Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Forlader rotterne den synkende skude? Robert Kronberg puts Piro Consulting on hold.
mp
#21 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 14:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

freja skrev:



Der er det, der er nice or need to know


Kan du oversætte det til dansk ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#22 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 14:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg kan heller ikke se at AL 48 kalder mps drukkammerat Kronberg for rotte, måske misforstår han med vilje, fordi det passer ind i hans kram.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#23 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 14:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

mp skrev:


Jeg husker det ikke præcist, men mener at have læst, at du var arbejdsmand ?


mp skrev:


Nå, der kom arbejdsmanden frem ! kat


Kan du oversætte det til dansk ?


Jeps det kan jeg da. Finder man oplysningen om arbejds- og karrieremæssige tilknytninger, for en god eller nødvendig viden?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#24 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 14:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

skipper skrev:
Jeg kan heller ikke se at AL 48 kalder mps drukkammerat Kronberg for rotte, måske misforstår han med vilje, fordi det passer ind i hans kram.


Nej det kan du sikkert ikke, du er vel blevet blind af hjemmebrygget øl, eller måske noget stærkere.

Eller har du fået "för mycket surströmming" ? driller
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#25 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 18:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Fnidder, fnadder, ævl og ballade, det handler om Herr von Kronberg og Piro Consulting, skal vi ikke prøve at finde ud af hvem han er, og hvorfor han så tåbeligt har saboteret sin egen udmærkede virksomhed?

http://www.kriste...bruger/493

https://www.googl...logcentret

https://www.googl...+cc+travel

Interessant forløb, fra en BA i teologi til rejsebureau og videre med egen konsulentvirksomhed i Bangkok, nu i krise eller lukket, vi ved det ikke...

Hvordan kan det gå så galt, har vi mon en profiler blandt de ærede medlemmer der kan hjælpe?




Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kro90
#26 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 20:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 02.04.09
 Status: Offline

Hold da helt kæft, der er åbenbart nogen der ikke har noget bedre at lave en at grave i andre folks fortid. Andres sorg jeres glæde Vorherre bevares. I modsætning til mange andre her på siden, mig selv incl. var Robert en at de få der ikke gemte sig bag et lukket bruger id. Han var dog mand til at stå frem med navn og adresse. Der er der da et par stykker her på siden der kunne tage ved lærer af, men de har jo mere travlt med at beskylde hinanden for at være arbejdsdreng / mand udulig fordrukken mm. Sikke modige folk er når de kan gemme sig bag et lukket bruger id.
Tager hatten af for Robert, alle og enhver der har ønsket kontakt med ham, har jo til hver en tid kunne Google ham og firmaet, med de forsmået folk her på siden, har mere end travlt med at beskylde hinanden for det ene og andet, samt grave DYBT i andres ulykke. Føj for helvede siger jeg bare. Håber at I har sovet godt, nu da Robert har opgivet og vender tilbage til Danmark. Så kan LungW og AL48 fortsætte deres interne krig, og hvem der opfører sig mindst ubehøvlet. God Jul til alle.
PS. Kender kun Robert for et par mail tilbage i 2005.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#27 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-12-2014 21:27

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Kro det er jo så ni år siden, du havde den kontakt.

Robert har red sin egen rede ved sin arrogante holdning og bedre viden om alt.

Jeg har ligesom andre læst indlæg om, hvordan hans kunder har følt sig snyd.


Hr, Kronborg havde formentlig ikke midler til at udrede de utilfredse kunders krav.

