Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Yingluck's costly legacy
per1234
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 02:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 883
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

A total of 17.45 million tonnes of rice now sit in storage, an amount equal to 360 million 50-kilogramme sacks.

www.thai-dk.dk/uploads/,,,,000034.jpg
Klik HER for stort foto


http://www.bangko...tly-legacy
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 08:35

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Desvaerre er det saaledes at nu vil "ulvene" hyle op om at hun er jo demokratisk valgt. Man kan jo ogsaa kalde for "Demokratisk Diktatur".
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 09:01

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Demokratisk diktatur eller militær diktatur...pest eller kolera. Et land der er så gennemsyret af korruption får meget svært ved at få egentligt demokrati
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 13:26

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

soi8 skrev:
Demokratisk diktatur eller militær diktatur...pest eller kolera. Et land der er så gennemsyret af korruption får meget svært ved at få egentligt demokrati


Jeg talte med en singaporeaner over telefonen forleden dag. Singporeanere er meget forsigtige personer og jeg blev spurgt om situationen i Thailand. Jeg svarede den har aldrig vaeret bedre.

Saa var det min tur til at stille spoergsmaal:

Er der demokrati i Singapore ? ja eller nej. Det kunne han jo ikke rigtig svare paa.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 13:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

NFP skrev:
Desvaerre er det saaledes at nu vil "ulvene" hyle op om at hun er jo demokratisk valgt. Man kan jo ogsaa kalde for "Demokratisk Diktatur".


ja ulvene hyler, hun har ikke vundet et Demokratisk valgt, hun har købt sig til sejren
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 17:00

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

yindee skrev:
NFP skrev:
Desvaerre er det saaledes at nu vil "ulvene" hyle op om at hun er jo demokratisk valgt. Man kan jo ogsaa kalde for "Demokratisk Diktatur".


ja ulvene hyler, hun har ikke vundet et Demokratisk valgt, hun har købt sig til sejren


Jeg tror du misforstaar mig. Det jeg mener at "ulvene" hyler op er at her kommer den danske retsskaffenhed ind i billedet og uanset hvad der er tabt paa det rice scheme vil de sige at hun er "demokratisk" valgt og hvis der er noget galt kan man saa bare stemme anderledes naeste gang. Men helt enig sejren er kommet via de tiltag der blev lovet foer valget.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 18:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Den danske retskaffenhed er det der har gjort Danmark (og skabt store virksomheder som APM, Lego, Novo m.fl.) til et af de mest fantastiske lande i verden, indtil politikerne begyndte at lyve og friste folk med kanom og da de blev valgt, holdt de ikke løfterne!

Det har PT sgu' da trods alt gjort, hatten af for det...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 21:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Med det resultat at her paa Philippinerne ka vi ikke faa Thai Jasmin rice mere som jeg mere ell. mindre har gjort min familie og de naermeste mere ell. mindre afhaengige af, saa nu maa vi ty til Vietnam rice - nok ligesaa godt..Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2014 01:37

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

LungW skrev:
Den danske retskaffenhed er det der har gjort Danmark (og skabt store virksomheder som APM, Lego, Novo m.fl.) til et af de mest fantastiske lande i verden, indtil politikerne begyndte at lyve og friste folk med kanom og da de blev valgt, holdt de ikke løfterne!

Det har PT sgu' da trods alt gjort, hatten af for det...


Det var en dyr hat. Advarselssignalerne var der lige fra starten af men det var man floejtende ligeglade med.

