Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Og så synes vi thailændere er overtroiske.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 13:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Fredag den 13.

Hvorfor er dagen så skræmmende.
Den 13. falder på en fredag mellem én og tre gange om året.

Når vi rammer dagen, laver de fleste af os små jokes eller råder for sjov (og måske lidt alvor) hinanden til at være på vagt.

Men for nogle mennesker er fredag den 13. ikke til at spøge med, de lider nemlig af paraskavedekatria, som betyder fobi for fredag den 13.

Men hvorfor er det, at fredag den 13. er en særlig uheldig og uhyggelig dag, spørger en læser.

Vi sender det uhyggelige spørgsmål videre til Else Marie Kofod, hun er overarkivar og leder af Dansk Folkemindesamling.

Hun fortæller, at sammenkædningen af fredag og tretten er forholdsvis ny, men hver for sig har både fredag og tretten en lang historie for at være uheldige.

Fredag – korsfæstelse og ordsprog


I dag er de fleste vilde med fredage, fordi det betyder, at weekenden kan begynde.

Men historisk regnes fredagen for at være en uheldig dag.

»Fredag forbindes med ulykke, fordi det var den ugedag, Jesus blev korsfæstet. Omvendt har vi i Norden tidligere set fredag som en lykkelig dag, fordi fredag var kærlighedsgudindens Frejas dag,« forklarer Else Marie Kofoed.

Hun påpeger dog, at vi i Norden i de seneste hundrede år også har haft en idé om, at fredagen er forbundet med ulykke.

Man må ikke begynde et nyt arbejde om fredagen, for så bliver det aldrig færdigt. Man må ikke gifte sig på en fredag, for så bliver ægteskabet barnløst. Man må heller ikke påbegynde en rejse på en fredag.

»Man kan ikke forklare, hvornår og hvorfor fredag gennem historien er blevet forbundet med ulykke. Ofte er uheldige historie om fredage gået fra mund til mund, og er først senere blevet nedskrevet fra 1800-tallet og fremefter, hvor man begyndte at skrive sagn og fortællinger ned,« siger Else Marie Kofod.

Et af de første eksempler på ulykke og fredage, som er nedskrevet af den danske folkemindeindsamler Just Mathias Thiele i 1860, lyder sådan;

»Der var engang en mand, som ikke troede på, at ulykke rammer den, som lader arbejde begynde en fredag. Han skulle bygge et skib. Han lod bygningen af skibet påbegynde en fredag, det stod færdig fredag, det fik navnet fredag og han sejlede ud med skibet en fredag. Manden har man aldrig hørt fra eller set igen.«

Det er denne type af fortællinger, der har givet fredag et ry for at være forbundet med ulykke.

13-tallets mystik


Når det kommer til overtro, er tallet 13 nok det mest frygtede, og mange mener, det varsler ondskab og ulykke.

Overtro omkring 13-tallet menes at stamme helt tilbage fra sumererne, der boede i Mesopotamien for 4.000-5.000 år siden.

Sumererne var meget interesseret i stjerneforskning og stjernetydning.

Ved hjælp af astronomiske observationer opdagede de, at solåret er på 365,25 dage og at tiden fra nymåne til nymåne er ca. 30 dage.

På det grundlag inddelte de året i 12 måneder. Det giver kun 360 dage og dermed et "underskud" på fem dage i forhold til solåret.

Over seks år ville denne inddeling give et "underskud" på en hel måned.

Det klarede de så ved at indskyde en 13. måned. Tallet 13 kom på den måde til at spille en særlig rolle. Der har altid været knyttet overtro til noget, der afviger fra normalen.

Hjælp - tretten til bords


De fleste har hørt, at man ikke bør være 13 til bords, fordi det bringer uheld.

Man siger sågar, at én af de 13 omkring bordet vil dø, inden året er omme.

Leonardo da Vinci berømte billede "Den sidste nadver", som viser Jesus og de 12 disciple. En af årsagerne til myten om, at det er farligt at være 13 til bords. I kristendommen er fredag tilmed set som en uheldig dag, fordi det er den ugedag, hvor Jesus blev korsfæstet.

