Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Computer / telefoni & Internet :: Computer
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Microsoft giver nyt Windows gratis til brugerne
XP
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-01-2015 00:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 253
Tilmeldt: 13.11.09
 Status: Offline

It-giganten vil forsøge at lokke flere kunder i butikken og tage kampen op med konkurrenterne Apple og Google

It-giganten Microsoft oplyser på et pressemøde onsdag, at deres nye styresystem Windows 10 bliver gratis tilgængeligt for brugerne.

Det er en markant ændring i forhold til tidligere, hvor det tidligere har været en af Microsofts største indtægtskilder at kræve penge for at kunne opdatere til den nyeste version.

Men grundet den store konkurrence på Microsoft fra andre softwarevirksomheder, forsøger verdens største af slagsen nu at udvide kundekredsen ved at indføre den nye gratis-strategi.

Samtidig ønsker Microsoft også at etablere Windows på så mange forskellige enheder som muligt - alt fra computere til tablets over telefoner og spilkonsollen Xbox.

Microsoft håber, at man ved at gøre det gratis kan tiltrække de over en milliard Windows-pc-brugere til også at få Windows på andre platforme som telefonen eller tabletten.

Her har it-virksomheden de senere år kæmpet en hård kamp med eksempelvis konkurrenterne Apple og Google, der har gjort deres systemopdateringer gratis for kunderne.

Det nye styresystem har samtidig fået et overraskende navn, eftersom forgængeren hedder Windows 8. I dette tilfælde har man dog sprunget 9-tallet over og valgt at kalde systemet Windows 10.

Med Microsofts opdatering bliver det også til et for mange glædeligt gensyn med startknappen i nederste venstre hjørne af skærmen. Microsoft fjernede under stor kritik knappen i Windows 8, men den gør altså comeback i den nye version.

Det nye styresystem forventes at ramme markedet til foråret, og vil ligge som en gratis opdatering for brugere af både Windows 7, Windows 8.1 og Windows Phone 8.1.

http://ekstrablad...ne/5408971


sengetid jeg vil sove godt og drømme om Windows 10music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-01-2015 02:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

sengetid jeg vil sove godt og drømme om Windows 10
Det kan jeg godt forstå hvis du lige som mig har Windows 8 for det er da et skod system som Microsoft burde havde skrottet i stedet for XP Men man kan da kun håbe på at 10 versionen bliver MEGET bedre nørd
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
IKC – Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Alt det andet 1 07-01-2024 18:13
Toke giver russere gratis husly på sine hoteller Hele Thailand 6 08-04-2022 11:51
Når fællessang giver gåsehud: Den Royale blog 1 28-05-2020 08:06
34.000 gratis billeder af søfolk og skibe Alt mellem himmel og jord 3 16-12-2019 14:56
Stor Windows-opdatering kan slette dine filer Computer 1 08-10-2018 15:11

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.18 sekunder | 99,468,465 Unikke besøg | jQ Blog