Hvilke uddannelse han havde reelt, ved jeg ikke, men mon den er så meget bedre en andre herinde?
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#28 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 00:40
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

kro90 skrev:
Hold da helt kæft, der er åbenbart nogen der ikke har noget bedre at lave en at grave i andre folks fortid. Andres sorg jeres glæde Vorherre bevares. I modsætning til mange andre her på siden, mig selv incl. var Robert en at de få der ikke gemte sig bag et lukket bruger id. Han var dog mand til at stå frem med navn og adresse. Der er der da et par stykker her på siden der kunne tage ved lærer af, men de har jo mere travlt med at beskylde hinanden for at være arbejdsdreng / mand udulig fordrukken mm. Sikke modige folk er når de kan gemme sig bag et lukket bruger id.
Tager hatten af for Robert, alle og enhver der har ønsket kontakt med ham, har jo til hver en tid kunne Google ham og firmaet, med de forsmået folk her på siden, har mere end travlt med at beskylde hinanden for det ene og andet, samt grave DYBT i andres ulykke. Føj for helvede siger jeg bare. Håber at I har sovet godt, nu da Robert har opgivet og vender tilbage til Danmark. Så kan LungW og AL48 fortsætte deres interne krig, og hvem der opfører sig mindst ubehøvlet. God Jul til alle.
PS. Kender kun Robert for et par mail tilbage i 2005.


Robert brugte internettet til at fremme hans firma og få gratis reklame, derfor gemte han sig ikke bag en profil
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#29 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 03:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

LungW skrev:
Fnidder, fnadder, ævl og ballade, det handler om Herr von Kronberg og Piro Consulting, skal vi ikke prøve at finde ud af hvem han er, og hvorfor han så tåbeligt har saboteret sin egen udmærkede virksomhed?

http://www.kriste...bruger/493

https://www.googl...logcentret

https://www.googl...+cc+travel

Interessant forløb, fra en BA i teologi til rejsebureau og videre med egen konsulentvirksomhed i Bangkok, nu i krise eller lukket, vi ved det ikke...

Hvordan kan det gå så galt, har vi mon en profiler blandt de ærede medlemmer der kan hjælpe?


Rigtigt,- men når man kigger på hele firmaforløbet (flere forskellige firmaer koblet sammen, og styret af samme bestyrelse), så er der en ting der undrer noget.
Jeg troede at man når man startede firma i Thailand var forpligtet til at have en vis %-del thaiér ansat, eller i bestyrelsen (ledelsen)?
Hans kone som var i den daglige drift er Laot (fra Vientiane), -altså ikke Thai.

Bestyrelsen af alle selskaberne består ud over ham selv af en anden dansker (Brian Larsen), samt muligvis en kineser (Xian Liu).
De optræder i bestyrelsen for både Piro Cunsult, Dream Estate, Pegus (som er medejer af Piro Cunsult).
Når man ser på Pegus´ regnskaber for de sidste år, så kan man tydeligt se at det er i hvert fald ikke i DK der er blevet betalt beskatning (årlig indtægt under kr. 1.000,-)

-Dette "spind" af forskellige firmaer med samme bestyrelse og meget dårlige indtægter starter en lidt kedelig tanke. Men muligvis uden grundved ikke

http://www.amino...._group9343

http://www.proff....4202383-1/

http://www.proff....4202383-1/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#30 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 04:27

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

AL 48 skrev:
LungW skrev:
Fnidder, fnadder, ævl og ballade, det handler om Herr von Kronberg og Piro Consulting, skal vi ikke prøve at finde ud af hvem han er, og hvorfor han så tåbeligt har saboteret sin egen udmærkede virksomhed?

http://www.kriste...bruger/493

https://www.googl...logcentret

https://www.googl...+cc+travel

Interessant forløb, fra en BA i teologi til rejsebureau og videre med egen konsulentvirksomhed i Bangkok, nu i krise eller lukket, vi ved det ikke...

Hvordan kan det gå så galt, har vi mon en profiler blandt de ærede medlemmer der kan hjælpe?



Der har sikkert vaeret et Thailandsk sagfoererfirma som blind makker mod et honorar.

Rigtigt,- men når man kigger på hele firmaforløbet (flere forskellige firmaer koblet sammen, og styret af samme bestyrelse), så er der en ting der undrer noget.
Jeg troede at man når man startede firma i Thailand var forpligtet til at have en vis %-del thaiér ansat, eller i bestyrelsen (ledelsen)?
Hans kone som var i den daglige drift er Laot (fra Vientiane), -altså ikke Thai.

