Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Nye visa regler for visa run: Fra 12. august,
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 02:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Fra 12. august, vil Visa Runners ikke kunne vende tilbage til Thailand. det er til rådelig at få en ordentlig visum



www.thai-dk.dk/uploads/visa 12-08.JPG
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 07:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Med tanke på de visa regler der gælder i Danmark/Sverige er de thailandske stadig generøse.

Min søn venter spændt på besøg af en ung thailandsk pige han mødte under den sidste ferie derude.
En længere og sej historie hvor der skal stilles sikkerhed for at hun ikke kommer til at koste den svenske stat penge under sit ophold.
Hvis de indførte det i Thailand var der nok langt mellem turisterneThumb
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline



Med tanke på de visa regler der gælder i Danmark/Sverige er de thailandske stadig generøse.


Gider du ikke lige uddybe det ?

Men jeg giver dig ret, hvis du mener visa-regler over for vestlige (rigere indbyggere) lande. Og det er gjort ud fra den betragtning, at de kan tilføre landet en hel del "turist-penge", og ikke er så tilbøjelig til at tage ulovlig arbejde.
Hvis man kom fra Myanmar, Laos eller Cambodia, hvordan mon visa-reglerne så var?

Danmark har også stor forskel på visa-reglerne, alt efter hvor man kommer fra. Bl. andet er indrejsende fra USA og Japan visumfrie.

Se her hvem der er visumpligtige og visumfrie:
https://www.nyida...igtige.htm

Det er kun "fattigrøvene" der er store forhindringer ved Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Gider du ikke lige uddybe det ?


Næ.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 12:48
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Danmark har også stor forskel på visa-reglerne, alt efter hvor man kommer fra. Bl. andet er indrejsende fra USA og Japan visumfrie.

Se her hvem der er visumpligtige og visumfrie:
https://www.nyida...

Det er kun "fattigrøvene" der er store forhindringer ved


Ja og hvis DanmarkDanmark ikke krævede visa af Thai statsborgere Så krævede ThailandThai heller ikke visa af danske statsborgereAngry
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-07-2014 16:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Gider du ikke lige uddybe det ?


Næ.


Det er sgu da ren besked griner
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-07-2014 09:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

lidt om de nye visa regler på dansk

Ophold i mindre end 30 dage
Visumfri for turistophold i henholdsvis 30 dage (ved indrejse med fly) eller 15 dage (ved indrejse over en landegrænse). Disse 15/30 dages turistophold kan kun under særlige omstændigheder forlænges, f.eks. i tilfælde af sygdom eller lign., og erfaringsmæssigt maksimalt med 7 dage og mod et gebyr. Forlængelse søges ved henvendelse til de thailandske immigrationsmyndigheder.


Ophold over 30 dage
Turister, som planlægger ophold udover 30 dage, skal søge om turistvisum på en thailandsk ambassade eller konsulat. I Danmark kan der søges om visum enten på den thailandske ambassade i København eller på det thailandske generalkonsulat i Hvide Sande,(jf. kontaktoplysninger i menuen til højre).

Det anbefales, at man for en sikkerheds skyld tjekker indrejsestemplet for den nøjagtige gyldighed af opholdets varighed.

Det er ikke længere muligt at få forlænget sit turistvisum i Thailand. Hvis man ønsker at blive ud over den periode som står anført i visummet, er man nødt til at udrejse og søge om nyt visum ved en thailandsk ambassade.

Ophold af længere varighed
Hvis du skal til Thailand for at arbejde, studere, som medfølgende ægtefælle/barn, er du pensionist m.v. skal du søge om et ”Non-Immigrant” visum på en thailandsk ambassade eller konsulat. Visum vil få en klassifikation, for eksempel: ”B” for ”Business” eller ”ED” for ”Education”, ”O” for ”Other”, som definerer arten af opholdet.

Det anbefales, at man for en sikkerheds skyld tjekker indrejsestemplet for den nøjagtige gyldighed af opholdets varighed.

På basis af et ”Non-Immigrant” visum kan man søge om opholdstilladelse til Thailand (gives for max. 1 år ad gangen). Ansøgning indgives til immigrationsmyndighederne før indrejsestemplets udløbsdato
Husk, hvis du skal på ferie, og har en opholdstilladelse i Thailand, at du forinden rejsen søger om et ”re-entry visa”, da du ellers mister din opholdstilladelse og må starte forfra på at søge.

