Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Teoretisk køreprøve strammes op.
AL 48
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 10:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Ja, nu strammer de op om den teoretiske køreprøve pr. 1. Juni, -men hvad pokker hjælper det når de ikke fatter en dyt af at omsætte teori til praksis?

Tougher test for new drivers in June

www.thai-dk.dk/uploads/CbB0O.jpg
Applicants for a driving licence flock the Land Transport office in Muang district of Phitsanulok before a new test is enforced on June 1. (Photo by Chinnawat Singha)

Applicants for a licence today sit in a room to take a multiple-choice test of 30 questions. They can move to the next step after they get 23, or 75% of all questions, correctly. Each test comprises randomly...

Læs videre på: http://www.bangko...rs-in-june
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
anti
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 11:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 178
Tilmeldt: 09.09.10
 Status: Offline

Det var på tide, men det er ikke nok, hvad med at forlange at folk der vil have kørekort har erhvervet sig en vis erfaring i bil kørsel, eventuelt X antal køre timer i en godkendt køre skole
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dardi
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 12:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 256
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Er der virkelig ikke en praktisk prøve ??? SKRÆMMENDE
Det gode ved kristendommen er, den har givet os noget at sige, når vi slår foden.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 13:10
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

dardi skrev:
Er der virkelig ikke en praktisk prøve ??? SKRÆMMENDE


Jo,-men den er ikke mange potter pis værd Grin
Man kommer ikke ud i byen at køre, -uha da. Nej det foregår på en lukket bane med eget køretøj. Mange kører selv dertil,-hvordan det så end kan lade sig gøre??? griner

Er teoriprøven bestået, så er det tid til køreprøve. Man tager sit køretøj om til test området, som ligger lige øst for bygningen. Der er skilte dertil. I bil skal man køre en lille omgang på en bane som rummer højre og venstre sving, op og ned af bakke samt kørsel frem og tilbage mellem opsatte pæle.

Det hele afsluttes med en forlæns parallelparkering, hvor kravet er, at man ikke rammer kantstenen, men stopper med begge hjul i venstre side på den røde aftegning på asfalten. Den er 25 cm bred.

Med motorcykel gælder det også om at vise man kan køre en omgang uden at gå i stå eller vælte. De eneste to udfordringer her er et sæt kegler man skal køre slalom mellem og derefter køre på en ca 25 cm bred planke, uden at køre ved siden af. Får man sine stempler som godtaget her, så er det tilbage til hovedbygningen.


http://nordthaila...-thailand/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 13:18
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

anti skrev:
Det var på tide, men det er ikke nok, hvad med at forlange at folk der vil have kørekort har erhvervet sig en vis erfaring i bil kørsel, eventuelt X antal køre timer i en godkendt køre skole



Jeg har hørt nogle "rygter" om en form for køreskole i større byer, men hvordan de fungerer aner jeg ikke en skid om.

Er der nogen der har set en "skolevogn" ude i trafikken ??Ikke SE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Pleasantville
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 14:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 149
Tilmeldt: 10.06.12
 Status: Offline

AL 48 skrev:
anti skrev:
Det var på tide, men det er ikke nok, hvad med at forlange at folk der vil have kørekort har erhvervet sig en vis erfaring i bil kørsel, eventuelt X antal køre timer i en godkendt køre skole



Jeg har hørt nogle "rygter" om en form for køreskole i større byer, men hvordan de fungerer aner jeg ikke en skid om.

Er der nogen der har set en "skolevogn" ude i trafikken ??Ikke SE


Da min kone skule have sit kørekort i Thailand var de også ude og køre i trafikken i byen.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 17-05-2014 17:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Min kone skulle have 10 timer 5 x 2 timer de første 2 på en lukket bane de næste 8 ude i trafikken i en skolevogn hun måtte selv vælge om hun ville køre med automat gear eller manuel gear da det var overstået hjalp de hende igennem teori og køreprøve det kostede 3800 baht hos køreskolen men så var der også garanti på at hun bestod.

Er der nogen der har set en "skolevogn" ude i trafikken ??


