Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: De fastboende
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Retur til DK, eller?
leif
#41 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 04:15

Bruger

Antal indlæg: 682
Tilmeldt: 30.06.09
 Status: Offline

Som allerede skrevet kan der være forskellige oplevelser med de forskellige hospitaler.
Jeg har prøvet at ligge på offentlig hospital i Thailand og den største forskel fra et Dansk var vel vi lå lidt flere på stuen og man selv har pleje personale med.
Om man ligger 4 - 6, eller 10 - 15 det kan jeg ikke se er noget problem.
Alle mine skader er efterfølgende blevet undersøgt i DK og der har ikke været noget at udsætte på noget af det. Jeg vil endda påstå den syning der blev lavet i Thailand er betydelig pænere end det der i sin tid blev lavet på Vejle sygehus.

Priser / forsikring.... Selvfølgelig er det bedst at have en forsikring, til at betale, hvis uheldet er ude... Men på den anden side er det nu ikke specielt dyrt, jeg havde mange skader og regningen lød på 32.000,- thb

Til det med betaling.... De spurgte min kone om vi var gift, for så kom jeg ind under hendes ID nr. men da vi ikke havde papir på det, gik den ikke.
Det har jeg et par gange tidligere brugt med min ex,s ID på vores lille lokale afd. pga noget eksem.
Men om det faktisk er reglerne, eller nogen bare giver den service, ved jeg ikke.

Skulle det engang blive aktuelt, så vil jeg ikke have noget mod igen at bruge offentlig hospital i Thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#42 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 04:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
LungW skrev:
Forsikring i Thailand, og mange andre steder i verden er en jungle og selskaberne er rovdyrene.

Kasikorn Bank har lidt for enhver pengepung:

http://www.kasikornbank.com/EN/Personal/Insurance/Generalinsurance/HealthProtect/Pages/HealthCareProtect.aspx


Nå, men ellers må man håbe at heldet er med en og at krop og sind kan klare belastningen, det er jo et hårdt liv på mange måder i Thailand. Bare varmen, 30 til 38 grader året rundt, og har man samtidig for højt blodtryk og måske diabetes 2, og spiser små blå piller som bolcher, ja så bliver pumpeværket altså sat på overarbejde.



Det der fra Kasikornbank ser nu ikke helt tosset ud. Er der nogen der kan give en præcis forklaring på begreberne inpatient/outpatient da jeg synes det står lidt uklart i mange forsikrings tilbud. Jeg er selv kunde i Kasikorn så jeg vil da gå hen og høre mere om det.



ok jeg prøver, først jeg har selv en forsikring i Kasikornbank plan 3 til 17680 baht årlig


inpatient: er en person som er indlagt på hospitalet


outpatient: er en person der møder op på hospitalet modtager behandling og går hjem igen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Anonym
#43 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 04:49

Bruger

Antal indlæg: 191
Tilmeldt: 01.08.09
 Status: Offline

maichai skrev:
Ang. forsikring, saa poster jeg da gerne et link om de selskab jeg har, jeg vroevler ikke, jeg har haand i hanke med det jeg skriver...Men det bliver foerst imorgen , mine papire ligger i Samutprakan og jeg er pt. i Udon Thani, selskabet har en fin side paa nettet....saa jeg poster adressen imorgen


Måske skulle du Suk oprette en tråd angående forsikringer jeg synes vi bevæger os længere og længere væk fra trådens overskrift
I øjeblikket kører den mere på forsikringer og hospitaler både offentlige og private


Nhæ, hvorfor dog det.
Emnet er interessant og aktuelt for mange. Lad os endelig få så mange gode råd om forsikring her i Thailand som muligt. Det kan spare mange medlemmer for ubehagelige oplevelser.

Og emnet flugter fint med trådens ide,.... Skal, skal ikke ta' tilbage til Dk, af hensyn til helbreddet.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#44 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 04:55

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

M55 skrev:
soi8 skrev:
LungW skrev:
Forsikring i Thailand, og mange andre steder i verden er en jungle og selskaberne er rovdyrene.

Kasikorn Bank har lidt for enhver pengepung:

http://www.kasikornbank.com/EN/Personal/Insurance/Generalinsurance/HealthProtect/Pages/HealthCareProtect.aspx


Nå, men ellers må man håbe at heldet er med en og at krop og sind kan klare belastningen, det er jo et hårdt liv på mange måder i Thailand. Bare varmen, 30 til 38 grader året rundt, og har man samtidig for højt blodtryk og måske diabetes 2, og spiser små blå piller som bolcher, ja så bliver pumpeværket altså sat på overarbejde.




