Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Fuck det ene og fuck det andet.
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2014 22:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Mandag morgen kørte jeg konen og sønnen ned til Kastrup Lufthavn, de skulle på en måneds ferie til Bangkok og Phuket.
Jeg måtte ikke komme med, der var jo en der skulle passe hunden,katten og akvariefiskene, og betale evt. regningerAngry

Balladen startede før check-in, hun påstod håndbagage ikke skulle vejes med, eftersom hun jo selv bar den, selvom jeg pegede på alle de andre som også vejede deres håndbagage medved ikke
Så jeg stillede mig diskret med vognen og ventede på den videre udvikling, og den lod ikke vente længe på sig.

Jeg kunne se manden bag disken spurgte efter håndbagagen, og så pegede de begge to på mig.
Så for han ud og spurgte mig om jeg også skulle flyve, og hvorfor jeg stod og gemte mig!!

Så blev jeg sgu knotten, og sagde, jeg står og venter på du skal spørge efter håndbagagen, og nej jeg skal ikke flyve, så giv mig een grund til hvorfor jeg skulle gemme mig for dig.

Det var godt nok et par velvoksne kufferter de havde pakket, konens var værst, men prøv at fortælle en thailandsk kvinde hvad hun behøver at pakke for at rejse til Thailand.

17 Kg overvægt sammenlagt, vel ikke så specielt meget alligevel for to personer, synes jeg, men han påstod det kostede 300 Kr pr Kg i overvægt.
Hvor meget bliver det så spurgte jeg?
Det bliver lidt over 4000 svarede han.
Nå nå, så vidste jeg det var pis med ham.
Vi tog så 8 Kg ud af kufferterne, og så godkendte han detved ikke

Sådan nogle pis aber kan få mig op at ringe, og han begyndte da også at se lidt nervøs ud efterhånden som de andre passagerer begyndte at følge med i skuespillet.

Han var meget ubehagelig, men han skal selvfølgelig ikke lade sit dårlige humør gå ud over passagererne.
Så vidt jeg kunne bedømme var han eneste dansker ved den Check-in, og tak for detgodag
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-03-2014 23:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nå men ikke alt var negativt, jeg havde kombineret turen med at ansøge om et nyt Nem-ID da det gamle var blevet væk.
Der havde jeg forventet et større sammenbrud i kommunikationen, men et besøg hos Borger service på Frederiksberg tog røven på mig.

Har du ingen Nem-ID? sagde dullen bag skranken til mig, jamen så laver jeg da bare en ny til dig.

Og det gjorde hun sgu på 6-7 minutterThumb

Jeg blev så glad at jeg jeg fyrede op under merceren og kørte op til Helsingør, lejede et hotelværelse og gik ud og kiggede på Øresund og omegn.

Danmarks bedste lille storbymusic
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 02:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

de lokale kommune kontorer er altid oppe på dubberne for at hjælpe borgene, Thumb
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 06:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det ser ud til det yindee, måske spredes der for meget negativt gylle iblandt, og så havde de en rådhusbetjent (udsmider) der så mistænkeligt arabisk ud, det var nok fordi man ikke skulle tro man var hjemme i jordhulenGrin

Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
kro90
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 17:06
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 74
Tilmeldt: 02.04.09
 Status: Offline

Hej Skipper
Kan ikke forstå at du er forarget eller vred over at skulle betale for jeres overvægt.
Brandstof er dyrt, og hvorfor skal alle andre betale for jeres overvægt.
Du kan jo læse reglerne på http://www.thaiai...geNo=28944
Tilladt bagagevægt pr. voksen og barn:
- Royal First Class 40kg
- Royal Silk Class 30kg
- Premium Economy Class 30kg
- Økonomiklasse 20kg
Hver passager må medbringe 1 stk. håndbagage, som skal kunne placeres enten under sædet eller i bagageboksen over sædet. Maksimale mål på håndbagagen: længde 56cm, bredde 45cm, dybde 25 cm. Dog må håndbagage ikke på noget tidspunkt overstige 115cm. Den maksimale vægt for håndbagage er 7kg. Derudover er det tilladt at medbringe en mindre håndtaske eller "pung" på maksimalt 37,5 x 25 x 12,5 cm. Dette kunne f.eks. være en bærbar PC
Pris på overvægtsbagage afhænger af den destination, som er rejsens mål. Gennemsnitlig pris på overvægtsbagage ligger mellem kr. 300-350 pr. kg.

Ved godt at det bliver det samme i sidste ende om bagage vægten ligger i den indtjekkede bagage, eller i håndbagagen,
Ifølge ovenstående må man medbringe 20 + 7 + 1,5 = 28,5 Kg.
Men regler er regler, og skal overholdes ik?

