Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Syng med På ØK sangen
AL 48
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2015 03:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
Nu fik vi ØK-sangen, så skal vi også have Mærsk-sangen.


ja der var et godt rederi vi hade pligt til at drikke 2 øl resten købte vi sort hos høkeren pris 70 øre for en San Miguel

en flot skude fra en svundet tid


www.thai-dk.dk/uploads/zzznikoline.jpg



jeg var hyret som koksmat ombord, men lavede mad til besætningen på 34 mand (kokken forsvandt bare, vi så ham aldrig igen)



Jeg mener, at der dengang for mange år tilbage var en uskreven regel, som sagde at når man sejlede (var til havs), så måtte man ikke klage over kokken. - Men så kunne han sgu lige vente til trosserne var i land igen AngryGrin
Måské derfor jeres kok "forsvandt".Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-01-2015 18:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Vi manglede ikke noget i Mærsk, som yindee skrev, vi havde vore 2 bajere hver dag, og så kunne vi gå op til skipperen og få en kasse mere, eller en flaske vodka ekstra hver måned, eller købe det hos høkeren, hvis man ellers opførte sig ordentligt.

Ikke som Donkeymanden, der bankede på døren til Kaptajnen, kl. 3 om natten, splitternøgen, og gerne ville have en bon på en flaske Vodka hos høkeren.nej
Den faldt ikke i god jord!!
Skal jeg huske at sige.

Men ellers gik det da nogenlunde
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-01-2015 03:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Vi manglede ikke noget i Mærsk, som yindee skrev, vi havde vore 2 bajere hver dag, og så kunne vi gå op til skipperen og få en kasse mere, eller en flaske vodka ekstra hver måned, eller købe det hos høkeren, hvis man ellers opførte sig ordentligt.

Ikke som Donkeymanden, der bankede på døren til Kaptajnen, kl. 3 om natten, splitternøgen, og gerne ville have en bon på en flaske Vodka hos høkeren.nej
Den faldt ikke i god jord!!
Skal jeg huske at sige.

Men ellers gik det da nogenlunde



har aldrig haft grund til at klage over Mærsk, man fik syntes jeg en fin behandling så længe du passede dit arbejde og ikke var alt formeget ædru Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 16:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg sad tænkte på hvad det farligste var jeg havde gjort til søs.
Og kom til at tænke på en hyre jeg tog med trusserederen Lønborg.

Skibet lå i Rotterdam, og vi havde en last til Dublin.

På vej over Den Elgelske Kanal løb vi ind i en storm.
Midt på natten blev vi vækket, og fik ordre til at tage redningsvestene på os, da skibet var synkende.

Det viste sig at lugerne på bakken var dårligt skalkede, og at skibet tog vand ind, og blev tungere og tungere, og at stævnen lå i niveau med havet.

Alle var selvfølgelig oprevne, men alle matroserne nægtede at gå på dæk, selvom det vel var deres opgave.

Så det blev til at jeg, og en engelsk donkeymand, måtte klatre derud, i vand til livet, medbringende en forhammer, til at slå døren åben med.
Det lykkedes, og det var dejligt afslappende at se stævnen rejse sig, må jeg indrømmeGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-01-2015 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og enden på historien blev selvfølgelig at jeg fik fem kolde tæer i røven, ved først givne lejlighed, skipperen havde fået sig et forklaringsproblem.
Sådan kan det gå, når man ikke passer på.Grin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-01-2015 01:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Og enden på historien blev selvfølgelig at jeg fik fem kolde tæer i røven, ved først givne lejlighed, skipperen havde fået sig et forklaringsproblem.
Sådan kan det gå, når man ikke passer på.Grin

Shock

jeg har aldrig lavet noget forkert, tror jeg nok

en søndag blev der serveret 2 retter mad, straks kom 3 styrmanden i kabyssen medbringende 4 øl , han ville ikke klage, men de havde al så krav på tre retter om søndagen

jeg gjorde ham opmærksom på at med 4 øl kom man ikke langt, der kom 4 mere

ok i får tomatsuppe var svaret, 5 liter lunken vand blev blandet op med en dåse tomatpure, så blev den suppe serveret

igen kom styrmanden på banen medbringende 4 øl, han var glad for tomat suppen, men han syntes der manglede lidt indhold i den eller fine suppe, ok 500 gram rå ris blev heldt i suppen

nu var alt ok, jeg blev ikke fyret, for gode kokke var der mangel på
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Den belgiske sanger Lou Deprijck, der skrev sangen Pattaya, Pattaya er død i en alder af 77 Nyheder fra Pattaya 1 21-09-2023 05:10
Er det nu vi skal synge sangen. Om lidt blir her stille Alt det andet 18 11-08-2012 12:44

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,599,662 Unikke besøg | jQ Blog