Det der fra Kasikornbank ser nu ikke helt tosset ud. Er der nogen der kan give en præcis forklaring på begreberne inpatient/outpatient da jeg synes det står lidt uklart i mange forsikrings tilbud. Jeg er selv kunde i Kasikorn så jeg vil da gå hen og høre mere om det.



ok jeg prøver, først jeg har selv en forsikring i Kasikornbank plan 3 til 17680 baht årlig


inpatient: er en person som er indlagt på hospitalet


outpatient: er en person der møder op på hospitalet modtager behandling og går hjem igen


Ok, tak. Det betyder at den forsikring dækker ret pænt ved indlæggelse men ved ambulant behandling ingenting eller næsten ingenting, er det korrekt opfattet?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#45 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 05:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

soi8 skrev:
M55 skrev:
soi8 skrev:
LungW skrev:
Forsikring i Thailand, og mange andre steder i verden er en jungle og selskaberne er rovdyrene.

Kasikorn Bank har lidt for enhver pengepung:

http://www.kasikornbank.com/EN/Personal/Insurance/Generalinsurance/HealthProtect/Pages/HealthCareProtect.aspx


Nå, men ellers må man håbe at heldet er med en og at krop og sind kan klare belastningen, det er jo et hårdt liv på mange måder i Thailand. Bare varmen, 30 til 38 grader året rundt, og har man samtidig for højt blodtryk og måske diabetes 2, og spiser små blå piller som bolcher, ja så bliver pumpeværket altså sat på overarbejde.



Det der fra Kasikornbank ser nu ikke helt tosset ud. Er der nogen der kan give en præcis forklaring på begreberne inpatient/outpatient da jeg synes det står lidt uklart i mange forsikrings tilbud. Jeg er selv kunde i Kasikorn så jeg vil da gå hen og høre mere om det.



ok jeg prøver, først jeg har selv en forsikring i Kasikornbank plan 3 til 17680 baht årlig


inpatient: er en person som er indlagt på hospitalet


outpatient: er en person der møder op på hospitalet modtager behandling og går hjem igen


Ok, tak. Det betyder at den forsikring dækker ret pænt ved indlæggelse men ved ambulant ingenting eller næsten ingenting, er det korrekt opfattet?



ja plan tre dækker kun indlæggelse, snupper du plan 4 til 29508 baht får du også dækket ambulant behandling max 30 gange pr år og maks 1500 baht pr gang

i mine svar går jeg udfra at du er over 61 år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#46 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 05:20

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

M55 skrev:
soi8 skrev:
M55 skrev:
soi8 skrev:
LungW skrev:
Forsikring i Thailand, og mange andre steder i verden er en jungle og selskaberne er rovdyrene.

Kasikorn Bank har lidt for enhver pengepung:

http://www.kasikornbank.com/EN/Personal/Insurance/Generalinsurance/HealthProtect/Pages/HealthCareProtect.aspx


Nå, men ellers må man håbe at heldet er med en og at krop og sind kan klare belastningen, det er jo et hårdt liv på mange måder i Thailand. Bare varmen, 30 til 38 grader året rundt, og har man samtidig for højt blodtryk og måske diabetes 2, og spiser små blå piller som bolcher, ja så bliver pumpeværket altså sat på overarbejde.



Det der fra Kasikornbank ser nu ikke helt tosset ud. Er der nogen der kan give en præcis forklaring på begreberne inpatient/outpatient da jeg synes det står lidt uklart i mange forsikrings tilbud. Jeg er selv kunde i Kasikorn så jeg vil da gå hen og høre mere om det.



ok jeg prøver, først jeg har selv en forsikring i Kasikornbank plan 3 til 17680 baht årlig


inpatient: er en person som er indlagt på hospitalet


outpatient: er en person der møder op på hospitalet modtager behandling og går hjem igen


Ok, tak. Det betyder at den forsikring dækker ret pænt ved indlæggelse men ved ambulant ingenting eller næsten ingenting, er det korrekt opfattet?



ja plan tre dækker kun indlæggelse, snupper du plan 4 til 29508 baht får du også dækket ambulant behandling max 30 gange pr år og maks 1500 baht pr gang

i mine svar går jeg udfra at du er over 61 år


Ja, jeg er 63 år.
Jeg vil gå i Kbank og undersøge lidt nøjere. Som det er sat op ser det jo ud som om at hvis man f.eks. har et uheld og kommer på hospitalet for at blive lappet sammen og tager derfra samme dag, ja så betaler forsikringen ikke men hvis man overnatter så betaler den. Det virker umiddelbart lidt mystisk. Der må findes nogle helt konkrete forsikrings betingelser, men tak for hjælpen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#47 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 06:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

soi8: Til sådan et tilfælde skal du have en ulykkesforsikring, hvilket K-bank også har:

http://www.kasiko...otect.aspx

Mht. sygeforsikring må man selv vurdere om der skal Outpatient med i policen, men det bliver dyrt så de fleste betaler selv, her et eksempel:

http://www.thaivi...-question/

Jeg har så småt besluttet - efter de mange gode indlæg i denne tråd- at blive herude lidt endnu. De skavanker jeg har kan ordnes på Goverment Hosp. - og derefter få lavet en billig sygeforsikring.