Der stod ikke noget på bilen og den havde ikke ekstra pedaler eller andre ting man forbinder med en skolevogn i DK skippers
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2014 03:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Ak ja her i smiles er der intet som er svært, jeg betalte 5000 baht

derefter jeg og drak en enkel øl, og vupti kom der to kørekort en til bil en til motorcykel

de er senere blevet fornyet til 5 år kort kvit og frit uden nogen form for prøve, pris med drikke penge 400 baht
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-05-2014 08:25
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

AL 48 skrev:
anti skrev:
Det var på tide, men det er ikke nok, hvad med at forlange at folk der vil have kørekort har erhvervet sig en vis erfaring i bil kørsel, eventuelt X antal køre timer i en godkendt køre skole



Jeg har hørt nogle "rygter" om en form for køreskole i større byer, men hvordan de fungerer aner jeg ikke en skid om.

Er der nogen der har set en "skolevogn" ude i trafikken ??Ikke SE


hej, en skolevogn har jeg aldrig set i trafikken, det er heller ikke et lov krav at du skal have kørt bil før prøven

nogle steder arrangerer kommunen kurser, desvære er det kun til motorcykel
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
per1234
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 30-05-2014 01:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 19.12.11
 Status: Offline

Hej

reglerne for at få et thai kørekort er strammet op

reglerne for at forlænge et thai kørekort er de samme

har lige fået forlænget mit kort med 5 år nemt hurtigt og smerte frit

test 1: kan du kende forskel på gul, rød og grøn

test 2: syns test, se på skiltet ikke pigen der peger på bogstaverne Grin

at betale ved kasse 1: 415 baht

helt smerte frit var det nu ikke, maskinen der skulle tage foto og printe kortet gik i stykker, jeg fik et stykke papir på at jeg skulle kommer i næste uge og få taget foto, det gælder som et køre kort indtil videre
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi8
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2014 14:37

Bruger

Antal indlæg: 375
Tilmeldt: 20.11.13
 Status: Offline

Jeg har selv taget både teori og køreprøve til mc og det er der absolut ingen ben i. Teoriprøven kan naturligvis være lidt kringlet pga sproget og de særprægede skilte, men når den er bestået er kørekortet hjemme da køreprøven er helt til grin.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
JHolst
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-06-2014 22:44
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 9
Tilmeldt: 02.06.14
 Status: Offline

Hvad med alle dem der kører på fortovet, er de ved at træne til at blive ægte "thai-kamikaze-bilister" ? - de prøver ihverfald at ramme alle dem de kan komme til.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Kent
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-06-2014 01:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 424
Tilmeldt: 04.12.11
 Status: Offline

soi8 skrev:
Jeg har selv taget både teori og køreprøve til mc og det er der absolut ingen ben i. Teoriprøven kan naturligvis være lidt kringlet pga sproget og de særprægede skilte, men når den er bestået er kørekortet hjemme da køreprøven er helt til grin.


køreprøven er som du skriver rent til grin, teoriprøven er efter den blev strammet op, næsten umulig at bestå, 90 prosent dumper nu i modsætning til tidligere hvor dumpeprosenten var på 30 prosendt
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-06-2014 04:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

per1234 skrev:
Hej

reglerne for at få et thai kørekort er strammet op

reglerne for at forlænge et thai kørekort er de samme

har lige fået forlænget mit kort med 5 år nemt hurtigt og smerte frit

test 1: kan du kende forskel på gul, rød og grøn

test 2: syns test, se på skiltet ikke pigen der peger på bogstaverne Grin

at betale ved kasse 1: 415 baht

helt smerte frit var det nu ikke, maskinen der skulle tage foto og printe kortet gik i stykker, jeg fik et stykke papir på at jeg skulle kommer i næste uge og få taget foto, det gælder som et køre kort indtil videre




hej

har du et thai køre kort som skal fornyes, kan du nu møde op ca. 10 dage før det udløber

et udløbet kørekort, kan fornys i op til et år, efter at det er udløbet
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2014 09:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Er der nogen som er godt bekendt med færdselsloven i Thailand?

