Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Moms refusion
maichai
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 15:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Er der nogle her der kender de spesifikke regler for refusion af moms i Danmark når man betalt noget i Danmark. Nu ved jeg jo at hvis man køber vare i Danmark bl.a i lufthavnen kan man som udenlandskdansker med bopæl uden for EU få momsen refunderet Men hvad hvis man f.eks. sælger sit hus hvor man betaler en ejendomhandler for at få huset solgt og han lægger moms oveni prisen på 25 % kan man så også få den moms refunderet der kan også være andre ting som hvis man har andet fast ejendom i Danmark og får en hånværker ud for at repererer så skriver mesteren jo også moms på kan man få deen moms refunderet Jeg har prøvet at google lidt her og der men kan ikke rigtig finde et svar. Her er to link jeg bl.and. har kigget på men i mine øjne er det en jungle.I dont like
MVH.
Maichai

http://www.skat.d...vId=201191

http://kina.um.dk...n-af-moms/
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-11-2014 17:31

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:
Er der nogle her der kender de spesifikke regler for refusion af moms i Danmark når man betalt noget i Danmark. Nu ved jeg jo at hvis man køber vare i Danmark bl.a i lufthavnen kan man som udenlandskdansker med bopæl uden for EU få momsen refunderet Men hvad hvis man f.eks. sælger sit hus hvor man betaler en ejendomhandler for at få huset solgt og han lægger moms oveni prisen på 25 % kan man så også få den moms refunderet der kan også være andre ting som hvis man har andet fast ejendom i Danmark og får en hånværker ud for at repererer så skriver mesteren jo også moms på kan man få deen moms refunderet Jeg har prøvet at google lidt her og der men kan ikke rigtig finde et svar. Her er to link jeg bl.and. har kigget på men i mine øjne er det en jungle.I dont like
MVH.
Maichai

http://www.skat.d...vId=201191

http://kina.um.dk...n-af-moms/


Ingen refusion for det er en ydelse der foregaar i Danmark. Hvis du koeber varer i Danmark som du tager ud af Danmark og du kan bevise du er bosiddende i Thailand kan du faa refusion som du vil faa i lufthavnen kontant eller indsat paa dit kreditkort.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2014 01:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Nu forholder det sig sådan at en bekendt til mig var på ferie i Danmark i 2 måneder og havde i den tid en udlejningsbil betalt på kreditkort da han forlod Danmark udfyldte han en seddel og fik momsen fra hele perioden sat tilbage på sit kreditkort Er det så en fejl fra skat side eller kan man det music
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2014 01:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Nu forholder det sig sådan at en bekendt til mig var på ferie i Danmark i 2 måneder og havde i den tid en udlejningsbil betalt på kreditkort da han forlod Danmark udfyldte han en seddel og fik momsen fra hele perioden sat tilbage på sit kreditkort Er det så en fejl fra skat side eller kan man det music



Som udenlandsdansker kan du leje en bil moms og afgift fri



for andre ydelser og køb

Du kan få moms tilbage, hvis du er turist i Danmark

Når du er turist i Danmark, kan du få momsen tilbage af varer, du har købt under dit ophold. For at være turist, skal du:

rejse på ferie til Danmark fra din bopæl uden for EU og rejse tilbage igen, når din ferie er slut. Har du studeret eller arbejdet i Danmark eller et andet EU-land, fx som au pair, eller skal du udstationeres, kan du ikke få momsen tilbage, da dit ophold ikke opfattes som ferie.
have adresse uden for EU. Har du folkeregisteradresse i Danmark eller et andet EU-land, kan du ikke få momsen tilbage.
Derudover skal følgende tre betingelser være opfyldt:

Varen skal være ført ud af EU inden udgangen af den tredje måned efter måneden for købet. Har du for eksempel købt varen den 4. marts, skal du altså senest udføre den inden udgangen af juni måned.

Varen skal koste mindst 300 kr. (For Norge og Ålandsøerne er beløbet 1.200 kr. Se særlig information i afsnittet Sådan får du momsen tilbage, hvis du bor i Norge eller på Ålandsøerne).

Du skal selv tage varerne med, når du rejser ud af Danmark, eller sende dem til et land uden for EU.
I Danmark er momsen normalt 20 procent af salgsprisen. Er prisen anført uden moms, udgør momsen 25 procent af varens pris.

Reglerne om tilbagebetaling af moms gælder også, når du har købt din vare fra en dansk internetbutik, der opkræver dansk moms.


http://www.skat.d...chk=209228
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2014 02:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline


Som udenlandsdansker kan du leje en bil moms og afgift fri

Men hvis man f.eks. sælger sit sommerhus og mægler skal have 60.000 kr bliver det jo med moms 75.000 kr. men de 15.000 i moms er altså ikke refusions beretiget ?
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2014 05:06

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

maichai skrev:

Som udenlandsdansker kan du leje en bil moms og afgift fri

Men hvis man f.eks. sælger sit sommerhus og mægler skal have 60.000 kr bliver det jo med moms 75.000 kr. men de 15.000 i moms er altså ikke refusions beretiget ?


Her maa svaret vist vaere nej.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,096,741 Unikke besøg | jQ Blog