Den forestilling stammer i høj grad fra Det nye Testamente, hvor der berettes om den sidste nadver, hvor Jesus og hans disciple var 13 til bords.

Her kan den trettende person både være Judas, som efterfølgende hængte sig, eller det kan være Jesus selv, der blev korsfæstet få dage efter.

Den nordiske mytologi har et lignende eksempel. I Valhal var 12 guder inviteret til taffel. Dog møder Loke op som ubudengæst nummer 13, og myrder guden Balder.

Sidst, men ikke mindst, findes myten om de 13 til bords også i eventyr.

I Tornerose bliver kun 12 ud af 13 feer inviteret til bords, fordi kongen kun har 12 guldtallerkner.

Den 13. fe kaster derfor en forbandelse over Tornerose, så hun må sove i 100 år.

13-tallet - en hård skæbne


Fordi tallet 13 af mange betragtes som et tal, som bringer uheld, har mennesker gennem årene forsøgt at undgå det.

Else Marie Kofod har flere eksempler fra arkiverne, der viser, hvordan 13 har spillet en rolle.

»Tilbage i 1878 i Horsens, var der en husejer, der protesterede så meget, at han slap for at få nr. 13, som husnummer. Og da TV-Byen lå i Gladsaxe, havde man ingen kontorer på den 13-etage. Der findes også gamle hoteller i København, som ingen etage nr. 13 har.«

I mange lufthavne kan du desuden ikke blive kaldt ud til Gate 13. Mens visse hospitaler undlader at have en operationsstue nr. 13.

En uheldig kombination


Som sagt er kombinationen af fredag og 13 et nyere historisk fænomen.

De første optegnelser, Dansk Folkemindesamling har af kombinationen, er fra efter 2. Verdenskrig.

Riddere af Tempelherreordenen blev på foranledning af Philip IV af Frankrig fanget, tortureret og brændt på bålet fredag den 13. oktober 1307. Der er uenighed om, hvorvidt denne begivenhed har haft betydning for overtro om fredag den 13.

Det er blandt andet avisartikler, der beretter om, hvordan man i USA på det tidspunkt anså fredag den 13. for en særlig skæbnesvanger dag.

»Man ved ikke præcis, hvorfor sammenkoblingen er sket. Men to så uheldige fænomener giver sammen en stærk kombination,« siger Else Marie Kofod.

Artikler, der handlede om, hvad der var populært i det store udland, vandt genklang hos de danske læsere.

I 1940'erne og 1950'erne så danskerne op til USA, og som så meget andet, der kom fra den anden side Atlanten, fandt også myten om fredag den 13. grobund her i landet.

»Det kan nemt blive en selvopfyldende profeti. Efter fredag den 13. har fået ry for at være en særlig uheldig dag, er der blevet gravet talrige eksempler frem. Fokus bliver derfor på at finde eksempler, der bekræfter den uheldige tendens. Mens vi skubber det væk, der taler imod,« forklarer Else Marie Kofod.

Flere studier har undersøgt, om der sker flere uheld fredag den 13.

Konklusionerne på disse forsøg har peget i forskellige retninger. Én forsker har fundet, at der sker flere færdelsuheld den dag, mens en anden mener, at kunne påvise det modsatte.

Gyserfilmenes indflydelse


Ét er, at fredag den 13. er forbundet med ulykke, noget andet er, at det er en uhyggelig dag.

»Uhyggelig er først noget fredag den 13. er blevet forbundet med de seneste 30 år, efter filmens verden har taget dagen til sig,« forklarer Else Marie Kofod.

Der kan være gode penge i at spekulere i folks frygt, hvilket kan bekræftes af filmselskabet Georgetown Productions.

I 1980 skabte de filmen "Fredag den 13.", hvor teenagere bliver slagtet på bestialsk vis, hver gang kalenderen viser fredag den 13.