1-års visum til herboende danske pensionister
Ambassaden kan være behjælpelig med at udstede en attest til herboende pensionister til brug for ansøgning om 1-års visum hos de thailandske immigrationsmyndigheder.
Ifølge ambassadens oplysninger er de thailandske immigrationsmyndigheders krav for udstedelse af pensionistvisum følgende: Du skal være fyldt 50 år og have en månedlig indtægt på minimum THB 65.000 som enlig. Er du gift, er indtægtskravet på minimum THB 40.000 pr. måned. Opfylder du ikke indtægtskravet, kan myndighederne kræve, at du foreviser en thailandsk bankbog med et indestående på THB 800.000 for enlige og THB 400.000 for gifte. Dette indestående skal forblive på kontoen og må ikke hæves.

Ambassaden tager ikke ansvar for eventuelle ændringer i disse indtægtsgrænser.

For at udstede attesten skal ambassaden se følgende dokumentation:

Pas.
Seneste pensionsmeddelelse eller seneste årsopgørelse, evt. i kombination med dokumentation for indestående på en thailandsk bankbog.
Adresse i Thailand.
Du skal regne med, at det tager ambassaden en dag at udstede certifikatet.

Gebyr: http://thailand.u...d/gebyrer/

link http://thailand.u...l-thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 05:35
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

lidt nyt fra visa fronten

Tourist visa holders denied entry to Thailand and left stranded in Malaysia


Thaivisa strives to bring its members and the wider expat community in Thailand the best possible information it can on the latest situation with regards to visas and entry into the Kingdom. This weekend, one of our reporters visited a number of border checkpoints in southern Thailand to see at firsthand what the current situation is for foreign nationals trying to extend their stay in Thailand.

This is what we found...

SUNGAI KOLOK (Southern Thailand): -- At least 20 foreign nationals were yesterday (Sunday) denied entry into Thailand using their 60-days Tourist visas, after attempting to enter via the Sungai Kolok border checkpoint in Narathiwat province.

Narathiwat is a popular destination for visa runners and border runners to exit and re-enter the country in order to extend their stay in Thailand.

All of the foreigners who were denied entry had a previous history of multiple visa exempt entries or back to back tourist visas.

Eight of the foreigners in question held visas issued abroad, as well as from Malaysia, namely from the Royal Thai Consulates in Penang and Kota Bahru. The countries of origin of the 8 refused foreigners include the UK, Italy, USA, Russia, Ukraine, Romania and New Zealand.

Immigration officials at Sungai Kolok, as well as at several other border checkpoints in the south, have been ordered by the Immigration Bureau in Bangkok to deny entry to foreigners holding 60-days Tourist visas.

A reporter from Thaivisa.com was present when the foreigners attempted to cross the border and can confirm that Sungai Kolok Immigration officials were refusing entry on Sunday to all holders of Tourist visas.

As for those who were refused entry, many of them were shocked, concerned and left in utter disbelief at the situation they now found themselves in.

Immigration officials then told the individuals that they would need to take a bus to Kuala Lumpur, the capital of Malaysia, and fly in to Thailand instead.

According to Immigration border officials, the official rule is max one 30-days exemption stamp or Tourist visa and no previous tourist visa extensions.

The Sungai Kolok border checkpoint additionally tells thaivisa.com that passport holders from Russia, Laos, Vietnam and South Korea are no longer welcome to enter Thailand via their checkpoint.

The official we spoke to who did not wish to be named said these new measures are following new orders from Immigration Bureau in Bangkok.

The officer went onto say “"You are a tourist for 30 days, not more."

Thaivisa.com's reporter was also informed that a new form, shown below, is now needed when tourist visa holders enter Thailand via the Satun border checkpoint.

www.thai-dk.dk/uploads/NOTIFICATION FROM FOR STAYED FOR OTHER BUSINESS.png

During the 2 hours Thaivisa was present at Sungai Kolok border checkpoint, all foreigners with tourist visas were denied entry while holders of NON-Immigrant visas could enter Thailand without any problem.

Previously, the Ministry of Foreign Affairs circulated information to the foreign Embassies and Consulates in Thailand and to the Royal Thai Embassies and Consulates worldwide that individuals with back-to-back tourist visa entries will be refused entry into Thailand from August 13.

