Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Tourists get extended visas
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2014 03:20
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

The Immigration Bureau has approved a new regulation that allows tourists to extend their stay in the kingdom by a further 30 days, effective from Aug 29

That will mean holidaymakers from 49 countries who enter Thailand under a 30-day visa exemption can stay for 60 days. Visitors entering on the 60-day tourist visa are still eligible for the extra stay of 30 days as per normal.

http://www.bangko...nded-visas


www.thai-dk.dk/uploads/---fred672084.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2014 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Jeg kan ikke rigtig se hvordan denne nye regel kan få den store betydning? ved ikke
-Som alm. turist med 30 dages stempel fra start har man jo returbillet indenfor de 30 dage. Hvis man ikke fra start har kalkuleret med ekstra 30 dage og købt en "åben" billet, så "misser" man jo sin hjemrejse, og må købe helt ny billet.
-Denne nye billet kan man jo heller ikke købe før man ved om man får ekstra 30 dage, og kan derfor heller ikke vise ny udrejsedato.
Man kan jo ikke fra start få 30 dages indrejsestempel, hvis udrejse-datoen ikke er i orden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2014 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

en ting er sikker du får de 30 dage når du har betalt 1900 baht som er lig med 350 danske kroner

hvis du vil være 60 dage i landet, så søg et 60 dages turistvisa det koster kun 200 danske kroner se link http://www.thai-c...turist.asp
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-08-2014 16:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Øv, er der ikke noget der hedder tålt opholdgodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2014 04:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Jeg kan ikke rigtig se hvordan denne nye regel kan få den store betydning? ved ikke
-Som alm. turist med 30 dages stempel fra start har man jo returbillet indenfor de 30 dage. Hvis man ikke fra start har kalkuleret med ekstra 30 dage og købt en "åben" billet, så "misser" man jo sin hjemrejse, og må købe helt ny billet.
-Denne nye billet kan man jo heller ikke købe før man ved om man får ekstra 30 dage, og kan derfor heller ikke vise ny udrejsedato.
Man kan jo ikke fra start få 30 dages indrejsestempel, hvis udrejse-datoen ikke er i orden.


en ting er sikker du får de 30 dage når du har betalt 1900 baht som er lig med 350 danske kroner

hvis du vil være 60 dage i landet, så søg et 60 dages turistvisa det koster kun 200 danske kroner


Som jeg læser det får man hvis man er fra en af de 49 lande automatisk et 60 dages visa og kan altså bestille f.eks. 5 ugers ferie i Thailand uden at skulle opsøge et immigrationskontor under opholdet og behøver derfor heller ikke købe et 60 dages turistvisa hjemmefra
Kun hvis man vil være her i op til 90 dage som turist må man på immigration og betale de 1900 baht
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2014 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Maichai
Du får ikke automatisk de 30 dage mere. Du skal på Immigration inden udløb af første periode (pas , kopi af pas, pasbillede, udfylde formular, betale 1900 baht).
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2014 07:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

@Maichai
Du får ikke automatisk de 30 dage mere. Du skal på Immigration inden udløb af første periode (pas , kopi af pas, pasbillede, udfylde formular, betale 1900 baht).


Dardi hvis det er tilfældet er det jo lal og skide lige meget så er det bedre som M55 skriver at lave det hjemmefra for kun 200 kr. men det var ikke det der stod på Thaivisa fra startenved ikke
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2014 08:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Maichai
Se det som en (og kun 1 gang) mulighed at forlænge, medens man er dernede. Og som du skriver, er der "andere metoden", som er bedre hjemmefra, hvis man kender sine rejseplaner på forhånd. Lad os nu se om en måned om der løber erfaringsindlæg ind på dette emne.
Jeg synes de skulle lave mulighed for line up i Lufthavnen til 6o dage - hvis du så havde papirerne parat. Ville da være lettere for alle.
Maichai vi følger op på dette. Ting i Thailand ender sjældent som planlagt, men det kender du sikkert alt for godt til.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2014 11:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

i følge det lokale immigrations kontor gælder loven kun året ud, der barsles med en ny ordning hvor danskere og kinesere vil få opholdtilladeise i 60 dage ved ankomst hvis du vel og mærke ankommer med fly
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-08-2014 12:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

i følge det lokale immigrations kontor gælder loven kun året ud, der barsles med en ny ordning hvor danskere og kinesere vil få opholdtilladeise i 60 dage ved ankomst hvis du vel og mærke ankommer med fly


Som jeg læser det får man hvis man er fra en af de 49 lande automatisk et 60 dages visa og kan altså bestille f.eks. 5 ugers ferie i Thailand uden at skulle opsøge et immigrationskontor under opholdet og behøver derfor heller ikke købe et 60 dages turistvisa hjemmefra
Kun hvis man vil være her i op til 90 dage som turist må man på immigration og betale de 1900 baht