Filmen blev en stor succes og er siden blevet fulgt op af utallige efterfølgere, som er med til at holde liv i myten om, at der kan ske dødsensfarlige og uhyggelige ting fredag den 13. Shock

http://videnskab....skræmmende
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
emil
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 14:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 30.01.10
 Status: Offline

Fredag den 13. Shock


Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-02-2015 14:35

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Anders And blev "foedt" en fredag den 13. Det er aarsagen til at anden er konstant uheldig med alt hvad han foretager sig.

For kineserne er "4" et utroligt daarligt tal som ogsaa kan betyde doed. Saa en bil med registrerings nummer 4444 er ikke saerlig heldigt. Dog ser man nogle koeretoejer i Thailand som har den nummerplade.

I kontorbygninger findes 4. etage ikke, men den kaldes saa 3A istedet for.

Alfa Romero lancerede en model "164" i Singapore og det var ikke heldigt fordi det betyder "the sure way to hell" saa modellen fik et andet nummer. Det blev vistnok aendret til "168" fordi #8 er et godt tal for kineserne ligesom nummer 9 er betydningsfuldt for Thai'ere.

Audi er heller ikke saerlig populaer blandt kineserne fordi logoet er 4 ringe.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-02-2015 04:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Thailændere er sku overtroiske
Her er en lille historie fra det virkelige liv for en uges tid siden købte en australier som bor her i nærheden en ny bil Hilux han måtte vente mere end 30 dage før han kunne få den leveret i den specielle farve han ønskede Nå den store dag kom så og han afhentede bilen da bilen var kommet hjem ringede han jo så til mig og spurgte om jeg ville komme over og se vidunderet Og jeg siger jo aldrig nej til gratis øl så jeg troppede straks op for at se bilen og ganske rigtig han havde linned godt op med øl så vi fik nogle kolde i mellem tiden gjorde hans kone rent inde i deres hus hvorefter hun havde låst alle dørene og da jeg skulle pisse efter indtagelse af en flok kølige kunne jeg jo ikke komme ind på toilettet min aussie ven foreslog mig at jeg kunne da bare pisse op af hans bil og det gjorde jeg så. Men det så konen og sprang ud af døren mens hun skreg som en sindssygGræder at nu havde jeg givet deres bil BAD LUCK og det var helt forfærdelig alting nå vi drak videre og jeg spurgte ham om hvorfor han ikke havde fået røde prøveplader på bilenSkipper han fortalt så at det kostede et gebyr og det ville hans kone ikke betale for det var lige meget og om 45 dage fik de jo de rigtige plader så her i onsdags kom de over til os og manden havde fået en bøde på 200 bath-grøn-kort- fordi han kun havde et australsk kørekort hvorefter at konen sagde at det var mig der havde givet bilen BAD LUCK fordi jeg pissede op af den det var jo ikke hendes mand skyld at han ikke havde et internationalt eller et thai kørekort næ det var min skyld nå det grinede jeg så lidt af Men så i går var de blevet stoppet igen denne gang fik han en bøde 200 bath-Rød-kort- for ikke at have nummerplader på bilen og det har hun nu også fået til at det er min skyld på grund af mit pisseri op af bilen det er jo ikke hendes skyld at hun ikke ville betale for de røde nummerlader så nu har jeg nok givet deres bil BAD LUCK for altid. Jeg spekulerer lidt på hvad det næste BAD LUCK jeg bliver beskyldt for mens jeg ryster lidt på hoved af min aussie vens skøre kone Krokodille
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 06:57

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Jeg mener at det er bilforhandleren der skal arrangere alt det med nummerplader. Jeg mener ikke jeg har betalt en satang da vi fik vores bil som var udstyret med roede plader og efter et stykke tid kom forhandleren saa og satte de normale plader paa.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 09:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jeg mener at det er bilforhandleren der skal arrangere alt det med nummerplader. Jeg mener ikke jeg har betalt en satang da vi fik vores bil som var udstyret med roede plader og efter et stykke tid kom forhandleren saa og satte de normale plader paa.

Ikke helt da jeg købte min bil for 5-6 år siden fik jeg heller ikke nogen plader på det samme galt den sidste motorbike jeg købte for 15 måneder siden jeg fik blot et stykke papir i begge tilfælde jeg skulle vise politiet hvis jeg blev stoppet
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 09:45

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Jeg mener at det er bilforhandleren der skal arrangere alt det med nummerplader. Jeg mener ikke jeg har betalt en satang da vi fik vores bil som var udstyret med roede plader og efter et stykke tid kom forhandleren saa og satte de normale plader paa.