Nogle gange går det, andre ikke, sidst blev vi tjekket ind i CPH med 2 kg overvægt uden problemer, + PC, med da vi skulle retur fra BKK var 2 kg. et problem, dog kunne damen overbevises om, at jeg jo ikke havde andet end en PC som håndbagage, og jeg da bare kunne tage lidt tøj ud, og så bære det ombor, hvis hun altså ville låne mig en pose, Så der blev sat en seddel på kufferten med HEAVY. Et lille smil og et tak retur til den "flinke" dame.
Smil og verden smiler til dig.
Ps.
Hvad kunne du gemme dig bag i CPH Rulletrappen ??
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 18:00
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

kro90 skrev:
Hej Skipper
Kan ikke forstå at du er forarget eller vred over at skulle betale for jeres overvægt.
Brandstof er dyrt, og hvorfor skal alle andre betale for jeres overvægt.
Du kan jo læse reglerne på http://www.thaiai...geNo=28944
Tilladt bagagevægt pr. voksen og barn:
- Royal First Class 40kg
- Royal Silk Class 30kg
- Premium Economy Class 30kg
- Økonomiklasse 20kg
Hver passager må medbringe 1 stk. håndbagage, som skal kunne placeres enten under sædet eller i bagageboksen over sædet. Maksimale mål på håndbagagen: længde 56cm, bredde 45cm, dybde 25 cm. Dog må håndbagage ikke på noget tidspunkt overstige 115cm. Den maksimale vægt for håndbagage er 7kg. Derudover er det tilladt at medbringe en mindre håndtaske eller "pung" på maksimalt 37,5 x 25 x 12,5 cm. Dette kunne f.eks. være en bærbar PC
Pris på overvægtsbagage afhænger af den destination, som er rejsens mål. Gennemsnitlig pris på overvægtsbagage ligger mellem kr. 300-350 pr. kg.

Ved godt at det bliver det samme i sidste ende om bagage vægten ligger i den indtjekkede bagage, eller i håndbagagen,
Ifølge ovenstående må man medbringe 20 + 7 + 1,5 = 28,5 Kg.
Men regler er regler, og skal overholdes ik?

Nogle gange går det, andre ikke, sidst blev vi tjekket ind i CPH med 2 kg overvægt uden problemer, + PC, med da vi skulle retur fra BKK var 2 kg. et problem, dog kunne damen overbevises om, at jeg jo ikke havde andet end en PC som håndbagage, og jeg da bare kunne tage lidt tøj ud, og så bære det ombor, hvis hun altså ville låne mig en pose, Så der blev sat en seddel på kufferten med HEAVY. Et lille smil og et tak retur til den "flinke" dame.
Smil og verden smiler til dig.
Ps.
Hvad kunne du gemme dig bag i CPH Rulletrappen ??


Jamen, det er rigtig nok at reglerne er sådan.
-Men hvornår mon de bliver lavet om, så man betaler efter den samlede totalvægt (passager + al bagage)?? -Det er jo trods alt det hele der skal transporteres.
Havde det været tilfældet i skippers eksempel, så havde hans kone og søn nok stadig (trods 17kg. overvægt) ligget omkring 100kg. under et par hvor hver passager vejer 120kg. og kun medbringer det tilladte. -Flyselskaberne regner med en gennemsnitsvægt på 75kg. pr passager. Dem der vejer væsentlig over (120kg.) kommer jo ikke til at betale for overvægt af de ekstra 90kg. (pr. par) som flyet skal fragte,-selvom de også mange gange "generer" sidemanden p.g.af deres fylde til siderne.
-Startvægten er sgu væsentlig forøget, hvis der er alt for mange af "de voksne" med. Hvad koster det ikke i ekstra brændstof /forurening osv.??

PS. Mener at have læst om et amerikansk indenrigs- luftfartselskab der kun medtager den slags passagerer, hvis de køber et ekstra sædeThumb

PPS. Vil lige tilføje, at hvis man skal videre fra Bangkok med lavpris-flyselskab (NOK-air, AirAsia og lignende), -så er bagagevægten pludselig nede på 15kg.. Thai Airways flyver også indenrigs med 20kg.,-så det er jo et spørgsmål om det kan betale sig med lavpris-flyselskab.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 18:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

kro90.
Mig bekendt står der underligt nok ikke noget om hvor meget passagererne må veje, kun hvor meget deres bagage må veje.
Både min kone og min søn tilhører letvægtsklassen, så det mest retfærdige ville være at veje både dem og bagagen, inden man begynder at tale om overvægt.
Der er vel forskel på om folk vejer 140 Kg, eller de vejer 75 kg, eller hvad?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 20:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvad kunne du gemme dig bag i CPH Rulletrappen ??