Det er det samme jeg har læst på thaivisa og ja så er det jo en hel anden snak
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2014 13:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Maichai
Har du et link til emnet på Thaivisa .. jeg kan sgutte hitte det ... surrender
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 31-08-2014 16:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Har du et link til emnet på Thaivisa .. jeg kan sgutte hitte det ...surrender

Nej desværre jeg sad og læste det og nu kan jeg ikke finde det igen men det stod som en overskrift men nørdnu pist borte
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2014 09:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Har været på Udon Thani Immigration i dag. 30 dage mere gik som smurt. Alle de kopier jeg havde taget og billlet og vise penge var hun ligeglad med.
Kopi af pas (m/nye stempler + exitkort) som hun selv tog + 2000 baht og tf7-ansøgning m/billede .. så var den ged barberet. Super betjening. Et smil og god ferie .. så var det ud i varmen igen. Jo de har styr på det.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2014 10:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Har været på Udon Thani Immigration i dag. 30 dage mere gik som smurt. Alle de kopier jeg havde taget og billlet og vise penge var hun ligeglad med.
Kopi af pas (m/nye stempler + exitkort) som hun selv tog + 2000 baht og tf7-ansøgning m/billede .. så var den ged barberet. Super betjening. Et smil og god ferie .. så var det ud i varmen igen. Jo de har styr på det.

Ja de KAN være hurtige når man selv har orden i sine ting
Dardi du skriver 2000 baht var de 100 baht tipsmusic eller er det steget
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2014 13:49

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Som jeg læser det får man hvis man er fra en af de 49 lande automatisk et 60 dages visa og kan altså bestille f.eks. 5 ugers ferie i Thailand uden at skulle opsøge et immigrationskontor under opholdet og behøver derfor heller ikke købe et 60 dages turistvisa hjemmefra
Kun hvis man vil være her i op til 90 dage som turist må man på immigration og betale de 1900 baht


de 100 B var til kaffekassen
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
reve
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2014 14:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 217
Tilmeldt: 19.02.13
 Status: Offline

sam skrev:
Som jeg læser det får man hvis man er fra en af de 49 lande automatisk et 60 dages visa og kan altså bestille f.eks. 5 ugers ferie i Thailand uden at skulle opsøge et immigrationskontor under opholdet og behøver derfor heller ikke købe et 60 dages turistvisa hjemmefra
Kun hvis man vil være her i op til 90 dage som turist må man på immigration og betale de 1900 baht


de 100 B var til kaffekassen


som jeg læser det her http://immigratio... kan du opholde dig i 30 dage uden visa dette kan forlænget med 30 dage ved henvendese på et immigrationkontor til en pris af 1900 baht
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2014 22:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Sam
Du er desværre helt forkert på den.
Der er IKKE noget der hedder automatisk 60 dages visa. Visa udstedes af Ambassaderne. Visa (exemption) on arrival er IKKE visa, men kun 1 tilladelse til at være på ferie i 30 dage, der nu kan forlænges. Nyt til årsskiftet, hvor de planlægger at man får 60 dage on arrival (med fly).
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2014 22:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Sam
Hun sagde 2000 baht .. så jeg ved faktisk ikke om det er steget, men tror nok du har helt ret i det med kagekassen. Angry
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sam
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-11-2014 10:16

Bruger

Antal indlæg: 258
Tilmeldt: 24.05.10
 Status: Offline

Hej Dardi

vi rejser medio januar til ultimo februar, så det er er bedst af få lavet visa hjemmefra (også billigere).

Måske laves reglerne om i 2015, så vi får 60 dage automatisk ved indrejse pr. fly.

Ambassaden i Hellerup oplyste, at jeg ikke kunne klare det (en forlængelse)ved en tur til f.eks.Laos.
www.maephimproperty.com
Grand Beach 1. Mae Phim
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-11-2014 07:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

@Sam
Bedst og bedst - afhænger af mange ting. Afstand til Immigration i Thai, Tog biletter til Hellerup i DK, osv ...... Så det er frem med luppen og brevvægten. Helt klart er det dog rarest at have det på plads når man tager afsted... så har man da ikke det at spekumlere over. Og så god rejse til dig og dine i 2015 - måske 60 dage "on arrival" .. vi må se, noget tyder på det.
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Sex tourists in Thailand | DW Documentary videoer Fra Pattaya 6 09-12-2023 10:54
Thailand: Drugs, Tourists and Prison Time Hele Thailand 1 16-11-2023 10:14
Tourists run as police raid Pattaya nightclub Nyheder fra Pattaya 1 25-10-2022 18:28
Foreign tourists can now apply to stay for up to nine months in Thailand Visa til Thailand 7 04-10-2021 21:15
No More Tourists Hele Thailand 2 28-07-2021 19:48

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,862,557 Unikke besøg | jQ Blog