Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Farang Mar.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 16:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Der er snart skrevet et par tråde om emnet, nemlig om hvorfor der er så mange håbefulde romantikere der ender med at blive rundbarberede af en eller anden Beer bar luder i Thailand.
Det virker som de efterlader hjernen i hjemlandet, også dem der ellers har anstrengt sig gevaldigt for at snyde sine landsmænd, så de troede de kunne have deres kronede dage derude i varmen og solen.
Nu hører jeg til den gamle skole hvor vi lærte os at træde varsomt derude, og aldrig tro man vidste noget som helst om thailandsk kultur, eller om hvordan thailændere tænker/ikke tænker.
Det sidste var mere muligt end det første, men hvem brød sig om det dengang, vi var unge og smukke, nu er vi kun smukke.
Når jeg ser hvor mange der kommer rigtig galt af sted derude i dag så bliver jeg ked af det, jeg er gammel sømand og lærte livet rundt om i verden at kende, på godt og ondt, allerede før jeg kom til Thailand.
Nu jer der gerne vil stifte familie/bo fast i Thailand, pas på, I ender måske som skaffedyr for en "familie" der er ligeglade med jer, bare I betaler.
Husk på I også selv kan ende i den situation at stå uden penge, hjem og billet hjem
Det vi kalder en Farang Mar.

Med velment hilsen Skipper.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 16:35

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

At visse farang bliver taget i roeven her ude, jamen hvad er problemet, de er jo totalt blinde og taenker kun paa fisse.

Jeg har ikke ondt af dem, man bestemmer selv, jeg har vaeret her fast i 10 aar med Ning og hun har aldrig taget roeven paa mig, trods hus, biler og motorbike staar i hendes navn, saa fuck de fjolser som intet fatter.

Men jeg har heller ikke vaeret saa taabelig at finde min kone paa en luderbar.....De fleste Ludere er noget skravl fra Isaan, fy for helvede !
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 16:47
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad med dig Suk, har din kone noget familie I skal hjælpe, jeg havde det da min svigermor blev alvorligt syg af en livstruende sygdom for mange år siden, det skete mens vi var på ferie i Thailand, en sygdom hun senere døde af.
Resten af familien har ikke spurgt efter noget.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 16:52

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Min kone komer ud af en fam. som kan klare sig selv, det er dem der hjulpet mig engang da jeg var ved at stritte.......Saa de har ikke behov for min hjaelp.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 17:05

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Min kone komer ud af en fam. som kan klare sig selv, det er dem der hjulpet mig engang da jeg var ved at stritte.......Saa de har ikke behov for min hjaelp.


He he Suk,
du er en meget heldig mand, du har en rigtig sød og køn kone, og det er ikke engang ironisk skrevet- godt du har det så godt og har været heldig ! du kunne evt. også have været uheldig ? man kan jo ikke altid skue bjørnen på pelsene. hva man nu siger music

Jeg har en dejlig kæreste fra Isaan som er dårlig til engelsk,( betryder intet- jeg taler thai) ikke er universitets uddannet osv ( hun har altid arbejdet på fabrik) , men hun spørger ej heller mig om penge...plager aldrig om noget og ikke noget pres fra familien, så jeg er nok også heldig som dig selvom hun "kun" er fra Isaan..ølkrus...så nogle piger derfra er altså reelle nok...du ville kunne forstå det hvis du en dag mødte hende IRL..så lad venligst være med at være nedladende overfor alle fra Isaarn - det er der ikke altid grund til...men ofte..men ingen regler uden undtagelser..."kaw jai mai "
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 17:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Min underlige halvdel kommer fra Sukhothai.
Så mangler vi kun at få at vide hvor Suks vidunder kommer fra.
Århusianer måskeGrin
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
mp
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 17:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 72
Tilmeldt: 15.11.14
 Status: Offline

skipper skrev:
Der er snart skrevet et par tråde om emnet, nemlig om hvorfor der er så mange håbefulde romantikere der ender med at blive rundbarberede af en eller anden Beer bar luder i Thailand.
Det virker som de efterlader hjernen i hjemlandet, også dem der ellers har anstrengt sig gevaldigt for at snyde sine landsmænd, så de troede de kunne have deres kronede dage derude i varmen og solen.
Nu hører jeg til den gamle skole hvor vi lærte os at træde varsomt derude, og aldrig tro man vidste noget som helst om thailandsk kultur, eller om hvordan thailændere tænker/ikke tænker.
Det sidste var mere muligt end det første, men hvem brød sig om det dengang, vi var unge og smukke, nu er vi kun smukke.
Når jeg ser hvor mange der kommer rigtig galt af sted derude i dag så bliver jeg ked af det, jeg er gammel sømand og lærte livet rundt om i verden at kende, på godt og ondt, allerede før jeg kom til Thailand.
Nu jer der gerne vil stifte familie/bo fast i Thailand, pas på, I ender måske som skaffedyr for en "familie" der er ligeglade med jer, bare I betaler.
Husk på I også selv kan ende i den situation at stå uden penge, hjem og billet hjem
Det vi kalder en Farang Mar.