1, Rice-scheme = den stoerste skandale i Thailands histore
2. THB 100,000.- rabat til nye bil ejere. Gav oejeblikkelig stor profit til bil producenterne og underleverandoerer. Paa et senere tidspunkt havde folk saa ikke raad til at koebe bilerne alligevel og resultatet af det var store lagerpukler hos auto forhandlerne.
Brugtbilsmarkedet blev smadret naesten totalt.
Pengene skulle vaere brugt til at rette op paa infrastrukturen.
De personer som isaer kunne drage fordel af denne politik var isaer hoejtloennede personer som koebte sig en ekstra bil i konens navn eller boernenes navne.
3. THB 200,000.- til nye husejere - der skrives ikke megt om det var en success eller ej, hoejst sandsynligt ikke.
Det var hovedsageligt rige personer som fik fordel af denne politik.
4. Tablets til skoleboern - kaempe mislykket projekt.
5. THB 100 million til hver enkelt provins til en "women's fund" - kom aldrig i gang.
6. THB 300.- minimum wage per dag.
Det var trods alt en politik man kan have sympati for. Den blev bare ikke indfoert paa een gang over hele landet, men startede i 7 provinser og efterfoelgende (1 aar senere) i de andre provinser.
Resultatet blev at i nogen tilfaelde maatte fabrikker lukke ned (bl.a. tekstilindustrien) eftersom de ikke kunne klare den ekstra produktionsomkostning. Virksomheder fyrede folk. Der opstod mangel paa arbejdskraft inden for visse industrier fordi arbejdere flyttede tilbage til deres hjemprovins fordi de mente de ville faa det samme. Eksempel: Arbejdere i Payao provinsen ville faa en loenstigning paa 97%. Hvad nytter det at flytte tilbage hvis der ikke er noget arbejde ?
Et yderligere negativt resultat af denne politik var prisforhoejelser bl.a. paa madvarer, gadekoekkener. Slutresultatet blev da ogsaa at mange arbejdere blev daarligere stillet paa trods af forhoejelsen til THB 300.-

Jeg kan ikke komme i tanker om flere kuldsejlede projekter.

Alle projekter er udsprunget fra Thaksins hjerne. Valgslogan: Thaksin taenker, Pheu Thai tager aktion.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2014 02:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Det var trods alt en politik man kan have sympati for. Den blev bare ikke indfoert paa een gang over hele landet, men startede i 7 provinser og efterfoelgende (1 aar senere) i de andre provinser.


plus det at loven ikke gælder for alle med det resultat at mange må arbejde for 200 baht den dag i dag
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2014 04:39

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Her er lidt mere om risskandalen:

http://www.bangko...n-the-hole

http://www.nation...47731.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2014 05:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

NFP #9: Hvis man gad, og havde tid, kunne man sikkert lave en lignende opremsning om hvad "demokraterne" har lavet af numre i tidens løb, mon ikke?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2014 11:03

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

LungW skrev:
NFP #9: Hvis man gad, og havde tid, kunne man sikkert lave en lignende opremsning om hvad "demokraterne" har lavet af numre i tidens løb, mon ikke?


Det tvivler jeg. De er ikke naer saa dygtige og fantasifulde som Thaksin.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 03:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3424
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

NFP skrev:
LungW skrev:
NFP #9: Hvis man gad, og havde tid, kunne man sikkert lave en lignende opremsning om hvad "demokraterne" har lavet af numre i tidens løb, mon ikke?


Det tvivler jeg. De er ikke naer saa dygtige og fantasifulde som Thaksin.


Taksin er ikke dygtig, han har bare en fantasifuld drøm og masser af penge som bruges på at den drøm skal gå i opfyldelse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 05:59

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

thai skrev:
NFP skrev:
LungW skrev:
NFP #9: Hvis man gad, og havde tid, kunne man sikkert lave en lignende opremsning om hvad "demokraterne" har lavet af numre i tidens løb, mon ikke?


Det tvivler jeg. De er ikke naer saa dygtige og fantasifulde som Thaksin.


Taksin er ikke dygtig, han har bare en fantasifuld drøm og masser af penge som bruges på at den drøm skal gå i opfyldelse


For at goere det helt klart. Jeg er ikke Thaksin tilhaenger, men han startede faktisk naesten fra scratch, gik paa roeven en gang imellem. Foerst da han begyndte at saelge computers til politiet kom der gang i den. Der er nok blevet bribet en del. Naeste skridt var telekommunikation og det var der mange penge i. Resten er historie.

Bortset fra det, hvis det ikke dygtighed, saa ved jeg ikke hvad det er .

Jeg kan anbefale bogen "Thaksin" af Pasuk Phongpaichit og Chris Baker. ISBN 978-974-9511-79-4. Andet oplag udgivet i 2009. Forlag: Silkworm Books.