Thaivisa will bring you any updates on this story as and when we get it.

http://www.thaivi...?p=8096024
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 09:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Det mest retfærdige ville vel være at Thailand stiller de samme krav på visa som deres egne borgere skal opfylde i det land ansøgerne kommer fra.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 09:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det mest retfærdige ville vel være at Thailand stiller de samme krav på visa som deres egne borgere skal opfylde i det land ansøgerne kommer fra.


Så ville der nok ikke være mange udlændinge her
I Danmark kræver de jo nærmest at du arbejder og går i skole samtidigt og betaler skat Hvis man indførte det her så tror jeg ikke der ville være mange tilbage Thailand lever jo i høj grad på at der er en masse pensionister med penge hjemmefra
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 10:04
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

maichai, nu skal du få en historie fra de kolde lande.

Min søn mødte en pige han blev forelsket i ved det sidste besøg i Thailand, hun er datter af en familie vi har kendt i mange år, han ansøgte om indrejsetilladelse for hende så hun kunne besøge Sverige og ham i 3 måneder.

Der blev stillet garanti af 5 mennesker i Sverige, plus at hendes forældre, der har eget firma i Bangkok satte 80.000skr ind på hendes konto som garanti for hendes ophold her.

Men nej, hun fik afslag da hun ikke kunne bevise at hun selv havde tjent pengene.

Så hvad med at kræve det samme den anden vej.?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 10:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Men nej, hun fik afslag da hun ikke kunne bevise at hun selv havde tjent pengene.

Så hvad med at kræve det samme den anden vej.?


skipper det du her skriver viser jo bare at Sverige, Danmark & resten af FUCKING EU er helt åndsvage med deres vi vil kun have dem her inden for døren og så selvfølgelig også folk fra rige lande som USA Osv.
Hvorfor vil du nu også have det indført i Thailand næ lad det endelig blive som det er så os der ikke vil bo i EU har et andet sted at bo
EU vil gerne have mure rundt om hele EU så deres varer og deres befolkning kan blive indenfor murene
Var det ikke det vi bebrejdede ØstTyskland og resten af øst Europa nu gentager historien sig.
Fri bevægelighed for varer og mennesker bare du holder dig inden for EU Jeg er glad for at jeg bor her og ikke inden for EU
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 16:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Vi er nok stort set enige om det her maichai.

Det der kommer ind i billedet er ydmygelsen af en familie der regner sig for gode borgere i deres hjemland og altid har betalt enhver sit, pludseligt bliver regnet for mindreværdige, og uønskede i et andet land.

Danmark skider jeg på, det har jeg gjort siden Dansk Folkeparti kom ind i dansk politik, værre er det så med Sverige der måske er ved at blive ligeså modbydelige mod andre folkeslag.

Men måske har vi bare været uheldige med en sagsbehandler der har læst for mange af Pias Ugebreve?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 16:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Det der kommer ind i billedet er ydmygelsen af en familie der regner sig for gode borgere i deres hjemland og altid har betalt enhver sit, pludseligt bliver regnet for mindreværdige, og uønskede i et andet land.


Helt enig sådan en er jeg nemlig

Danmark skider jeg på, det har jeg gjort siden Dansk Folkeparti kom ind i dansk politik, værre er det så med Sverige der måske er ved at blive ligeså modbydelige mod andre folkeslag.


skipper det store problem er muslimerne Hvorfor tror du DF har så mange stemmer i DK Jeg tror ikke de fleste i DF har nogen problemer med thaier og andre asiatiske statsborgere NÆ det blev bare for meget med den muslimske indvandring og det er det jo også blevet i Sverige Det store PROBLEM er at muslimerne har ødelagt alt for alle andre kun kommet og nasset på det danske (svenske) samfund aldrig ville arbejde ville kun have landets goder og ville også have vi byggede moskeer til dem for vores skattepenge
Og da man i et såkaldt forstående samfund ikke kan lave særlove overfor muslimer må man jo lave en forfærdelig indvandre politik som stort set alle støtter op om i det danske folketing og nu sidder man med lorten i hånden og ikke mente at indvandringsskruen skulle være så stram og har lavet helt tåbelige regler omkring turistvisa til Danmark & Sverige og det øvrige EU