Med velment hilsen Skipper.


Det er en rigtig god hilsen, du kommer med, Skipper, og jeg blev glad af at læse dit indlæg !

Glæden varede ved lige indtil jeg læste indlæg #2, - suk!
Hvilken kontrast.

Jeg tror, hovmod står for fald.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 17:33
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ikke forstået, hvad er det du ikke kan lide mp?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 17:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

mp skrev:
skipper skrev:
Der er snart skrevet et par tråde om emnet, nemlig om hvorfor der er så mange håbefulde romantikere der ender med at blive rundbarberede af en eller anden Beer bar luder i Thailand.
Det virker som de efterlader hjernen i hjemlandet, også dem der ellers har anstrengt sig gevaldigt for at snyde sine landsmænd, så de troede de kunne have deres kronede dage derude i varmen og solen.
Nu hører jeg til den gamle skole hvor vi lærte os at træde varsomt derude, og aldrig tro man vidste noget som helst om thailandsk kultur, eller om hvordan thailændere tænker/ikke tænker.
Det sidste var mere muligt end det første, men hvem brød sig om det dengang, vi var unge og smukke, nu er vi kun smukke.
Når jeg ser hvor mange der kommer rigtig galt af sted derude i dag så bliver jeg ked af det, jeg er gammel sømand og lærte livet rundt om i verden at kende, på godt og ondt, allerede før jeg kom til Thailand.
Nu jer der gerne vil stifte familie/bo fast i Thailand, pas på, I ender måske som skaffedyr for en "familie" der er ligeglade med jer, bare I betaler.
Husk på I også selv kan ende i den situation at stå uden penge, hjem og billet hjem
Det vi kalder en Farang Mar.

Med velment hilsen Skipper.


Det er en rigtig god hilsen, du kommer med, Skipper, og jeg blev glad af at læse dit indlæg !

Glæden varede ved lige indtil jeg læste indlæg #2, - suk!
Hvilken kontrast.

Jeg tror, hovmod står for fald.



Aha, mp, nu forstår jegThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 18:01

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Min kone komer ud af en fam. som kan klare sig selv, det er dem der hjulpet mig engang da jeg var ved at stritte.......Saa de har ikke behov for min hjaelp.


Det var heldigt for dig at de kunne hjælp dig...kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 18:27

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Det behøver så ikke at være af en Beer bar luder, men du har ret det er det oftest. Og de fleste Thaier stempler hende som luder hvis hun kommer slæbende med en farang. uanset om hun så har været det.

der er hovedsagelig 2 grunde til de vælger en farang.
1. hurtige / nemme penge, for de kender eller har hørt om en der har haft held af at snyde en farang.
2. De eller familien har fucket up deres liv så ingen thai mand vil have dem.
Og så er bunden jo ligesom lagt for at det går galt.

I ender måske som skaffedyr for en "familie" der er ligeglade med jer

Ja men hvis man ikke forstår hvad de siger, så er det jo nemt at lade sig snyde af alle smilene.
Og lade sig snyde af at de efter vores forhold lever fattigt.

Og så skal vi heller ikke glemme at nogen mænd nok vælger Thailand fordi de havde lidt svært ved at finde en hjemme som ville være i stue med dem.
Det kan man så betale sig fra i Thailand.

Om det gør nogen forskel hvilken uddannelse hun har ?
Næh snarere tvært imod, om det er blevet bedre de sidste 5 år.. det ved jeg ikke.
Men før da, var det i thailand alm kendt at skoler og især uni havde store problemer med at piger var part time ludere. Problemet var så stort at det var i TV news flere gange.

Så jo der er virkelig mange ting der kan gå galt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 19:22
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Og så er der de thailandske mænds syn på de damer de selv har bollet tykke, men helst ikke vil betale for.
Så er det godt at have en dum farang at tørre den af på.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
leif
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 22-11-2014 22:46

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Og så er der de thailandske mænds syn på de damer de selv har bollet tykke, men helst ikke vil betale for.