Bestyrelsen af alle selskaberne består ud over ham selv af en anden dansker (Brian Larsen), samt muligvis en kineser (Xian Liu).
De optræder i bestyrelsen for både Piro Cunsult, Dream Estate, Pegus (som er medejer af Piro Cunsult).
Når man ser på Pegus´ regnskaber for de sidste år, så kan man tydeligt se at det er i hvert fald ikke i DK der er blevet betalt beskatning (årlig indtægt under kr. 1.000,-)

-Dette "spind" af forskellige firmaer med samme bestyrelse og meget dårlige indtægter starter en lidt kedelig tanke. Men muligvis uden grundved ikke

http://www.amino...._group9343

http://www.proff....4202383-1/

http://www.proff....4202383-1/


Der har sikkert vaeret et Thailandsk sagfoererfirma involveret som blind makker mod et honorar. Herved bliver firmaet "Thailandsk"
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#31 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 06:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1907
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Jeg troede at man når man startede firma i Thailand var forpligtet til at have en vis %-del thaiér ansat, eller i bestyrelsen (ledelsen)?
Hans kone som var i den daglige drift er Laot (fra Vientiane), -altså ikke Thai.


starter du et firma i Thailand skal 51 prosent være ejet af thaier

for at få en arbejds tilladelse som falang, skal der minimum være 6 thaier ansat

så langt så godt

med andre ord. med kun en ansat som er fra Vientiane kan falangen ikke få en arbejds tilladelse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#32 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 06:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

@kro90: Jeg er ikke ude på at hænge Herr kronberg ud, det klarer han aldeles udmærket selv!

Jeg er fascineret af hvad der får en teolog fra Dialogcentret i DK til at blive forretningsmand i Bangkok med egen konsulentvirksomhed, som efterfølgende saboteres ganske eftertrykkeligt af manden selv.

DET er spændende, og da Kronberg er tilgængelig på nettet med både foto, navn, CV og det hele, ja så er der vel frit slag, ikke?

Spar derfor din galde mht. hvem der har splittet virksomheden ad, det har hverken undertegnede eller AL48 medvirket til, det har Kronberg klaret selv 100%.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#33 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:14

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Jeg synes at mange burde stikke piben ind, Robert er en personlig ven af mig, en rar fyr.

Men den hetz der var mod ham paa thaiportalen er jeg sikker paa har knust hans firma, men det er typisk, mange tosser paa den side vil goere alt for at det gaar andre danskere daarligt.

At der kan opstaa uoverensstemmelser til tider er jo logik, selv for thailandske perlehoens, men at slagte Robert, det synes jeg er for daarligt.

Og ang Mahog...Hmmmmmm.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#34 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Jeg synes at mange burde stikke piben ind, Robert er en personlig ven af mig, en rar fyr.

Men den hetz der var mod ham paa thaiportalen er jeg sikker paa har knust hans firma, men det er typisk, mange tosser paa den side vil goere alt for at det gaar andre danskere daarligt.

At der kan opstaa uoverensstemmelser til tider er jo logik, selv for thailandske perlehoens, men at slagte Robert, det synes jeg er for daarligt.

Og ang Mahog...Hmmmmmm.


Robert er måske en rar fyr og din personlige ven, det er altid rart at have en ven

men det berettiger dig ikke til
at kræve at folk skal stikke piben ind.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#35 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Robert er måske en rar fyr og din personlige ven, det er altid rart at have en ven
Her gik jeg og troede at Suk kun havde fire venner røVEN næVEN, maVEN & dutlingen men han har altså fem griner
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#36 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:39

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Jeg kraever ikke, jeg skrev synes.

Men nu er der sikkert mange paa Thaiportalen som sidder og klapper i deres smaa bekidte og fedtede haender.

