Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Burhøns.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2014 17:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Jeg var nede og købe æg i går hos COOP her i Sverige, og synes der var blevet lidt tomt på hylderne.

Jeg har gennem en del år kun købt økologiske æg fra fritgående høns, efter jeg blev opmærksom på det dyreplageri de er udsatte for, så det var med glæde jeg i dag læste at COOP i Sverige var holdt op med at sælge æg fra burhøns.Thumb

Hvordan det er i Thailand nu ved jeg så ikke, men dengang vi holdt høns i Chaing Mai var de fritgående, ja de var faktisk så fritgående at vi også fodrede naboens fritgående høns der kom susende når jeg stod og kaglede guuk guuk, nå hvor der handles der spildes, som Jørgen Ryg engang sagde.

Dyremishandling finder sted i stor stil i Thailand, og andre lande, i profittens hellige navn.

I USA har de et dyrepoliti der skal beskytte dyrs rettigheder, om det findes i Thailand, Sverige og Danmark med samme opbygning ved jeg ikke, men ellers var det på tide de fik det.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-04-2014 03:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1750
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

burhøns findes herude der kommer flere og flere af de farme, går du en tur på det lokale market for at købe æg kan du ikke se om det er burhønseæg de er nemlig ikke mærket

Her på Godset har vi kun fritgående høns og ænder det vil sige de går i store indhegnede områder,
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Livet på Landet, burhøns nej tak De fastboende 60 02-04-2017 09:24

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 99,522,454 Unikke besøg | jQ Blog