Den er sikkert svaer at opdrive da det formodes at Thaksin har opkoebt hele oplaget. Grin

http://silkwormbo...ts/thaksin
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 13:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Helt ærligt, så har jeg lidt svært ved at forstå at Thaksin familien skulle stjæle fra deres egne vælgere.
Mon ikke kuppet skyldes at de rige(gule) ikke havde en chance for at vinde et demokratisk valg, og derfor satte hæren ind i et desperat forsøg på at beholde magten, både den militære og den økonomiske.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 14:05

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

skipper skrev:
Helt ærligt, så har jeg lidt svært ved at forstå at Thaksin familien skulle stjæle fra deres egne vælgere.
Mon ikke kuppet skyldes at de rige(gule) ikke havde en chance for at vinde et demokratisk valg, og derfor satte hæren ind i et desperat forsøg på at beholde magten, både den militære og den økonomiske.


Thaksin familien har raget til sig saa det batter. De har stjaalet fra deres egne vaelgere. Lad os sige paa en indirekte maade.

Thaksin regeringen gav stoette til de fattige, men det kostede ikke Thaksin familien en satang, det betalte skatteyderne.

Hvad brugte de fattige risboender pengene til ? Svaret er mobiltelefoner og hvilket firma havde monopol ? Gaet engang.

Hvis folk skulle have et sim kort til telefonen, hvem leverede saa dem ? Gaet engang mere.

Faktisk meget smart fundet paa.

Aarsagen til kuppet er meget enkelt. Aarsagen var at det demokratiske diktatur kl. 4 om morgenen stemte for et emnesti forslag der bl.a. ville give Thaksin amnesti for alle de forbrydelser han har begaaet fik folk paa gaden og demonstrationerne varede i 6 maaneder.

Een af de hoejtstaaende roede ledere (Weng) har offentligt givet udtryk for at det var en kaempe fejltagelse med vedtagelsen af amnesti forslaget.

For at bringe ro i landet valgte militaeret at tage magten og det har bragt stabilitet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 14:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

NFP, du lever i en fantasiverden!

Uden at være grov, men hvor gammel er du egentlig?

Hvad er din baggrund i Thailand, omgangskreds, firma m.m.?

Jeg spørger fordi du virker til at være totalt uvidende om hvad der rører sig i folkedybet.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 14:47

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

LungW skrev:
NFP, du lever i en fantasiverden!

Uden at være grov, men hvor gammel er du egentlig?

Hvad er din baggrund i Thailand, omgangskreds, firma m.m.?

Jeg spørger fordi du virker til at være totalt uvidende om hvad der rører sig i folkedybet.



Du maa vaere iklaedt en roed skjorte.

Det er ikke fantasi hvad der er sket, giv de fattige penge fra statskassen og faa pengene tilbage igen til dit eget private firma. Der er desvaerre mange personer som ikke vil vedkende sig fakta. Du er vist een af dem.

Rice-pledging scheme den stoerste skandale i Thailands historie - er det fantasi ? Det er det ikke for dem som skal betale gildet og det vil tage en generation eller to at faa det ud af verden.

Maaske du vil vaere rar at uddybe hvad der roerer sig i folkedybet, du lader til at vaere godt bevandret. Tak.

God weekend.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-11-2014 15:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Hør nu her, det drejer sig hverken om Thaksin, Prayuth, Abhisit, Suttep eller andre små fisk, det drejer sig om et generationsskifte hos de royale, såre simpelt, men også frygteligt kompliceret.

Eliten har anvendt de gule til at prostestere mod de røde, således at de kunne få manøvreret militæret på plads inden "det unævnelige" sker. Man vil sikre sig total kontrol over hvem efterfølgeren bliver, og det ville man ikke have hvis PT var ved magten. Rice Scheme og andre fadæser er da temmelig ligegyldige når kernen i konflikten handler om Thailand´s overlevelse som samlet nation, med en regent i spidsen der er styret af eliten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Yingluck rides passenger drone in China Nyheder på andre sprog 1 09-11-2019 06:55
Thailands tidligere premierminister Yingluck Shinawatra har fået statsborgerskab i Serbien. Nyheder på dansk 1 08-08-2019 21:36
Catch Yingluck if you can Diverse 5 09-08-2018 03:04
Yingluck's Judgement Day Nyheder på andre sprog 5 26-08-2017 02:09
Yingluck 'ready to face the fate' Nyheder på andre sprog 1 11-07-2017 10:40

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 97,846,422 Unikke besøg | jQ Blog