Det er det samme som hvis en Thaipige har succes her i landet, saa bliver mange ondskabsfulde, men har hun succes i Danmark, jamen saa rejser folk sig op og raaber hurra.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#37 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Robert er måske en rar fyr og din personlige ven, det er altid rart at have en ven
Her gik jeg og troede at Suk kun havde fire venner røVEN næVEN, maVEN & dutlingen men han har altså fem griner


Hehehe! Du mangler tæVEN, han har hund, vufvuf...

Grin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#38 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:50

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Jeg synes at mange burde stikke piben ind, Robert er en personlig ven af mig, en rar fyr.

Men den hetz der var mod ham paa thaiportalen er jeg sikker paa har knust hans firma, men det er typisk, mange tosser paa den side vil goere alt for at det gaar andre danskere daarligt.

At der kan opstaa uoverensstemmelser til tider er jo logik, selv for thailandske perlehoens, men at slagte Robert, det synes jeg er for daarligt.

Og ang Mahog...Hmmmmmm.


Hvis han havde vaeret smart havde han draebt kritikken paa den anden portal med det samme ved at refundere kunden.

Jeg tror han havde cash flow problemer eller problemer i det hele taget og gik hen og blev gak-gak. Manden har selv uploaded videoer til YouTube og jeg haaber for ham at de er blevet pillet ned igen. Jeg kender ikke personen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#39 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 07:50
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Jeg synes at mange burde stikke piben ind, Robert er en personlig ven af mig, en rar fyr.

Men den hetz der var mod ham paa thaiportalen er jeg sikker paa har knust hans firma, men det er typisk, mange tosser paa den side vil goere alt for at det gaar andre danskere daarligt.

At der kan opstaa uoverensstemmelser til tider er jo logik, selv for thailandske perlehoens, men at slagte Robert, det synes jeg er for daarligt.

Og ang Mahog...Hmmmmmm.



Nå, at han er din personlige ven betyder så at vi andre bare skal holde kæft?

Ævbæv, børnehavepladder!

Robert ku´ da ha´ standset hele den hetz, som du kalder det, så let som ingenting, men det gjorde han ikke!!

Overholde tidsfrister og betale lidt penge tilbage til en utilfreds kunde, vupti, sagen ude af verden, men nænej...

Tåbeligt...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#40 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-12-2014 08:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

LungW skrev:
Suk99 skrev:
Jeg synes at mange burde stikke piben ind, Robert er en personlig ven af mig, en rar fyr.

Men den hetz der var mod ham paa thaiportalen er jeg sikker paa har knust hans firma, men det er typisk, mange tosser paa den side vil goere alt for at det gaar andre danskere daarligt.

At der kan opstaa uoverensstemmelser til tider er jo logik, selv for thailandske perlehoens, men at slagte Robert, det synes jeg er for daarligt.

Og ang Mahog...Hmmmmmm.



Nå, at han er din personlige ven betyder så at vi andre bare skal holde kæft?

Ævbæv, børnehavepladder!

Robert ku´ da ha´ standset hele den hetz, som du kalder det, så let som ingenting, men det gjorde han ikke!!

Overholde tidsfrister og betale lidt penge tilbage til en utilfreds kunde, vupti, sagen ude af verden, men nænej...

Tåbeligt...


Du kan åbenbart heller ikke forstå det, Suk skrev.

Jeg tror sgu, du og flere andre skulle have gået nogle flere år i skole, så havde i måske fået lært dansk på et rimeligt niveau. kat

Måske...... godag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Canadisk mand forlader munke livet efter sexanklager Nord Thailand 1 22-10-2022 15:22
Pattaya to hold ‘Kite on the Beach 2021 Amazing Pattaya 1 03-04-2021 18:24
Locals Hold Bullfighting Training On Field During Lockdown Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 18-05-2020 13:36
Act Normal - Documentary! Robert T. Edison, a Buddhist Billeder/Videoer fra livet i Thailand 1 01-06-2019 08:25
Bride puts a spell on her magician groom during first dance Udenfor Thailand 1 27-01-2019 10:39

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 99,950,662 Unikke besøg | jQ Blog