Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvor er jeg glad
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2009 10:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

nu har vi så tit skrevet om hvordan nogle bliver dårlig behandlet her i Thailand det være sig det ene eller det andet

så nu er jeg glad for at bo i thailand og ikke i Japan kig her hvorfor

Ældre turist fængslet for bagatel i Japan


I begyndelsen af juli henvendte en ældre amerikansk turist i Japan sig til to betjente for at spørge om vej til en boghandel. I stedet for at svare manden, spurgte den ældste af betjentene om den 74-årige turist have en lommekniv på sig.
Amerikaneren svarede imødekommende, at han havde en lommekniv hæftet til sit nøglebundt, som han derefter viste betjentene. En opmåling af knivbladet viste, at den var en centimeter længere end den tilladte i henhold til en ny lov om knive i det offentlige japanske rum, der trådte i kraft netop i juli.

den 74-årige amerikaner blev herefter anholdt og smidt ni dage i fængsel for overtrædelse af våbenloven.

[/b]Japan farlig for turister[/b]
Det er den i Tokyo bosiddende Brian Hedge, der i det engelsksprogede The Japan Times Online tirsdag (den 28. juli) i et åbent brev til den japanske regering og de japanske ordenshåndhævere, fortæller om episoden for at gøre opmærksom på, "hvor farligt det er for turister at besøge Japan".

Brian Hedge fortæller, at den 74-årige amerikanske turist er far til en af hans bekendte og at faderen den 2. juli begik den skæbnesvangre fejl at spørge de to betjente i Shinjuku om vej til Kinokuniya-boghandelen. Brian Hedge gør yderligere opmærksom på, at loven om knivblades længde først trådte i kraft efter den 4. juli og at manden, hvis de japanske myndigheder virkelig ville smide en 74-årig i fængsel på det grundlag, faktisk havde endnu to dage til helt legalt at bære sin lille kniv i sit nøglebundt.

Ydermere oplyser han, at to andre amerikanske turister blev arresteret samme dag for samme forbrydelse.

5 ting at tænke over
Brian Hedge opfordrer de japanske myndigheder til at tænke over:

1. Hvordan intetandende turister kan vide, at loven ikke tillader folk at bære lommeknive.

2. Hvordan intetandende turister skulle kunne have kendskab til disse love, når flyselskaber, amerikanske og japanske myndigheder ikke advarer om at de eksisterer.

3. Hvordan godtroende kan turister vide noget om, hvor tilbagestående og ulogisk japanske betjente optræder, når rejsebureauerne ikke gør opmærksom på det.

4. Hvorfor turister skal rejse til et land, der betragter dem som kriminelle.

5. Og hvorfor japanere ikke bliver arresteret for tilsvarende forseelser.

Et elskværdigt menneske
Brian Hedge beskriver sin bekendtes far ikke alene som ældre og skrøbelig, men også som et sødt og elskværdigt menneske, der er fuldstændig harmløst. Han har haft sin lommekniv på sig i årevis og den er lille og udelukkende praktisk.

Brian Hedge føler sig beskæmmet over at måtte meddele den resterende verden, at Japan er et usikkert sted at besøge for ikke-japanere og at man som turist i Japan har mere at frygte for de japanske lovgivere og politiet end fra den japanske befolkning.

"Vi skriver 2009, ikke 1809! Det er på tide, at man i Japan behandler udlændinge som mennesker som dem selv — med respekt og ærbødighed," slutter Brian Hedge.

kilde http://www.rejsel...el-i-japan



,,,,,,
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2009 10:20



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja yindee det var sgu da uhyggelig læsning, nu blev man lige så glad for overskriften troede det var noget positivt hæ hæ.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-07-2009 10:37
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jsh71 skrev:
Ja yindee det var sgu da uhyggelig læsning, nu blev man lige så glad for overskriften troede det var noget positivt hæ hæ.


jamen det er da positiv det foregår i Japan ikke i Thailand og det er jo her jeg opholder mig



....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gurk90
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2009 06:34

Bruger

Antal indlæg: 13
Tilmeldt: 24.09.09
 Status: Offline

Det er lidt samme problem som vi har i Danmark med vores egen knivlov. Den er strammet så meget at, "uskyldige" mennesker bliver dømt for bagateller. Men politiet i Japan kan ikke have meget at lave, siden de har tid til den slags sager.
Men den oprindlige artikels argument om: "Hvordan intetanende turister kan vide, at loven ikke tillader folk at bære lommeknive" køber jeg ikke. Der er ikke nogle steder i verden, hvor man bliver fritaget for straf med henvisning til at man ikke kendte loven. Så på det punkt er Japan ikke speciel.

Her en artikel fra BBC om problemer i det Japanske retssystem:
http://news.bbc.c...290767.stm
Hvis du kommer for retten i Japan: The conviction rate is more than 99%, often based on confessions.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gurk90
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-10-2009 07:03

Bruger

Antal indlæg: 13
Tilmeldt: 24.09.09
 Status: Offline

Jeg har været i Japan 2 gange, og kan varmt anbefale det som ferie land. Jeg rejste dertil fra Bangkok hvor der er 6,5 timers flyvning. Billetpris med Singapore Airlines ca 3000 kr, men der er tit 2 billeter på tilbud for 4500 kroner. SIA har nu desværre nedlagt deres direkte rute mellem Bangkok og Tokyo.
Japan/Tokyo er langtfra så dyrt som man tit hører, men naturligvis er prisniveauet højere end i Thailand. En typisk frokost med en stor sushi menu, koster ca 50-80 kr. i Tokyo.

farm4.static.flickr.com/3567/3784310156_683a79a2ae.jpg

Verdens største fiskemarked:Tsukiji Fish Market Tokyo, Japan


Her et rigtigt godt site med nyheder fra Japan:
http://www.newson...

Her en amerikaner der har lagt en masse videoer fra Japan på YouTube:
http://www.youtub...typapa#p/u
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 21-10-2009 04:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3629
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej
Japan er skam et godt sted at holde ferie lidt dyrt måske men standarten er general meget høj det gælder transport hoteller restauranter ja selv barerne er ok
har opholdt mig i landet flere gange , det eneste jeg ikke kan li er sushi fisk er ikke mig
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Muay Thai når som helst, hvor som helst Skik og brug 1 24-02-2022 13:43
Hvor svært kan det være ...... Alt det andet 2 01-02-2022 10:02
Corona Maske - Hvor/Hvornår Skik og brug 10 03-12-2021 06:13
Hun blev glad, da hun fik dommen Discover Thainess 1 22-09-2021 10:22
Corona hvor i Thailand findes det Hele Thailand 3 10-01-2021 09:54

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 100,510,391 Unikke besøg | jQ Blog