Kan anbefale at bruge en agent, som kan finde tilbud fra forskellige selskaber:

http://www.aainsu...iland.html

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#48 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 06:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

dk skrev:
maichai skrev:
Ang. forsikring, saa poster jeg da gerne et link om de selskab jeg har, jeg vroevler ikke, jeg har haand i hanke med det jeg skriver...Men det bliver foerst imorgen , mine papire ligger i Samutprakan og jeg er pt. i Udon Thani, selskabet har en fin side paa nettet....saa jeg poster adressen imorgen


Måske skulle du Suk oprette en tråd angående forsikringer jeg synes vi bevæger os længere og længere væk fra trådens overskrift
I øjeblikket kører den mere på forsikringer og hospitaler både offentlige og private


Nhæ, hvorfor dog det.
Emnet er interessant og aktuelt for mange. Lad os endelig få så mange gode råd om forsikring her i Thailand som muligt. Det kan spare mange medlemmer for ubehagelige oplevelser.

Og emnet flugter fint med trådens ide,.... Skal, skal ikke ta' tilbage til Dk, af hensyn til helbreddet.



Ja DK - er enig med dig, tror der er mange som med alderen bliver nervøse hvis de ingen forsikring har. Såvidt jeg kan læse her i tråden af folks erfaringer, så kan man altså blive repareret på de offentlige hospitaler uden at det koster en formue. Det kræver måske nok at man bor ude i provinsen, og ikke Pattaya, Hua Hin, Phuket, og vel også Bangkok, der tikker taxameteret altså når man er farang.

En anden vigtig ting ved evtl. hjemrejse er de psykiske udfordringer der kan opstå når man lander en mørk vintermorgen i Kastrup, og senere skal finde sig til rette i en kultur der har forandret sig voldsomt de senere år, og ikke til det bedre efter min mening.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#49 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 07:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

LungW skrev
Såvidt jeg kan læse her i tråden af folks erfaringer, så kan man altså blive repareret på de offentlige hospitaler uden at det koster en formue. Det kræver måske nok at man bor ude i provinsen, og ikke Pattaya, Hua Hin, Phuket, og vel også Bangkok, der tikker taxameteret altså når man er farang.


kan kun give dig ret her ude på landet er de mere menneskelige, midt om natten fik jeg en mærkelig summen i øret der gjorde at jeg blev mere skør end jeg normal er, nå ankommer på sygehuset kl 0300 hvorefter de fisker et eller andet dyr ud af øret

efter en timens tid fik jeg besked på at fise af igen, ok sagde jeg hvad er regningen løbet op i, svaret var du skylder intet
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#50 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 08:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline


efter en timens tid fik jeg besked på at fise af igen, ok sagde jeg hvad er regningen løbet op i, svaret var du skylder intet


Det samme har jeg været ude for det regnede af helvede til og gulvet var blevet glat som bare fanden og jeg røg på røven og tog for mig med hænderne med det resultat at jeg forstuvede den ene hånd af sted gik det til vores lille lokale hospital kl 21. om aftenen de kiggede på den tilkaldte en der kunne tage et par røntgen billeder og lagde min hånd i en gips skinne med ophæng og det hele og gav mig en masse smertestillende piller hele seancen varede i 2,5 time og da jeg var færdig og stod med mit forsikringskort i hånden sagde de nej nej du skal kun betale for pillerne 220 baht 2 uger efter var jeg inde og få fjernet gipsen igen tog de røntgen og det samme gentog sig helt gratis og ingen ventetid som på danske skadestuer hvor du får lov til at vente til læger og sygeplejersker er færdige med kaffen og at drikke kaffe på et dansk hospital tager åbenbart mindst 6 timer så alt i alt en god oplevelse her i Thailand
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#51 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 08:55

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Skal vi nu ikke holde os til sanheden Maichai, du var sikkert pisse fuld.........Jeg har proevet det samme og jeg var stiv, det kostede 10 sting i baghovedet,,,,,,,,,jeg har sq ikke taget skade...Vel....55

Da jeg laa og rodede rundt og blodet pissede ud, ja Ning var ikke hjemme, min nabo ringede efter en ambulance, men de turde ikke at komme ind da vi havde 3 Bangkaew ( Hunde ), saa kom Ning og fik styr paa vovserne, og jeg roeg op paa en baare og ind og blev syet, sikken et cirkus....5555555
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#52 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Skal vi nu ikke holde os til sanheden Maichai, du var sikkert pisse fuld.........Jeg har proevet det samme og jeg var stiv, det kostede 10 sting i baghovedet,,,,,,,,,jeg har sq ikke taget skade...Vel....55