Men måske har vi bare været uheldige med en sagsbehandler der har læst for mange af Pias Ugebreve
?
Den tror jeg ikke på I US i DK har de fleste udenlandske navne af sagsbehandlerne Men de er jo indenfor og følger loven til punkt og prikke Og behandler Danskere med en udenlandsk ægtefælle som skidt fra Bagdad eller andre muslimske hovedstæder.
Jeg har klaget over den behandling jeg og min kone fik dengang men nu efter 6 år har jeg da aldrig fået et svar fra dem selv om jeg har skrevet utroligt mange klagebreve Til gengæld var de hurtige til at tilbagebetale vores garanti sum de var sku nok glade for at vi forlod Danmark
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-07-2014 19:12

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Jeg ville klage ! dårlig usaglig sagsbehandling, og ringe begrundelse for afslag.
Hvis ansøgningen er korrekt udfyldt og ellers tingene er iorden er det da pisse nemt at lave et visa, jeg har da aldrig haft nogen problemer, det er såre simpelt, så mon ikke der er sket en fejl fra myndighedernes side ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2014 04:53
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

skipper skrev:
maichai, nu skal du få en historie fra de kolde lande.

Min søn mødte en pige han blev forelsket i ved det sidste besøg i Thailand, hun er datter af en familie vi har kendt i mange år, han ansøgte om indrejsetilladelse for hende så hun kunne besøge Sverige og ham i 3 måneder.

Der blev stillet garanti af 5 mennesker i Sverige, plus at hendes forældre, der har eget firma i Bangkok satte 80.000skr ind på hendes konto som garanti for hendes ophold her.

Men nej, hun fik afslag da hun ikke kunne bevise at hun selv havde tjent pengene.

Så hvad med at kræve det samme den anden vej.?


hej Skipper

søgte i om visa på ambassaden i Bangkok eller på visa centreret ???
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2014 09:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nu har jeg ikke været involveret i det andet end jeg har stillet garanti på lige fod med de andre.

Men så vidt jeg har forstået det så har pigen ansøgt om visa på den svenske ambassade i Bangkok, hvorefter den er sendt videre til indvandrings myndigheden her i Sverige, der så har kontaktet min søn for at få en bekræftelse på at hun skulle besøge ham.

Hun fik afslag første gang fordi hun ikke havde penge nok på bankkontoen, så faderen var på ambassaden og vise papirer på at han havde eget firma der kunne dække hende økonomisk under hendes ophold.
Han havde sat et beløb ind på hendes konto, og en returbillet var betalt.

Hun har ingen officiel ansættelse i firmaet, men arbejder sammen med forældrerne, og pengene går til familien, som jo er ret normalt i Thailand, det har min datter forgæves prøvet at få dem til at forstå, men nu har de så bidt sig fast i at de vil vide hvor pengene kommer fraved ikke

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper hans
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2014 14:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 127
Tilmeldt: 04.05.11
 Status: Offline

Sateme godt man ej bor hverken der ell. der eller idet hele taget skal paa besoeg samme steder - soemandsretorikken kan godt bruges i dette tilfaelde - mine naermeste skal ikke udsaettes for den form for kriminalisering..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 15-07-2014 16:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Sateme godt man ej bor hverken der ell. der eller idet hele taget skal paa besoeg samme steder - soemandsretorikken kan godt bruges i dette tilfaelde - mine naermeste skal ikke udsaettes for den form for kriminalisering..

Skipper Hans
Du har helt ret sådan er det at leve i det såkaldte frie EU Næ der lever man idenfor murene og de andre lande lever udenfor (øst Tyskland om igen)
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
masa
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-07-2014 09:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 250
Tilmeldt: 12.12.13
 Status: Offline

Thumb Grin Ikke SE

www.thai-dk.dk/uploads/000aaaPs4qfXT.jpg
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Video om familiesammenføring - De EU-retlige regler (Danes Worldwide) Visa til Danmark 2 27-08-2023 16:09
Thi LoSu-vandfaldet i Taks Umphang Wildlife Sanctuary vil være lukket fra 1. juli til 31. august Øst Thailand 1 24-06-2023 17:24
Nye THAI bagage-regler fra 1. april Flyselskaber 1 30-09-2022 18:46
Thailand strammer corona regler Nyheder på dansk 1 09-01-2022 13:53
Hjælp! - til papir arbejdet ved visa ansøgning. Hele Thailand 6 09-11-2021 12:51

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.28 sekunder | 99,112,722 Unikke besøg | jQ Blog