Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Leveattest til DSS
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 11:31

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej drenge og piger

Jer herude eller for den sags skyld andre steder i udlandet som får førtidspension eller folkepension skal huske, at i inden den 3 november skal fremsende vedhæftede blanketter til sikringsstyrelsen. Hvis dette ikke sker, vil pensionen blive mistet indtil dette er gjort.

http://www.dss.dk...e_2009.pdf:

hvis i ikke har fået blanketten tilsendt, kan den hentes her og udskrives.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 13:16

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Det er vel næsten kun os to manse, dem der har folkeregisteradresse i DK, er jo fritaget.:LOL
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 13:41

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

hehe kære ven

Lad nu være med at tro, at alle andre snyder, for det er jo ikke tilfældet heherasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 16:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

abekatten skrev:
Det er vel næsten kun os to manse, dem der har folkeregisteradresse i DK, er jo fritaget.:LOL


helt alene er i to nu ikke min kone skal også fremsende leve attesten hvert år og den bliver fremsend pr e-maile og pr anbefalet post


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
lindyras
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 16:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 735
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Der er nok nogle der har et lille problem når den skal skrivesved ikke
men sadfølig har alle ren samvithed:HI

lindy
...Husk dovenskab er ikke nogen sygdom...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Abekatten
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-08-2009 20:23

Bruger

Antal indlæg: 162
Tilmeldt: 12.05.09
 Status: Offline

Yindee, jeg sender på samme måde til sikringsstyrelsen. For nogle år siden, fremsendte jeg erklæringen med almindelig post, og med angivelse af postboxnumret til sikringsstyrelsen, sammen med adressen. Efter 4 uger fik jeg brevet retur, det danske postvæsen havde påstemplet at postboxen ikke eksisterede ( udgået). Jeg fik travlt med at sende erklæringen igen, og sendte for en god ordens skyld den kuvert, hvor en postmedarbejder ikke kunne finde sikringsstyrelsen, fordi sikringsstyrelsen var gået fra postbox til "leveret post". :):):)
En mand et ord.
En kvinde, en ordbog.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2009 12:20

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg kender en der nu sender det KUN ELEKTRONISK, og det har de accepteret uden problemer. Det forældede system hvor folk har digital signature, ja de burde sgu ikke sende noget så ligegyldigt ind, for denne signature kan jo ikke efterlignes, så dette skulle jo egentligt være nok, men lad os dog få nogle flere papirer, så folk kan opretholde deres job med check og meget mere for arkivering. Jeg ved at denne person har skrevet til denne styrelse med dette, og jeg tror faktisk han har fået et positivt svar, men når jeg høre vil jeg lade jer videShock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-08-2009 15:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

manse skrev:
Jeg kender en der nu sender det KUN ELEKTRONISK, og det har de accepteret uden problemer. Det forældede system hvor folk har digital signature, ja de burde sgu ikke sende noget så ligegyldigt ind, for denne signature kan jo ikke efterlignes, så dette skulle jo egentligt være nok, men lad os dog få nogle flere papirer, så folk kan opretholde deres job med check og meget mere for arkivering. Jeg ved at denne person har skrevet til denne styrelse med dette, og jeg tror faktisk han har fået et positivt svar, men når jeg høre vil jeg lade jer videShock


min kone har også sendt ELEKTRONISK og med digital signaturen via sikker e-maile men det var de ikke helt tilfreds med ville også ha det pr brev vi har også skrevet til dem men ikke fået svar

den digital signaturen er da ellers godkend af den danske lovgivning som gyldig under skrift



..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Ingolf
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-08-2009 21:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 76
Tilmeldt: 01.03.09
 Status: Offline

Mener kun det er dem som modtager et brev med blanketterne, som skal svare--alle andre skal ikke företage sig noget.

Ret mig, om jeg har fejl--og gerne en forklaring, og evt hvor det står, at alle skal indsende papirer.

Ingolf
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2009 08:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Ingolf skrev:
Mener kun det er dem som modtager et brev med blanketterne, som skal svare--alle andre skal ikke företage sig noget.

Ret mig, om jeg har fejl--og gerne en forklaring, og evt hvor det står, at alle skal indsende papirer.

Ingolf


hej ingolf

er du tilmeldt med adresse i dansk folkeregister al så bosat i danmark skal du ikke udfylde noget fra sikringsstyrelsen

har du fast adresse al så meddelt folkeregistret at du er bosat i udlandet skal du udfylde papirerne fra sikringsstyrelsen

her er lidt link om pension i udlandet

www.dss.dk/p_b/pu...

www.dss.dk/p_b/pu...


....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Thai-Kurt
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-09-2009 14:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1
Tilmeldt: 01.09.09
 Status: Offline

Hej manse

Fint med dette link!

Modtog aldrig den leveattes for 2009, fra sløve Dk, de forgående år ingen prb.
efter avsendelse af fire E-mail´s uden svar og ingen leveattest at retunere var jeg ved at gå i panik....

Så endnu en gang tak for linket .....

Leveattesten er nu udfyldt og sendt i to Exemplare med en uges mellemrum for at det ikke skal være løgn..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Leveattest - for alle der modtager pension udenfor Danmark De fastboende 1 18-06-2023 18:36
Leveattest 2017 De fastboende 1 27-01-2017 05:27
Send leveattest fra udlandet De fastboende 1 11-02-2015 00:40
LEVEATTEST De fastboende 27 23-02-2014 09:56
Blanketter -LEVEATTEST- dansk pension i udlandet De fastboende 6 13-03-2013 11:21

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 100,511,878 Unikke besøg | jQ Blog