr turist visa er udgået


OK. Det var jeg så ikke klar over. Men man kan da få 3 mdr non immigrant type O, ikke?



non immigrant type O jo den findes, men almindelige turister kan ikke få den type visa på ambassaden i København
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-12-2015 12:38

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

yindee skrev:
soi8 skrev:
yindee skrev:
soi8 skrev:
Det "skaffer" man på den thailandske ambassade i København. Eller en hvilken som helst thai ambassade i andre lande. Eller et non immigrant type O.


@soi 8 3 mdr turist visa er udgået


OK. Det var jeg så ikke klar over. Men man kan da få 3 mdr non immigrant type O, ikke?



non immigrant type O jo den findes, men almindelige turister kan ikke få den type visa på ambassaden i København


OK. Selvom jeg nu kun kommer til at opholde mig her 6 mdr om året vil jeg nu også stadig bibeholde mit retirement visa. Jeg kan ikke få øje på noget bedre og billigere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 00:18

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Er der forøvrigt nogen der har prøvet at få retirement visa med årsopgørelsen som grundlag for den fornødne indkomst?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 03:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

soi8 skrev:
Er der forøvrigt nogen der har prøvet at få retirement visa med årsopgørelsen som grundlag for den fornødne indkomst?


kender flere der sender deres årsopgørelse til Ambassaden i Bangkok no problem
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 04:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

AL 48 skrev:
Hej, -er der nogen af jer der evt. selv har prøvet dette, eller muligvis kender fremgangsmåden så man ikke kommer i klemme i "systemet".

Historien er: Jeg har en god kammerat, der påtænker at rejse en tur til Thailand i ca. 2½ måned. Han skal til Chong Mek (grænsebyen til Laos) i Ubon Ratchatani for at besøge andre danske venner.
Han har før været dernede i flere måneder. Dengang på turistvisum.
Men nu ønsker han, uvist af hvilke årsager, at tage derned igen uden visum. (Han har jo hørt noget om de nye regler for indrejsestempler,-og vil så slutte af med et enkelt visa-run over grænsen (14 dage)).

Men så kommer alle spørgsmålene:
Bestiller man kun enkeltbillet derned, eller retur? - Hvad med dato på returbilletten?
Hvad skriver man som hjemrejsedato på den sticker, man får udleveret i flyet på vej derned?
Hvor og hvornår skal man have forlænget udrejsestemplet (det man betaler 1900 baht for)? Der må jo være immigration der hvor han opholder sig (grænseby).
Kan han overhovedet få de sidste 14 dage med (alm. visa-run over grænsen), når han én gang har fået forlænget på immigration?

Jeg håber der er en eller anden, som er godt inde i disse ting. -Hej


han skal være heldig for at komme om bord på enkelt billet og som en anden skriver kan han sagtens blive afvist hvis billetten er længere en 30 dage uden visa min ven måtte købe en billet videre til Burma som han kunne smide i lokummet til 2700 dk i Kastrup lufthavn og havde nær ikke nået om bord efterfølgende da chek inn var lukket da han kom tilbage....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 04:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

handy skrev:
AL 48 skrev:
Hej, -er der nogen af jer der evt. selv har prøvet dette, eller muligvis kender fremgangsmåden så man ikke kommer i klemme i "systemet".

Historien er: Jeg har en god kammerat, der påtænker at rejse en tur til Thailand i ca. 2½ måned. Han skal til Chong Mek (grænsebyen til Laos) i Ubon Ratchatani for at besøge andre danske venner.
Han har før været dernede i flere måneder. Dengang på turistvisum.
Men nu ønsker han, uvist af hvilke årsager, at tage derned igen uden visum. (Han har jo hørt noget om de nye regler for indrejsestempler,-og vil så slutte af med et enkelt visa-run over grænsen (14 dage)).

Men så kommer alle spørgsmålene:
Bestiller man kun enkeltbillet derned, eller retur? - Hvad med dato på returbilletten?
Hvad skriver man som hjemrejsedato på den sticker, man får udleveret i flyet på vej derned?
Hvor og hvornår skal man have forlænget udrejsestemplet (det man betaler 1900 baht for)? Der må jo være immigration der hvor han opholder sig (grænseby).
Kan han overhovedet få de sidste 14 dage med (alm. visa-run over grænsen), når han én gang har fået forlænget på immigration?

Jeg håber der er en eller anden, som er godt inde i disse ting. -Hej


han skal være heldig for at komme om bord på enkelt billet og som en anden skriver kan han sagtens blive afvist hvis billetten er længere en 30 dage uden visa min ven måtte købe en billet videre til Burma som han kunne smide i lokummet til 2700 dk i Kastrup lufthavn og havde nær ikke nået om bord efterfølgende da chek inn var lukket da han kom tilbage....
glemte lige enkelt billet uden visa stort set hvert år når jeg tjekker ind efter sommerferie i DK stør de til hvor min returbillet er og fortæller så jeg bor her og må så pænt vise hvor mit visa er i passet....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 04:36

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Ja undskyld, men jeg forstår ikke hvad ideen er med at købe enkeltbillet . Den er da forholdsvis meget dyrere.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 04:39

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

handy skrev:
soi8 skrev:
Er der forøvrigt nogen der har prøvet at få retirement visa med årsopgørelsen som grundlag for den fornødne indkomst?


kender flere der sender deres årsopgørelse til Ambassaden i Bangkok no problem


Tak for det Handy, men skal man have en legalisering eller kun en verificering?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
handy
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-12-2015 04:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 32
Tilmeldt: 10.03.13
 Status: Offline

soi8 skrev:
handy skrev:
soi8 skrev:
Er der forøvrigt nogen der har prøvet at få retirement visa med årsopgørelsen som grundlag for den fornødne indkomst?


kender flere der sender deres årsopgørelse til Ambassaden i Bangkok no problem


Tak for det Handy, men skal man have en legalisering eller kun en verificering?


ved kun de sender det og derefter indbetaler på på deres konto og derefter sender mail eller lignede med kvittering før Ambassaden sender den retur gjorde det selv her for et par måneder siden med min pensions meddelelse mem vi havde også vielses attest med m.m og konen hentede det hele derinde men 1000 thb som jeg husker det....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Videorådgivning fra Ægteskab Uden Grænser Alt det andet 16 09-04-2024 08:07
Ægteskab Uden Grænser: Familiesammenføring Visa til Danmark 3 21-04-2023 14:32
Kun 1 måned tilbage til at se Thailands højeste vandfald Nord Thailand 1 26-05-2022 09:14
Du kan nu rejse til flere destinationer i Thailand uden en uges karantæne Hele Thailand 2 13-01-2022 13:10
Udvisning til Thailand uden sine biologiske børn. Fri Debat 11 09-01-2022 17:36

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,134,846 Unikke besøg | jQ Blog