Ikke helt da jeg købte min bil for 5-6 år siden fik jeg heller ikke nogen plader på det samme galt den sidste motorbike jeg købte for 15 måneder siden jeg fik blot et stykke papir i begge tilfælde jeg skulle vise politiet hvis jeg blev stoppet


Fin service jeg modtog fra Toyota forhandleren. De kom til mit kontor med skruetraekker og det hele og skiftede den roede plade ud med den hvide.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 10:59

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Thailændere er sku overtroiske
Her er en lille historie fra det virkelige liv for en uges tid siden købte en australier som bor her i nærheden en ny bil Hilux han måtte vente mere end 30 dage før han kunne få den leveret i den specielle farve han ønskede Nå den store dag kom så og han afhentede bilen da bilen var kommet hjem ringede han jo så til mig og spurgte om jeg ville komme over og se vidunderet Og jeg siger jo aldrig nej til gratis øl så jeg troppede straks op for at se bilen og ganske rigtig han havde linned godt op med øl så vi fik nogle kolde i mellem tiden gjorde hans kone rent inde i deres hus hvorefter hun havde låst alle dørene og da jeg skulle pisse efter indtagelse af en flok kølige kunne jeg jo ikke komme ind på toilettet min aussie ven foreslog mig at jeg kunne da bare pisse op af hans bil og det gjorde jeg så. Men det så konen og sprang ud af døren mens hun skreg som en sindssygGræder at nu havde jeg givet deres bil BAD LUCK og det var helt forfærdelig alting nå vi drak videre og jeg spurgte ham om hvorfor han ikke havde fået røde prøveplader på bilenSkipper han fortalt så at det kostede et gebyr og det ville hans kone ikke betale for det var lige meget og om 45 dage fik de jo de rigtige plader så her i onsdags kom de over til os og manden havde fået en bøde på 200 bath-grøn-kort- fordi han kun havde et australsk kørekort hvorefter at konen sagde at det var mig der havde givet bilen BAD LUCK fordi jeg pissede op af den det var jo ikke hendes mand skyld at han ikke havde et internationalt eller et thai kørekort næ det var min skyld nå det grinede jeg så lidt af Men så i går var de blevet stoppet igen denne gang fik han en bøde 200 bath-Rød-kort- for ikke at have nummerplader på bilen og det har hun nu også fået til at det er min skyld på grund af mit pisseri op af bilen det er jo ikke hendes skyld at hun ikke ville betale for de røde nummerlader så nu har jeg nok givet deres bil BAD LUCK for altid. Jeg spekulerer lidt på hvad det næste BAD LUCK jeg bliver beskyldt for mens jeg ryster lidt på hoved af min aussie vens skøre kone Krokodille


Apropos det med kørekort er det staerkt tilrådeligt at man erhverver et Thai førebevis. Nogle forsikrings selskaber dækker efter sigende ikke hvis nan kører på internationalt.. For at få Thai førebevis mener jeg at man skal have 1 års visa retirement eller married. Har selv Thai kørekort til både bil og motorbike med 5 aars gyldighed, men husker ikke lige helt det med visa kravet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 11:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