Jeg gemte mig ikke, jeg stod et sted hvor jeg ikke var i vejen for dem der skulle ud, og hvor jeg samtidig kunne overskue situationen med håndbagagen.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:14

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
kro90.
Mig bekendt står der underligt nok ikke noget om hvor meget passagererne må veje, kun hvor meget deres bagage må veje.
Både min kone og min søn tilhører letvægtsklassen, så det mest retfærdige ville være at veje både dem og bagagen, inden man begynder at tale om overvægt.
Der er vel forskel på om folk vejer 140 Kg, eller de vejer 75 kg, eller hvad?


Ja, men det skeles der jo ikke til underligt nok ved ikke..nogle falanger vejer selv 100 kg. mere end din kone, men må have samme kg. bagage ? sygt system.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:14
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Nå den fangede du lige med det samme skipper, den med at Passagerernes vægt burde tælle frem for hvor meget vægt de har i kufferterne, hvor var det belejligt for dig der jo "kun" havde to tynde personer der skulle rejse. Det ændre jo bare ikke en tøddel på at der regler for vægten på bagage som skal overholdes, eller kommer det helt bag på dig?
Jeg vil til gengæld give AL48 ret i at der burde indføres en totalvægt, det ville være den mest retfærdige måde at løse problemet på.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:17

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Lindy skrev:
Nå den fangede du lige med det samme skipper, den med at Passagerernes vægt burde tælle frem for hvor meget vægt de har i kufferterne, hvor var det belejligt for dig der jo "kun" havde to tynde personer der skulle rejse. Det ændre jo bare ikke en tøddel på at der regler for vægten på bagage som skal overholdes, eller kommer det helt bag på dig?
Jeg vil til gengæld give AL48 ret i at der burde indføres en totalvægt, det ville være den mest retfærdige måde at løse problemet på.


Helt enig kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:23
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Nå hvad skændes vi så om, det er jo det jeg brokker mig overved ikke
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:25

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

skipper skrev:
Nå hvad skændes vi så om, det er jo det jeg brokker mig overved ikke


Tror sku vi er enige Grin...men hvorfor flyselskaberne ikke er det er da diskrimination overfor slanke mennesker ?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ved ikke hvad de går ud fra, men de skal sgu ikke bilde mig ind at vægten er afgørende når de ikke engang gider veje deres passagerere.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Lindy
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:42
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 90
Tilmeldt: 13.02.10
 Status: Offline

Næe, vi er vel i bund og grund enige. Totalvægt siger jeg bare. Det må være vejen frem.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
soi7
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-03-2014 21:50

Bruger

Antal indlæg: 351
Tilmeldt: 10.02.11
 Status: Offline

Lindy skrev:
Næe, vi er vel i bund og grund enige. Totalvægt siger jeg bare. Det må være vejen frem.


så simpelt og retfærdigt burde reglerne være. Helt enig.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2014 06:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Spørgsmålet er så om fly selskaberne tør veje bamserne, sikke et liv der ville blive når en fedtklump fra Australien skulle betale mere end en splejs fra ThailandIkke SE

En anden ting er at hvis jeg nu har 5 Kg mindre end det tilladte, får jeg så rabat?
Gu gør jeg ej, det stopper de i lommen de satanerAngry
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2014 09:26
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1827
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

Svært overvægtige skal betale for ekstra sæde - også hos SAS.
16-04-2009


Nu går flere amerikanske flyselskaber forrest i kampen for, at svært overvægtige skal betale for et ekstra sæde, hvis de ikke kan sidde i et normalt flysæde.

I fordums tider, da luftfart og service var begreber, der havde en klar sammenhæng eksisterede begrebet "EVP". Det betød ikke Executive Vice President, men i stedet Excess Volume Passenger, og var et internt begreb hos luftfartsselskaberne, der tilbød svært overvægtige mennesker et ekstra flysæde uden beregning, hvor armlænet blev slået og og et særligt stort sikkerhedsbælte blev påmonteret dobbeltsædet.

Nu indfører United Airlines betaling for et ekstra-sæde for svært overvægtige. Denne betaling er gældende, uanset om sædet ved siden af er tomt. Også det amerikanske lavprisselskab Southwest Airlines har taget dette ekstra skridt for nylig, men er dog kendt for at have en fleksibilitet, således at der ikke skal betales, hvis der kan findes et ledigt sæde ved siden af den overvægtige passager.

Economy Class

American Airlines har valgt en anden politik, der hedder, at betaling vil blive opkrævet, såfremt der ikke kan findes andre tilfredsstillende løsninger, skriver US Today.

