Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Skik og brug
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
kæledyr i Thailand?
kimp
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2009 01:20

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.06.09
 Status: Offline

Hej

I Danmark har de fleste børn, på et eller andet tidspunkt haft et kæledyr. Det være sig et hamster en kanin eller et andet dyr, som de ku kalde deres eget.
Det er jo også meget almindeligt i Danmark at mange familier holder hund, kat eller måske en tam fugl af en art. Der står også akvarier i utroligt mange hjem. Hvordan er det i Thailand med det? Holder man kæledyr og hobbydyr ? I bekræftigende fald, hvor køber de dem så. Er det på markeder, eller er der dyrehandlere, som i Danmark?

mvh Kim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
claus31130
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2009 04:08
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 154
Tilmeldt: 19.02.09
 Status: Offline

Hej Kim....

Kan så kun snakke for hvad jeg selv har set..

Jeg har set folk der holder kæledyr, det være sig både fisk, kaniner og fugle....skildpadder

Jeg har set både butikker med kæledyr og set det solgt rundt om på markeder også
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
www.nielsen.in.th
bamsen
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2009 07:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs

Ja jeg har kun set kælredyr på markeder,
og det er både hundehvalpe og akvarie fisk som man fåri plastic poser.hehe.
og små pels dyr.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2009 16:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

der er faktisk rigtig mange forretninger der sælger kæledyr

og de sælger alt mulig slags mad og ja hvad ved jeg hunde og katte slik

lige som de har en masse forskellige legetøj til dyrerne

....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
freja
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2009 17:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 954
Tilmeldt: 25.06.09
 Status: Offline

Var en aften for længe siden, på et lokalt marked, husker ikke præcis hvor det var, men et sted nær den Burmesiske grænse. Her havde de lokale, små hunde hvalpe stoppet i bure på størrelse med "tændstik" æsker. Jeg kunne næsten ikke holde ud at se på det, og spurgte hvor meget den skulle koste, vi startede ved 10000 TBH, ung og naiv som jeg var, troede jeg virkelig selv på, jeg kunne overbevise de handlende om det forfærdentlige i at holde dyr på den måde. Ja det ene ord tog det andet, og mens jeg var godt i gang, med en ellers, efter min egen mening, god moralprædiken, opdagede jeg ikke, at flere og flere ophidsede thaier, havde taget opstilling omkring os, havde jeg ikke haft nogle gode venner ved min side, ja så var det vel endt med at jeg enten havde købt for 100000 TBH hunde, eller havde fået en omgang bøllebank.
Stadig gestikulerende, blev jeg eskorteret ud af området, af mine venner, efterfulgt af en hel masse thai gloser, jeg ikke helt forstod hm, men de råbte vist ikke farvel og på gensyn.:D
Ja af skade bliver man klog, men sjældent rig, da jeg senere af en stolt thaie, blev præsenteret for en kæmpe slange, i et mini, mini bur, ja så blev mine venner, hurtigt enige om, at her holdt jeg min mund lukket.
Jeg tænker mange gange på den historie, og på at jeg den dag idag kunne risikere at have været den stolte ejer af 10-20 små hunde. Jeg elsker dyr meeen i lidt mindre målestok.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 06:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej freja
min første hund købte jeg på et market i bangkok for nok 35 år siden
den sad netop i et lille bur sammen med en masse andre og jeg er nok lidt blød lige som dig, men jeg købte dog kun den ene som blev døbt Hr.Olsen

.....
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 07:17



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Vores hundehvalpe tager vi ingenting for, men til gengæld har vi nogle få krav, nemlig at halen ikke må skæres af, at hvalpen ikke lever i bur eller lænke
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kimp
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 13:35

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.06.09
 Status: Offline

Hejsa.
Tak for jeres svar.
Det der med, at skære halen af, har jeg hørt før. Både hunde og katte, med afskårede haler, har jeg forstået, ikke er helt ualmindeligt. Hvorfor gør man det?

mvh Kim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 14:03

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hvis du tager en Jack Russel terrier f.eks. så er det fordi den er en rævehund og halen kan give enorme problemer i en fight med en ræv. Derfor gør man det. Ikke i Danamrk men alle andre steder.

Herude i Thailand er det anderledes. Der gør man det bare fordi man har lyst. Jeg har været i fight med nogle børn der med en saks skar øreflipperne af en tilfældig hundehvalp. Dette kunne jeg ikke lide.ved ikke

Ja hvorfor kan man blive sådan. Jeg kan ikke svare dig, men hvis du ser de forskellige gadehunde herude, vil du se forskellige syn på, hvad der skal skæres af. Jeg har det dårligt engang imellemrasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 14:09



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Når Vorherre har skabt en hund med hale skal den fandeme også blive der.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kimp
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 14:59

Bruger

Antal indlæg: 38
Tilmeldt: 12.06.09
 Status: Offline

Hej.
Jeg synes også at de skal have lov, at beholde alle lemmer, så længe de ikke er gået i stykker.
Man skalle jo tro, at der lå et eller andet bag det at de skære halerne af dem, det er umidelbart noget mystisk noget at få lyst til. Det kan ikke give meget + på karmasiden.

mvh Kim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
swed
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-07-2009 15:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 155
Tilmeldt: 10.03.09
 Status: Offline

huratho skrev:
Hej
Når Vorherre har skabt en hund med hale skal den fandeme også blive der.
Hilsen Hugo


Det har du næsten ret i Hugo,men på visse jagthunde kuperer man stadig halen , det skulle være fordi hunden ødelægger halen under jagt , jeg har set det masser af gange med springer spaniels , de kan blive helt revet op og meget blodige, men hovedparten af hunde der blev kuperet i bla danmark var pga udseende , alle husker vel rottweiler og doberman som idag har haler.
Manse de rævehunde(gravhunde) der har været kuperet har alle været pga udseende, det er ræven der skal passe på:)alm kort/ruhåretgravhund har altid haft hale , men der har været et utal af forklaringer på hvorfor hunde skulle hale kuperes
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Smag på Thailand Hele Thailand 96 19-04-2024 10:22
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 5 18-04-2024 16:03
Thailand Is No Longer Cheap.. Hele Thailand 1 09-04-2024 12:57
Snart kan homoseksuelle blive gift i Thailand Nyheder på dansk 1 29-03-2024 11:01
Interview med den danske ambassadør i Thailand De fastboende 1 18-03-2024 12:23

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.42 sekunder | 99,092,994 Unikke besøg | jQ Blog