soi8 skrev:
maichai skrev:
Thailændere er sku overtroiske
Her er en lille historie fra det virkelige liv for en uges tid siden købte en australier som bor her i nærheden en ny bil Hilux han måtte vente mere end 30 dage før han kunne få den leveret i den specielle farve han ønskede Nå den store dag kom så og han afhentede bilen da bilen var kommet hjem ringede han jo så til mig og spurgte om jeg ville komme over og se vidunderet Og jeg siger jo aldrig nej til gratis øl så jeg troppede straks op for at se bilen og ganske rigtig han havde linned godt op med øl så vi fik nogle kolde i mellem tiden gjorde hans kone rent inde i deres hus hvorefter hun havde låst alle dørene og da jeg skulle pisse efter indtagelse af en flok kølige kunne jeg jo ikke komme ind på toilettet min aussie ven foreslog mig at jeg kunne da bare pisse op af hans bil og det gjorde jeg så. Men det så konen og sprang ud af døren mens hun skreg som en sindssygGræder at nu havde jeg givet deres bil BAD LUCK og det var helt forfærdelig alting nå vi drak videre og jeg spurgte ham om hvorfor han ikke havde fået røde prøveplader på bilenSkipper han fortalt så at det kostede et gebyr og det ville hans kone ikke betale for det var lige meget og om 45 dage fik de jo de rigtige plader så her i onsdags kom de over til os og manden havde fået en bøde på 200 bath-grøn-kort- fordi han kun havde et australsk kørekort hvorefter at konen sagde at det var mig der havde givet bilen BAD LUCK fordi jeg pissede op af den det var jo ikke hendes mand skyld at han ikke havde et internationalt eller et thai kørekort næ det var min skyld nå det grinede jeg så lidt af Men så i går var de blevet stoppet igen denne gang fik han en bøde 200 bath-Rød-kort- for ikke at have nummerplader på bilen og det har hun nu også fået til at det er min skyld på grund af mit pisseri op af bilen det er jo ikke hendes skyld at hun ikke ville betale for de røde nummerlader så nu har jeg nok givet deres bil BAD LUCK for altid. Jeg spekulerer lidt på hvad det næste BAD LUCK jeg bliver beskyldt for mens jeg ryster lidt på hoved af min aussie vens skøre kone Krokodille


Apropos det med kørekort er det staerkt tilrådeligt at man erhverver et Thai førebevis. Nogle forsikrings selskaber dækker efter sigende ikke hvis nan kører på internationalt.. For at få Thai førebevis mener jeg at man skal have 1 års visa retirement eller married. Har selv Thai kørekort til både bil og motorbike med 5 aars gyldighed, men husker ikke lige helt det med visa kravet


Spørg oraklet maichai. Det var ham der pissede op ad bilen (Budha forbyde det)Grin
Han ved garanteret også alt om forsikringsdækning for udlændinge (turister/ fastboende), både til bil og MC.Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 12:00

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Man kan bruge sit internationale foererbevis i op til 6 maaneder. Hvis man i mellemtiden har erhvervet en arbejdstilladelse skal man soege om et Thai foererbevis. Jeg har ikke slaaet reglerne op men mener at saadan er det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 12:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Han havde nok glemt sin voksenble ovre på bodegaen.Grin

i946.photobucket.com/albums/ad305/Hrutrolig/Photos_004.jpg
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 12:04

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

soi8 skrev:
maichai skrev:
Thailændere er sku overtroiske
Her er en lille historie fra det virkelige liv for en uges tid siden købte en australier som bor her i nærheden en ny bil Hilux han måtte vente mere end 30 dage før han kunne få den leveret i den specielle farve han ønskede Nå den store dag kom så og han afhentede bilen da bilen var kommet hjem ringede han jo så til mig og spurgte om jeg ville komme over og se vidunderet Og jeg siger jo aldrig nej til gratis øl så jeg troppede straks op for at se bilen og ganske rigtig han havde linned godt op med øl så vi fik nogle kolde i mellem tiden gjorde hans kone rent inde i deres hus hvorefter hun havde låst alle dørene og da jeg skulle pisse efter indtagelse af en flok kølige kunne jeg jo ikke komme ind på toilettet min aussie ven foreslog mig at jeg kunne da bare pisse op af hans bil og det gjorde jeg så. Men det så konen og sprang ud af døren mens hun skreg som en sindssygGræder at nu havde jeg givet deres bil BAD LUCK og det var helt forfærdelig alting nå vi drak videre og jeg spurgte ham om hvorfor han ikke havde fået røde prøveplader på bilenSkipper han fortalt så at det kostede et gebyr og det ville hans kone ikke betale for det var lige meget og om 45 dage fik de jo de rigtige plader så her i onsdags kom de over til os og manden havde fået en bøde på 200 bath-grøn-kort- fordi han kun havde et australsk kørekort hvorefter at konen sagde at det var mig der havde givet bilen BAD LUCK fordi jeg pissede op af den det var jo ikke hendes mand skyld at han ikke havde et internationalt eller et thai kørekort næ det var min skyld nå det grinede jeg så lidt af Men så i går var de blevet stoppet igen denne gang fik han en bøde 200 bath-Rød-kort- for ikke at have nummerplader på bilen og det har hun nu også fået til at det er min skyld på grund af mit pisseri op af bilen det er jo ikke hendes skyld at hun ikke ville betale for de røde nummerlader så nu har jeg nok givet deres bil BAD LUCK for altid. Jeg spekulerer lidt på hvad det næste BAD LUCK jeg bliver beskyldt for mens jeg ryster lidt på hoved af min aussie vens skøre kone Krokodille