SAS har også tidligere tilbudt et såkaldt "EXST" (Extra Seat) uden beregning. Ordningen har været gældende på alle SAS-fly undtaget Airbus A330 og A340, hvor armlænene ikke kan fjernes.

Men nu tager SAS imidlertid også betaling, der svarer til normal sædepris for den gældende strækning. Passageren skal dog kun betale passagerafgift, skatter og brændstoftillæg én gang.

Nogle flyrejsende bifalder de skærpede billetregler, idet komforten reduceres, hvis man placeres i et sæde ved siden af en svært overvægtig passager. Andre vil formentlig mene, at flysædernes størrelse ikke er udviklet i samme takt som stigningen i de rejsendes gennemsnitsvægt.

Under alle omstændigheder kan det være dyrt at være svært overvægtig, afhængig af valg af luftfartsselskab.
http://www.vejle-...leid=22135

Skal du også betale for to flysæder? http://politiken....flysaeder/


Flyselskab: Tykke skal betale mere.
Hos flyselskabet Samoa Air er det ikke kun tung baggage, der koster ekstra, når man skal op at flyve. Flyselskabet har netop indført nye billettyper, hvor prisen bestemmes efter passagerens vægt.

Nyheden om det kontroversielle tiltag kom i går, men selskabet afviser nu over for flere medier, at der er tale om en aprilsnar.
Læs også: Fede flyrejsende truer sikkerheden
Nyheden florerer på alverdens medier og Samoa Air reklamerer nu også for det såkaldte 'pay-by-weight'-system på deres hjemmeside.

Over for ABC News bekræfter koncernchef Chris Langton konceptet og forklarer det med, at det koster mere at flyve med tunge passagerer. Han henviser endvidere til, at man i dag må betale ekstra, når ens baggagevægt overskrider den tilladte grænse. Samoa Air tager den skridtet videre og opkræver med det nye system betaling for den samlede vægt, som passager og baggage udgør.

- Omkostningerne ved at flyve varierer alt efter flyets vægt. For os spiller det ingen rolle, om vægten stammer fra passageren eller baggagen. Derfor er det mest retfærdigt, at alle betaler for den samlede vægt de tilfører flyet, lyder begrundelsen fra koncernchefen i Samoa Air.

Ifølge flyselskabets hjemmeside vil alle passagerer blive bedt om at træde op på en vægt, når de kommer til check-in i lufthavnen.
http://nyhederne....n.html?rss

Fede flyrejsende truer sikkerheden.
Amerikanske flypassagerer bliver tykkere og tykkere, og det kan true flysikkerheden, mener USAs luftfartsmyndigheder FAA.

De amerikanske flyselskaber fik derfor i går besked på at hæve den standardiserede vægt for flypassagerer med fem kg. til 86 kg. pr. passager.

Myndighederne reagerede dermed på et flystyrt i North Carolina i Januar, hvor et fly med 21 passagerer styrtede ned få sekunder efter at være lettet. Maskinen var angiveligt tungere end piloten havde ventet.
http://nyhederne....heden.html


--Så meget tyder jo på at flyselskaberne begynder at tænke på totalvægten.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 13-03-2014 14:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Ja det lyder jo ikke særligt betryggende at piloten ikke ved hvor meget flyet vejer når det letter, måske var det en ide at veje det hele hvis der er for mange tyksakke med.
Selv vejer jeg 93 Kg og det synes jeg er normalt for et brutalt handyr som mig.
Konen vejer omkring 70, så gælder det om at lade hende bære de tunge kufferter, så kan hun lære det.
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
thai
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 14-03-2014 01:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3435
Tilmeldt: 03.07.09
 Status: Offline

skipper skrev:
Ja det lyder jo ikke særligt betryggende at piloten ikke ved hvor meget flyet vejer når det letter, måske var det en ide at veje det hele hvis der er for mange tyksakke med.
Selv vejer jeg 93 Kg og det synes jeg er normalt for et brutalt handyr som mig.
Konen vejer omkring 70, så gælder det om at lade hende bære de tunge kufferter, så kan hun lære det.


Grin hej skipper, så vejer du kun 20 kg for meget ergo er du lidt småfed griner
se her http://www.sundhe...-dig-selv/
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boksesække fyldt med andet end sand Nyheder på dansk 1 29-12-2021 11:05
Melodi Grand Prix, og andet. Alt det andet 5 23-05-2019 13:56
Kunne man forvente andet? Internet 2 08-06-2016 15:24
Til "nysgerrige" søfolk, og andet "godtfolk". Alt mellem himmel og jord 4 16-04-2013 02:40
lige et andet hus dernede Bolig i Thailand 34 27-11-2012 14:33

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 99,493,298 Unikke besøg | jQ Blog