Jeg talte med en Dansk ven om problemerne ved at kører i Thailand og fortalte mig at han havde lært, på en køreskole i Hua Hin at man skulle stoppe inden i en rundkørsel for at give plads til at biler der ønsker at kører ind i rundkørselen. Hvis det er sandt vil en rundkørsel i Thailand skabe trafikpropper da den jo vil blive proppet med biler som holder stille.

Han havde også lært at det er bilerne på en hovedvej der skal give plads til biler fra sideveje der ønsker at kører ind på hovedvejen.
De 2 regler passer meget godt sammen, men lyder ærligt talt som det rene galimatias.

Jeg nægter at tro at man i Thailand (et land der laver kopier af alt) skulle havde ændret en lovgivning som er stort set ens over hele verdenen, når man kunne kopiere loven fra eks. England som også har venstre kørsel.

Jeg har på et tidspunkt læst en Engelsk version af færdselsloven i Thailand men da man ofte ser oversatte lærebøger i Thailand med groteske fejl er mit spørgsmål:
Har de samme færdselslovgivning som resten af verdenen eller har de lavet en egen grotesk Thai version?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
maichai
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2014 10:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1384
Tilmeldt: 21.12.13
 Status: Offline

Kurt du kan måske finde nogle svar på dine spørgsmål her
http://phuket.dlt...&Itemid=65
Thumb MIG, EN DUMSMART BYBO FRA DANMARK SOM ENDTE SOM BONDERØV I THAILAND

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.
hej
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
M55
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2014 10:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Cacaokurt skrev:
Er der nogen som er godt bekendt med færdselsloven i Thailand?

Jeg talte med en Dansk ven om problemerne ved at kører i Thailand og fortalte mig at han havde lært, på en køreskole i Hua Hin at man skulle stoppe inden i en rundkørsel for at give plads til at biler der ønsker at kører ind i rundkørselen. Hvis det er sandt vil en rundkørsel i Thailand skabe trafikpropper da den jo vil blive proppet med biler som holder stille.

Han havde også lært at det er bilerne på en hovedvej der skal give plads til biler fra sideveje der ønsker at kører ind på hovedvejen.
De 2 regler passer meget godt sammen, men lyder ærligt talt som det rene galimatias.

Jeg nægter at tro at man i Thailand (et land der laver kopier af alt) skulle havde ændret en lovgivning som er stort set ens over hele verdenen, når man kunne kopiere loven fra eks. England som også har venstre kørsel.

Jeg har på et tidspunkt læst en Engelsk version af færdselsloven i Thailand men da man ofte ser oversatte lærebøger i Thailand med groteske fejl er mit spørgsmål:
Har de samme færdselslovgivning som resten af verdenen eller har de lavet en egen grotesk Thai version?



din ven har misforstået de informationer han har fået, de har de samme færdselslovgivning som resten af verdenengriner


her er den officielle teoriprøve med de rigtig svar fremhævet

E-exam 1:Klik here


E-exam 2:Klik here


E-exam 3:Klik here
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2014 15:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

maichai skrev:
Kurt du kan måske finde nogle svar på dine spørgsmål her
http://phuket.dlt...&Itemid=65


Tak til M55 og maichai

Jeg så lidt på Thai exams og så til min glædelige overraskelse at de er meget forskellige fra de Engelske, heldigvis ser de ud til at have meget mere kød på hvilket ikke kræver så meget.

Jeg har stadigvæk intet fundet om kørsel i rundkørsler eller kørsel ind på en hovedvej fra en sidevej.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2014 15:31
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

@Cacaokurt. biler der kører ind i en rundkørsel har ubetinget vige pligt her i thailand

link til færdselspolitiet

http://www.traffi...drive4.php
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Cacaokurt
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 16-09-2014 15:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 102
Tilmeldt: 16.10.13
 Status: Offline

Tak yindee

Så blev så meget klogere.
Jeg kan ikke Thai og har ingen kæreste eller Thai kone. Græder
Hvad med kørsel ind på en hovedvej fra en sidevej.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.52 sekunder | 99,106,036 Unikke besøg | jQ Blog