Apropos det med kørekort er det staerkt tilrådeligt at man erhverver et Thai førebevis. Nogle forsikrings selskaber dækker efter sigende ikke hvis nan kører på internationalt.. For at få Thai førebevis mener jeg at man skal have 1 års visa retirement eller married. Har selv Thai kørekort til både bil og motorbike med 5 aars gyldighed, men husker ikke lige helt det med visa kravet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 12:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Har selv Thai kørekort til både bil og motorbike med 5 aars gyldighed, men husker ikke lige helt det med visa kravet


visa kravet er: Gyldigt pas, med gyldigt Non-immigrant Visum
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 18:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Funny som at se hvordan en tråd kan udvikle sig trådens overskrift fra skipper var
Og så synes vi thailændere er overtroiske.
Og lige pludselig er vi inde i thailandske kørekort og hvordan folk får thailandske kørekort griner TJAEEEEE
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-02-2015 23:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jamen maichai, er det ikke dejligt at debatten kan brede sig ud på den måde.
Dem ovre på "den anden side " får strenge formaninger om at holde sig til debatemnet, her udvikler debatten sig mere som en normal samtale mellem mennesker, nemlig at det ene fører til det andet, og det er vel det der er meningen med en debat.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-02-2015 03:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jamen maichai, er det ikke dejligt at debatten kan brede sig ud på den måde.
Både ja og nej Nu er du jo ikke selv særlig god til at holde dig inden for rammen af en overskrift men jeg mener hvis man har en overskrift skal man da prøve at holde sig lidt til den ellers bliver det jo bare fnidder fnadder som man skrive under f.eks. baren kat
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-02-2015 05:27

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Maichai startede jo saadan set med bil og roede nummer plader og saa er det saa koert videre derfra med foererbevis osv.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-02-2015 07:13
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Så vidt jeg kan læse, så var det maichai der afsporede tråden ved at fortælle om dengang han pissede på en Hilux.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-02-2015 08:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Maichai startede jo saadan set med bil og roede nummer plader og saa er det saa koert videre derfra med foererbevis osv.
Så vidt jeg kan læse, så var det maichai der afsporede tråden ved at fortælle om dengang han pissede på en Hilux.

Nu var det med pisningen op af en ny Hilux jo baggrunds historien på at Thaier er pisse overtroiske og kan beskylde en stakkels farang der er pissetrængende for alverdens uheld Ikke SE
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-02-2015 09:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ok maichai, du er frikendt(for en gangs skyld).
Men hvad med at fortælle gimpen, at hvis hun spærrer adgangen til lokummet, så giver det sgu Bad LuckAngry
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Flere hundrede thailændere bliver evakueret fra kampe i Myanmar Nyheder på dansk 1 20-11-2023 12:27
Thailændere hylder premierministerkandidat for valgkamp under barsel Nyheder på dansk 1 14-05-2023 11:46
Denne tallerken skal få tykke thailændere til at tabe sig Thaimad 7 22-05-2022 13:25
99 thailændere reddet af cambodjansk politi Nyheder på dansk 1 22-11-2021 09:22
Folketælling opgør antallet af thailændere til over 66 millioner Hele Thailand 1 13-03-2021 15:08

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.29 sekunder | 99,536,642 Unikke besøg | jQ Blog