Jo Suk du har taget skade men det var dengang du blev født i AARHUSdriller Og Nej Suk jeg var ikke pisse fuld det var måske det der var problemet da gulvet var vådt og glat og jeg var helt ædruhej
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#53 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

Leif skrev
Jeg har prøvet at ligge på offentlig hospital i Thailand og den største forskel fra et Dansk var vel vi lå lidt flere på stuen og man selv har pleje personale med.


personlig foretrækker jeg en 10 mands stue der er altid personale tilstede Thumb at pigen /kæresten / konen er med som pleje personale (øl henter) er bare alletiders music
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#54 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 10:07
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

Retur til DK, eller?

se det er et godt spørgsmål

1. pengene rækker længere i Thai

2. hvad nu hvis jeg flytter til Danmark hvad så med konen/kæresten kan hun få opholdtilladelse ved ikke

3. I Danmark risikerer du at blive du ensom

4. har du været i Thai i mange år får du det svært med den danske kultur

jeg bliver i Thai til den bitter ende

livet er ikke det værste vi har music
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#55 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 11:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Gode argumenter, masa, og jeg er enig, tak.

"Den Danske Kultur" - er der mon noget tilbage af den?

Tonen er rå, der sparkes nedad på de arbejdsløse, de udsatte, de udenlandske, ja der sparkes alle vegne synes jeg.

Politikere og politik vil jeg ikke nævne, har endelig fået styr på mit blodtryk, så vil ikke risikere noget.

Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Suk99
#56 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 12:55

Bruger

Antal indlæg: 286
Tilmeldt: 10.09.14
 Status: Offline

Jeg er her helt enig med Masa.

At vende tilbage til dansk kultur maa ikke vaere nemt, naar jeg ser danakere i danmark udefra er det en flok mennesker som blot sidder og piller navle, og kaefter op og hvad der er deres ret, det er til tider til at braekke sig over.

At tage en thai med til danmark, i mine oejne er det en form for mishandling af kvinden, danmark er pilraaden og hendes netvaerk i dk. vil muligvis ende med en gang ludere, ja jeg er ikke foedt igaar, jeg kendte mange thaier da jeg boede i dk, de fleste var hoestet fra Pattaya.............Saa jeg bliver ogsaa her, jeg har intet at komme til dk. efter.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#57 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-09-2014 15:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

masa skrev:
Retur til DK, eller?

se det er et godt spørgsmål

1. pengene rækker længere i Thai

2. hvad nu hvis jeg flytter til Danmark hvad så med konen/kæresten kan hun få opholdtilladelse ved ikke

3. I Danmark risikerer du at blive du ensom

4. har du været i Thai i mange år får du det svært med den danske kultur

jeg bliver i Thai til den bitter ende

livet er ikke det værste vi har music


jeg vil ikke til Danmark selv om jeg bliver meget syg, i danmark ender du på et plejehjem Angry
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#58 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2014 04:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

jeg vil ikke til Danmark selv om jeg bliver meget syg, i danmark ender du på et plejehjem

Ja og uden omsorg for det har de ikke tid til men en ble kan du få på og blive taget op af sengen kl. 11 hvis de husker det sådan endte min mor sine dage i det syge system en dag jeg kom og besøgte hende så jeg at der ingen toiletpapir var på toilettet jeg gjorde opmærksom på det hvortil en personale sagde har din mor da ingen kaffeposer hun synes hun var sjov jeg synes ikke hun var sjov og gik videre med det og blev kigget efter med hadske øjne hver gang jeg kom på besøg efter den tid besluttede jeg aldrig på plejehjem i Danmark så hellere en kugle for panden
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
LungW
#59 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2014 08:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 347
Tilmeldt: 28.09.14
 Status: Offline

Til jer/os der har været væk meget længe, hvordan er det i Danmark, hvordan er de danskere egentlig?

http://magnuskjoe...are-weird/

magnuskjoeller.dk/wp-content/uploads/2014/02/Danes-Are-Weird.jpg

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#60 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-10-2014 08:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Lige så forskellige som andre steder i verden. Det kommer jo helt an på hvilke "briller" man har på.ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Danmark dejligt eller ??? Nyheder på dansk 1230 01-03-2024 11:52
Hvis du opholder dig i Pattaya.Husk altid dit pas eller en fotokopi Nyheder fra Pattaya 3 23-11-2022 09:17
Løsladt - Henrik Tur / Retur Film, bøger etc 1 06-08-2022 13:22
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Tro det eller ej vi gjorde det i første forsøg' Alt det andet 1 13-04-2020 12:05

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.21 sekunder | 99,564,735 Unikke besøg | jQ Blog