Yep det sker da også. At det er en mand der smutter fra regningen.
Så er det godt at have en dum farang at tørre den af på.

Ja og der er udgangs punktet igen .. penge

Men sandheden er mange gange temmelig anderledes end farang får den udlagt.

Gae, hun er 36 år gammel, gift, datter 13 år, manden arbejder i bangkok, hun går hjemme i landsbyen.
Men da de har været for gode til at spille kan hans løn ikke række til udgifter og datterens skole. / Iphone osv osv.
Hun får et arbejde til 250 thb / dag, men det mente hun nu hun var for fin til.
Så hun går på nettet og finder en mand fra Israel, som hun underholder når han kommer på ferie og han hopper i med begge ben samlet og sender penge til hende hver mdr. For det er jo så synd for stakkels Gae at den dumme thai mand bare er stukket af til Bangkok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 04:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1752
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Og så er der de thailandske mænds syn på de damer de selv har bollet tykke, men helst ikke vil betale for.
Så er det godt at have en dum farang at tørre den af på.



Hej skipper velkommen hjem efter langfarten du skriver
Så er det godt at have en dum farang at tørre den af på.

Dum og dum er vel så meget sagt sandheden er vel at farangen er forelsket griner


Til dig Suk
du er meget triviel at høre på, hvad med at finde en ny plade frem
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 04:59

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Suk99 skrev:
At visse farang bliver taget i roeven her ude, jamen hvad er problemet, de er jo totalt blinde og taenker kun paa fisse.

Jeg har ikke ondt af dem, man bestemmer selv, jeg har vaeret her fast i 10 aar med Ning og hun har aldrig taget roeven paa mig, trods hus, biler og motorbike staar i hendes navn, saa fuck de fjolser som intet fatter.

Men jeg har heller ikke vaeret saa taabelig at finde min kone paa en luderbar.....De fleste Ludere er noget skravl fra Isaan, fy for helvede !


Utroligt at en Isaan hader selv bor i Isaan !!!!!
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 05:02

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Nu er jeg aldrig nedladende overfor kvinder, uagtet hvor de kommer fra udviser jeg altid respekt for det feminine koen.

Min kone er fra Phitsanulok.....

Ha' en dejlig dag alleZusammen........kat


Triviel at hoere paa ? jeg svare paa visse indlaeg, har du et problem IT. saa spring mine indlaeg over.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 05:07

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Jeg er i Isaan for at saelge vores hus.

Jeg hader skam ikke Isaan, der er bare en del her oppe som ikke alt for kloge........Der er stor forskel paa Issan og Bkk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 06:16

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Jeg er i Isaan for at saelge vores hus.

Jeg hader skam ikke Isaan, der er bare en del her oppe som ikke alt for kloge........Der er stor forskel paa Issan og Bkk.


Det fandt du saa ud af efter at have boet der et stykke tid.

En stor del af Bangkoks befolkning kommer fra Isaan.

Hvad er forskellen egentlig ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 07:09

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Forskellen er at mange fra Isaan ingen uddannelse har, samt kun ringe skolegang..........

Maaske jeg bare er sart fordi jeg selv har en veluddannet kone.

At mange i Bkk. er fra Isaan, ja det kan man baade se paa dem, samt hoere paa sproget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-11-2014 07:13

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Suk99 skrev:
Forskellen er at mange fra Isaan ingen uddannelse har, samt kun ringe skolegang..........

Maaske jeg bare er sart fordi jeg selv har en veluddannet kone.

At mange i Bkk. er fra Isaan, ja det kan man baade se paa dem, samt hoere paa sproget.


Der er ogsaa forskel paa Aarhus og Koebenhavn.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
After Living for 38 YEARS in THAILAND, 67 Year old Farang tells us how to be HAPPY De fastboende 1 13-05-2023 06:43
WHY YOUNG THAI WOMEN MARRY OLD FARANG MEN Discover Thainess 2 24-09-2022 17:54
FARANG: The Story of Chef Andy Ricker of Pok Pok Thai Empire Skik og brug 1 05-09-2019 08:36
Millions of followers - farang in North Thailand a massive hit with the Thais De fastboende 1 10-08-2019 08:04
Svensk thrillerserie fra 2017. (Farang) Film, bøger etc 1 21-07-2019 09:16

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.69 sekunder | 99,943,743 Unikke besøg | jQ Blog